HD formatkrigen. - Side 266

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 266 av 653 FørsteFørste ... 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 262 263 264 265 266 267 268 269 270 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 ... SisteSiste
Viser resultater 5,301 til 5,320 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvem har sagt at det er en dårlig deal for Paramount? Åpenbart fikk de så godt betalt at de syntes det lønte seg.
    Vel, jeg synes setningen din virket litt negativt ladet. Men, greit nok, du mente det sikkert ikke.

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Er mer interessert i hvilket studio som kommer til å utgi på begge formater først hvis vi skal akseptere Screen Digest sin analyse.
    Ja, det kan bli spennende. Jeg tror egentlig vi er ganske langt unna foreløpig. Markedet er rett og slett alt for lite til at det er så veldig mye å tjene på å gi ut på begge formater. I hvert fall rent økonomisk. Den største fordelen vil nok ligge i at man bygger opp kompentanse på menyproduksjon og interaktivitet o.l. Det kan kanskje være litt kjedelig å ligge to-tre år etter de andre studioene, og konsekvent komme med de dølleste utgivelsene, når man til slutt gir etter.

Sånn i forhold til VHS vs. Betamax, så ser mange ut til å glemme at fra VHS kom på markedet, tok det 12 år før Sony begynte å gi ut VHS-spillere, og ytterligere 5 år før de sluttet å gi ut Betamax-spillere i USA. På verdensbasis ble den siste Betamax-spilleren produsert i 2002. Så god tid har nok ingen av HD-formatene

Jeg er litt usikker på når kassettkrigen i realiteten var over, men det ble i hvert fall solgt 2,3 millioner Betamaxspillere i 1984. Ingen av HD-formatene er i nærheten av dette for 2007, men det er vel kanskje innenfor rekkevidde i 2008.

Gjennom Betamax' 27 år lange historie, ble det solgt 18 millioner spillere på verdensbasis (de siste åra ble det bare solgt noen få tusen enheter). Det skal bli interessant å se hvor lang tid HD-formatene vil bruke på å komme opp i tilsvarende salgstall.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Min samboers svoger har som mange av oss kjøpt seg HD-ready TV og drømmer om hjemmekino osv osv. For en uke siden ringte han og skulle ha meg over på filmvisning, han hadde kjøpt HD DVD. Problemet hans var selvsagt at han kun har vanlig DVD, så det ble lite filmvisning den kvelden. Han var jo sikker på at HD DVD funka på HD-ready skjerm.
    Poenget er i alle fall at markedsføringen så langt ikke klarer å få kundene til å forstå hva disse nye produktene engang er. I tillegg skal man forholde seg til to varianter av noe man ikke forstår. Da er i alle fall inngangsbilletten til HD DVD kanskje kortere, det høres jo som noe TV'n allerede støtter.
    Var borti en mann på under 30 år, han hadde kjøpt HD Ready skjerm, og så dermed på HD bilder. Kilden var analog kabel TV. Folk vet nok ikke alltid hva de faktisk kjøper, og tror altfor ofte på selger i butikken.

Det er jo bra at HD DVD og Blu-ray har hver sin farge på coverene, gjør det litt lettere for idiotene eh, sorry "idiotene"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Poenget er i alle fall at markedsføringen så langt ikke klarer å få kundene til å forstå hva disse nye produktene engang er. I tillegg skal man forholde seg til to varianter av noe man ikke forstår.
    Butikkene her jeg bor vet ikke engang hva jeg snakker om når jeg spør etter filmer på Blu-ray. Det er for å si det mildt, svært mange butikker som selger ordinære DVD'er, mens det her jeg bor er kun 2 butikker som har tilsammen 10 titler på BD. Prisen er hårreisende for øyeblikket, 349 for de aller fleste titlene. Selv om Norge er et høykostland sier det seg selv at folk som ikke er spesielt interesserte skygger banen, og de som er spesielt interesserte handler heller på utenlandske nettsteder hvor BD & HD DVD er mer normalt priset og koster fra 15 dollar og oppover.

Når det er sagt, er det en regelrett jungel av ting å sette seg inn i mht HD. Selv var jeg ganske blank for inntil et par uker siden, men ved god hjelp av dette forumet og andre nettsteder har jeg endelig en liten innsikt i tingenes tilstand.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piano
    Jaja, da ser det ut til at FOX gjentar seg selv på det verste ved å UTSETTE / KANSELLERE diverse utgivelser (Master and Commander, Amityville Horror...)

Dette i følge hysteriske (men ofte vel-informerte) fanatikere på AVSForum.

I tillegg gir de kun ut den klippede PG-13 versjonen med underlig dubbing av Die Hard 4 på blu-ray, mens dvd-versjonen blir unrated. Dette er bekreftet av Fox. Visstnok fordi de ikke hadde tid til å produsere unrated-versjonen på blu-ray...

Fysj.

Når det er sagt så regner det jo inn flotte blu-ray og hd-dvder i postkassen stadig vekk for tiden. Så tross alt er livet verdt å leve!
    Jeg velger heller å tro på kilder hos Fox enn synsing på Avsforum.com...

From Bill Hunt: Digital Bits

"In terms of release news, 20th Century Fox has just informed us that their Master and Commander: The Far Side of the World Blu-ray Disc, which had been set for release on 10/2, has been temporarily delayed. Apparently, during QC, Fox discovered an authoring problem that could cause problems on a small number of Blu-ray players, so they decided to correct it. The studio tells me that they hope to announce the new street date later this week."

Så det kommer sikkert en ny dato for Master and Commander
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Akkurat det har det vel strengt tatt aldri vært noen tvil om, men når de utsetter en tittel uten å oppgi hvor lenge, så har de per definisjon utsatt den på ubestemt tid.

Men for all del, jeg blir overrasket om utsettelsen blir noe særlig lenger enn 4-6 uker.

Når det er sagt, så synes jeg det er litt merkelig at de oppdager bugs i titlene de jobbet med i februar. Alle har jo hele tiden gått ut i fra at Fox har jobbet med å ferdigstille massevis av BD-titler i pausen sin. Dette var en av filmene som skulle vært gitt ut for omtrent et halvt år siden. Man skulle tro at denne var så godt som ferdiglaget og klar for trykking for lengst.

Hvordan har det seg da at den ikke fungerer på alle spillere? Har de faktisk ikke jobbet med BD-produksjon i pausen allikevel?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av piano
    Jaja, da ser det ut til at FOX gjentar seg selv på det verste ved å UTSETTE / KANSELLERE diverse utgivelser (Master and Commander, Amityville Horror...)

Dette i følge hysteriske (men ofte vel-informerte) fanatikere på AVSForum.

I tillegg gir de kun ut den klippede PG-13 versjonen med underlig dubbing av Die Hard 4 på blu-ray, mens dvd-versjonen blir unrated. Dette er bekreftet av Fox. Visstnok fordi de ikke hadde tid til å produsere unrated-versjonen på blu-ray...

Fysj.

Når det er sagt så regner det jo inn flotte blu-ray og hd-dvder i postkassen stadig vekk for tiden. Så tross alt er livet verdt å leve!
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg velger heller å tro på kilder hos Fox enn synsing på Avsforum.com...

From Bill Hunt: Digital Bits

"In terms of release news, 20th Century Fox has just informed us that their Master and Commander: The Far Side of the World Blu-ray Disc, which had been set for release on 10/2, has been temporarily delayed. Apparently, during QC, Fox discovered an authoring problem that could cause problems on a small number of Blu-ray players, so they decided to correct it. The studio tells me that they hope to announce the new street date later this week."

Jeg ser at du prøver å poengtere en forskjell mellom innlegget til piano og ditt sitat fra Digital Bits.
    Jeg kan ikke se at Bill Hunt skriver noe annet enn det piano refererte fra AVS.
    Kanskje du kan forklare forskjellen.

Det eneste jeg ser er;
    1. Fox utsetter titler igjen, etter masse baluba annonsering. Samme gamle fra Fox.
    2. BD har store kompatibilitets problemer med disker som ikke spiller på alle spillere. Gjelder ikke bare Fox titler.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Hvordan har det seg da at den ikke fungerer på alle spillere? Har de faktisk ikke jobbet med BD-produksjon i pausen allikevel?
    Det kan være på spiller(e) som ikke en gang var på markedet for 6-9 måneder siden.

Fatter ikke hva som er så sensasjonelt med dette. Skal Fox liksom være udugelige fordi kvalitetskontrollen fungerer? Ser man tilbake på DVD-Video sine 10-12 år på markedet så finnes det utalige eksempler på kompatibilitetsproblemer mellom discer og spillere som enten har krevt nye opplag eller firmware oppdateringer.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    BD har store kompatibilitets problemer med disker som ikke spiller på alle spillere. Gjelder ikke bare Fox titler.
    Klart det er letter på HD DVD. Der er det jo bare en leverandør av spillere som kjører den samme programvaren...

You can have any player you want as long as it's a Tosh.

HD DVD - den moderne T-Ford.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det er samme Java problem som på piratfilmene.

De må "trimme" applikasjonen sånn at den ikke får mange standalone spillere til å nærmest gå i stå.

At FOX utsetter filmen er selvsagt kjedelig, men ingen krise med mindre man er HD DVD fan og ønsker å krisemaksimere da:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. BD har store kompatibilitets problemer med disker som ikke spiller på alle spillere. Gjelder ikke bare Fox titler.
    Du synes ikke du kaster stein i HD-DVD glasshuset ditt nå? Var det ikke noe med et utall HD-DVD/Combo disker som ikke ville fungere i Toshiba spillere også? Ryktene sier meg at man måtte koke platene før man fikk sett filmen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Du synes ikke du kaster stein i HD-DVD glasshuset ditt nå? Var det ikke noe med et utall HD-DVD/Combo disker som ikke ville fungere i Toshiba spillere også? Ryktene sier meg at man måtte koke platene før man fikk sett filmen?
    Du har forsåvidt rett, men problemet med combo-diskene er ikke HD DVD specen, men kombinasjonen av HD DVD og DVD. Problemet til Blu-ray er jo at det er Blu-ray funksjonalitet som ikke fungerer i alle spillere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    At FOX utsetter filmen er selvsagt kjedelig, men ingen krise med mindre man er HD DVD fan og ønsker å krisemaksimere da:-D
    Eller BD fans som prøver å feie problemet under teppe med å argumentere med at HDDVD bare har Toshiba som produserer spillere (noe som heller ikke er sant).

At Fox blir eksponert her er jo bare fordi de gjenntagenede annonserer titler for så å trekke dem igjen.
    Nå er det ikke bare Fox titler som bli utsatt, det gjelder jevnt over disker fra alle produsentene som ønsker å bruke BD-J for noe så enkelt som menystyring.
    Det er vel ikke uten grunn at bare noen å tjue BD titler som hittil bruker BD-J for meystyring.
    Dette er til og med før BD har fullprofil 1.1 disker og spillere. Kan bare tenke hvilket mareritt det blir når profil 1.1 og 2.0 skal fungere på et stort antall forskjellige spillerdesign.

Her er det geniale med HDDVD at Toshiba har tatt ansvaret for å utvikle et referansedesign og luke ut barnesykdommer fra dette. Så kan alle CE produsenter bruke dette referansedesignet på sine spillere. Hvis det oppstår problemer så er det en produsent,Toshiba som kan løse problemet, som dermed løser det for alle de andre produsentene.
    I motsetning til BD hvor en hel rekke produsenter på forskjellige steder i verden må koordineres for å diagnosiere problemet å få det rettet.

Kan tenke meg at Sony og Disney, som stemte i BDA for å bruke HDi for BD angrer bittert på at de ikke insisterte hardere på at BD skulle bruke HDi i stedet for BD-J. Må være et mareritt å se at det nå mer enn et år etter lansering så er fremdeles ikke BD-J opp å går. Tenk hva det koster filmselskapene (eller hvem det nå er som tar regningen) at de må lage et stort antall "Check Discs" og glassmasters hver gang de skal produsere en ny tittel og finner at "check disc" ikke spiller.

PS. David Gilmour's konsert DVD "Remember that night" skulle vært ute på BD samtidig med DVD'n men er utsatt til slutten av Oktober pga. de samme "tekniske problemene" som for andre BD utgivelser som blir utsatt.
    Ingen grunn til å vente på det; DVD versjonen er "fet" nok som den er. Masse Floyd materiale. En rå versjon av "Echoes".
    Så den i går, løp å kjøp.:-D

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem andre enn Toshiba produserer spillere bortsett fra komboene til Samsung og LG?

Onkyo sin spiller er en AX2 og X-BOX 360 add-on er også ett Toshiba drev.

Hvem er det da som produserer HD DVD spillere bortsett fra Toshiba?

At det tydeligvis er problermer med for mange kokker i Blu-ray leiren er selvfølgelig synd, men jeg har tro på at dette vil gå seg til.

Blu-ray vil på sikt kunne gjøre alt det HD DVD kan og mere til og det er jeg villig til å vente på.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Alle nye tekniske ting vil ha barnesykdommer, se bare på nye bilmodeller.
    Her gjelder det faktisk den mulige gjennomføringen av formatets tekniske spesifikasjoner som kommer oppå diskproduksjons problemer.
    HDDVD har enda ikke måtte utsette utgivelsen av noen titler fordi de ikke spilte på alle maskiner.

Når det gjelder Combo så er det enda ingen som har funet ut hvorfor noen rapporterer problemer med en spillermodel mens andre ikke har det samme problemet med samme tittel på samme spillermodell.
    Hver gang Amir har tatt opp dette med Warner har han fått tilbakemeldingen at de ikke får noe særlig klager vedrørende dette problemet. Amir oppfordrer alle som har problemer å klage direkte til filmselskapet så de kan få en oversikt over om problemet er like stort som det virker på forumene, eller om det er overdrevet.
    DVD har etter mer enn ti år fremdeles problemer med disker som fryser spilleren, så en viss % må man regne med på alle formater fremover.

Det er problemer med snurrende disker og mekanisk leamikk, gammeldags teknologi som ikke burde vært vidreført.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo's spiller er basert på en XA2. Det er et utgangspunkt, så bygger de en spiller basert på det. Så vist jeg vet, var Pioneer spilleren tatt utgangspunkt i en Sony (eller muligens omvendt). Manhe gjør slike ting.

Onkyo spilleren har egen programvare. Og det kommer også en veldig billigsak fra Venturer snart. Så å påstå at det kun er Toshiba som lager spillere, blir litt vel søkt. Onkyo's Integra logo, kommer også med en spiller, som ligger $200 over Onkyo. Den virker også lik, men de er forskjell mellom en kloning av en annen, og bruke Toshiba's grunnspesifikasjoner på toppmodellen deres, til å bygge en ny spiller.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Sukk.
    Blu-ray Review: Bram Stoker's Dracula | High-Def Digest

Blu-Ray utgaven av Dracula fikk slapp kritikk på både bilde og lyd...
    Sony... Skjerpings
    Forklaring fra 'paidgeek' (Sony Pictures insider) fra et annet forum:
    Sitat Opprinnelig postet av paidgeek
    I think the rating from Peter is too harsh, but the master is soft. It was newly transferred, but the film elements are not at the same level as some of our other catalog titles.
    Synd at filmelementene var såpass dårlige, har faktisk ikke denne på DVD og så fram til HD-utgaven.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem andre enn Toshiba produserer spillere bortsett fra komboene til Samsung og LG?

Onkyo sin spiller er en AX2 og X-BOX 360 add-on er også ett Toshiba drev.

Hvem er det da som produserer HD DVD spillere bortsett fra Toshiba?

At det tydeligvis er problermer med for mange kokker i Blu-ray leiren er selvfølgelig synd, men jeg har tro på at dette vil gå seg til.
    Nå har ikke verken du eller jeg helt oversikt over hvilken produsent som bygger hva?
    Sånn som at drevet i 1gen. Tosh bruker Nec drev. Sony har kjøpt NEC så du kan regne med at NEC drev finnes i en del BD spillere.
    Hverken Sony eller Phillips bygger sine egne spillere, de blir bygget av Pana/Pio.

Onkyo bygger sin egen HDDVD spiller, men den er basert på et lisensiert referansedesign fra XA2.

Integra bygger sin egen "High End" HDDVD spiller.

Venturer er nok basert på A3 referansedesign men bygget på egen fabrikk i Kina.

Denon uttalte nettop at de startet med BD fordi de hadde en nær samarbeidspartner gjennom flere år i BD leiren, så derfor var det lettest for dem å starte der. Regner vel med at de lisensierte deler av designet for å komme igang, som de igjen kan "tweake".

4-5 kinesiske produsenter viste nylig hver sin HDDVD spiller produsert på egne fabrikker for Kina/Vesten.

Flere drev produsenter kommer med drev som spiller begge formater, de fleste bergnet på PC.

Sånn kan vi fortsette og fortsette.

Stort sett det samme på begge sider bare at BD har flere produsenter med kjente navn.
    Fordelen HDDVD har er at Toshiba har tatt på seg et grunnleggende referansedesign som alle kan bruke, og lage sine egne "tweaks" uten at det skaper problemer med grunn referansen.
    Når formatet er litt mer modent og de forskjellige produsentene kjenner formatet bedre kan de lage sine egne grunndesign.
    Dermed unngår de mange oppstartproblemer + at HDi ser ut til å skape mindre problemer enn BD-J.

Eneste grunnen til at BD har såkalt flere CE produsenter på sin side er at BD's foretningsmodell er basert på høyere pris på spillere for å prøve å øke inntektene på spillere som har vært fallende gjennom flere år for DVD.

Nå underminerer Sony dette med PS3 og BD spiller til $499.
    PS3 prisnivå som "Trojansk hest" for BD har nok vært avtalt på forhånd, selv om det ikke har vært en suksess, og prisene faller mer enn det som var forespeilet CE produsentene tidligere.
    At Sony også underminerer prisen for andre produsenter med en $499 spiller er nok et større problem.

En ting alle burde være klar over, nå som kilden er blitt 1080p så vil det være mye mindre forskjell på bilde og lyd fra forskjellige spiller produsenter enn tilfellet har vært for SD DVD spillere.
    Så forskjellen på en HD format spiller til $300 og en til $2000 når det gjelder å gjenngi HD bilde og lyd i den kvalitet som ligger på disken er noe som man kan stille spørmål ved.

Blu-ray vil på sikt kunne gjøre alt det HD DVD kan og mere til og det er jeg villig til å vente på.
    "Myth Busters Alert"; Hva er det faktisk BD kan gjøre mer enn HDDVD i fremtiden?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Synd at filmelementene var såpass dårlige, har faktisk ikke denne på DVD og så fram til HD-utgaven.
    Her vil jeg faktisk heller skylde på Coppola enn på BD.

Men det viser også at filmkvalitet tar mange former og alt er ikke like "glassklart" selv om det er HD.
    Mange filmer er med vilje produsert på film med høy ISO som "softer" og er kornete.

Noen fordi Reg/Prod ville ha det utseende.
    Men mange ganger også for å kunne spare tid og penger ved å kunne filme i dårlig lys.

Hvis HD versjonen er "kornskarp" så er dette det beste man kan forvente.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke verken du eller jeg helt oversikt over hvilken produsent som bygger hva?
    Sånn som at drevet i 1gen. Tosh bruker Nec drev. Sony har kjøpt NEC så du kan regne med at NEC drev finnes i en del BD spillere.
    Hverken Sony eller Phillips bygger sine egne spillere, de blir bygget av Pana/Pio.

Onkyo bygger sin egen HDDVD spiller, men den er basert på et lisensiert referansedesign fra XA2.

Integra bygger sin egen "High End" HDDVD spiller.

Venturer er nok basert på A3 referansedesign men bygget på egen fabrikk i Kina.

Denon uttalte nettop at de startet med BD fordi de hadde en nær samarbeidspartner gjennom flere år i BD leiren, så derfor var det lettest for dem å starte der. Regner vel med at de lisensierte deler av designet for å komme igang, som de igjen kan "tweake".

4-5 kinesiske produsenter viste nylig hver sin HDDVD spiller produsert på egne fabrikker for Kina/Vesten.

Flere drev produsenter kommer med drev som spiller begge formater, de fleste bergnet på PC.

Sånn kan vi fortsette og fortsette.

Stort sett det samme på begge sider bare at BD har flere produsenter med kjente navn.
    Fordelen HDDVD har er at Toshiba har tatt på seg et grunnleggende referansedesign som alle kan bruke, og lage sine egne "tweaks" uten at det skaper problemer med grunn referansen.
    Når formatet er litt mer modent og de forskjellige produsentene kjenner formatet bedre kan de lage sine egne grunndesign.
    Dermed unngår de mange oppstartproblemer + at HDi ser ut til å skape mindre problemer enn BD-J.

Eneste grunnen til at BD har såkalt flere CE produsenter på sin side er at BD's foretningsmodell er basert på høyere pris på spillere for å prøve å øke inntektene på spillere som har vært fallende gjennom flere år for DVD.

Nå underminerer Sony dette med PS3 og BD spiller til $499.
    PS3 prisnivå som "Trojansk hest" for BD har nok vært avtalt på forhånd, selv om det ikke har vært en suksess, og prisene faller mer enn det som var forespeilet CE produsentene tidligere.
    At Sony også underminerer prisen for andre produsenter med en $499 spiller er nok et større problem.

En ting alle burde være klar over, nå som kilden er blitt 1080p så vil det være mye mindre forskjell på bilde og lyd fra forskjellige spiller produsenter enn tilfellet har vært for SD DVD spillere.
    Så forskjellen på en HD format spiller til $300 og en til $2000 når det gjelder å gjenngi HD bilde og lyd i den kvalitet som ligger på disken er noe som man kan stille spørmål ved.

"Myth Busters Alert"; Hva er det faktisk BD kan gjøre mer enn HDDVD i fremtiden?
    Joda, det er riktig at i begynnelsen så er det relativt få grunndesign som blir brukt av mange produsenter, sånn har det alltid vært.
    Spesielt med første generasjon er det sånn. derfor er Pioneer og Sony sine første spillere så og si like, mens 2. generasjon er forskjellige.
    det er ikke uten grunn at det skjelden lønner seg å kjøpe den første bilen fra samlebåndet ved modellskifte, heller ikke den første blu-ray eller HD DVD spilleren.

Men at Blu-ray har den sterkeste lista på hardware siden på godt og vondt kan man vel være enige om?

Når det gjelder prisen på en LO-end og HI-end spiller så er det nok noe å hente på HD også, selv om marginene er blitt mindre.
    Mye av grunnen til at det er stor forskjell på DVD spillere er jo deres evne til å skalere bildet opp i en høyere oppløsning enn det som ligger på plata.
    Hvis man sender ett DVD bilde fra 2 forskjellige DVD spillere inn til en 28" CRT TV så blir det ikke store forskjeller der heller.
    At HD har en "native" oppløsning lik eller høyere enn displayet medfører selvsagt at disse differansene er små inntil noen utvikler en bildebehandlingskrets som effektivt fjerner den støyen som faktisk finnes også på HD materiale.

Når HD DVD kommer med spillere som leverer 1080p/24 så er det ingen vits å piske på den hesten lenger heller, jeg gidder det i hvertfall ikke.

Når det gjelder lyden er det jo samme sak der med lossless lyd.
    Ikke de store differansene der heller.

Når det gjelder Mythbusters så får du kontakte Adam og Jamie

Kan HD DVD noe som ikke Blu-ray 2.0 kan/vil kunne?

Og, da er vi tilbake til den gode gamle traveren, nemlig filmstudioene:-D

Er det noen andre enn meg som føler at diskusjonen står litt i stampe?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre enn meg som føler at diskusjonen står litt i stampe?
    Merkbart mindre trafikk i tråden nå ja...
    Kanskje ikke så rart, etter 5320 innlegg har man vel vært innom de fleste sidene av denne saken

Side 266 av 653 FørsteFørste ... 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 262 263 264 265 266 267 268 269 270 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •