HD formatkrigen. - Side 263

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 263 av 653 FørsteFørste ... 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 259 260 261 262 263 264 265 266 267 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 ... SisteSiste
Viser resultater 5,241 til 5,260 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er varierende. Har hørt noen som fikk med priser fra nettbutikker, og andre som ikke. Tror det kommer ann på hvem man treffer, og hvor godt de kjenner reglene.
    Mulig det. Han jeg traff på var i hvert fall ikke særlig tilsnakkendes. Det hjalp sikkert ikke at det var snakk om ganske mye penger heller Jeg prøvde å kjøpe en 40" TV som de solgte for 15000,- men som kostet 10000,- på Netshop Oslo. Han var ikke særlig keen på å la meg kjøpe den for 7500,- for å si det sånn

Litt av problemet er jo også at Lefdal så vidt jeg vet ikke har 30 dagers returrett, slik Elkjøp har. Så jeg kunne jo ikke kjøpe TVen først, og så prøve å krangle meg til rabatten, og returnere den hvis det ikke gikk. For øvrig hadde Expert det samme tilbudet som Netshop Oslo to uker senere, så hvis jeg faktisk hadde tatt sjansen, så kunne jeg ha fått en grisebillig 40-tommer. Men, men, TVen var absolutt ikke verdt 15000,-, så jeg synes ikke det var verdt risken.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Kommer S300 under 3k skal jeg løpe å kjøpe. Det tror jeg mange er enig i.
    Samsungs P1400-spiller er nok et langt bedre valg.

Sony S300 er treiiiiiig på å laste in plater. Samsung sin 3dje gen spiller ser rimelig grei ut, den har noe ustabil programware for øyeblikket men kan jo lett oppdateres med nettverkskontakten eller CD. Fjernkontrollen er vist også mer rotete en Sony sin, men totalt ser 1400 å være det beste valget i følge en sammenlikningstest jeg har lest.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3 lags HD DVD...

Fra Consumer Electronics Daily 17. sept 2007:

"Triple-Layer HD DVD Playability An Unknown on Legacy Hardware

Toshiba will "study the performance" of current HD DVD players and recorders with its triple-layer, 51-GB HD DVD after a final version of the disc receives DVD Forum approval as a standard, the company

Toshiba didn't respond to our question on when it expects to complete testing the new disc for compliance with its first-, second- and forthcoming third-generation set-top players, as well as PC drives. Also unanswered was how HD DVD backers would avoid consumer confusion if the new disc won't play on legacy hardware but is marketed by movie studios for some titles. We're told players will use new or different optical pickups, with changes to the lens and actuator, in order to read the three layers of 17 GB each. Current HD DVDs have 15 GB each on single or dual layers. Toshiba is the only company with HD DVD players on the market. Shipments have been modest, probably under 500,000 worldwide."

"Two forms of triple-layer HD DVDs were approved in the SC voting. The Version 1.9 disc has three HD layers. The other, called "twin format," has two HD layers and a third for SD-DVD, so studios can offer titles playable in HD DVD hardware and legacy DVD players from a single disc. In an irony, Blu-ray backer Disney voted in favor of both discs. In fact, the 51-GB carriers were developed mostly at Disney's request, because the studio makes much ado about its needed for disc capacity. Blu-ray companies LG and Samsung also voted in favor of the "twin format" version. Both companies have announced or have begunmarketing new dual-format combos that play Blu-ray and HD DVD titles. For reasons that aren't clear, Samsung abstained from the vote on the Version 1.9 triple-layer HD DVD -- as Blu-ray companies usually do when it comes to HD DVD matters that come before the SC."

Virker ikke akkurat som om denne 51 GB discen ville være bakoverkompatibel. Isåfall ikke - selv med bare 500 000 HD DVD spillere solgt - så vil den neppe kunne bli noen standard for filmutgivelser. Ihvertfall ikke uten å skape en enorm forvirring i markedet...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Fra Consumer Electronics Daily 17. sept 2007:
    "Pilfered encryption keys for Blu-ray and HD DVD content protection have been deactivated to keep them from being used to make unauthorized copies, said the Advanced Access Content System Licensing Administrator. Its action targeted "an illegitimate product made by an unlicensed party," the group said. To neutralize the keys, it worked closely with licensee Cyberlink, maker of the PC software player from which the keys were extracted, AACS LA said. It advised consumers to download the latest version of their HD DVD and Blu-ray software players, refreshing the players’ encryption keys. Separately, AACS LA has begun the first of its planned periodic "proactive renewals" which, primarily for PC software players, replace expired encryption keys with new ones, it said. Under the program, software makers periodically will offer updates or patches to ensure that the players keep working as intended. Under the AACS license, software player makers must perform such updates in a user-friendly fashion."

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony S300 er treiiiiiig på å laste in plater.
    Den er ikke noe tregere enn andre spillere, sett bortifra PS3. Er kjappere enn XE1.

Hva har du testet den med?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Pilfered encryption keys for Blu-ray and HD DVD content protection have been deactivated to keep them from being used to make unauthorized copies, said the Advanced Access Content System Licensing Administrator.
    Da gjenstår det å se hvor lenge dette holder.

Det er ingen som vet hvor mange (eller hvilke) nøkler piratene har klart å finne. Sist AACS trakk tilbake de AACS-nøklene piratene brukte, så byttet de til nye nøkler allerede før platene med tilbaketrekkingen ble utgitt. Sannsynligvis sitter de klare til å publisere neste nøkkel allerede.

Jeg antar Blu-ray-tilhengerne her krysser fingrene og håper dette ryker umiddelbart. Det vil være veldig uheldig for BD om ingen klarer å knekke AACS denne gangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke noe tregere enn andre spillere, sett bortifra PS3. Er kjappere enn XE1.

Kan det være BD-J-plater den sliter med? Var det ikke enkelte BD-spillere som brukte over to minutter på å få opp menyen på Pirates of the Caribbean?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For reasons that aren't clear, Samsung abstained from the vote on the Version 1.9 triple-layer HD DVD -- as Blu-ray companies usually do when it comes to HD DVD matters that come before the SC.
    Det var da en merkelig setning. Hvis det er vanlig at Blu-ray-selskaper lar være å stemme i HD DVD-saker, hva er det da som er uklart med at Blu-ray-selskapet Samsung lot være å stemme?

Virker ikke akkurat som om denne 51 GB discen ville være bakoverkompatibel. Isåfall ikke - selv med bare 500 000 HD DVD spillere solgt - så vil den neppe kunne bli noen standard for filmutgivelser. Ihvertfall ikke uten å skape en enorm forvirring i markedet...
    Det er alt for tidlig å dra den konklusjonen. Akkurat som at det vil være lurt av HD DVD-tilhengerne å vente med å danse seiersdansen, så kan det være lurt av BD-folka å utsette utdritingsdansinga til vi faktisk får fakta på bordet om TL51s status.

Enten så virker det, noe som vil være veldig bra for HD DVD, eller så virker det ikke, noe som betyr at vi vil fortsette å være der vi er i dag.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det var da en merkelig setning. Hvis det er vanlig at Blu-ray-selskaper lar være å stemme i HD DVD-saker, hva er det da som er uklart med at Blu-ray-selskapet Samsung lot være å stemme?
    Blu-ray companies LG and Samsung also voted in favor of the "twin format" version.
    Sikkert pga. denne setningen rett før som viste at de var aktivt positiv for TWIN, men ikke positivt aktiv for 51GB. Og det var jo litt rart.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray backer Disney voted in favor of both discs. In fact, the 51-GB carriers were developed mostly at Disney's request, because the studio makes much ado about its needed for disc capacity.
    Det ser mer og mer ut som at Disney virkelig er interissert i også HD DVD. Også med tanke på de uttalelsene den ene Disney sjefen kom med, men som ble trukket tilbake.

De har vel snakket med Warner, og sett at det lønner seg å støtte begge. Men vil nok ikke gi ut på HD DVD, fordi de ikke får plass til alt de vil. Funker 51 Gb utgaven i dagens spillere så hopper de nok kjapt på det toget også.

Det at Toshiba vil bruke ny laser er jo for å garantere at den leser alle tre lag, som de sa så leser jo dagens spillere formatet, men har litt problemer med lag 3, men at dette burte funke

Kan det være BD-J-plater den sliter med? Var det ikke enkelte BD-spillere som brukte over to minutter på å få opp menyen på Pirates of the Caribbean?
    Jeg har testet dette, har både S300 og PS3. S300 brukte 2 minutter på å nå menyen på Pirates 1, PS3 brukte 10 sekunder. Leste i siste Hjemmekino, så brukte S1E 4-6 minutter på jobben.

Etter det så er alt glimrende. Dette er jo ikke spillerenes skyld, men BD-J platene. Normalt så starter vel en film i S300 ca 10 sekunder etter PS3, dvs 12-15 sekunder eller kjappere etter man lukker skuffen. Noe som ikke er noe problem. Eneste er selve oppstarten av spillerene som tar 30-45 sekunder.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har bare brukt PS3.

Det er tyske Heimkino som har kjørt en sammenlikningstest i siste utgave (S300 vs P1400).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alt for tidlig å dra den konklusjonen.
    Jeg drar ikke noen konklusjon, bare konkluderer med at "det virker ikke som om de vil være bakoverkompatible".

Ikke fortell meg at Tosh & Co ikke har hatt lang tid på å eksperimentere med dette allerede på samtlige spillergenerasjoner. Eller sett på teorien. Eller har de så langt ikke laget en eneste triple layer disc selv i et begrenset eksperiementelt pilotanlegg? Kanskje de sparer "gladnyheten" ekstra lenge?!

Dette virker veldig uklart ihvertfall.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drar ikke noen konklusjon, bare konkluderer med at "det virker ikke som om de vil være bakoverkompatible".

Ikke fortell meg at Tosh & Co ikke har hatt lang tid på å eksperimentere med dette allerede på samtlige spillergenerasjoner. Eller sett på teorien. Eller har de så langt ikke laget en eneste triple layer disc selv i et begrenset eksperiementelt pilotanlegg? Kanskje de sparer "gladnyheten" ekstra lenge?!

Dette virker veldig uklart ihvertfall.
    Vi vet jo ikke hvor mye de fikler for å få det faktisk til å funke mot de eldre generasjonene.

Hvis de skulle få dem til å funke mot 2 og 3 generasjon, som sikkert er det mest sannsynlige, så er ikke det store tapet. Da 1. generasjon vel kun ble solgt i USA.

Lurer på hva Sonys kommentar ville vært hvis Toshiba gikk ut å sa "Her er 51 Gb utgaven som funker i alle spillerene."

Men vi får vente å se. Kanskje vi får vite mer inn mot juletider.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    We're told players will use new or different optical pickups, with changes to the lens and actuator, in order to read the three layers of 17 GB each
    Høres nå unektelig ut som om det er hardware modifikasjoner som må til for å lese de nye coasterne til HD-DVD. Amir virket vel ikke akkurat særlig positiv til de heller.

Så høyst sansynlig vil de nok bare kunne brukes til nyere HD-DVD spillere/brennere til PC evt en ny Xbox utgave.

Blu-ray har vel tilsvarende framskritt (for noen måneder siden) der de klarte å bruke 4 lag (100GB).

Sett ut fra en PC-brukers synspunkt så virker jo Blu-ray sine framtidsutsikter med muligheter for over 200GB pr plate ganske tiltrekkende i forhold til HD-DVD's 3-lags 51GB plate (som vel er en hybrid av en 2-lags HD-DVD med en DVD plate på toppen).

Tipper de 3-lags platene ligger minst 1-2 år fram i tid uansett før de kan settes i effektiv produksjon.

Lite som har skjedd her siden jeg tok en ukes hytte-tur :-D

Den Samsung kombi-spilleren jeg sikler på ser ut til å lande på ca 1000-1100 dollar. Dette hadde jo vært helt perfekt siden jeg da har Blu-ray sone B i form av PS3 fra før. Og da får jeg jo en Blu-ray sone A spiller pluss HD-DVD spiller i ett for oppunder 7000 (pluss en haug filmer sikkert) Kjekt å ha en bror som bor der borte og som kan "bruke" spilleren litt før den sendes videre til meg til sterkt redusert pris :twisted:

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    HD-DVD's 3-lags 51GB plate (som vel er en hybrid av en 2-lags HD-DVD med en DVD plate på toppen).
    Nei, 51GB platene er 3 lag med "HD-DVD". (17GBx3=51GB)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Target fokuserer på BD-plater

Target Carrying More Blu-Ray Movies : Dealerscope Today

Target Carrying More Blu-Ray Movies
    September 17, 2007

Having already decided to carry one Blu-ray player (and no corresponding HD DVD boxes), Target is apparently siding with Blu-ray in another way- with its movies.

According to a Video Business story Friday that cited “various industry sources,” the discount retail giant has doubled its inventory of Blu-ray movies, while keeping its HD DVD selection the same. Target had been offering equal amounts of movies in both formats when it first began offering hi-def movies last year.

Target announced in July that it would begin carrying Sony’s BDP-S300 Blu-ray Disc player in October.

It is uncertain if the move to carry more Blu-ray movies is part of a deal between the retailer and Sony, or if the move was done unilaterally.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony lines up giant Spider-Man 3 campaign - 9/17/2007 - Video Business

Sony lines up giant Spider-Man 3 campaign
    Digital ads, high-def cross-promotion among plans
    By Marcy Magiera -- Video Business, 9/17/2007
    SEPT. 17 | Sony Pictures Home Entertainment and its promotional partners will spin one of the industry’s largest marketing webs for the Oct. 30 release of Spider-Man 3 on DVD and Blu-ray Disc, including an unusually high commitment to digital marketing and cross-promotion with high-def hardware.

“Spider-Man 3 is the top grossing film of 2007, and the campaign will reflect its importance,” said Lexine Wong, SPHE senior executive VP of worldwide marketing. “Besides having a higher profile because of its box-office clout, we have also expanded the media reach with the plethora of digital and nontraditional media opportunities that are available.”

The studio said it expects to generate 8.5 billion impressions through its own advertising and tie-ins with Papa John’s pizza (a $3 coupon on 10 million pizza boxes and TV, radio print and online ads); Pringles Potato Crisps ($5 mail-in rebate promoted on 3 million packages); Jolly Time Pop Corn ($10 rebate promoted on 3 million packages and in print ads); and Nutella (Spidey collectible in more than 1 million jars, supported by print ads).

A high number of impressions are likely to come from digital ads. The studio is spending 15% to 25% of its marketing budget on digital, said Jennifer Anderson, VP of marketing. (Internet ads are priced lower than traditional media advertising and can therefore deliver many more impressions per dollar spent.) Partner Papa John’s also will support the release with a mobile and digital campaign including text messaging.

Anderson said the studio will run three separate consumer sweepstakes, including one that consumers access by clicking on an online ad to be taken to a sweepstakes where they spin to win a prize from Sony or one of its promotional partners or licensees.

The Spider-Man 3 release also is being incorporated into Sony Electronics’ “HDNA” ad campaign for its high-definition products. The film is featured in national outdoor and newspaper advertising, both on TV screens and with specific promotion of the title on Blu-ray disc.

Wong said she believes it is the home entertainment industry’s most integrated hardware-software campaign to date.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wong said she believes it is the home entertainment industry’s most integrated hardware-software campaign to date.
    Det er nok ikke utenkelig. Men jeg regner med at Toshiba og Paramount vil sette igang en helsikes reklamekampanje for Transformers også. Tror det skal bli veldig vanskelig å unngå å legge merke til HD-formatene i oktober, gitt

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har noen sett noe til lanseringsdato for Transformers her i Europa/Norge da forresten?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, har noen sett noe til lanseringsdato for Transformers her i Europa/Norge da forresten?

Platekompaniet

Side 263 av 653 FørsteFørste ... 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 259 260 261 262 263 264 265 266 267 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •