HD formatkrigen. - Side 278

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 278 av 653 FørsteFørste ... 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 274 275 276 277 278 279 280 281 282 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 ... SisteSiste
Viser resultater 5,541 til 5,560 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Kommer på BD om under 18 måneder tenker jeg.
    Disney blir nok nøytral før Paramount blir det.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Dersom du snur litt på spørsmålet, hvor mange av disse fanatiske Sci-Fi fansene kommer til å kjøpe seg HD DVD spiller for å nyte serien i best mulig kvalitet. Det kommer nok utvilsomt til å selge noen HD DVD spillere dette også..
    Jepp, og det er heller ingen tvil om at Sci-Fi gjør seg best på HD (DVD)......

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du snur litt på spørsmålet, hvor mange av disse fanatiske Sci-Fi fansene kommer til å kjøpe seg HD DVD spiller for å nyte serien i best mulig kvalitet. Det kommer nok utvilsomt til å selge noen HD DVD spillere dette også..
    Det blir en dyr film. Ca 1000 kroner for selve Star Trek, og så en HD DVD-spiller som kan spiller den av; ca. 2000 kr. Ja-ja, 3000 kroner for å se Spock i HD er jo ikke så galt :shock:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det blir en dyr film. Ca 1000 kroner for selve Star Trek, og så en HD DVD-spiller som kan spiller den av; ca. 2000 kr. Ja-ja, 3000 kroner for å se Spock i HD er jo ikke så galt :shock:
    Hehe, er du klar over hvor mange sesonger det er av Star Trek? Det blir nok snakk om flerfoldige titusen dersom de skal fortsette med så høye priser for settene.. PS: Husk at du også kan få med en Phaser-fjernkontroll når du kjøper en Toshiba HD DVD spiller+det settet.. Vel anvendte penger med andre ord!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er du klar over hvor mange sesonger det er av Star Trek? Det blir nok snakk om flerfoldige titusen dersom de skal fortsette med så høye priser for settene.. PS: Husk at du også kan få med en Phaser-fjernkontroll når du kjøper en Toshiba HD DVD spiller+det settet.. Vel anvendte penger med andre ord!
    He-he, ja dette er selvsagt bare en sesong, også. Men noen blir sikkert å gjøre det, men jeg tviler på at det blir veldig mange. Det er sikkert noen die-hard-fans av The Simpsons også; som kjøper seg en Sony S300 til Simpsons the Movie

Men jeg må si det kommer mange bra titler på HD utover. Top Gun fikk akkurat omtale på Hidefdigest. Bra lyd og bilde, men litt gjerrig på ekstramateriell har Paramount vært. Og selv om jeg helst skulle sett den med blått cover, så kjøper jeg den nok. Har en dårlig SD versjon, og kjøpte ikke den siste versjonen i påvente av en HD-versjon. Så da får det bli en HD DVD, da.

Noen av de jeg gleder meg mest til er Master and Commander, Gods and Generals, Day After Tomorrow, 28 Days/ Weeks Later, The Fly, Robocop, From Hell (!!!), Spiderman3, Independence Day, Pirates of the..., Die Hard Collection, 2001 Space Odyssey, Full Metal Jacket Deluxe Ed., Home of the Brave, King of New York, The Shining, Ronin, Harry Potter, LOST, Blade Runner, Simpsons...OK, da, også Transformers på HD DVD...

Så og si at det ikke kommer mye spennede
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må aldri undervurdere disse scifi menneskene... mange av de er godt voksne personer som "bryr seg filla" om penger når vi snakker om ST

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer min store helt Homer Simpsons på BD - tenker da på Simpsons the movie.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The big release news today is that 20th Century Fox has set the DVD and Blu-ray debut of The Simpsons Movie for 12/18. The DVD (SRP $29.98) will include anamorphic widescreen video, Dolby Digital 5.1 audio, audio commentary by James L. Brooks, Matt Groening, Al Jean, Mike Scully, David Silverman, Dan Castellaneta and Yeardley Smith, a second commentary with directors David Silverman, Mike B. Anderson, Steven Dean Moore and Rich Moore, 6 deleted scenes (including Russ Cargill: "Levels", Springfield News, DMV, Sausage Truck, Emperor Moe and an alternate ending), 5 additional features and/or featurettes (Homer's Monologue on The Tonight Show, The Simpsons Judge American Idol, Homer Introduces American Idol, Let's All Go to the Lobby and Alternate Character Designs by the Directors and Matt Groening). The 50GB Blu-ray Disc (SRP $39.98) will include 1080p video encoded in AVC format, English 5.1 DTS HD Lossless Master Audio and Dolby Digital 5.1 audio in English, French and Spanish, and all of the standard definition DVD special features in full high-definition.

Newcomer hddvd-kb sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag får jeg forhåpentligvis min egen XE1, regner med at den vil fungere strålende sammen med min LE40M87BD. Har enda ingen filmer, men har bestilt fem fra dvdstrax.

i HD DVD:
    300
    Charlie and the Chocolate Factory
    V for Vendetta
    MI:3
    Corpse Bride

Da får jeg bare håpe at HD DVD holder seg ihvertfall en god stund til. :razz:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke må du bytte nick

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Hvis ikke må du bytte nick
    Hehe. Ja, og derfor er det avgjort at HD DVD ikke kan dø ut. :P

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser folk it-avisen / ars technica ?

HD DVD and Blu-ray deadlock to continue into 2009... at least

Her mener man at "krigen" vil fortsette langt ut i 2009 før noen "vinner" er bestemt. Det stemmer nok, og kanskje må vi leve med begge formater til slutt, personlig håper jeg at det bare blir ett. Jeg tror at bl.a. lavere pris er med på å føre HD DVD frem til massene. Selv om PS3 har Blueray innebygget så har ikke denne maskinen blitt så populær i forhold til f.eks Wii. Kanskje folk bare ender opp med å bruke den til spill, men ikke film? Syntes også å ha merket meg at det blir sagt at den ikke viser film med like fin kvalitet som en selvstendig Blueray spiller.

HD DVD har ikke noen region-lås foreløpig, det er meget viktig for meg når jeg garantert kommer til å importere fra f.eks steder som Japan. Det er kanskje viktig for andre også?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hddvd-kb
    I dag får jeg forhåpentligvis min egen XE1, regner med at den vil fungere strålende sammen med min LE40M87BD. Har enda ingen filmer, men har bestilt fem fra dvdstrax.

i HD DVD:
    300
    Charlie and the Chocolate Factory
    V for Vendetta
    MI:3
    Corpse Bride

Da får jeg bare håpe at HD DVD holder seg ihvertfall en god stund til. :razz:
    Gratulerer så mye. Nå vil du endelig få fullt utbytte av TV'n din!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Gratulerer så mye. Nå vil du endelig få fullt utbytte av TV'n din!
    Takk, takk. Jeg gleder meg som en unge.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Kommer på BD om under 18 måneder tenker jeg.
    Greit nok. Hvis Transformers gis ut på BD om 18 måneder, skal du få triumfere alt du vil.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Greit nok. Hvis Transformers gis ut på BD om 18 måneder, skal du få triumfere alt du vil.
    2-3 mnd etter den utgis på HD DVD, så er den glemt. Dette er en effekt- film basert på tegnefilmen fra 80-tallet. Tviler på at den er noe mer enn akkurat det tidsrommet den slippes, og langt mindre om 18 mnd.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-3 mnd etter den utgis på HD DVD, så er den glemt. Dette er en effekt- film basert på tegnefilmen fra 80-tallet. Tviler på at den er noe mer enn akkurat det tidsrommet den slippes, og langt mindre om 18 mnd.
    Javisst, det stemmer det. Jeg hadde helt glemt at det er Blu-rays eksklusive titler som er må-ha-filmer, mens de HD DVD-eksklusive filmene er trivialiteter som ingen egentlig bryr seg om.

Men, står du bak akkurat denne spesifike påstanden? At hvis Paramount sier at det var en tabbe å bli HD DVD-eksklusive sånn i februar en gang, og velger å produsere BD-filmer igjen, så vil det være bortkasta tid og penger å gi ut Transformers på Blu-ray?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Javisst, det stemmer det. Jeg hadde helt glemt at det er Blu-rays eksklusive titler som er må-ha-filmer, mens de HD DVD-eksklusive filmene er trivialiteter som ingen egentlig bryr seg om.

Men, står du bak akkurat denne spesifike påstanden? At hvis Paramount sier at det var en tabbe å bli HD DVD-eksklusive sånn i februar en gang, og velger å produsere BD-filmer igjen, så vil det være bortkasta tid og penger å gi ut Transformers på Blu-ray?
    Nå må jeg bare flire høyt av deg, trondmm, for nå har du blitt en renspikka HD DVD-fanboy som tolker alt og alle som "fiender av formatet ditt".

Sukk...

Poenget jeg prøvde er jo faktisk stikk motsatt av det du snakker om. HD DVD kommer til å tjene mye på at Transformers blir gitt ut på HD DVD. For dette er neppe en film som får kultstatus ala Terminator 2 og Sin City. Til det er det alt for mange filmer i den sjangeren, også med fantastiske effekter. For eksempel Xmen trilogien, Fantastic Four etc. Det skal mer til en kun gode data-effekter til at en film vil bli husket som noe spesielt 2 mnd etterpå, og langt mindre 2 år. Og når denne filmen evt slippes på BD (si om 18 mnd), tror jeg ikke den kommer til å selge spesielt mange. De som ønsket seg denne filmen har allerede leid den eller kjøpt den på HD DVD for leeenge siden. Så BD drar neppe noen store fordeler av at Transformers kommer 18 mnd for sent.

Så vær snill, trondmm, og slutt med den sutringa om at alle snakker stygt om formatet ditt. Det er ikke alltid at det er så ille som du tror, skjønner du :roll:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget jeg prøvde er jo faktisk stikk motsatt av det du snakker om. HD DVD kommer til å tjene mye på at Transformers blir gitt ut på HD DVD. For dette er neppe en film som får kultstatus ala Terminator 2 og Sin City. Til det er det alt for mange filmer i den sjangeren, også med fantastiske effekter. For eksempel Xmen trilogien, Fantastic Four etc. Det skal mer til en kun gode data-effekter til at en film vil bli husket som noe spesielt 2 mnd etterpå, og langt mindre 2 år. Og når denne filmen evt slippes på BD (si om 18 mnd), tror jeg ikke den kommer til å selge spesielt mange. De som ønsket seg denne filmen har allerede leid den eller kjøpt den på HD DVD for leeenge siden. Så BD drar neppe noen store fordeler av at Transformers kommer 18 mnd for sent.

Så vær snill, trondmm, og slutt med den sutringa om at alle snakker stygt om formatet ditt. Det er ikke alltid at det er så ille som du tror, skjønner du :roll:
    Var nok på linje med Trondmm før du kom med denne utdypningen. Men jeg kan si meg enig med din utdypning....

Side 278 av 653 FørsteFørste ... 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 274 275 276 277 278 279 280 281 282 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •