HD formatkrigen. - Side 279

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 279 av 653 FørsteFørste ... 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 275 276 277 278 279 280 281 282 283 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 ... SisteSiste
Viser resultater 5,561 til 5,580 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Var nok på linje med Trondmm før du kom med denne utdypningen. Men jeg kan si meg enig med din utdypning....
    Da kan man f.eks be om oppklaring dersom det var diffust, isteden for å tolke alt i værste mening og hugge løs. Da er det ikke rart det er mye krangling her inne
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Når kommer min store helt Homer Simpsons på BD - tenker da på Simpsons the movie.
    18. desember.
    Fox Home Entertainment has announced that they will be bringing 'The Simpsons Movie' to Blu-ray on December 18th, day and date with the DVD release. The disc will be authored using BD-Java, and feature an AVC video encode and DTS-HD MA audio track. Extras include numerous commentaries, deleted scenes, and promotional video - all in high definition.

Blu-ray.com - The Simpsons Movie Announced for Blu-ray

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    For dette er neppe en film som får kultstatus ala Terminator 2 og Sin City. Til det er det alt for mange filmer i den sjangeren, også med fantastiske effekter. For eksempel Xmen trilogien, Fantastic Four etc. Det skal mer til en kun gode data-effekter til at en film vil bli husket som noe spesielt 2 mnd etterpå, og langt mindre 2 år.
    Argh.. Bare det faktum at du sammenligner Transformers med Fantastic Four sier sitt... Transformers har allerede fått kultstatus hos meg..

Husk at det kommer oppfølger-filmer, så den kommer til å være veldig aktuell om 2 års tid også.. Nå snakker vi ikke formatkrig lenger da, men jeg liker ikke at du rakker ned på (for meg) årets film!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Dersom du snur litt på spørsmålet, hvor mange av disse fanatiske Sci-Fi fansene kommer til å kjøpe seg HD DVD spiller for å nyte serien i best mulig kvalitet. Det kommer nok utvilsomt til å selge noen HD DVD spillere dette også..
    Å være Sci-fi fan innebærer ikke det samme som å være Trekker (Star Trek fan).
    Jeg er også sikker på at mange Trekker’e uten problemer kjøper både denne pakken og neste og en HD DVD spiller dersom de ikke allerede har det.

Sammenligner en Sci-fi titler på BD og HD DVD så er ikke jeg så sikker på hvem som har overtaket her.
    Det er mange Sci-fi titler på BD også, er en Sci.fi fan bør en sammenligne utgitte og kommende titler før en kjøper spiller og velger format.

Eller som flere ville ha skrevet etter denne posten, kjøp en av hver og nytt film Sci-fi i HD kvalitet.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh.. Bare det faktum at du sammenligner Transformers med Fantastic Four sier sitt... Transformers har allerede fått kultstatus hos meg..

Husk at det kommer oppfølger-filmer, så den kommer til å være veldig aktuell om 2 års tid også.. Nå snakker vi ikke formatkrig lenger da, men jeg liker ikke at du rakker ned på (for meg) årets film!
    Ikke så vanskelig å se at Transformers har truffet deg tklev.
    Men det er vell litt tidlig å gi Transformers kultstatus.
    Jeg sier ikke at du ikke kan gi den kultstatus for deg selv, men viktigere er om den får kultstatus hos de store massene.
    Om 2 års tid så får vi se om den har fått det. Dette er ikke meningen å rakke ned på filmen, syntes den er bra og dessverre så får jeg den ikke på BD med det første i alle fall.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry, da. Jeg har ikke sett filmen, men kun lastet ned HD-klippet på PS3. Og, ja den ser grisekul ut, og den burde ha vært på BD også. Det blå coveret passer mye bedre til cover-arten Men vi får se om den får kultstatus, og om den er spesiell nok. Jeg tror ikke det, desverre, tklev. Og sammenligner en med f.eks "300", så tror jeg den har langt større sjangs for å få kultstatus-stempelet. Den er orginal, rå og ikke minst veldig spesiell filmet.

Det er vel kun en eneste sci-fi serie som kan avgjøre hele krigen, og den heter ikke Star Trek, men Star Wars. Hadde SW ankommet med samme innhold som de seks DVDene, i høy bitrate AVC og DTS-HDMA og THX sertifisert; ja, da tror jeg millioner av mennesker hadde kjøpt med seg en BD-spiller samtidig. Ja, kanskje til og med tatt med en ekstra BD-spiller til kona, for filmkveldene ville ha vært booket for en lengre periode med Luke Skywalker

Men for all del, Star Trek er helt konge. Kikket mye på de orginale seriene da jeg var yngre, og var på min lengre familiebesøk i New York. Disse ble sendt på natta på Fox Chanel 5, tror jeg...Det var tider, det. Det er bare så synd HD DVD-serien koster skjorta...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kun en eneste sci-fi serie som kan avgjøre hele krigen, og den heter ikke Star Trek, men Star Wars. Hadde SW ankommet med samme innhold som de seks DVDene, i høy bitrate AVC og DTS-HDMA og THX sertifisert; ja, da tror jeg millioner av mennesker hadde kjøpt med seg en BD-spiller samtidig. Ja, kanskje til og med tatt med en ekstra BD-spiller til kona, for filmkveldene ville ha vært booket for en lengre periode med Luke Skywalker
    Har de ikke kommet ut på sd-dvd da? Hvis de har det, tror jeg du har litt høye håp rundt HD formatene og salg.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, da. Jeg har ikke sett filmen, men kun lastet ned HD-klippet på PS3. Og, ja den ser grisekul ut, og den burde ha vært på BD også. Det blå coveret passer mye bedre til cover-arten ...
    ??? Synes Transformerscoveret ble overraskende smakfult og stilrent, og HD DVDs burgunde toppkant kler den utmerket. Synes Blu Ray logoen og den blåfargen der ville vulgarisert det hele, fått det til å se mere ut som et TV-spill enn en godfilm.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drister meg til å omtale et nytt rykte som har dukket opp;

Warner Going Blu-ray Exclusive (Rumor) - Page 9 - Blu-ray Forum

WB vill vistnok sende ut en pressemelding om at de og New Line Cinema går BD eksklusiv fra 2008. Dette skal vistnok skje innen et døgn. Så om det er et falskt rykte så blir det nok ihvertfall kortlivet :-)

HVIS dette skulle vise seg å stemme så er det jo ganske dramatisk for HD-DVD da WB er en av de desidert største på HD-DVD film.

Nå har jo WB allerede sagt at de vil vurdere Q4 2007 salget for videre satsing så HD-DVD må jo uansett få salget opp betraktelig (av spillere) for å kjempe med BD.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dersom dette er sant, kan det bli svært tøft for HD DVD. Men siden det har vært så mange rykter fra begge sider det siste halvåret, venter jeg med stor-jubelen til en eventuell pressemelding. Men, for oss BD-tilhengere hadde dette vært den flotteste HD-julegaven vi kunne fått

Sitat Opprinnelig postet av SACD@Blu-ray.com
    Tomorrow Warner will announce going Blu-ray exclusive. However they will honor their commitment to HD DVD (unlike Paramount to Blu-ray) and release all the titles that were promised this year. Starting 2008, Warner will release only in Blu-ray Disc format.
    -Waner will release all the previously exclusive HD DVD titles on Blu-ray by end of Q2 2008.
    -The first Blu-ray live title (including PiP) from warner will release early 2008.
    -As for their joint promotion with Toshiba regarding bundling 300 with 3rd generation Blu-ray players, the offer will expire December 2007.
    -New Line will also go Blu-ray exclusive starting 2008 (Hairspray hint anyone?)
    -One big catalogue title will be released exclusive on Blu-ray by Q2 2008. I believe Peter Jackson has something to do with that title

Tomorrow 10AM Pacific Time
    .
    Det høres jo ut som om denne personen allerede har sett denne pressemeldingen; når han går så detaljert ut. For å komme med slike detaljer om Warner, og dersom det skulle vise seg å ikke stemme; ville det være rimelig idiotisk...

Kanskje er vi klokere i morgen...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, ryktet er godt skrevet, men en person uten et eneste inlegg før dette ryktet ble lagt inn har ingen troverdighet overhodet..

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Tomorrow Warner will announce going Blu-ray exclusive. However they will honor their commitment to HD DVD (unlike Paramount to Blu-ray) and release all the titles that were promised this year. Starting 2008, Warner will release only in Blu-ray Disc format."

Det mest irriterende med Paramount var vel at filmer som var annonser for utgivelse og pre-order til butikkene (og som for lengst var igjennom forfatterprosessen - og kanskje trykking?) ble kansellert over natta.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, ryktet er godt skrevet, men en person uten et eneste inlegg før dette ryktet ble lagt inn har ingen troverdighet overhodet..
    Tja, det som har skjedd så langt:

1) TotalHD utsatt på ubestemt tid.

2) Nickers forsvant fra Warner over natta

3) Warner møtte kun hos BD på IFA 2007

4) New Line utgir kun BD i år og henviser til behov for regional koding

5) Warner har gjentatte ganger sagt at salg i Q4 blir en viktig faktor for videre satsning. Kan hende BDA har åpnet lommeboken ala Tosh for å få fortgang.

6) BD50 produksjons utstyr er i rute også fra andre produsenter som Singulus og Panasonic.

Er det ryktet sant vil ikke HD DVD overleve julesalget allikevel...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vi får se.. Jeg tror iallefall det er rimelige gode odds for at disse ryktene er rent oppspinn, er tross alt ikke første gang "sikre-kilder" har braknyheter på bluray.com som viser seg å være bare tull. Kan lure på om det er folk som har blitt betalt for å spre FUD.

Det som er sikkert er at Warner er en solid og troverdig støttespiller i studio-verdenen, den veien de hopper har en ekstremt viktig signaleffekt. Jeg er ikke i tvil om at dersom Warner velger enten den ene eller andre siden, så kommer det til å avgjøre krigen.

Er forsåvidt gøy med slike rykter, men det er ganske irriterende hvordan enkeltpersoner kan "lage" nyheter ut av ingenting, og t.o.m. slipper unna med det.. Nå tenker jeg ikke på denne saken spesielt, men at det blir lagt ut rykter på internett som blir tatt som god fisk, og som så viser seg å være fake..

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende dette her. I mellomtiden får vi kose oss med godfilmer, som f.eks. Transformers

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer meg med Warners "Nøytrale" holdning er at de benytter samme encodes av film/lyd på begge formater, det betyr jo at de ikke nyttegjør seg de ekstra bits og bytes som BD har - og dermed er det jo egentlig meningsløst å velge det ene foran det andre... Det spekuleres i at eks TROY Director's Cut ville sett bedre ut om man hadde brukt litt mer plass en de 30GB og "begrensede" båndbredden som HDDVD tillater...

Paramount gjorde vel det om jeg ikke husker feil (forskjellig encodes for HDDVD og BD)...

Ikke at jeg ikke skjønner at Warner gjør det enklest/billigst mulig - men det hadde jo vært gøy med en tittel på begge formater som man kunne sammenligne utifra de optimale formatforhold (dvs maks båndbredde og 50GB for BD sin del...)

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=gojensen]

Paramount gjorde vel det om jeg ikke husker feil (forskjellig encodes for HDDVD og BD)...

QUOTE]

En god del av Paramounts utgivelser hadde bedre lyd på HD DVD utgaven...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen

En god del av Paramounts utgivelser hadde bedre lyd på HD DVD utgaven...
    Konklusjonen er vel at de ikke har tatt oss kvalitetsbeviste BD kjøpere seriøst. Istedenfor har de valgt å gjøre det billigst mulig med å tilby det samme som de tilbyr på HD DVD

På BD burde man kunne forvente en video innkoding som utnytter BDs overlegne lagringskapasitet og peak bitrate maksimalt. Og det er normalt ingen unnskyldning for å ikke legge ved et losless PCM/TrueHD lydspor på platen.

Modedit. Moderert ordbruk.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Esp1]Konklusjonen er vel at de ikke har tatt oss kvalitetsbeviste BD kjøpere seriøst. Istedenfor har de valgt å gjøre det billigst mulig med å tilby det samme som de tilbyr på HD DVD.
    QUOTE]
    Vel, ikke det samme, men lyden på HD DVD'ene var ofte (som jeg skrev) *bedre* en Blu-Ray utgivelsene

Modedit: justert i forhold til modereringen til Esp1 sitt innlegg.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg har mine tvil ang. Warner. De har ofte stått fast på at de vil gi ut på begge formatene. I tillegg, selv som en formatnøytral person som egentlig ikke bryr meg særlig om hvem som vinner, så lenge jeg får filmene i HD, klarer jeg ikke å lese noe som helst på Blu-ray.com forumet. Det er så mye barnslig tullsnakk og løgner der. Noen ganger lurer jeg på om det er oppegående mennesker på det forumet i det hele tatt.

Side 279 av 653 FørsteFørste ... 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 275 276 277 278 279 280 281 282 283 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •