HD formatkrigen. - Side 271

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 271 av 653 FørsteFørste ... 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 267 268 269 270 271 272 273 274 275 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 ... SisteSiste
Viser resultater 5,401 til 5,420 av 13053
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvor skriver jeg at BD 1.1 plater ikke vil ha utfordringer med 1080/24p!? Det er jo ikke poenget, tklev. Men når du quoter setningen om "de viktigste tingene er på plass...", og svarer med at Profile 1.1 ikke en gang er på plass. Ja, da sier du jo selv at det viktigste for deg er PiP og interaktive kommentatorspor, fremfor lyd-og bilde.

Poenget er at Blu-ray har 1080/24p NÅ på nesten samtlige spillere i samtlige prisklasser. Samtidig har de droppet å levere spillere med kun 1080i, nettopp fordi forbrukeren selv skal få velge dette på menyen i spilleren.

Og når det gjelder min såkalte puristiske "best-bilde-best-lyd", så er det helt korrekt, tklev. For meg er lyd-og bilde det aller aller viktigste, og det er derfor jeg ser film i 1080p på lerret, og ikke DVD-plater på en 14" laptop.

Og her støtter jeg meg helt til uttalelsen til tomsavini:
    Jeg ser på film, og er interessert i film. Ikke har jeg tid til å se på alt av ekstramateriell, men jeg kan se på noe dersom det er interessant. Underholdningen får jeg av filmen, og ikke av alt leketøyet som skal fylle opp diskplass og fungere som salgsgimmik...
    Hei!
    Jeg er litt enig med deg, og litt uenig.
    For deg, meg, og de relativt få som kan se 1080/24p er dette viktig. Problemet er jo at det er en veldig liten del (så langt) av befolkningen som har display som støtter det.
    Og... De som har display som støtter det, er ikke sikkert at de bruker det. Husk at det er mange "joe sixpack" der ute. jeg har bla sett flere som har 16X9 display og DVDspiller satt til LTBX (4:3 skjerm).

Jeg er og enig med deg med at kvalitet er viktigst.

Jeg liker å se en del av ekstramaterialet på filmer (særlig bloopers..).
    Men, om jeg får valget mellom bedre bilde/lyd og extra/pip etc vil jeg velge bedre bilde/lyd.

Ellers er det nice med begge deler (Blue-Ray og HD DVD), da har man større utvalg i filmer, og kan vurdere hver enkelt tittel som kommer ut i begge formater.

Et eksempel er den filmen du så, her er et utdrag av highdefdigestannmeldelsen;

----
    This HD DVD edition of 'Flags of Our Fathers' narrowly trumps the audio presentation on the Blu-ray edition by upgrading from a standard mix to a Dolby Digital 5.1-Plus track (1.5 Mbps). The Plus-mix feels richer -- especially when explosions are raging from all angles
    -----

Her kjøpte jeg HD DVD'en.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Knocked-up: Skuffende stor-tittel fra Universal...?

Dette må da sies å være skuffende. En film som er nevnt en rekke ganger her inne, som en av Universals store forventninger på HD DVD; får kun 3,5 stjerner både på lyd og bilde og kun 2,5 stjerner for bonusmateriale hos HiDefdigest.

Lite utdrag:

Bilde-kvalitet:
    On the not-so-bright side, color reproduction is a bit skewed. It's rare that I see a transfer with too much yellow, but that's the case here -- fleshtones look sickly, and the entire presentation just looks just a bit left of center. Add the yellow cast to the slightly hot contrast, and highlights flatten out, lessening detail and depth.

Lyd-kvalitet:
    'Knocked Up' sports a surprisingly spiffy sound design. Unfortunately. however, Universal hasn’t seen fit to include any high-resolution audio to showcase it. Instead, all we get is plain old Dolby Digital Plus 5.1 (1.5mbps).

(...)but with such a high-profile title Universal really should’ve sprung for a Dolby TrueHD track.

Ekstramaterialet ser også ut til å gå for prinsippet "mengde" fremfor kvalitet. Og det web-baserte innholdet var svært basic...Jeg vet ikke hva som er brukt av plass på denne 30GB-plata. Men med så mye ekstramateriell, PiP etc; kan det jo tenkes at lossless-lyd måtte droppes av plassmangel...?! Altså prioriteres bonusmateriale fremfor lyd-og bilde på HD DVD

Altså må dette kunne sies å være svært skuffende for HD DVD, når filmen er helt ny, hadde stor kinosuccess og kommer fra den mest dedikerte støttespilleren til HD DVD; nemlig Universal...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Hei!
    Jeg er litt enig med deg, og litt uenig.
    For deg, meg, og de relativt få som kan se 1080/24p er dette viktig. Problemet er jo at det er en veldig liten del (så langt) av befolkningen som har display som støtter det.
    Og... De som har display som støtter det, er ikke sikkert at de bruker det. Husk at det er mange "joe sixpack" der ute. jeg har bla sett flere som har 16X9 display og DVDspiller satt til LTBX (4:3 skjerm).

Jeg er og enig med deg med at kvalitet er viktigst.

Jeg liker å se en del av ekstramaterialet på filmer (særlig bloopers..).
    Men, om jeg får valget mellom bedre bilde/lyd og extra/pip etc vil jeg velge bedre bilde/lyd.

Ellers er det nice med begge deler (Blue-Ray og HD DVD), da har man større utvalg i filmer, og kan vurdere hver enkelt tittel som kommer ut i begge formater.

Et eksempel er den filmen du så, her er et utdrag av highdefdigestannmeldelsen;

----
    This HD DVD edition of 'Flags of Our Fathers' narrowly trumps the audio presentation on the Blu-ray edition by upgrading from a standard mix to a Dolby Digital 5.1-Plus track (1.5 Mbps). The Plus-mix feels richer -- especially when explosions are raging from all angles
    -----

Her kjøpte jeg HD DVD'en.
    :-D

Fint å høre. Og eksemlet over er jeg også enig i (Flags of Our fathers), men det går mer på filmselskapets valg enn formatene. Men siden vi har begge formatene, så kan vi jo velge de titlene som har best lyd- og bilde. Jeg solgte for kort tid siden min Troy på HD DVD, fordi jeg ville ha Directors Cut på BD. For på BD har jeg 24p, og det gir merkbart bedre bilde hjemme hos meg

Og som deg så har jeg også HD DVD (selv om jeg skulle ønske den hadde 24p). Men uansett hvor blå jeg er, så kjøper jeg Transformers og de to siste Bourne-filmene, selvsagt. Fordi jeg er interesert i HD-film
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Andy_Dandy][quote=SVS! -man]
    Men det er morsomt å lese hvordan dere HD DVD-fanboys forsvarer manglene med formatet. Ikke en eneste gang har jeg lest fra dere at [i]"Jo, HD DVD burde også hatt like stor plass på disken som BD".

Merkelig så godt HD DVD utnytter plassen da. Troy, Directors Cut, som kommer ut nå på HD DVD er på 3 timer og 18 min, har lossless audio, og er spekket med ekstramateriale. Ser ikke helt poenget med 50 GB, om ikke Blu Ray filer utytter plassen særdeles dårlig da.....

HD DVD Review: Troy: Director's Cut | High-Def Digest
    Artifacting in Troy: Director's Cut - AVS Forum

Du bør kanskje ta en titt på dette. Warner utgir identiske encodes på BD og HD DVD med begrensningen som ligger i 30GB, også for BD. Det ser ut til at det resulterer i 'macro-blocking' i mange scener i denne filmen, der de må senke bit-raten meget lavt mange ganger.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må da sies å være skuffende. En film som er nevnt en rekke ganger her inne, som en av Universals store forventninger på HD DVD; får kun 3,5 stjerner både på lyd og bilde og kun 2,5 stjerner for bonusmateriale hos HiDefdigest.

Lite utdrag:

Bilde-kvalitet:
    On the not-so-bright side, color reproduction is a bit skewed. It's rare that I see a transfer with too much yellow, but that's the case here -- fleshtones look sickly, and the entire presentation just looks just a bit left of center. Add the yellow cast to the slightly hot contrast, and highlights flatten out, lessening detail and depth.

Lyd-kvalitet:
    'Knocked Up' sports a surprisingly spiffy sound design. Unfortunately. however, Universal hasn’t seen fit to include any high-resolution audio to showcase it. Instead, all we get is plain old Dolby Digital Plus 5.1 (1.5mbps).

(...)but with such a high-profile title Universal really should’ve sprung for a Dolby TrueHD track.

Ekstramaterialet ser også ut til å gå for prinsippet "mengde" fremfor kvalitet. Og det web-baserte innholdet var svært basic...Jeg vet ikke hva som er brukt av plass på denne 30GB-plata. Men med så mye ekstramateriell, PiP etc; kan det jo tenkes at lossless-lyd måtte droppes av plassmangel...?! Altså prioriteres bonusmateriale fremfor lyd-og bilde på HD DVD

Altså må dette kunne sies å være svært skuffende for HD DVD, når filmen er helt ny, hadde stor kinosuccess og kommer fra den mest dedikerte støttespilleren til HD DVD; nemlig Universal...
    Mener du med dette å si at HD-DVD prinsippet ikke kan levere filmer med god lyd og bilde kvalitet?

Det triste er vel heller at de som har begge beina godt plantet kunn i en av disse HD format leirene, sitter med en slags form for skylapper på og elsker å kunn finne de neggative sidene med det andre formatet.
    Er man film/hjemmekino entusiast, er vel det naturlige valget å si ja takk begge deler.
    Er man tecknofreak eller bare ønsker å retferdigjøre de valgene man selv har tatt, så vil vel denne skyttegravskrigen bare fortsette til et av formatene trekker seg, eller noe helt nytt og bedre
    kommer i stedet.

Hvis man bare velger ett av formatene nå som sin kjepphest, er det da en mulighet at man har gått glipp av noen fine filmopplevelser underveis?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=SVS! -man]
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy

Om en stund Andy Dandy, så vil bitrate bli viktigere og viktigere. Det kan også være andre ting som gjør at plassbehovet vil være større enn 30GB for optimalt lyd og bilde. Se på de siste årene med DVD-film. De platene med meget høy bitrate, som superbit, og filmer som Gladiator o.l ser jo fantastiske ut. Og det selv på DVD. Husk 10 år tilbake, hvordan de beste DVDene så ut da. Derfor er plass viktig. Plass er også viktig for at formatet skal slå an som PC-lagringsformat.

Og filmen du refererer til: den kom for ca. ett år siden. Nå har Warner allerede laget den enda bedre. Altså går utviklingen fort. Og husk at denne filmen er kun med engelsk True HD, engelsk DD5.1 og fransk DD5.1.

Plassbehovet vil melde seg når eksempelvis Buena Vista og andre vil "døbbe" sine filmer med en 10-12 språk med kvalitetslyd, samt teksting på hele regionens språk. Så det finnes INGEN argumenter for å hevde at 20GB mindre diskplass er problemfritt. Kanskje i 2007, men trolig ikke i 2009...
    Er vel derfor HD DVD har utviklet nye trelagsskiver, med 51GB, for å være forberedt på den eventuelle fremtiden du beskriver der. Dette vil ikke bli noe problem for HD DVD formatet om det evt. skulle vinne krigen, potensialet for mer enn store nok disker ligger der, og noen er allerede utviklet.

Når BD campen skryter av at de vil kunne nå 200GB også videre, så er jo dette totalt uinteressant for BD som filmformat. Rundt 50 GB vil holde i massevis for en film+alt det andre, og mer til.

En ting til, hvor mange BD utgivelser er det benyttet 50GB plate på så langt? Tror de har funnet ut at 25GB platene (BD) foreløpig er mest hensiktsmessige......

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Fint å høre. Og eksemlet over er jeg også enig i (Flags of Our fathers), men det går mer på filmselskapets valg enn formatene. Men siden vi har begge formatene, så kan vi jo velge de titlene som har best lyd- og bilde. Jeg solgte for kort tid siden min Troy på HD DVD, fordi jeg ville ha Directors Cut på BD. For på BD har jeg 24p, og det gir merkbart bedre bilde hjemme hos meg

Og som deg så har jeg også HD DVD (selv om jeg skulle ønske den hadde 24p). Men uansett hvor blå jeg er, så kjøper jeg Transformers og de to siste Bourne-filmene, selvsagt. Fordi jeg er interesert i HD-film
    Halla
    Ser at det har kommet 24p til en del HD DVDspillere nå (software). Den er vel litt buggy så langt, men renger med at de fixer det.
    HD DVDspillern du har, er det ikke 24p oppgradering til den?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Jepp, Toshiba innrømmet å ha betalt Viacom men nektet for at det var så mye som 150 milloner dollar. Jeg postet det for noen sider siden :-D
    Takker!

*poster på et annet forum*

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny

Du bør kanskje ta en titt på dette. Warner utgir identiske encodes på BD og HD DVD med begrensningen som ligger i 30GB, også for BD. Det ser ut til at det resulterer i 'macro-blocking' i mange scener i denne filmen, der de må senke bit-raten meget lavt mange ganger.
    Det er trist at Warner ikke ser seg råd til å innkode bildet spesielt for den høyere peak-bithastigheten som er tilgjengelig på BD. Istedefor blir det en slags minste felles multiplum utgivelser der BD kunder ikke skal kunne få oppleve den betydelig bedre kvaliteten som dette formatet kan levere.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Per Johnny][quote=Andy_Dandy]
    Men det er morsomt å lese hvordan dere HD DVD-fanboys forsvarer manglene med formatet. Ikke en eneste gang har jeg lest fra dere at [i]"Jo, HD DVD burde også hatt like stor plass på disken som BD".

Quotingen er feil fra Andy. Det er AndyDandy som sier dette, og ikke jeg
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andy Dandy:

Hva er det du gjør når du quoter!? Du skulle quote et innlegg fra meg, som det står ditt navn på, samtidig svarer du på det du selv har quotet?! Det blir bare litt vanskelig å skjønne poengene dine, når du roter med quoting-settingene
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla
    Ser at det har kommet 24p til en del HD DVDspillere nå (software). Den er vel litt buggy så langt, men renger med at de fixer det.
    HD DVDspillern du har, er det ikke 24p oppgradering til den?
    Nei, desverre. Toshiba gjorde det sånn at selv HD-XA1 til 7-8k kr ikke har mulighet for en firmware oppgradering på dette området. Problemet ligger i HW. Jeg har mailet Toshiba om dette, og alle spillerne som har 1080i vil aldri kunne oppgraderes via firmware til 1080/60p og langt mindre 1080/24p.

Elendig av Toshiba, spør du meg. Heldigvis har jeg en god projektor, men det blir uansett ikke optimalt...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, desverre. Toshiba gjorde det sånn at selv HD-XA1 til 7-8k kr ikke har mulighet for en firmware oppgradering på dette området. Problemet ligger i HW. Jeg har mailet Toshiba om dette, og alle spillerne som har 1080i vil aldri kunne oppgraderes via firmware til 1080/60p og langt mindre 1080/24p.

Elendig av Toshiba, spør du meg. Heldigvis har jeg en god projektor, men det blir uansett ikke optimalt...
    Er helt enig med deg her.
    Det er dårlig...
    Har selv kjøpt en XA2, så der går det vel. tror ikke det blir mye å legge i mellom, den er ganske rimelig å bestille fra USA.
    Men, er enig med deg der....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Mener du med dette å si at HD-DVD prinsippet ikke kan levere filmer med god lyd og bilde kvalitet?

Det triste er vel heller at de som har begge beina godt plantet kunn i en av disse HD format leirene, sitter med en slags form for skylapper på og elsker å kunn finne de neggative sidene med det andre formatet.
    Er man film/hjemmekino entusiast, er vel det naturlige valget å si ja takk begge deler.
    Er man tecknofreak eller bare ønsker å retferdigjøre de valgene man selv har tatt, så vil vel denne skyttegravskrigen bare fortsette til et av formatene trekker seg, eller noe helt nytt og bedre
    kommer i stedet.

Hvis man bare velger ett av formatene nå som sin kjepphest, er det da en mulighet at man har gått glipp av noen fine filmopplevelser underveis?
    Ehh, nei. Hvor har du det i fra? Dersom du fortsatt ikke har fått med deg at jeg har en HD DVD spiller (kjøpt fra USA juli 2006), og en BD-spiller (PS3); så blir jo argumentasjonen din noe underlig.

Jeg håper BD vinner, men jeg kjøpte meg Bourne Identity på HD DVD i sommer...

Det jeg sa var at Universal som er en sann HD DVD støttespiller fr Hollywood ikke klarer å lage mer enn det de gjør på en ny film. Og denne filmen har mange ventet på. Det ser ut til at ekstramateriale i mengder er prioritert før best mulig bilde og lossless lyd.

Derfor stiller jeg spørsmålet om hvorfor HD DVD synes det er viktigere med PiP og interaktivitet, fremfor best mulig lyd og bilde...? HD DVD som format kunne helt sikkert vært like godt som BD dersom Toshiba hadde prioritert anderledes.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blander du ikke modellene litt nå? , HD-XA1 er vel den amerikanske utgaven av HD-E1, som ikke støtter 1080/60p eller 1080/24p. , men prisen er vel i disse dager under det halve av det du angir, incl. 5 HD-DVD titler.

Prisen du angir er vel for den europeiske versjonen HD-XE1 som i aller høyeste grad har 1080/60P men som vel ikke har kommet med 1080/24p firmwaren ennå. Den amerikanske versjonen derimot HD-XA2 har fått en firmware som vistnokk støtter 24P, men det er vel visse problemer ennå, som vel må rettes før den europeiske XE1 får støtte for 24P (som vel skal være hardwaremessig mulig).

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med deg her.
    Det er dårlig...
    Har selv kjøpt en XA2, så der går det vel. tror ikke det blir mye å legge i mellom, den er ganske rimelig å bestille fra USA.
    Men, er enig med deg der....
    Ja, XA2 skal vel gå. Dersom det viser seg at HD DVD vil være blant oss lenge eller bli formatet som seirer, så får jeg oppgradere. Men da håper jeg det kommer flere merker enn Tosh og Onkyo.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehh, nei. Hvor har du det i fra? Dersom du fortsatt ikke har fått med deg at jeg har en HD DVD spiller (kjøpt fra USA juli 2006), og en BD-spiller (PS3); så blir jo argumentasjonen din noe underlig.

Jeg håper BD vinner, men jeg kjøpte meg Bourne Identity på HD DVD i sommer...

Det jeg sa var at Universal som er en sann HD DVD støttespiller fr Hollywood ikke klarer å lage mer enn det de gjør på en ny film. Og denne filmen har mange ventet på. Det ser ut til at ekstramateriale i mengder er prioritert før best mulig bilde og lossless lyd.

Derfor stiller jeg spørsmålet om hvorfor HD DVD synes det er viktigere med PiP og interaktivitet, fremfor best mulig lyd og bilde...? HD DVD som format kunne helt sikkert vært like godt som BD dersom Toshiba hadde prioritert anderledes.
    Hadde ikke fått med meg at du hadde HD-DVD spiller nei, men det ble vel mindre underlig da?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Blander du ikke modellene litt nå? , HD-XA1 er vel den amerikanske utgaven av HD-E1, som ikke støtter 1080/60p eller 1080/24p. , men prisen er vel i disse dager under det halve av det du angir, incl. 5 HD-DVD titler.

Prisen du angir er vel for den europeiske versjonen HD-XE1 som i aller høyeste grad har 1080/60P men som vel ikke har kommet med 1080/24p firmwaren ennå. Den amerikanske versjonen derimot HD-XA2 har fått en firmware som vistnokk støtter 24P, men det er vel visse problemer ennå, som vel må rettes før den europeiske XE1 får støtte for 24P (som vel skal være hardwaremessig mulig).
    Jeg blander ikke, men jeg tror du misforstår meg litt. Da jeg importerte HD-XA1 fra USA kostet den ca. 7000 kr. Den har 1080i/60 og vil aldri få 1080/60p. Slik som alle de andre 1080i-spillerne fra Tosh. Disse vil aldri kunne oppgraderes til 1080/60p, fordi begrensningen ligger i HW (i følge Toshiba).

De Tosh spillerne som i dag takler 1080/60p har fått en 1080/24p firmware, men som foreløpig er full av bugs. Det er bra at denne oppgraderingen er kommet. Det jeg kritiserer er at det har tatt laaang tid før den kom, og når den endelig kom var den full av feil. Og fortsatt er firmwaren kun til de amerikanske modellene, og ikke til den europeiske XE1.

Sony S300, som man nå får til 4200kr, har 1080/24p. PS3 til under 5000kr har 1080/24p. Toshiba HD-XE1 (toppmodellen) til 7000kr har IKKE 1080/24p

Jeg tror samtlige BD-spillere som ble annonsert på IFA-messen har 1080/24p; og det var en god del modeller. Toshiba fortsetter med sine 1080i-modeller også på nye generasjoner.

Det er disse prioriteringene til Toshiba jeg finner underlig.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe forbanna møl at WB bruker samme møkka på Troy som de la på HD-DVD også på BD. Ut fra tester jeg har sett er bitrate til tider nede i 7,9 og har relativt dårlig bilde.

Skulle virkelig ønske de kunne hatt en master som utgangspunkt og så laget en versjon for BD og en for HD-DVD slik at man har fått maksimalt ut av begge formatene. Sånn sett ønsker jeg HD-DVD dit peppern gror siden de legger begrensninger på kvaliteten vi nå får på WB BD utgivelser.

Satt og så Mad Max 2 (Road Warrior) før om dagen og hadde regelrett hakeslepp av kvaliteten de har klart å få i bildet på en så gammel "billigproduksjon". Helt kanon deilig å se på.

Forøvrig har BD samlingen min regelrett eksplodert etter at jeg begynte å se litt BD film. Sikkert handlet 15 filmer siste 2 ukene. Og med lav dollarpris er eBay altid et godt alternativ :-D

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Poenget er at Blu-ray har 1080/24p NÅ på nesten samtlige spillere i samtlige prisklasser.
    AHA!!!!

Så alle BD spillere har heller ikke 1080/24!!!!

Samtidig har de droppet å levere spillere med kun 1080i, nettopp fordi forbrukeren selv skal få velge dette på menyen i spilleren.
    Men alle de BD spillerne koster også mer enn de dyreste HDDVD spillerne som alle har fått 1080p/24 med siste 2.5 firmware.

Tre dager med BDfanboy FUD fra SVS!-man som startet den dagen Toshiba slapp 1080p/24 for spillerne sine.

Det eneste man kan reagere med er;

Side 271 av 653 FørsteFørste ... 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 267 268 269 270 271 272 273 274 275 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •