HD formatkrigen. - Side 275

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 275 av 653 FørsteFørste ... 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 271 272 273 274 275 276 277 278 279 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 ... SisteSiste
Viser resultater 5,481 til 5,500 av 13053
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At det er en teknisk mulig for en god prosessor/skjerm eller projektor til å behandle et 1080i signal riktig og få ut 1080p24 er riktig, men det er en krevende jobb. Derfor vil det selvsagt være et pluss å ha en spiller som sender dette ut direkte istedenfor å stole på at dette blr konvertert riktig fra 1080i. En slik spiller vil jo uansett kunne sende ut 1080i, så kan man selv se hva som blir best. Ser mange skriver at de ser sømløse panoreringer med 1080p24. Gjør dere virkelig det? Jeg har selv sett de fleste spillere og med 1080p24 får man panoreringer hvor man ikke ser motion judder pga konverting til 60Hz. MEn og det er et men her. Det hakker jo for det. Forskjellen er at det hakker jevnt. så lenge man kun har 24 bilder i sekundet vil dette hakke. Det som eventuelt kan forhindre dette er to ting. bedre kildemateirale med med enn 24 bilder i sekundet, eller avansert bildebehandling med interpolering. interpolering av bilder går ut på at bildeprosessoeren lager nye bilder i mellom de orginale. Da tar bildeprosessoren utgangspunkt i bilde a og b og lager med utgangspunkt i disse et bilde som vi kan kalle ab. Dette må ikke forveksles med å gange opp bildet til 48,72,96 eller 120hz. Det gir ikke mindre hakking.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Ja fy og fy, tenk at det er mulig å få samme resultet via 1080i60 som ved å sende 1080p24 direkte, det er jammen ikke bra!

Er vel på tide å innse at 1080p24 ikke er et must, men mere kjekt å ha.
    Du vet at interlace kun eksisterer som en avdanket komprimeringsteknologi med utgangspunkt i behovet for analog båndbreddebegrensinger for 80 år siden?

Interlace - Wikipedia, the free encyclopedia

Så lenge bildet er progressivt på plate, hvorfor skal man konvertere til interlace på utgangen og så la skjermen konvertere til progressivt igjen?

Du får nesten bruke noen linjer på å forklare hvorfor akkurat det er en god idé.

Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Dette var en interessant tråd - og ikke minst nyttig for oss som ikke er så teknisk bevandret :-D

Dog, er jeg langt mer bekymret for at det ikke blir noen HD format som vinner "krigen" i det hele tatt, enn at det ene eller det andre formatet gjør det. I hvertfall i Norge! For ingen butikker promoterer Blu-ray eller HD DVD i Norge - og aller minst den største - Platekompaniet. Dvs. enkelte butikker har noen få titler, men de koster over 300 kroner og er dermed uaktuelle.

Dermed frykter jeg for at HD formatene vil lide samme skjebne som SACD og DVD Audio - og forbli et format for spesielt interesserte, som må bestille alle titlene fra nettbutikker.

Hvis ingen er interesserte i å promotere formatene og sørge for tilgang på alle tilgjengelige titler til en overkommelig penge og ikke minst leier de ut, så har hverken Blu-ray eler HD DVD noen fremtid. Slik er det bare.

Det ér massene som bestemmer hva som blir fremtidens format - og så langt tyder det på at det blir DVD, både på grunn av pris/tilgjengelighet, men også fordi mannen i gata mener det er godt nok, akkurat som med CD'en.

Akkurat nå føles det som om jeg har kjøpt PS3 forgjeves, men i det minste er det en spillkonsoll og en god DVD-spiller, så helt bortkastet er det jo ikke. Til de som vurderer 'standalone', kjøp for alt i verden Blu-ray sone A eller HD DVD!
    Angrer bittert på at jeg kjøpte sone B
    Jeg tror nok at vi er kommet langt lengere enn det SACD og DVD audio var kommet på samme tid. Det er brukt langt flere penger på denne utviklingen enn de ovennevte formatene, og det er solgt langt mer enn SACD og DVD audio noen gang solgte.Det er også klart at HD formatene får drahjelp av HDTV slik at folk får en sånn noenlunde smak på kvaliteten.Du får eventuelt kjøpe deg en sone A også så er du helgardert.
    Stølen

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung gir jo etterhvert LG konkurranse på HD-multispillersiden, og det blir spennende å se om det gjør noe med prisingen på multispillerne utover i 2008. Her er ihvertfall et bilde av den kommende Samsung BD-UP5000. Er det bare jeg som synes den er stilig?

Ref: TrustedReviews - Samsung Expands Its HD Player Lineup

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    At det er en teknisk mulig for en god prosessor/skjerm eller projektor til å behandle et 1080i signal riktig og få ut 1080p24 er riktig, men det er en krevende jobb. Derfor vil det selvsagt være et pluss å ha en spiller som sender dette ut direkte istedenfor å stole på at dette blr konvertert riktig fra 1080i. En slik spiller vil jo uansett kunne sende ut 1080i, så kan man selv se hva som blir best. Ser mange skriver at de ser sømløse panoreringer med 1080p24. Gjør dere virkelig det? Jeg har selv sett de fleste spillere og med 1080p24 får man panoreringer hvor man ikke ser motion judder pga konverting til 60Hz. MEn og det er et men her. Det hakker jo for det. Forskjellen er at det hakker jevnt. så lenge man kun har 24 bilder i sekundet vil dette hakke. Det som eventuelt kan forhindre dette er to ting. bedre kildemateirale med med enn 24 bilder i sekundet, eller avansert bildebehandling med interpolering. interpolering av bilder går ut på at bildeprosessoeren lager nye bilder i mellom de orginale. Da tar bildeprosessoren utgangspunkt i bilde a og b og lager med utgangspunkt i disse et bilde som vi kan kalle ab. Dette må ikke forveksles med å gange opp bildet til 48,72,96 eller 120hz. Det gir ikke mindre hakking.
    Ja, det stemmer at man ikke blir kvitt hakkingen helt, men at man på "gode" filmer får jevnere hakking.
    Man slipper 2:3 "pullup" problemene, men ikke hakkingen som selve panoreringen medfører.

Jeg har forsøkt med 24 frames av og på på noen filmer og bildet blir roligere med 24 frames selv om det ikke er "perfekt".

Noen high-end skjermer og projectorer kommer jo nå med slike interpoleringssystemer, de har jo selvsagt gitt dem forskjellige navn men prinsippet er jo som du beskriver å lage en ab eller c av a og b.

Min neste projector har dette, det er sikkert.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes i hverfall den er stilig og intressant, så får vi se om den kommer for salg i Norge og til hvilken pris.

Det intressante er jo at på papiret er det den mest komplette spilleren både for HD DVD og Blu-ray med alle HD lydformatene og 1080p/24 på begge formatene.

Man er vel enda ikke 100% sikker på hvilken BD profil den følger men det er ikke utenkelig at det blir 1.1

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Samsung gir jo etterhvert LG konkurranse på HD-multispillersiden, og det blir spennende å se om det gjør noe med prisingen på multispillerne utover i 2008. Her er ihvertfall et bilde av den kommende Samsung BD-UP5000. Er det bare jeg som synes den er stilig?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ihvertfall et bilde av den kommende Samsung BD-UP5000. Er det bare jeg som synes den er stilig?
    Sikkert ikke bare deg, men jeg likte den ikke. Virket rett og slett kjedelig, og totalt mangel på stil.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er en mer utfyllende review av spilleren;
    HD Guru Exclusive- First Review of Samsung’s BD-UP5000 Combo HD DVD/Blu-Ray/DVD Player 9/15/07 » HDGURU.Com

Og en oppfølger om HD audio formatene;
    More details on Samsung's HD DVD/Blu-ray combo player | Tech news blog - CNET News.com

Det eneste minuset jeg kan se er at spilleren bare har 256mb intern memory, og derfor mest sansynlig ikke kan oppgraderes til BD profil 2.0, siden dette visstnok krever 1GB memory.
    Det er riktignok ikke krav om at dette er internt i spilleren, men da må spilleren ha USB eller memorycard slot, og det er ikke nevnt i spiller specs. (krysser fingrene )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Ser mange skriver at de ser sømløse panoreringer med 1080p24. Gjør dere virkelig det?
    Nei, egentlig ikke. Det skjermen min egentlig gjør er å kle av Jessica Alba slik at jeg kan se henne naken i alle filmene hun medvirker i. Litt av en skjerm! :twisted:

Om bildeprosessoren i selve HD-spilleren lager 1080p/24 eller om bildeprosessoren i skjermen/projektoren lager 1080p/24 er vel ett fett?

Siterer manualen til min skjerm: "...automatically detects a film-based source (originally encoded at 24 frames/second), analyses it, then recreates each still film frame for high-definition picture quality."

Tro meg, jeg ser stor forskjell...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nå må du skjerpe deg!

Interlace burde ikke ha eksistert på video i det hele tatt. Om det råder det ingen tvil.
    lol.. Dersom du lever i en verden som ikke aksepterer realitetene (at video er tatt opp i 1080i60) så får du bare forsette med det.. Jeg bare forteller det slik det er, selvsagt er det en fordel at en spiller *kan* sende ut 1080p24, men det er ikke slik at dette er den eneste måten å få sendt det ut på.. Nå har jo Toshiba kommet med 1080p24 for både HD DVD og DVD, noe som ingen Blu-Ray spiller har. Så nå regner jeg med at SVS!-Man iallefall legger det argumentet dødt..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Så vinklinga di blir jo helt på tur. Toshiba kunne ha tatt samme pris for sine produkter og kunden kunne ha valgt i/p. Så at det skal koste 1000kr+ for forskjellen på i og p på en HD DVD-spiller har ikke noe med reelle kostnader å gjøre, men snarere Toshibas prispolitikk.
    Det er en prisforskjell mellom 1080i og 1080p.. Greit nok at 1000,- ekstra sikkert er en kunstig pris som Toshiba har laget, men alle andre produsenter som tilbyr 1080i som et alternativ har tatt mindre betalt for det..(Satelitt receivere, DVD-spillere++).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det eneste minuset jeg kan se er at spilleren bare har 256mb intern memory, og derfor mest sansynlig ikke kan oppgraderes til BD profil 2.0, siden dette visstnok krever 1GB memory.
    Nei, det er ingen krav om at spilleren må ha 1GB lagringsplass.

Det er riktignok ikke krav om at dette er internt i spilleren, men da må spilleren ha USB eller memorycard slot
    Bingo! Det eneste minnekravet som finnes i BD1.1 og BD2.0 er at spilleren skal kunne aksessere hhv. 256MB og 1GB minne. Om dette ligger internt i spilleren, eller eksternt på en harddisk, minnepinne eller en eller annen annen type minnebrikke, er uinteressant.

og det er ikke nevnt i spiller specs. (krysser fingrene )
    Vi får se. Jeg mener å ha lest flere steder at representanter fra Samsung har sagt at BD-delen av spilleren kun følger profil 1.0, og at den ikke har vært laget for å kunne oppgraderes til profil 1.1 eller 2.0.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    lol.. Dersom du lever i en verden som ikke aksepterer realitetene (at video er tatt opp i 1080i60) så får du bare forsette med det.. Jeg bare forteller det slik det er, selvsagt er det en fordel at en spiller *kan* sende ut 1080p24, men det er ikke slik at dette er den eneste måten å få sendt det ut på.. Nå har jo Toshiba kommet med 1080p24 for både HD DVD og DVD, noe som ingen Blu-Ray spiller har. Så nå regner jeg med at SVS!-Man iallefall legger det argumentet dødt..
    Alle burte vel være enige i at en spiller burte kunne sende bilde ut slik det ligger på platen, om det er 1080i/60 eller 1080p/24. Hvis det slipper omgjøringer frem og tilbake så er det uansett en fordel.

SVS-Man:

Angående T51 disken til Toshiba. En film i dag trenger nok ikke mer enn 30 Gb. Men for Elkjøp folket som kun går etter tall, så er 50 bedre enn 30. Og da er 51, bedre enn 50 igjen.

Men det er jo bedre at Toshiba kommer med større kapasitet i "dag", for jeg tror enkelte filmer fremover vil trenge mer kapasitet. Tenker da ikke selve filmen, men alt ekstra. Det er på ekstra matrialet formatene må kjempe på for å vinne. På det rent tekniske der så leder HD DVD, (Se 300). Men det tar BD snart igjen. Resultatet er nok at de blir meget like der også.

Personlig så tror jeg at det hele ebber ut i at kombispillerene tar over, og at film selskapene da tar det formatet de syntes funker best for de. Tipper med inntog av T51 disk, og mange kombi spillere, at Warner velger HD DVD (hvorfor? fordi de av og til utgir eksklusive tittler på HD DVD fremfor BD).

Det eneste som vil få flere produsenter over på HD DVD, er at BD ikke får fikset problemene med produksjonen av platene sine snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det kan godt hende at amerikansk NTSC originert VIDEO material er best egnet for 1080i60 (da de jobber med 30 frames spredt over 60 fields) - men her snakker vi om FILM. Materiale som er tatt opp i 24 progressive bilder per sekund. Da blir det umulig bedre av at man velger å gjenta noen av disse bildene for å få en 3:2 pulldown for å fylle ut til sammen 60 halvbilder. I utgangspunktet burde alle spillere sendt ut rent 24fps - og det har jeg etterlyst helt siden DVD kom på markedet - det er en grunn til at man har stresset med progressive DVD avspillere. Med digitale displays som er progressive av natur vil nemlig et interlaced bilde se "for jævlig ut" (med mindre noen har en deinterlacer).

Problemet oppstår når dette film materialet har feil pulldown flagg, noe som gjør at man opplever interlace artifacts på sine fine progressive displays. Eneste måten å unngå dette HELT er ved å bruke native 24fps visning. (Nå skal det legges til at dette idag er et mindre problem på Hollywood utgivelser, og har vært omtrent ikke eksisterende på PAL materiale grunnet en 2:2 pulldown istedetfor en 3:2 pulldown - men for de som importerer film fra resten av verden plages vi mye enda med interlace artifacts selv om vi har gode deinterlacer.

Tingen med Toshibas løsning er at den native er basert på 30 frames, og lydsporet er lagret med 30fps... det er ikke like trivielt å fikse på tydeligvis siden man med den nye FW'en fikk lydsynkroniseringsproblem. Jeg vil vel egentlig si at Toshiba ikke har kommet med dette enda Og hvor sikker er du på at ingen av BluRay spillerne oppskalerer DVD og sender dette progressivt ut? (Det har jo vært standard i DVD verden de siste 3-4 åra tross alt).

Mitt poeng er egentlig at BluRay har en fordel iom at de er 24p fra starten av og at det er lagret slik på plata - det er nemlig lettere å automatisere en 3:2 "interlacing" enn å "deinterlace" "on-the-fly".

I bunn og grunn er vel kvaliteten slik 1080p24 > 1080i60 > 1080p60 hvor de siste 2 er veldig avhengig av deinterlacing teknologien i skjerm/spiller.

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Om bildeprosessoren i selve HD-spilleren lager 1080p/24 eller om bildeprosessoren i skjermen/projektoren lager 1080p/24 er vel ett fett?

Siterer manualen til min skjerm: "...automatically detects a film-based source (originally encoded at 24 frames/second), analyses it, then recreates each still film frame for high-definition picture quality."
    For HD-DVD er det vel "omtrent" "ett fett" om spilleren eller skjermen gjør om et 60i signal til 24p. For BluRay så er signalet på plata nativt 24p så hverken spiller eller skjerm trenger å gjøre noe... ergo en litt bedre løsning, da man ikke trenger prosessering.

Problemet med deinterlacing (uansett om det skjer i skjerm eller spiller) er som nevnt de platene hvor interlace flaggene er satt feil, eller hvor det til og med er bug i deinterlace chippene som gjør at den kødder med diverse sammensetninger av sceneskifter/flaggendringer (som er et kjent problem på progressive dvd spillere)... som du skriver om skjermen din "(...) analyses it, then recreates (...)" - får dekoderen hikke, eller analyserer feil vil du se dette på skjermen ved at du får noen frames med interlace effekter. Dessverre er det veldig mange som ikke oppdager dette...

Interlacing er og forblir en styggedom. Bare se hvor mange som tar opp film med dv kameraene sine og oppdager plutselig at 50 halvbilder ikke lett lar seg omgjøre til 25 helbilder når de skal legge ut sommerminnene på internett... takk og pris at mitt kamera har progressiv modus

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men det er jo bedre at Toshiba kommer med større kapasitet i "dag", for jeg tror enkelte filmer fremover vil trenge mer kapasitet. Tenker da ikke selve filmen, men alt ekstra. Det er på ekstra matrialet formatene må kjempe på for å vinne. På det rent tekniske der så leder HD DVD, (Se 300). Men det tar BD snart igjen. Resultatet er nok at de blir meget like der også.

Personlig så tror jeg at det hele ebber ut i at kombispillerene tar over, og at film selskapene da tar det formatet de syntes funker best for de. Tipper med inntog av T51 disk, og mange kombi spillere, at Warner velger HD DVD (hvorfor? fordi de av og til utgir eksklusive tittler på HD DVD fremfor BD).
    Ikke bekymre deg for ekstramaterialet det kommer uansett på egen disk, selger bedre når det er "2-disc edition" bare se på pirates of the Carrabean filmene, det er BD50 disker, men likevel er ekstramaterialet på egen disk

Jeg har heller ingen tvil om at begge format kommer til å leve side om side fremover, de som sitter å venter på en avgjørelse må nok vente forjeves.
    Kombi spillere kommer kanskje til å avgjøre det hele.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    For HD-DVD er det vel "omtrent" "ett fett" om spilleren eller skjermen gjør om et 60i signal til 24p. For BluRay så er signalet på plata nativt 24p så hverken spiller eller skjerm trenger å gjøre noe... ergo en litt bedre løsning, da man ikke trenger prosessering.

Problemet med deinterlacing (uansett om det skjer i skjerm eller spiller) er som nevnt de platene hvor interlace flaggene er satt feil, eller hvor det til og med er bug i deinterlace chippene som gjør at den kødder med diverse sammensetninger av sceneskifter/flaggendringer (som er et kjent problem på progressive dvd spillere)... som du skriver om skjermen din "(...) analyses it, then recreates (...)" - får dekoderen hikke, eller analyserer feil vil du se dette på skjermen ved at du får noen frames med interlace effekter. Dessverre er det veldig mange som ikke oppdager dette...
    Prosessering foregår uansett... ellers ville du ikke fått bilde! :???:

"Sakset" fra Wikipedia (uthevelser gjort av meg):

Both HD DVD and Blu-ray Disc support the 24p (traditional movie) frame rate, but technical implementations of this mode are different among the two formats. Blu-ray Disc supports 24p with its native timing, while HD DVD uses 60i timing for 24p (encoded progressively, replacing missing fields with "repeat field flags"). Decoders can ignore the “flags” to output 24p. There is no impact on picture resolution or storage space as a result of this, as the HD DVD format uses the exact same video information—it simply adds notational overhead.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ..............Dernest så skjønner jeg at du føler deg feilsitert, men jeg må si "ditto" tilbake. Det er åpenbart at det er en del ting jeg ikke har klart å formidle til deg, og summa summarum er vi ikke uenige. Men det er et slags "støy-filter" som gjør at budskapet ikke når frem. Trolig fordi vi favoriserer hvert vårt format.
    Dette var virkelig et stort fremskirtt i debattformen. Bra analyse Chris

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Og hvor sikker er du på at ingen av BluRay spillerne oppskalerer DVD og sender dette progressivt ut? (Det har jo vært standard i DVD verden de siste 3-4 åra tross alt).

Mitt poeng er egentlig at BluRay har en fordel iom at de er 24p fra starten av og at det er lagret slik på plata - det er nemlig lettere å automatisere en 3:2 "interlacing" enn å "deinterlace" "on-the-fly".
    Beklager dersom jeg skrev det utydelig, det jeg mente var at Toshiba har gjort det mulig å sende ut 1080p24 (altså 24fps) fra vanlige SD-DVD plater også(selvsagt kun ifra film-materiale)! Dette er det ingen Blu-Ray spillere som gjør, og såvidt jeg vet så er det heller ikke mange vanlige DVD spillere som klarer det..

Det Blu-Ray har "fordel" med er at ingen av platene er kodet for bruk ilag med såkalt "advanced authoring". Dette har HD DVD brukt ifra dag 1, mens Blu-Ray ikke får det før de får lansert BD 1.1 profilen.. Det skal bli veldig spennende å se hva som skjer i BD-verdenen med alle standalone spillerne som ikke er kompatible med de nye platene som kommer.. Heldigvis så har jeg PS3, så den vil nok firmware-oppgraderes i tide, men dukker sikkert opp noen bugs der også..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Iom at trondmm skrev; Men, heldigvis selger komplett.no den fortsatt for 2995,-

så er det vel ikke verdens største tabbe da
    Både Deal og Komplett har den til 2995,- link

Men det har blitt en annen filmpakke ? (finner ikke lenger den gamle men mener det var en annen).

HD-E1 Film - HD DVD spiller med 5 HD-DVD filmer
    -The Holiday
    -Miami Vice
    -Riddick
    -Hulk
    -Troy
    Er det noen som vet/husker hvilke filmer som var i første pakka?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Ikke bekymre deg for ekstramaterialet det kommer uansett på egen disk, selger bedre når det er "2-disc edition" bare se på pirates of the Carrabean filmene, det er BD50 disker, men likevel er ekstramaterialet på egen disk
    Hmm, 2x50GB BD>3x30GB HD DVD.. Skal selvsagt være enig i at det kan diskuteres om de trenger å bruke så høy bitrate på selve filmen, men det er iallefall ikke *negativt* at dem bruker høyere bitrate.

Side 275 av 653 FørsteFørste ... 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 271 272 273 274 275 276 277 278 279 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •