HD formatkrigen. - Side 273

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 273 av 653 FørsteFørste ... 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 269 270 271 272 273 274 275 276 277 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 ... SisteSiste
Viser resultater 5,441 til 5,460 av 13053
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hei...

Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Helt enig. Jeg kikket rundt på alt jeg fant av LCD/Plasma TV før jeg bestemte meg for å kjøpe en bakprojeksjons-TV istedenfor. Billedkvaliteten sto rett og slett ikke i forhold til prisen man betaler, ihvertfall ikke for Full HD skjermer.

Nå har jeg ikke sett den siste Aquos serien til Sharp som skulle komme, så det er mulig de har blitt bedre. Men prisnivået er nok mye det samme.

Jeg endte opp med å kjøpe Sony : KDS-55A2000 (KDS55A2000) : Norge

For 18.000 kr så hadde den et helt enormt bra bilde som jeg tør påstå overgår de Full HD skjermene jeg så på (Samsung, Sharp osv) i kvalitet. Men det forutsetter selvsagt at man kan leve med at den ikke er "flat". Noe jeg forsåvidt synes er hysteri at TV'en "må" være flat. I tillegg så er dette en SXRD skjerm og ikke vanlig DLP slik at man slipper macroblocking problemer med Faroudji chippede spillere (Oppo spilleren feks).
    Bakprojeksjon har jeg faktisk ikke sjekket ut, men jeg ska ta en titt på denne.
    Flat tv er ikke så viktig for meg. Tv hjørne her her hjemme har meget god plass. Det står jo et billedrør der nå.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Vhs var uansett et bedre utleie format siden dvd'en er så enormt fragil. Et par riper så er den rett og slett død. Dette gjorde at jeg sluttet å leie film... Det ble for mange turer tilbake til dvd sjappa.
    Jeg har helt motsatt erfaring enn deg. Synes DVD er ett mye bedre utleie format enn vhs som hele tiden blir slitt og degraderes i kvalitet. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har måtte dra tilbake til utleie sjappa for å bytte vhs pga av at den ikke har virket helt. Jeg har leid langt flere dvd'er enn vhs og har bare måtte dra tilbake en gang for at dvd'en ikke har virket! En gang av tja, la oss si ca 300-400 ganger...

En ting til, jeg fatter ikke at folk slenger dvd'er rundt seg! 99% av alle mine dvd'er er som nye, ikke ett eneste merke av noe slag. At folk ikke tar bedre vare på ting.

Til topic igjen: Regner med at det er flere som kjøper HD format spillere hvis det kommer rimelige leiefilmer også. Jeg betaler maks 60kr for å leie en film!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slutt på billige HD DVD-spillere på Elkjøp/Lefdal

Ser ut til at det er slutt på de billige HD-E1-spillerne på nettbutikkene til Elkjøp og Lefdal, gitt. Lefdal har satt opp prisen til 3995,- mens Elkjøp har hevet den til 4495,-. Det følger fortsatt med fem filmer.

Ganske skuffende egentlig. Men, heldigvis selger komplett.no den fortsatt for 2995,- (også med fem filmer) så HD DVD-salget behøver ikke stoppe helt opp.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som hadde håpet på at prisen ville synke enda litt mere for å så kjøpe meg en HD-E1...

TABBE!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg som hadde håpet på at prisen ville synke enda litt mere for å så kjøpe meg en HD-E1...

TABBE!
    Da er vel kampanjen som Toshiba skulle kjøre i høst over allerede.

Det kan hende de kjører en ny og bedre nærmere jul. I hvertfall hvis de er smarte. De skal komme nye film pakke snart. I USA så sender de med filmene "300" og "Bourne Identity" i sammen med spilleren, og en pakke på 5 filmer ved siden av. Så de totalt får med 7 filmer når man kjøper spiller.

Det tok vel ett par måneder før den 5 film pakken kom hit, så de samme skjer nok når den nye lanseres.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ser ut til at det er slutt på de billige HD-E1-spillerne på nettbutikkene til Elkjøp og Lefdal, gitt. Lefdal har satt opp prisen til 3995,- mens Elkjøp har hevet den til 4495,-. Det følger fortsatt med fem filmer.
    Ingen som gir bort fem BD når man kjøper spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ingen som gir bort fem BD når man kjøper spiller?
    Aner ikke. Har ikke sett noe slikt tilbud i Norge, i hvert fall.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ehh? Fortsatt billig spiller+filmer på komplett..
    Komplett.no - Toshiba HD-E1 HD DVD, 720p/1080i Inkl 5 HD-DVD filmer

Så helt slutt er det ikke.. Det er klart. Det kan godt hende at prisen fortsatt går ned, men basert på 10-gangern så er vel 3000,- den prisen vi kan regne med at spillerene vil bli liggendes på utover mot jul..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette har vært postet før, men her er info om hva BD+ er, for de som trenger det: http://www.dell.com/downloads/global/vectors/brcp.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del BD og HD-DVD til utleie på brafilm nå.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Du burde moderere dine utsagn litt ettersom jeg bare refererte til dine egne utsagn.
    He-he. Morsomt når en som deg, ARTY, ber andre om å moderere utsagnene sine Ingen annen kommentar nødvendig...
    JSå ikke jeg tidligere i tråden indignasjon fra deg om at XA1, en 1 gen. spiller ikke kunne oppgraderes til 1080p/24.
    Vet ikke helt hvor du vil hen her. Men dersom du hevder at jeg skal tro på deg fremfor svaret jeg fikk fra Toshiba, så blir det jo bare dumt. XA1 vil aldri kunne oppgraderes til 1080/24p. Punktum.
    Hvorfor ser vi ikke samme kritikk fra deg når det gjelder disse 1.gen BD spillere som heller ikke kan oppgraderes til 1080/24.
    OMG. Det går tungt noen ganger, ARTY. De fleste BD-spillere har 1080/60p, og nesten samtlige nye har 1080/24p. Dersom det fungerer bedre med 1080/60i for eieren av en slik BD-spiller; så kan han velge 1080i i stedet. Bytter han skjerm til en 1080p, så trenger han ikke bytte BD-spiller. For HD DVD-spillerne så kjører de fortsatt 1080i, og det er ikke bare på 1.gen spillerne. Fortsatt kommer disse fra Tosh.
    Synes du ikke det er mer alvorlig at alle BD spillere som er solgt til nå ikke kan oppgraderes til profil1.1 og 2.0?
    Nei, det synes jeg ikke. Hva gjør profil 1.1 med unntak å klargjøre for PiP? Og hvorfor opplyser ikke HD DVD om at ingen får 1080/24p, når det tross alt står på samtlige HD DVD-filmer?
    Nå har ikke jeg påstått at det finnes BD spillere som bare gir 1080i. Så bevise det trenger jeg ikke.
    Jeg bare refererte til ditt utsagn om at ikke alle BD spillere hadde 1080p/24.
    Det var du som kom med det beviset.
    Typisk SVS!-man når han har blitt avslørt; prøver han å skape forvirring.
    Ehhh, nei, ARTY, her tuller du fælt. De to første BD-spillerne hadde 1080/60p, men fortsatt lages 1080i-spillere på HD DVD. Nye BD-spillere kommer med 1080/24p. Du får det til å høres ut som om når man har en 24p-spiller, så kan man ikke bruke 1080i. Poenget er at de som har en BD-spiller kan velge, og det selv på en spiller til drøye 4000 kr.

Den eneste som slenger av seg med kraftuttrykk og tilstadighet forsøker å forvirre, er deg ARTY. Og det er det ikke kun jeg som mener her inne...
    I tillegg så bevist underslår du det faktum at 90% av alle HD skjermer som er solgt til nå er 720p og vil aldri kunne nyttigjøre seg 1080p.

Du underslår også det faktum at det bare finnes 15-20 1080p produkter i verden som kan gjøre 24/48/72/96/120. Uten dette så får du ingen nytte av 1080/24.
    Alle andre produkter fungerer bedre med 1080/i/p/60.

Dette er fakta som du veldig godt kjenner til.
    Å underslå kjente fakta i et argument er også en løgn.
    Nå er det vel ikke det jeg refererte til som løgn fra deg, og det vet du. At du forsøker å sno deg unna angående hvilke priser som finnes på HD DVD og BD blir jo bare laterlig. Avshop selger S300 til 4200 kr, og HD-XE1 til 7000 kr. Billigste S300 koster vel 4154 kr.

Når det gjelder antall kompatible skjermer for 1080/24p, så sier det jo ingenting om hvor mange som faktisk finnes hos forbrukeren. Bruker du dette argumentet så finnes det ikke mange produkter med HD DVD-spillere heller
    Nåja! Jeg tror vi holder oss til det generelle veiledende prisnivået i USA, og ikke til kortere billigsalg perioder. Du kunne de siste ukene få en XE1 til 4995.- via Elkjøp/Lefdal net butikk. Noe som nå er slutt.
    Her har du prisoversikt for XE1 i Norge:
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Toshiba HD-XE1
    Hvis du hadde ønske om en sannferdig debat så hadde du holdt deg til sannheten og ikke viklet deg gjenntagende ganger inn i usannheter og selvmotsigelser.
    Og dette er typiske ord fra deg ARTY, og jeg gidder ikke engang kommentere slikt. Fakta er at alle nyannonserte BD-spillere, og de spillerne som har kommet i det siste yter det som bor i formatet; nemlig 1080/24p. Og dersom man ønsker kan man også velge å kjøre 1080i.

Fortsatt lages det rene 1080i spillere på HD DVD; og som dermed ikke gir mulighet til all infoen som ligger på skiva.

Jeg sender 1080i fra HD-XA1 til min Sony Pearl. Noen av de beste HD DVD-titlene jeg har er King Kong og Bourne Identity, hva angår kvalitet. Panoreringene hakker, selv om bildet er meget bra. På Departed på Blu-ray så beveges panoreringene helt smooth. Jeg har sammenlignet dette med begge formatene hos meg. Tok da scenen hvor de står oppstilt på den amerikanske politiskolen, og det er en som taler til politiaspirantene. Denne scenen panorerer helt smooth på 1080/24p, noe den ikke gjør på HD DVD versjonen. Det har ingenting med formatet å gjøre, men kun at formatet ikke tillater 1080/24p.

Nå har jeg blitt så vandt til sømløse panoreringer på Blu-ray og min Sony Pearl at jeg ikke tenker på det. Jeg nyter bare det fantastiske bildet. Jeg legger først merke til hvor bra Blu-ray er når jeg ser en HD DVD i 1080i.

Så kan du dokumentere med lange lister over produkter etc. Poenget er at enhver som er ineressert i bildekvalitet vil se denne forskjellen.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rush Hour 3 Blu-ray:

Dette er også meget interesant. New Line Cinema lanserer nå sin andre tittel på kort tid; og også denne blir kun på Blu-ray.

HD DVD-utgavene kommer "sometime in early 2008"...?

Ser vi antydninger til at New Line favoriserer Blu-ray nettopp pga av region kodingen. Fordelen som HD DVD hevder å ha, ser nå snarere ut til å være en hemsko

Report: New Line Readying 'Rush Hour 3' for Blu-ray Release; HD DVD to Follow | High-Def Digest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette er også meget interesant. New Line Cinema lanserer nå sin andre tittel på kort tid; og også denne blir kun på Blu-ray.

Ser vi antydninger til at New Line favoriserer Blu-ray nettopp pga av region kodingen. Fordelen som HD DVD hevder å ha, ser nå snarere ut til å være en hemsko

Report: New Line Readying 'Rush Hour 3' for Blu-ray Release; HD DVD to Follow | High-Def Digest
    Er det noe å skryte av at den kommer på BD først, når årsaken er det forbrukerfientlige sonesystemet? Blir som å stemme på et parti som går inn for å rive huset ditt......

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Early in 2008" kan være alt fra første uka i januar til sånn rundt påsketider. Det er litt vanskelig å si hvor kjip denne politikken fra New Line er før vi får vite lanseringsdato for HD DVD.

Filmen kommer på kino i Polen 26. august, ca. 10 uker etter verdenspremieren. Om det betyr at HD DVDen vil gis ut ti uker etter BD og DVD, gjenstår å se. Vil de vente til den har gjort seg ferdig på kino i alle verdens land, eller må den ha kommet ut på DVD over alt? Kanskje holder det at den har gått fire-fem uker på kino og tjent inn mesteparten av hva man kan forvente.

Inntil de faktisk begynner å gi ut HD DVDer, blir det veldig vanskelig å si noe fornuftig om hva konsekvensene av denne politikken faktisk vil bli. (men, det er i hvert fall ingen tvil om at det er kjipt )

Jeg er også VELDIG spent på hvordan dette vil påvirke utgivelsen av The Golden Compass. Denne filmen har premiere nesten samtidig i hele verden, men Japan står oppført med premiere nesten 4 måneder etter de andre landene. Vil New Line holde tilbake en HD DVD-utgave pga. Japan, men allikevel gi ut filmen på BD, når Japan er i samme BD-sone som USA?

Antydningen av? Sjefen for New Line har jo sagt det rett ut at de utsetter HD DVD-utgivelsene pga. manglende sonerestriksjoner.

Dette betyr også at europeiske BD-eiere ikke kan importere den amerikanske BD-utgaven. De må vente på at den kommer ut på BD i Europa, noe som sannsynligvis vil bli samtidig som den kommer på HD DVD. Så sånn rent bortsett fra at dette vil styrke Blu-ray i USA, så skjønner jeg ikke helt hva du synes er så fantastisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg blitt så vandt til sømløse panoreringer på Blu-ray og min Sony Pearl at jeg ikke tenker på det. Jeg nyter bare det fantastiske bildet. Jeg legger først merke til hvor bra Blu-ray er når jeg ser en HD DVD i 1080i.
    Du burde slutte å rakke ned på HD DVD bare fordi din Sony Pearl for egen maskin ikke klarer å skape 1080p/24 Hz. Kjører selv 1080i fra HD-E1 til min plasmaskjerm som prosesserer bildet til 1080p/24 Hz. Har silkeglatte panoreringer på f.eks. Poseidon hvor kameraet panorerer over hele cruiseskipet de første par minuttene av filmen.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

bortsett fra at dette vil styrke Blu-ray i USA
    Formatet som "vinner" i USA vil seire i Europa også.

Alle monner drar.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Formatet som "vinner" i USA vil seire i Europa også.
    Alle monner drar.
    I så fall vil det bety at det vil bli umulig å importere New Lines filmer fra USA. Er det noe å juble for da?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt lages det rene 1080i spillere på HD DVD; og som dermed ikke gir mulighet til all infoen som ligger på skiva.
    Skjerp deg! Du burde ha fått med deg at 1080i er *bedre* enn 1080p24 dersom du KUN er opptatt av å få all infoen som ligger på skiva! Det krever mer av skjermen som skal ta imot informasjonen, men den desidert beste måten å overføre film og video på er 1080i.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Skjerp deg! Du burde ha fått med deg at 1080i er *bedre* enn 1080p24 dersom du KUN er opptatt av å få all infoen som ligger på skiva! Det krever mer av skjermen som skal ta imot informasjonen, men den desidert beste måten å overføre film og video på er 1080i.
    He-he..."skjerp deg"(!?) Ja-ja. Vel, jeg refererer til hva jeg ser, og ikke teori. Dessuten kan jeg ikke skjønne at det skal bli bedre med 1080i, når plata har 1080/24p, BD-spilleren sender ut 1080/24 og projektoren er 1080/24p-kompatibel...?

For å si spørre på en annen måte, tklev; du har sikkert forsøkt med både 1080i/p og 24p fra PS3 på VW50. Mener du at du fikk smoothere panoreringer ved å IKKE kjøre 1080/24p? Det er i allefall kke min erfaring.

Og til deg over med god plasmaskjerm som er 24p-kompatibel; så skal ikke jeg si at bildet for deg ikke er perfekt. Men å hevde at Sony VW50 ikke er en god projektor hva angår prossesering og rolige bilder, blir vel litt useriøst, spør du meg...

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så vanskelig for HD DVD-fanboysen innrømme at dette er en vesentlig mangel som Tosh burde hatt på plass nå.

Som for noen måneder siden, hvor HD DVD-fanboysen hevdet at man ikke trengte mer enn 30GB til film. Nå som TL51 er annonsert, så skrev vel Andy Dandy for litt siden at man trolig ikke trengte mer enn 50GB til film...Dette sett i perspektiv av at BD har mulighet til helt opp til 250GB

Jeg skal erkjenne at BD ikke er et ferdig format, og jeg skulle ønske de var kommet lengre. Men ting kommer etter hvert. Men siden HD DVD-fanboysen hele tiden skryter av at HD DVD er et så ferdig format, så er det på tide å kunne si at "jo, 1080/24p burde ha vært på plass i de nyeste spillerne, og at de billigste også kunne tilby 1080p...."

Men jeg skjønner det sitter langt inne å si at HD DVD har mangler som BD har fått på plass.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lange svaret mitt på SVS!-man sitt innlegg hvor han siterer meg, er er i hovedsak ikke gjort for å svare på de tekniske argumenter, men for å vise hvordan SVS! -man siterer meg ut av sammenheng og prøver å fremstille meg med påstander jeg ikke har ytret.
    Beklager at jeg vil gjenta den påstanden flere ganger i innlegget, og håper oppsette ikke virke for forvirrende.

Opprinnelig skrevet av ARTY
    Du burde moderere dine utsagn litt ettersom jeg bare refererte til dine egne utsagn.
    He-he. Morsomt når en som deg, ARTY, ber andre om å moderere utsagnene sine Ingen annen kommentar nødvendig...
    Det jeg refererte til var at du to ganger i samme innlegg kalte meg en løgner. Slike utsagn mener jeg du bør moderere. Du har en agenda når det gjelder å sverte HDDVD i forhold til BD.
    Du omgås fakta og sannheten helt ettersom det passer din agenda, så å bli kalt en løgner av deg er ganske drøyt.
    Du er vel ikke et sannhetsvitne hverken når det gjelder HDDVD eller formatkrigen er du?

Her er første eksempel på hvordan SVS! -man siterer og argumenterer ut av sammenheng:
    Så ikke jeg tidligere i tråden indignasjon fra deg om at XA1, en 1 gen. spiller ikke kunne oppgraderes til 1080p/24.
    Hvorfor ser vi ikke samme kritikk fra deg når det gjelder disse 1.gen BD spillere som heller ikke kan oppgraderes til 1080/24.
    Vet ikke helt hvor du vil hen her. Men dersom du hevder at jeg skal tro på deg fremfor svaret jeg fikk fra Toshiba, så blir det jo bare dumt. XA1 vil aldri kunne oppgraderes til 1080/24p. Punktum.
    SVS!-man; se på de to quotene du har tatt fra meg og svaret du gir?????????????
    1: Er det ikke ganske klart at jeg lurer på hvorfor du ikke er like opprørt over BD's 1.gen spillere som ikke kan oppgraderes til 1080/24 som du er over at XA1 ikke kan oppgraderes til 1080/24?

2: Påstår jeg på noen måte at XA1 kan oppgraderes til 1080/24? Så hvorfor argumenterer du da på den måten?

Leser du ikke hva som står før du hiver deg ut i et nytt argument?
    Eller prøver du å manipulere det slik at det ser ut for folk at jeg har påstått noe jeg aldri har påstått? Satser du rett å slett på at folk ikke gidder å gå tilbake å sjekke hva jeg faktisk mente? Baserer du mye av dine innlegg på å sitere meg ut av sammenheng?

Her må jeg bruke et av sitatene over igjen fra meg selv opp mot SVS! -man på den måten de sto i SVS! -man sitt innlegg, for å sette SVS! -man sitt svar i sammenheng.
    OMG. Det går tungt noen ganger, ARTY. De fleste BD-spillere har 1080/60p, og nesten samtlige nye har 1080/24p. Dersom det fungerer bedre med 1080/60i for eieren av en slik BD-spiller; så kan han velge 1080i i stedet. Bytter han skjerm til en 1080p, så trenger han ikke bytte BD-spiller. For HD DVD-spillerne så kjører de fortsatt 1080i, og det er ikke bare på 1.gen spillerne. Fortsatt kommer disse fra Tosh.
    Hva har det sitatet fra meg og svaret du gir noe som helst med hverandre å gjøre???
    Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet fra meg som du siterer???
    Du argumenterer jo helt utenfor sammenhengen. Leser du ikke det som du siterer?????

Synes du ikke det er mer alvorlig at alle BD spillere som er solgt til nå ikke kan oppgraderes til profil1.1 og 2.0?
    Nei, det synes jeg ikke. Hva gjør profil 1.1 med unntak å klargjøre for PiP?
    Virkelig????
    Da har du absolutt ingen peiling på hva Profil 1.1 dreier seg om! Hvorfor skulle BDA bry seg om sin egen tekniske standard; profil 1.1 og 2.0 hvis de ikke synes det er viktig????

Og hvorfor opplyser ikke HD DVD om at ingen får 1080/24p, når det tross alt står på samtlige HD DVD-filmer?
    Gjenta etter meg: Alle 2 & 3 gen. HDDVD spillere, unntagen 1080i spillerne, har fått 1080/24 via Firmware. Så hva er det du snakker om?

Igjen skal vi studere hvordan SVS! -man siterer meg ut av sammenheng og bygger et argument på falsk grunnlag.
    Her er SVS! -man egentlige påstand.
    Opprinnelig skrevet av SVS! -man
    Hvis du mener at dette ikke stemmer, så vær vennlig å gi en link til hvilke 1080i-spillere som finnes på Blu-ray.
    Her er mitt svar på dette, sitert i SVS! -man forrige innlegg.
    Nå har ikke jeg påstått at det finnes BD spillere som bare gir 1080i. Så bevise det trenger jeg ikke.
    Jeg bare refererte til ditt utsagn om at ikke alle BD spillere hadde 1080p/24.
    Det var du som kom med det beviset.
    Typisk SVS!-man når han har blitt avslørt; prøver han å skape forvirring.
    Så kommer SVS! -man sitt nyeste innlegg hvor han siterer meg og som han bygger et argument uten å ta med den sammenhengen jeg faktisk svarte på.
    Opprinnelig skrevet av SVS! -man
    Ehhh, nei, ARTY, her tuller du fælt. De to første BD-spillerne hadde 1080/60p, men fortsatt lages 1080i-spillere på HD DVD. Nye BD-spillere kommer med 1080/24p. Du får det til å høres ut som om når man har en 24p-spiller, så kan man ikke bruke 1080i. Poenget er at de som har en BD-spiller kan velge, og det selv på en spiller til drøye 4000 kr.

Den eneste som slenger av seg med kraftuttrykk og tilstadighet forsøker å forvirre, er deg ARTY. Og det er det ikke kun jeg som mener her inne...
    Så hva har dette med mitt svar over som er en respons på SVS! -man sitt ønske om bevis fra meg på at det finnes 1080/i BD spillere? Noe jeg aldri hadde påstått.

Noen som blir forvirret??? Er det andre som ser hvordan SVS! -man siterer utenfor sammenhengen og prøver å fremstille det som om jeg kommer med påstander jeg aldri har ytret.
    Gjør SVS! - man dette bevisst for å skape forvirring pga. sin BD agenda eller er han faktisk så forvirret?
    Det er ikke mulig å ha en debatt gående hvor motstanderen konsekvent siterer en ut av sammenheng.
    Hvis dette skjer i fremtiden vil jeg sitere SVS! -man sitt innlegg og bare konkluder med at argumentene hans er verdiløse fordi de er bygget på falske premisser.
    Nok er Nok!!
    SVS! -man har også et ansvar for å være sannferdig når han siterer andre!

Side 273 av 653 FørsteFørste ... 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 269 270 271 272 273 274 275 276 277 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •