HD formatkrigen. - Side 268

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 268 av 653 FørsteFørste ... 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 264 265 266 267 268 269 270 271 272 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 ... SisteSiste
Viser resultater 5,341 til 5,360 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når enkelte snakker så varmt om HD DVD og samtidig så negativt om BD som et uferdig format, og stadige forsinkelser (prinsipielt ikke uenig i irriterende forsinkelser), men det ser nå uansett ut til at BD ikke slipper noe før det er klart.

Se på mange av de siste firmware oppdateringene til Toshiba. Hvor mange gikk ikke på feil på HDMI/ DVI. BD har også, i lang tid nå, ligget et hestehode foran hva angår bildekvalitet; fordi de fleste BD-spillere sender ut 1080/24p. Og vi som har en 1080/24p-skjerm/ projektor vet at det er vesentlige forskjeller fra 1080/60p.

Men endelig kom Toshiba med 1080/24p-oppdatering. Men kun til de amerikanske spillerne, og med flere bugs...

Dette vitner nok om at Toshiba er desperate til å få ting ut kjapt. Og i dette tilfellet; for kjapt.

Da synes jeg BDA gjør en bedre jobb ved at de bruker tiden til å få de forskjellige profilene til å fungere, og at de ikke slipper filmer som de har funnet bugs på (jfr f.eks Master and Commanders fra Fox).

Ingenting er så irriterende som å laste ned en firmware update som ikke holder det den lover, og i tillegg er full av feil Og her har Toshiba hatt laaang tid på denne etterlengtede firmware-oppgraderingen. På PS3 fungerte dette tvert, og denne oppgraderingen kom vel 2 måneder etter den ble sluppet i Europa.

Litt flaut, spør du meg, at Toshiba nå må lage en firmware-update på den siste firmware-updaten

Toshiba Adds 1080p24 to XA2, A20 HD DVD Players; Initial Results Buggy | High-Def Digest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det er merkelig å velge format på sikt basert på hvilke spillere som i dag kan sende ut 1080p24. Det har ingen ting med formatet å gjøre.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg mener det er merkelig å velge format på sikt basert på hvilke spillere som i dag kan sende ut 1080p24. Det har ingen ting med formatet å gjøre.
    Hmm, pr. dags dato er det Blu-Ray som løser dette problemet best. Jeg har ingen problemer med å forstå at folk velger å satse på det formatet som gir dem best bilde/lyd her&nå. For de som har prosjektører eller TVer som faktisk drar nytte av 1080p24 signalet, så er det helt klart en tydelig fordel. Pearl f.eks. oppsampler bildet til 1080p96 når den får 1080p24 inn, det gir vesentlig jevnere panoreringer..

Jeg håper jo selvsagt at når Toshiba får fikset 1080p24 på sine modeller at dette ikke lenger blir et argument for akkurat den bittelille gruppen som trenger det..
    PS! Til SVS!-Man: Gratulerer med modering av signaturen din, vesentlig bedre!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blåøyd

PS3 er akkurat like god og enkel å laste inn software som Xbox360 som den BØR sammenlignes med. At Toshiba distribuerer ny software via ethernetkontaken og kan komme med dette via internett er faktisk en stor fordel til HD DVD kontra BD, og ikke motsatt slik du på en eller annen måte greier å få det til å se ut som. Jeg ønsker meg Ethernetkontakt med internettforbindelse på samtlige Blu-ray Disc-spillere også.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel HD DVD-siden som stadig fremhever hvor ferdig HD DVD er i dag, uten å nyansere hva BD har potensiale til å bli i løpet av noen måneder eller om et års tid. Men da skjønner jeg... Vi snakker om det positive med hva som er ferdigstilt på HD DVD uten å nevne mangleneSå snakker vi kun om det som ikke er klart på BD enda; og snakker om BD som om disse tingene aldri vil komme på plass

Ikke veldig nyansert, og enkelte bør bestemme seg for i hvilket perspektiv de ser for seg det fremtidige HD-formatet. Er det hva som er ferdig i dag, hva formatene har prioritert så langt av lyd, bilde og interaktivitet; eller er det hva formatet har potensiale til å bli om en stund. Hva tilfredstiller forbrukeren og sikrer samtidig rettighetshaveren mot piratkopiering...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    PS! Til SVS!-Man: Gratulerer med modering av signaturen din, vesentlig bedre!
    Jeg visste ikke at den var provoserende. Men etter noen PM med Counterpointer, endret jeg den, og det var selvsagt uproblematisk
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rød-øyd....

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    PS3 er akkurat like god og enkel å laste inn software som Xbox360 som den BØR sammenlignes med. At Toshiba distribuerer ny software via ethernetkontaken og kan komme med dette via internett er faktisk en stor fordel til HD DVD kontra BD, og ikke motsatt slik du på en eller annen måte greier å få det til å se ut som. Jeg ønsker meg Ethernetkontakt med internettforbindelse på samtlige Blu-ray Disc-spillere også.
    Det er ikke første gangen du er helt på bærtur når du forsøker å tolke noe jeg skriver, jfinneru. Og jeg prøver ikke å oppføre meg respektløst overfor sitemoderator, men det finnes jo grenser på hvor negativt du skal tolke det jeg skriver.

Hvor i all verden har jeg skrevet at det er negativt at Toshiba har ethernet-kontakt:shock:Nei-nei-nei...

Det jeg sier er at siden PS3 fikk denne firmware bare to måneder etter Europa lansering, og den satt som et skudd. I tillegg en oppdatering på "tvungen" 24p for de som slet med dette på sin receiver.

Det jeg sier er at Toshiba burde ha fått til dette uten bugs, når det nå har tatt de over ett år å komme med 1080/24p. og fortsatt er ikke HD-XE1 nevnt på denne oppdateringen?

Du blant flere, jfinneru, fremhever hvor kjekt det er med en slik kontakt på stand-alone-spillerne. Da bør i det minste firmware-oppdateringene fungere som de skal; og der har ikke akkurat Toshiba imponert det siste året.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "According to Josh, the fix for "disc playback issues" as referenced by Toshiba greatly improved his machine's playback of 'The Matrix Reloaded' disc from the 'Ultimate Matrix Collection' box set, which previously had trouble loading in his HD-XA2 player."

Hm, masse disc issues på HD DVD også mao.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njo, tenk deg titler med PIP der PIP-strømmen er på 30 Hz og dette så skal blandes med 24 Hz bilder fra hovedstrømmen..

Hvis hovedstrømmen allerede er pull-down til 60 Hz så er det ingen problemer, men 30 og 24 Hz passer dårlig sammen, man må droppe frames fra PIP-videoen og synkroniseringen blir et mess tydeligvis - noe man ser i praksisk med audio sync problemene som plager Tosh sitt 24p firmware forsøk.

BD har ikke PIP i dagens profil og det gjør faktisk ting enklere når det gjelder å levere 24p ut.

Uten alt det advanced interactive lyd shiten (IMO) så er det også mulig for BD å levere den native audio bitstrømmen fra plata. PÅ HD DVD som bruker denne parallell lyden må lyden dekodes intern i spilleren og mikses - og original bitstrøm kan ikke leveres ut.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Uten alt det advanced interactive lyd shiten (IMO) så er det også mulig for BD å levere den native audio bitstrømmen fra plata. PÅ HD DVD som bruker denne parallell lyden må lyden dekodes intern i spilleren og mikses - og original bitstrøm kan ikke leveres ut.
    Et ganske godt poeng.. Men forsåvidt bare et midlertidig poeng, for akkurat det samme problemet vil Blu-Ray spillere få når de får BD 1.1 plater. Der vil de i tillegg ha problemer med "gamle" spillere, som ikke er kompatible.. PS: Jeg regner med at Toshiba klarer å fikse 1080p24 og native lydspor overføring etterhvert, mest sansynlig vil de få det på plass vesentlig kjappere enn BD-campen fikser BD 1.1..

Det vi kan trygt si er at ingen av formatene er "perfekt" enda, noe som etter min mening bekrefter at det uansett er for tidlig å fokusere på ett format. Begge formatene har fordeler det andre ikke har, og det er kun tiden som vil vise hvilken av dem som er mest moden for "main-stream".

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ganske godt poeng.. Men forsåvidt bare et midlertidig poeng, for akkurat det samme problemet vil Blu-Ray spillere få når de får BD 1.1 plater. Der vil de i tillegg ha problemer med "gamle" spillere, som ikke er kompatible.. PS: Jeg regner med at Toshiba klarer å fikse 1080p24 og native lydspor overføring etterhvert, mest sansynlig vil de få det på plass vesentlig kjappere enn BD-campen fikser BD 1.1..

Det vi kan trygt si er at ingen av formatene er "perfekt" enda, noe som etter min mening bekrefter at det uansett er for tidlig å fokusere på ett format. Begge formatene har fordeler det andre ikke har, og det er kun tiden som vil vise hvilken av dem som er mest moden for "main-stream".
    Nyansert, tklev, og jeg sier meg enig i det du skriver. Jeg håper på BD pga mange ting, men det viktigste for meg er at krigen snart er slutt. Krig er ikke bra, uansett, men resultatet av en krig kan være bra. Men at BD skal kaste inn håndkleet i nær framtid, ser jeg på som utenkelig.

Hva Warner gjør i 2008 blir avgjørende for hele krigen.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Øhh, ja. Selvfølgelig er det bedre dersom man har større valgmuligheter fra forskjellige elektronikkprodusenter; hva angår pris, kvalitet og ikke minst design. Jeg skjønner ikke spørsmålet. Mener du det hadde vært bedre om det kun hadde funnets ett merke DVD-spillere?
    Nei, tror du misforstår. Selvsagt er det godt å ha forskjellige valg. (Som for eksempel også mellom to formater).

For å si det på en annen måte. Hvis din playstation er like god som fem andre merker som er minst dobbelt så dyre - hvorfor er det da viktig med alle disse fem? Da koker det stort sett ned til designvalg..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt dumt å komme med påstanden at BD kan bli så bra fremover. Hvor HD DVD er mer ferdig er at de spillerene som er ute i dag, faktisk har alt formatet kommer til å trenger (da kanskje foruten søtte for 51 Gb diskene).

Hvis man skal kunne få utnyttet de fremtidige BD utgivelsene til det fulle, så må faktisk de fleste av de som eier BD spillere i dag, minus PS3, faktisk kjøpe nye, for å få koplet seg til nettet.

Når det hevdes at BD er så bra, fordi de ikke utgir filmer med feil, og da samtidig fremhever at HD DVD gjør det, det er jo totalt feil. Ja enkelte HD DVD combo utgivelser har hatt problemer, men ikke alle har hatt de problemene med diskene. Den nevne "Master and Commander" utgivelsen har faktisk feil på alle diskene. Det må da være snakk om haste utgivelser, de greier jo ikke ha dem ferdige til utgivelse. Da er det bedre å heller vente å annonsere til man vet at ting er klare, og ikke kødde med kjøperene som venter på filmene.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, begge formatene er i bunn og grunn meget like. Og begge har sine problemer.

Det er jo hele tiden BD-fansen som slenger dritt, og skriker høyest. Da er det vel også de som har mest å frykte?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Når det hevdes at BD er så bra, fordi de ikke utgir filmer med feil, og da samtidig fremhever at HD DVD gjør det, det er jo totalt feil. Ja enkelte HD DVD combo utgivelser har hatt problemer, men ikke alle har hatt de problemene med diskene. Den nevne "Master and Commander" utgivelsen har faktisk feil på alle diskene. Det må da være snakk om haste utgivelser, de greier jo ikke ha dem ferdige til utgivelse. Da er det bedre å heller vente å annonsere til man vet at ting er klare, og ikke kødde med kjøperene som venter på filmene.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, begge formatene er i bunn og grunn meget like. Og begge har sine problemer.

Det er jo hele tiden BD-fansen som slenger dritt, og skriker høyest. Da er det vel også de som har mest å frykte?
    Dette var ganske så usaklig, må jeg si.

For det første var det vel ikke BD-fanboysen som skrek høyt om at HD DVD har feil med diskene. En påpekte, noe unyansert, om hvorfor to titler fra Fox var utsatt, hvorpå jeg siterte fra DigitalBits om grunnen for dette.

Jeg synes dog det vitner om at kvalitetssikringen hos Fox og BD er bra, og at de fanget opp diskfeilen FØR den kom på markedet. Dette ble selvsagt kritisert av ett par av de jeg anser som de mest ihugga HD DVD-fanboys her inne; og at en slik kvalitetssikring ble vinklet til noe negativt

Og din siste setning som jeg uthevet til fet skrift, sier jo veldig mye om en del :-?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det jeg sier er at Toshiba burde ha fått til dette uten bugs, når det nå har tatt de over ett år å komme med 1080/24p. og fortsatt er ikke HD-XE1 nevnt på denne oppdateringen?
    Regner selvsagt med at du er like bastant BD-supporter dersom det viser seg at du ikke kan bruke 1080/24p på BD 1.1 discer? Synes uansett det er urettferdig av deg å kritisere firmware-oppgraderingene til Toshiba, de har tross alt en mye vanskeligere jobb med å få til dette enn på de simple BD 1.0 discene som ikke har noen som helst PiP mulighet (som er årsaken til problemene)..

Når BD 1.1 er på plass, og vi har slike plater ute blant vanlige folk, først *da* får vi se hvilket format som faktisk er har minst problemer.. Skal bli veldig spennende, hadde jeg vært BD-supporter hadde jeg iallefall vært veldig forsiktig med å klage på firmware-oppgraderingene til Toshiba, som i det minste har laget et system som gjør at det er enkelt å utføre, samt at "alle" har tilgang til det.. Enkelt..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Nei, tror du misforstår. Selvsagt er det godt å ha forskjellige valg. (Som for eksempel også mellom to formater).

For å si det på en annen måte. Hvis din playstation er like god som fem andre merker som er minst dobbelt så dyre - hvorfor er det da viktig med alle disse fem? Da koker det stort sett ned til designvalg..
    Ja, da misforsto jeg. Og det du skriver i 2.avsnitt er jeg jo helt enig i. Det er bare ikke en helt korrekt problemstilling. Dersom vi tar for oss merker fra ett format, ta f.eks BD; så er ikke spillerne helt like. Noen har bedre bildedel for SDDVD med Faroudja og HQV, andre har bedre lyddeler. Noen har fordyrende design med overvekt av glass og metall, andre har mer billig plast og generelt billigere innmat.

Og selsagt er mangfold viktig, og for enkelte kan designet også være svært viktig. Har man en forkjærlighet for Denon, og har kjøpt deres nye receiver, er det viktig for enkelte av oss å få samme merke i en hi-def spiller, også.

Samme går for Pioneer, JVC, Sony og alle de andre merkene som støtter BD. Nå har ikke Toshiba denne problemstillingen, da de ikke lager spesielt kjente receivere. Men selv om Onkyo sin nye HD DVD-spiller har identisk innmat som Toshiba, og nesten 1000-lappen dyrere enn Toshiba; er jeg helt sikker på at mange med Onkyo-receivere vil kjøpe denne spilleren fra Onkyo. Nettopp fordi design er viktig. Og dersom man ikke har mangfold i design og elektronikkproldusenter er dette en ulempe og ikke en fordel.

Og de billigste HD DVD-spillerne gir ikke like bra bilde som de billigste BD-spillerne dersom man har mulighet for 1080/24p. Og jeg orker ikke å gjenta det jeg mener rundt forskjellen på 1080i vs 1080/24p...

Ergo blir ikke fremstillingen din helt korrekt, siden spillerne har forskjeller og ikke kun i design; og i tillegg er enkelte merker bare dyrere enn andre. Sånn er det bare. Kommer det en Krell BD-spiller eller en Meridian HD DVD-spiller, snakker vi fort 50-60k, tenker jeg. Og dette selv om en Krell BD ikke nødvendigvis ville være bedre enn en god BD-spiller fra Denon til 20k. Slik er dette markedet, og slik ser vi også hva gjelder pris på SD DVD-spillere...

Det er mulig jeg misforstår, men jeg mener det er viktig med et bredt utvalg hva angår design, merker og prisklasser
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har flere kombo disker, og 1.gen HD DVD (XA1) og har ikke hatt et eneste problem!
    Hadde 1 vanlig disk som ikke ville spille av (Superman Returns) men byttet den inn i en ny og vips, ikke noe problem.

Mens det er BD spillere som bruker flere minutter(!!) på å starte opp disker med avanserte menyer (ref: Pirates of the Carrabean).
    Noen disker har vært plaget med ett "mugg" problem, har ikke sett dette selv, men lest om dette, visstnok pga. det beskyttende laget på BD disken.

Synes ikke BD på noen måte er bedre enn HD DVD når det kommer til diskfeil.

Og SVSman, Hvor mange er det som faktisk kan utnytte denne 1080p24 strømmen?
    Du får det til å virke som at dette er noe som er helt banebrytende.
    Hvis du sammenligner E1 vs PS3 på en fremviser som ikke kan nytte seg av dette, så vil du ikke se noen forskjell.
    Dette kommer garantert på HD DVD innen rimelig tid, og HD DVD har jo den geniale fordelen at alle har ethernet port og kan oppdateres, noe slett ikke alle BD spillere har.
    Verd å merke seg at 1.gen og E1 sannsynligvis ikke kan oppdateres til å kjøre 1080p24.

Jeg sier ikke at 1080p24 er uvesentlig, men enn så lenge så er det få som har nytte av dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner selvsagt med at du er like bastant BD-supporter dersom det viser seg at du ikke kan bruke 1080/24p på BD 1.1 discer? Synes uansett det er urettferdig av deg å kritisere firmware-oppgraderingene til Toshiba, de har tross alt en mye vanskeligere jobb med å få til dette enn på de simple BD 1.0 discene som ikke har noen som helst PiP mulighet (som er årsaken til problemene)..

Når BD 1.1 er på plass, og vi har slike plater ute blant vanlige folk, først *da* får vi se hvilket format som faktisk er har minst problemer.. Skal bli veldig spennende, hadde jeg vært BD-supporter hadde jeg iallefall vært veldig forsiktig med å klage på firmware-oppgraderingene til Toshiba, som i det minste har laget et system som gjør at det er enkelt å utføre, samt at "alle" har tilgang til det.. Enkelt..
    Nei. Jeg er vel ikke kjent her inne for å fremheve at BD er spesielt enkelt eller at HD DVD er så fantastisk å produsere på. Jeg kan svært lite om de tekniske sakene rundt formatene som mange diskuterer.

Derfor jeg kritiserte updaten, var at når den nå endelig kom, så var den full av feil. Dette burde de ha unngått ved bedre kvalitetssikring. BD er samtidig ofte kritisert for at de ikke kommer med de nye profilene, og at dette tar for lang tid. Regner med du ser hvor jeg vil hen, tklev. Jeg forsøker bare å få litt balanse i en del av HD DVD-fanboysen sin enkle fremstilling av formatet som teknologisk overlegent BD fordi det er så "ferdig" og uklomplisert å jobbe med. Nå vinkler du det dit hen at enkelte ting ikke er så enkelt på HD DVD alikevel, og dette blant annet pga 1080/24p?

Da er dette kanskje grunnen til at HD DVD ikke har 1080/24p. De fleste BD-spillerne har dette (alle tror jeg, bortsett fra 1.gen Samsung?), og spør du meg, så har BDA prioritert helt rett. De har prioritert 24p som ligger på disken, og dernest må de legge hodene i bløtt for å løse utfordringene rundt de nye profilene.

HD DVD ser ut til å ha gått motsatt vei. De satset alt på å få ferdig alt det interaktive; som nå kanskje viser seg å være vanskelig å kombinere med 1080/24p, og har dermed nedprioritert best mulig bilde fra HD DVD-formatet. Dette mener jeg er en total feilprioritering fra Toshiba.

Jeg synes det er viktigst å prioritere best mulig lyd og bilde på et nytt format, og ikke interaktivt morro. Nettopp en av de viktigste grunnene til at jeg støtter Blu-ray og ikke HD DVD

Bare for å oppsummere og nyansere det litt. Er det noen BD-fanboys som har hevdet at BD er et "ferdig" format? Nei. Men det er en god del HD DVD-fanboys som stadig påpeker hvor uferdig BD er, og hvor "ferdig" HD DVD er. Og ikke minst hvor enkelt HD DVD er å jobbe med.

Slik er det kanskje ikke alikevel...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Synes ikke BD på noen måte er bedre enn HD DVD når det kommer til diskfeil.

Og SVSman, Hvor mange er det som faktisk kan utnytte denne 1080p24 strømmen?
    Du får det til å virke som at dette er noe som er helt banebrytende.
    Hvis du sammenligner E1 vs PS3 på en fremviser som ikke kan nytte seg av dette, så vil du ikke se noen forskjell.
    Dette kommer garantert på HD DVD innen rimelig tid, og HD DVD har jo den geniale fordelen at alle har ethernet port og kan oppdateres, noe slett ikke alle BD spillere har.
    Verd å merke seg at 1.gen og E1 sannsynligvis ikke kan oppdateres til å kjøre 1080p24.

Jeg sier ikke at 1080p24 er uvesentlig, men enn så lenge så er det få som har nytte av dette.
    You are missing the point here, Britax...

Jeg har aldri sagt at det ene formatet har flere eller færre feil enn det andre. Det har hverken du eller jeg belegg for å si. Noen er uheldige med diskene, noen er feilprodusert, andre kan ha blitt ødelagt under frakt osv...?

Og tro meg, 1.gen spillere fra Toshiba kan ikke oppgraderes til 1080/24p. Og tro meg også at det er forskjell på 1080i vs 1080/24p hjemme hos meg. Da hjelper det lite å si at få kan dra nytte av dette. Dette teller for meg og alle de andre som har 24p-display. Og dersom du har fulgt med litt på hva som kommer og faktisk har kommet av plasma- og LCD skjermer, så får man relativt billige skjermer som støtter 1080/24p eller har dette som native oppløsning og kompatibilitet. Så man trenger ikke å punge ut med 40-50k for å få 1080/24p på en 40-50 tommer lengre...

Hva skal man med 1080/24p når få kan nyttegjøre seg av den? Dette argumentes benyttes flittig fra HD DVD-siden. Litt som 30GB vs 50GB. Hva skal man med dette? Men nå lages det overskrifter av TL51...

Poenget som enkelte nekter å innse med 1080/24p og HD DVD, er at man ikke får dette på noen HD DVD-spillere. Man har ikke valgmuligheten, selv om spilleren heter HD-XE1 og koster 7500 kr. Hos BD er det opp til meg å velge 1080/60i/p eller 24p...altså jeg velger.

Og skulle det ikke bare mangle at når HD DVD-formatet skryter av overlegen bildekvalitet med "The Look and Sound of Perfect"; så er de vel ikke helt der, når forbrukeren ikke en gang får tilgang til bildekvaliteten som ligger på disken.

Hva er det som er så "Perfect" med det
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Nok FUD fra BD leieren til å vare et helt liv.
    Hvordan er det at dere ikke klarer å se at BD har store problemer. Det eneste BD kan gjøre er å produsere bilde og lyd fra diskene som de faktisk klarer å få utgitt, ikke mer ikke mindre, punktum.

Så til fakta:
    Fox får pes fordi de igjen utsetter utgivelser.
    Å prøve å spinne dette til at det er positivt at de tar sin tid, og ikke gir ut disker som ikke kan spille på alle BD spillere, er noe av det dummeste jeg har hørt.
    FOX har ikke utgitt en tittel siden APRIL, hva har de gjort i mellomtiden, sittet på henden sine?
    Nei de har ventet på at BD+ skal bli klart.
    Første BD+ film blir "Day after tomorrow".

Ja vi elsker mer DRM, hurra for BD.
    Ser ut som om FOX er de eneste i BD leieren som er engasjert i BD+. Rart er det ikke? Kanskje andre selskaper som ikke mener BD+ er en god ide?
    BD+ Technologies LLC

1080/24 problemet til HDDVD gjelder bare AX2, ikke fordi den ikke gir /24, det er akkurat det den gjør, men skulle gi ut 23.97 for å fungere perfekt.
    Akkurat samme problem hadde noen BD spillere som fikk 1080/24 via firmware oppgradering. Så her kan BD gutta få lov å si; velkommen etter.

Noen som så HDDVD tilhengere skrive lange innlegg om dette på forum rundt i verden?
    Nå går nok BD.com på høygir for å krisemaksimere dette. Er ikke mye annet de kan gjøre enn å FUD'e HDDVD siden sannheten om BD er sååå veldig deprimerende.

Så hvor viktig er 1080/24? Hvor mange produkter kan faktisk ta imot et /24 signal?
    Det er 15 på denne listen brakt til dere fra ingen ringere enn BD.com.
    Models Of Displays And Hd Players That Support 1080p/24 Signal - Blu-ray Forum
    Det er noen flere som ikke er med på listen så tallet er sikkert litt høyere. Men hvis noen vet prisnivået på dette utstyret så kan man regne med hvor mange eksemplarer av disse modellene faktisk er ute hos folk.
    Så 1080/24 haster det virkelig med!

BD har "smooth sailing" fordi de kan bare produsere bilde og lyd og har derfor bare kompatilitetsproblemer med BD-J og diskproduksjon å stri med.
    Nå kommer selvfølgelig BD+, blir morro å se om det spiller på alle BD maskiner.

BD er jo et halvbakt format og mangler interaktivitet og Internet forbindelse. (det er ikke obligatorisk i BD å ha internett forbindelse i motsetning til HDDVD hvor det er obligatorisk selv for billige Kinesisk produserte spillere, les mer i linken ang. lagrings problematikken for 2.0)
    Ser ut som om det kan ta enda mere tid før BD's interaktive og Web profil, som de har skrytt av siden 2005, kommer til kundene.
    Eller driver BD CE selskaper en storstilt kampanje for å lure folk til å kjøpe spillere som ikke kan oppgraderes?
    Hvorfor har de så hastverk med å lansere nye modeller rett før 31Oktober, datoen de selv har satt som grense for å lansere spillere som ikke har Profil 1.1.
    Les alt om BD spillere og profiler her i denne omstendlige artikkelen. Blir ikke lett å være BD kunde frem mot jul.
    Ultimate AV: Blu-ray Disc Interactivity and You

På tross av alt vi vet om BD's problemer så er det fremdeles noe som hevder at BD burde være formatet som velges som eneste HD format for fremtiden.

Hvis ingen av oss hadde hørt om BD og HDDVD før i dag og ble presentert hva disse formatene kunne gjøre i dag.
    Er det noen tvil om at valget ville blitt HDDVD? Det er jo det eneste formatet som faktisk er et fullverdig format, etter de målene som hvert format har satt seg.
    Det er ingen unnskyldning for BD at de ikke er klarer selv mer enn et år etter lansering.(muligens enda et år før det er ferdig)

BD's potensialet i fremtiden, som er BD fanboys mantra, er ingen god unnskyldning for noen som ikke klarer gjennomføring.
    Hva skal vi med et halvferdig format når vi har et fullverdig HDDVD format?

Er det noen som på en saklig og fornuftig måte kan forklare meg hva vi trenger BD for?

Side 268 av 653 FørsteFørste ... 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 264 265 266 267 268 269 270 271 272 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •