HD formatkrigen. - Side 269

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 269 av 653 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 ... SisteSiste
Viser resultater 5,361 til 5,380 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig med ARTY.

Men 24p er viktig for meg (jeg har HTPC så det er ikke et problem). Uansett så er det tull å bruke det som argument mot HD DVD. Eventuelle problemer nå vil bli løst. Jeg driter i om det har vært krangling om uferdige specs, jeg har ikke mast om det.

Det eneste jeg misliker med min projektor er at den ikke kan synkronisere med 24, 48 eller 72 Hz, kun 60 Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og skulle det ikke bare mangle at når HD DVD-formatet skryter av overlegen bildekvalitet med "The Look and Sound of Perfect"; så er de vel ikke helt der, når forbrukeren ikke en gang får tilgang til bildekvaliteten som ligger på disken.
    Du glemmer at visse projektorer og skjermer er i stand til å lage 1080p/24hz selv. Hvorfor skal man betale unødvendig mye for en spiller dersom man bare er ute etter en "HD signalbærer"?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et meningsløst synseinnlegg fra deg Arty. Du kommer jo ikke med noe nytt, men gjentar den utgåtte HD DVD-propagandaen om at BD ikke fortjener livets rett. Hvorfor, sier du? Jo, fordi BD klarer å lage lyd og bilde som tilfredstiller standarden...?

Utdrag fra Hidefdigest sier noe annet enn dine enkle glorifiseringer av yndlingsformatet ditt:

According to Josh, the fix for "disc playback issues" as referenced by Toshiba greatly improved his machine's playback of 'The Matrix Reloaded' disc from the 'Ultimate Matrix Collection' box set, which previously had trouble loading in his HD-XA2 player.

Unfortunately, Josh's initial testing of the 1080p24 output setting proved less successful. Although he says that 1080p24 output reduced the slight picture judder associated with the 3:2 pulldown process as normally seen on North American televisions (as well as a previously reported video stutter issue), in his testing the setting also had a negative side effect of throwing audio sync off on most of the discs played. He goes on to say that the problem was so distracting that he found himself forced to return the player to 1080i output.

For meg virker ikke specsene til HD DVD så veldig ferdigstilte. Selv på HD DVDs hjemmeside står at formatet gir 1080/24p, og det samme står det bak på alle filmene. Men nå sier jo Arty at BD kun leverer lyd og bilde, men at HD DVD har prioritert det andre...Vel, jeg er vel en av de som er glad for at BD prioriterte best mulig bilde, og ikke alt det andre greiene . Og når du er inne på hvor lang tid BD har brukt på sine profiler; hvor lang tid tok det før denne 24p-updaten kom til HD DVD? Som nå viser seg ikke å fungere som den skal...

Vi får se hva filmselskapene velger av HD-format dersom det viser seg at BD blir langt vanskeligere å kopiere enn HD DVD, og at selskapene føler at deres interesser blir bedre ivaretatt av regionskodingen. Jfr bl.a siste som New Line Cinema uttalte omkring dette...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Vi får se hva filmselskapene velger av HD-format dersom det viser seg at BD blir langt vanskeligere å kopiere enn HD DVD, og at selskapene føler at deres interesser blir bedre ivaretatt av regionskodingen. Jfr bl.a siste som New Line Cinema uttalte omkring dette...
    Vel... tror nok ikke kopibeskyttelse har noe som helst å si i denne saken, de blir knekt allikevel. Såvidt jeg vet er vel dagens kopibeskyttelse på HD-DVD og BR allerede knekt?

***Edit: Googlet og fant svar, joda kopibeskyttelsen er cracked på beggeformatene for lenge siden, og sånn kommer det vel fortsatt til å være selv om dem finner på nye måter å beskytte platene sine på, det er bare en måte å utsette problemet på. Sony har jo bæsja på leggen før når detgjelder slikt ved å lage en så god kopisperre at den ødela mange CD-spillere.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt forundret av at mange HD DVD tilhengere mener at 1080/24p ikke er viktig. Men det står da på plata, for svingende. Det står sågar på specsen til HD DVDs hjemmeside. Og dersom prioritet av best mulig bilde ikke er viktig på formatet, men at PiP er viktigere; vel, da gir jeg meg....

Skal man nyttegjøre seg av HD DVD eller BD så bør man ha en 1080/24p-skjerm eller projektor. Jo mindre skjerm man har og jo lavere oppløsning man har, jo dårligere får man utnyttet bildet som HD kan levere. Og skal forbrukeren ha noen grunn til å bytte ut sin 1080p-oppskallerte DVD-spiller med en av de nye HD-formatene; så må han vises forskjellen. Og jeg har sett hva forkjell det gir i bildet på en 50" Pioneer med 1366x768 og med 1080i/60 HD DVD, mot en Samsung LCD (46") med 1920x1080/24p. Enhver som sto å skikket på dette så at det var forskjell. Bildet var mye glattere ved panoreringer, og detaljene holdt seg også mye bedre når kameraet beveget seg. Dette har mye å si for den totale bildeopplevelsen. Og alle ser dette.

Det blir liksom like enkelt som å si at man trenger egentlig ikke mer enn to fronthøyttalere + sub i hjemmekinoen for å se film, heller. Nei, men dæven så mye det utgjør når en får nyttegjort seg av alle kanalene som finnes på lydsporet.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Vel... tror nok ikke kopibeskyttelse har noe som helst å si i denne saken, de blir knekt allikevel. Såvidt jeg vet er vel dagens kopibeskyttelse på HD-DVD og BR allerede knekt?

***Edit: Googlet og fant svar, joda kopibeskyttelsen er cracked på beggeformatene for lenge siden, og sånn kommer det vel fortsatt til å være selv om dem finner på nye måter å beskytte platene sine på, det er bare en måte å utsette problemet på. Sony har jo bæsja på leggen før når detgjelder slikt ved å lage en så god kopisperre at den ødela mange CD-spillere.
    Jeg tenker selvsagt på utfallet og hvor godt BD+ vil lykkes:
    BD+ is the name given to an experimental Digital Rights Management (DRM) mechanism that will be included on BD-ROM discs. The Blu-ray Disc Association was forced into providing this extra layer of protection following pressure from Fox. The HD DVD group did not agree to provide Fox with such a DRM over AACS. The fears about BD+ surround the possibility of studios like Fox theoretically being given the power to restrict Mandatory Managed Copy (a system that allows users to make digital copies of movies and send them around a home network).

BD+ allows for dynamic encryption schemes, meaning that if the protection were to be cracked, manufacturers could simply change the encryption scheme on new discs, so on single crack could not open up all BD-ROM discs. This is, of course a major advantage over the Content Scrambling System (CSS) protection used on DVD discs which was cracked years ago. All old and new DVDs containing CSS can be ripped from the disc to a HDD, or software is available to simply remove CSS on-the-fly.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    BD er jo et halvbakt format og mangler interaktivitet og Internet forbindelse.
    Det er bare sprøyt å sidestille "profil 1.1" med interaktivitet slik du gjør her. Det er mulighet for full interaktivitet med BD-J uten en ekstra video/audio dekoder.

Med mindre en ser på "video PIP" som det ultimate innen interaktivitet, er jo selv de enkleste spill som Suduko og Kabal langt mer interaktive?

Når det gjelder internettforbindelse kan jo de med opplegg for sånnt i stua selv vurdere om de ønsker å kjøpe en BD spiller med støtte for det. Sjøl "safet" jeg på en fremtidssikker PS3 med både WiFi og GbE. Greit å slippe å bore hull i veggen eller legge snublekabel over gulvet

Er det noen som på en saklig og fornuftig måte kan forklare meg hva vi trenger BD for?
    Film og datalagring?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg si at fans av begge formatene i bunn og grunn er av samma ulla! De bestemmer seg for ett format og prøver iherdig og rettferdigjøre valget sitt! Derfor prøver de hele tiden å forsterke sitt eget ego ved å skryte av sitt valg og rakke ned på andres. De tar stand til noe og føler seg som en del av noe større. Typisk menneskelig adferd!

Til SVS-Man: Du snakker om formatet og bruker det mot HD-DVD formatet i seg selv at spillerene ikke viser 1080p/24, men sier også selv at det står i specs til formatet! JA, HD-DVD er ett ferdig format, men har ikke helt 100% ferdige spillere, men langt mere fremtidsrettet spillere enn det som finnes av Blu-ray bortsett fra evt ps3. Blu-ray er jo faktisk ikke ett ferdig format! Så det er mest fremtidsrettet å kjøpe HD-DVD nå, men at Blu-ray kan bli bedre i fremtiden er det ingen tvil om...

Hva er vel mest lønnsomt for mannen i gata med tanke på fremtiden? (hvis vi ser bort i fra noen tap i krigen) Da er jo faktisk HD-DVD det "lureste" kjøpet med tanke på kompabilitet, men så har vi jo dette med utgivelser. Begge formater har meget gode ekslusive utgivelser.

Man kan synse, tro og håpe mye om de nye HD formatene, men realiteten er at ingen vet hvem som vinner eller om det blir en vinner av denne krigen.

Jeg har veldig lyst på HD spiller, holder en knapp på HD-DVD nå pga av pris og pga fremtidig kompabilitet( og ikke minst Transformers utgivelse). Men ser ikke noe i veien for å skaffe Blu-ray senere når prisen synker og "standarden" er mere ferdig og sikker for evt fremtid. Ang 1080p/ så bryr det meg lite da jeg mest sannsynlig ikke får kompatibelt utstyr innen den tiden jeg evt skulle bytte en evt HD spiller. Det er jeg heller ikke alene om, bare tenk på alle de vanlige dødelige som gjerne beholder sin tv 2-3 år gamle HD-ready tv i fler å fremover. En funksjone de ikke forstår noe av eller ikke kan bruke er heller ikke så veldig relevant for dem!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec

AACS er ikke knekt. Ymse nøkler har kommet på avveie, men vil bli slettet fra nye utgivelser. Se tidligere posting i denne tråden.

Sony har hatt den mest vellykkede kopibeskyttelsen på disc så langt, den finner du på SACD. Den er ikke knekt.

Ellers så vet vi at FOX krever mulighet for BD+ og New Line krever regional koding på sine utgivelser for å unngå sein lansering.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Variety.com - Murdoch, Iger hail Sony's Blu-ray

Murdoch, Iger hail Sony's Blu-ray
    High-definition battle heats up

By STEVEN ZEITCHIK, STEVEN ZEITCHIK, MICHAEL LEARMONTH

The high-def homevid battle heated up again Tuesday when Rupert Murdoch and Robert Iger gave surprisingly strong endorsements to Sony's Blu-ray format before a crowd of Wall Streeters. News Corp. chief Murdoch leveled the charge that Paramount/DreamWorks Animation received a payout to make the switch to Toshiba's HD DVD format.

Murdoch, speaking at the Goldman Sachs confab in Gotham, became the first top exec to publicly make the accusation that HD DVD backer Toshiba had essentially bought Par's support.

"Paramount switched out the other day. God knows why," Murdoch said.

But then he said, essentially, that he did know why -- a $100 million payout to DreamWorks Animation and a $50 million check to Par.

In August, Par abruptly decided to support only HD DVD for the next wave of Par and DWA tentpoles it is releasing, including "Shrek the Third," "Blades of Glory" and "Transformers." Reports at the time said a payout of $150 million, nominally for marketing support, accounted for the move.

Asked about a payout at a later session, Viacom CEO Philippe Dauman didn't deny the allegation. "I won't comment on that number," he said.

Instead, he noted that supporting both formats "creates some inherent inefficiencies, and we would like to see the HD format have success."

The creation of two separate formats -- with Sony's critically lauded but pricier Blu-ray battling it out against Toshiba's sparer but less expensive HD -- has roiled Hollywood from the start. Fox, Sony and Disney opted to support Blu-ray exclusively, Universal chose HD, and Warners and Par went the ecumenical route and supported both.

But Par made a sudden switch in late August; at the time, it didn't acknowledge a payment but pointed to "an extensive evaluation of current market offerings which confirmed the clear benefits of HD DVD."

On Tuesday, both Murdoch and Disney topper Iger offered strong words of support for the Sony format.

"We believe it's a no-brainer that the industry should be behind Blu-ray," Iger said. At a lunch panel, Iger offered veiled criticism of the Viacom move. "We haven't taken any money (to choose Blu-ray) because we think it's far and away the best business," Iger said.

Murdoch concurred. "The public is going to want Blu-ray. The public can tell the difference," he said.

Warners, which continues to support both, has been less vocal; Time Warner CEO Richard Parsons said at a sesh later in the day that it is still too early to predict which side will win.

"The consumer doesn't care about the format. It's linear penetration that counts," Parsons said. "Our objective is not to take sides on the format but to do what we need to do to get maximum penetration."

While sales of Blu-ray discs have outpaced sales of HD DVD by most accounts, a new survey by research group NPD found that 29% of consumers were aware of HD DVD, compared to 20% for Blu-ray, and that consumers are enticed by the former's lower cost.

Still, execs who have chosen to support Blu-ray sounded a confident note. Said Iger: "It's disappointing that the industry hasn't managed to be cohesive. I think it's a foregone conclusion about which will win."

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IMDb: Viacom [Paramount] Kisses Off Spielberg

In what appeared to some analysts to be a remarkably cavalier comment from the head of the company that had paid $1.6 billion for the DreamWorks film company in 2005, Viacom CEO Philippe Dauman said Tuesday that if Steven Spielberg decides to leave DreamWorks when his contract expires next year, "the financial impact to Paramount first and especially to Viacom overall would be completely immaterial."

Dauman's dismissive comments came as rumors spread that Spielberg, a DreamWorks cofounder, was becoming increasingly unhappy over his relationship with Paramount chief Brad Grey since the acquisition. Nevertheless, most of Paramount's successful releases since the acquisition have been DreamWorks' productions, and it was assumed within the industry that Viacom would do whatever was necessary to allay Spielberg's concerns.

On the contrary, Dauman told a Goldman Sachs conference in New York Tuesday, Paramount was already planning for Spielberg's departure. Reporting on Dauman's remarks, Daily Variety commented that they were especially "notable" given the fact that publicly Dauman "usually speaks in formal, restrained tones."
    Paramount Pictures - the biggest douche in Hollywood?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noen som på en saklig og fornuftig måte kan forklare meg hva vi trenger BD for?
    Hvis vi kun hadde hatt HD DVD og ikke Blu-ray så hadde det ikke vært noe problem.

Men, all den tid vi nå har 2 formater og markedet er delt og Blu-ray har størst andel av software og hardware produsenter så kan man lure på hvorfor vi trenger HD DVD.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Kan være lenge til vi får se Spielbergs filmer på HD DVD vil jeg tro.

Når kontrakten er med Para/DW er slutt så havner han garantert oss et BD-kompatibelt studio.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Men, all den tid vi nå har 2 formater og markedet er delt og Blu-ray har størst andel av software og hardware produsenter så kan man lure på hvorfor vi trenger HD DVD.
    PIP og online bestilling av ringetoner og merchandaise såklart. De to viktigste argumentene for HD. Drit i 24p video og bitstream audio ut av spilleren, her er det "value added" finesser som står i fokus.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg putta noen penger på bøssa til Universal i går og så bourne Ultimatum på kino.

Jeg synes den var veldig bra, akkurat som de 2 første.

11 desember bør bli en fin dag for alle HD DVD eiere hvis ikke de ødelegger filmen ved å pynte på bildet.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten til dere som tror at dagens HD DVD bilde er "så bra som det kan bli " kan dere lese High def digest sin anmeldelse av den nye versjonen av troy.
    Bildet er bedre enn på den første, og det kan sikkert bli enda bedre senere.

Og til de som synes det er dumt eller merkelig at det produseres dyre Blu-ray spillere, så finner jeg ikke ord.

Jo forresten: SKJERP DERE!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Favrittformatet til Robert, HD VMD, satser ufortrødent videre.

Med kun legacy audio (DD og DTS) og klassisk interaktivitet så kan dette være alt vi trenger...

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

" Jeg tror vi vil få se en klar vinner av de to formatene innen årets utgang. Men dette er bare Hollywood-titler, det vil ta lang tid før lokalt innhold kommer i vinnerformatet. Derfor kan vi gi det med vårt system, til en billig pris. Det innebærer farvel til komplisert interaktivitet og slike ting, men jeg tror ikke folk flest bryr seg om det, sier Alexander Bolker-Hagerty."

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kontrakten er med Para/DW er slutt så havner han garantert oss et BD-kompatibelt studio.
    Lurer på om Universal er villige til å gi slipp på eksklusiviteten og gå nøytral om de kan få ombord Spielberg i studioet. Selv om Spielberg ikke har laget så mange boxoffice hits de siste årene så er han jo en særdeles sentral mann bak kulissene på mange andre filmprosjekter.

Synes det var en merkelig måte å uttale seg på av Viacom folkene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fox er klippefast hos Blu-ray, og jeg tror fordelingen av antall solgte filmer vil se anderledes ut når deres stortitler kommer på BD

Hollywood In Hi-Def
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    AACS er ikke knekt. Ymse nøkler har kommet på avveie, men vil bli slettet fra nye utgivelser. Se tidligere posting i denne tråden.

Sony har hatt den mest vellykkede kopibeskyttelsen på disc så langt, den finner du på SACD. Den er ikke knekt.

Ellers så vet vi at FOX krever mulighet for BD+ og New Line krever regional koding på sine utgivelser for å unngå sein lansering.
    Det er sant det, men det kommer, hvis BD blir det vinnende formatet så vil nok dette bli knekt. Så lenge det finnes spillere som kan avspille plata så vil det alltid være en måte å omgå dette på. Det tar bare litt lengre tid hvis beskyttelsen er god. BD er såpass nytt og ukjent for de fleste, så det er ikke så interessant ennå.

Side 269 av 653 FørsteFørste ... 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 265 266 267 268 269 270 271 272 273 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •