HD formatkrigen. - Side 262

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 262 av 653 FørsteFørste ... 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 258 259 260 261 262 263 264 265 266 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 ... SisteSiste
Viser resultater 5,221 til 5,240 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    OK, om det ikke er en bevist favorisering så vil i alle fall filmen komme først ut på BD og alle som bare har HD DVD må vente til neste år.
    Her blir argumentet med soneskoding snudd til fordel for de som har BD sone A spillere.
    For europeere flest, vil det bety at de også må vente på BD-utgivelsen.

Så et av de største fortrinnene til HD DVD blir plutselig ikke like positivt.
    Nei, det er for så vidt riktig. Men, hvis jeg har valget mellom å måtte vente noen måneder ekstra på 5-6 filmer i året, og å ikke kunne bestille filmer fra USA i det hele tatt, så foretrekker jeg å vente på enkelte filmer.

(jada, jeg vet at de fleste BD-filmene er sonefrie)

Nå er dette et engangstilfelle, men det kan komme flere slike situasjoner fremover.
    Det kan det. Heldigvis bryr jeg meg overhodet ikke om hairspray, men jeg er litt mer nervøs for Golden Compass. Men, denne filmen har vel premiere stort sett samtidig over hele verden, så jeg antar diskutgivelsene vil komme rimelig samtidig også.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Er det noe hold i disse påstandene, tro? Jeg pleier ikke lese forumene på blu-ray.com, så jeg aner ikke hvor troverdige disse folka er. Regner med Fox blir voldsomt populære hvis de begynner å kansellere titler allerede fra den første batchen deres etter "pausen" deres.
    Når blu-ray.com tillater poster som er negativt for BD må man regne med at de er rimelig troverdige.

Fox har jo nærmest blitt en vits i BD leieren ettersom dette er andre gang de annonserer titler for så å trekke dem. Av de store selskapenene så er det vel Fox som har støttet HD dårligst.

Dagen etter at Para/DW gikk HDDVD eksklusive så annonserte Fox en hel rekke titler. Mange skeptikere så dette som en ren skinnmanøver og "damage control" for BD og spådde at Fox snart ville utsette meste av disse titlene, noe som ble dårlig mottatt av BD fanboys. Nå ser det ut som om skeptikerne får rett.

Og igjen ser vi bevis for at noe er galt i BD's produksjonsrekke fra flere selskaper.
    Det "suverent overlegne formatet" som BD propagandaen har fortalt oss om i flere år, klarer hverken å få til et fullverdig format eller å opprettholde en jevn problemfri diskproduksjon selv nå når de har små opplag som skal produseres. Hvordan går det hvis HD vokser?

Alt dette vet filmselskapene om i minste detalj. Et format som ikke klarer å levere varene de lovet så lenge etter at det ble lansert vil etterhvert bli valgt bort av både CE og filmleverandører.

Hvis ikke BD har orden på sakene innen januar så kan de bli droppet av de fleste selskapene som nå enda støtter dem.

HDDVD har levert alt de lovet fra dag 1, og har aldri hatt en utsettelse av filmutgivelser pga. tekniske produksjonsproblemer.

Hvorfor trenger vi BD egentlig, når vi har HDDVD?
    Alle vet nå at det må fokuseres på ett format hvis HD skal aksepteres av massene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arty: Mye rett der.

Nå har vel ikke alle BD selskapene egne produksjons utstyr enda, fordi det er for dyrt enda.

Grunnen til alle feilene er vel 50 Gb utgaven, og eneste grunn til at BD mener de er bedre. Så de tørr vel ikke gi ut for mange filmer på bare 25 Gb tipper jeg.

Det kommer jo slike meldinger hele tiden nå, så ett eller annet stort problem har de jo. Det kan vel heller ikke BD-fansen nekte for.

Ett HD format = 51 Gb HD DVD?

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Når blu-ray.com tillater poster som er negativt for BD må man regne med at de er rimelig troverdige.
    Er ikke det meste som skrives på blu-ray.com troverdig da?
    Regner med at mange HD DVD fan hevder at det bare er en masse propaganda osv osv.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner: HD DVD/Blu-ray Hybrid Disc "On Hold For Now

Warners planlagte Hybrid disk Total HD et satt på vent og de oppgir at det er ingen relase dato i sikte.
    Da får vi se om salgstallene for 4. kvartal er avgjørende for om de velger en av sidene?
    Kilde: Warner: HD DVD/Blu-ray Hybrid Disc "On Hold For Now" | High-Def Digest

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det meste som skrives på blu-ray.com troverdig da?
    Regner med at mange HD DVD fan hevder at det bare er en masse propaganda osv osv.
    Blu-Ray.com er ikke en offisiell Blu-Ray-side, så det er like troverdig som andre ikke-offisielle kilder. Forumet deres er et ormebol av propaganda og Blu-Ray fanboys, og det er ganske lett å se hvem som tilbringer tid på det forumet.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker på hva jeg skal velge... Er ryktene om 250 GB Blu-Ray discen virkelig sanne? Hvis HD-DVD ikke kommer opp med noe lignende snart er det vell så og si bestemt?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm...

Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Er usikker på hva jeg skal velge... Er ryktene om 250 GB Blu-Ray discen virkelig sanne? Hvis HD-DVD ikke kommer opp med noe lignende snart er det vell så og si bestemt?
    En ting du kan gjøre er jo rett og slett å kjøpe en ps3. Skulle hd-dvd vinne så har du i det minste en fet spillemaskin i ps3.
    Utfallet av denne krigen begynner å bli mer og mer uforutsigbar. I det ene øyeblikket hyler man blu-ray og i det andre hd-dvd. Begge formatene er er bra... Det er ikke nok som skiller dem til syvende og sist... Til og med prisen er jo foreløpig helt lik.
    Jeg finner uansett flere hd-titler i butikkene enn blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel an på hva slags rykter du har hørt

Så vidt jeg har skjønt, er det overhodet ikke sannsynlig at dagens Blu-ray-spillere (inklusive PS3) vil være i stand til å lese andre BD-plater enn BD25 og BD50. Det har vært snakk om 75GB, 100GB og enda større BD-plater, men disse vil ikke være aktuelle for filmbruk. Kun til PCer.

Når det gjelder HD DVD, så jobbes det med 51GB-plater med tre lag. Disse skal gjennom en testprosess og det gjenstår å se om de funker på dagens spillere (trelagsplater har vært en del av HD DVD-speccen siden begynnelsen, så det er ikke utenkelig at det vil funke). Hvis det ikke virker, vil det være veldig kjedelig, og det blir i så fall tvilsomt at platen tas i bruk til film. Hvor lang tid prosessen vil ta, er vanskelig å si. Jeg tviler på at vi får se noen utgivelser på 51GB-plater det nærmeste året, egentlig.

Den største og mest praktiske forskjellen på de to formatene i dag, er studiostøtten. Mange filmer gis kun ut på Blu-ray og mange gis kun ut på HD DVD. I Norge ser det ut til at de fleste videodistributørene som ikke er datterselskap av Hollywoodstudioer (dvs. SF, Nordisk Film m.fl.) velger å satse på Blu-ray.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke rykter. Men de skal ha mulighet på BD formatet å kunne bruke opptil 10 lag med info på en side. Men disse vil garantert ikke fungere på dagens spillere. Og med problene de har i dag med å få 2 lag til å funker ordentlig, det ryktes om 80% feilproduksjon, så er nok ekstra lag med info mange år unna. Mest sannsynlig kommer det aldri, holografiske disker tar vel over innen den tid, med kapasitet i terabyte klassen.

Er du glad i film, og ikke trenger føler for å importere fra USA, så kjøp Toshiba HD-E1 og Sony BDP-S300. Totalt pris blir da ca 1000,- over en PS3, men du får da begge formater, en bedre BD spiller enn PS3 (Min mening og erfaring på kvalitet) og du får 5 filmer (HD DVD), samt muligheten til å se alt du ønsker av filmer i HD kvalitet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80 %? Det er jo konkursgrunn....

Skal satse på en HD-E1 spiller i første omgang tenker jeg da

"Kjøpe" på elkjøp og hvis jeg ikke er "fornøyd" leverer jeg den tilbake Man bare MÅ elske elkjøp....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80 %? Det er jo konkursgrunn....

Skal satse på en HD-E1 spiller i første omgang tenker jeg da

"Kjøpe" på elkjøp og hvis jeg ikke er "fornøyd" leverer jeg den tilbake Man bare MÅ elske elkjøp....
    Kjøp på elkjøp, gå til lefdal og få 150% igjen. Koster 2795,- der. Det er jo samma sjappa egentlig.

Da burte du vel få igjen 750,-, og spilleren vil ha kostet 2045,-

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kjøp på elkjøp, gå til lefdal og få 150% igjen. Koster 2795,- der. Det er jo samma sjappa egentlig.

Tror ikke Lefdal har 150% garanti lenger, mener de ble pålagt å fjerne det. I tillegg får du ikke kjøpt den til den prisen med filmer i butikk, hvertfall ikke her i Bergen, du må handle på nett.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg finner uansett flere hd-titler i butikkene enn blu-ray.
    Hvor holder du til hen i landet? Her i Bergen er det stikk motsatt, er nesten ikke HD-DVD å oppdrive, mens det er mye BD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er bare Lefdal som har 150% finnerlønn, og de gir deg ikke penger tilbake når det er Lefdal som er billigst

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare Lefdal som har 150% finnerlønn, og de gir deg ikke penger tilbake når det er Lefdal som er billigst
    Det er sant det Slik tenker man litt feil når det er sent og man er trøtt

Men Lefdal kvittet seg med det en stund, men det kom tilbake, og de har det vel enda tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Lefdal kvittet seg med det en stund, men det kom tilbake, og de har det vel enda tror jeg.
    Jada. De kaller det finnerlønn nå, og de har en del restriksjoner på hvilke butikker de godtar en prismatch mot. De vil ikke prismatche mot nettbutikker, f.eks. Heller ikke mot butikker som har et showroom der man bestiller varene, som f.eks. Netshop Oslo eller Elprice.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvor holder du til hen i landet? Her i Bergen er det stikk motsatt, er nesten ikke HD-DVD å oppdrive, mens det er mye BD.
    Ble faktisk litt overrasket under en butikkrunde her i Fredrikstad-området for rundt en uke siden. Frem til nå har det stort sett vært den typisk norske mangelen på HD titler bortsett fra litt BD plassert i PS3 hyllen i butikkene her. Men nå hadde plutselig f.eks Spaceworld (Borg Amfi) tatt inn mye HD film, og til og med rundt 40% HD DVD, selv om alt var merket med Blue-Ray(sic). På Lefdal var det noe mer HD DVD enn BD, og Toshiba spillerne hadde fått en mye mer synlig plass i butikken (rett ved inngangen, montert på veggen ved flatskjermene) enn BD spillerne (som sto i hyllen sammen med uppskalerende DVD spillere). Free Record Shop hadde HD DVD foran ved kassen, og BD i PS3 hyllen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada. De kaller det finnerlønn nå, og de har en del restriksjoner på hvilke butikker de godtar en prismatch mot. De vil ikke prismatche mot nettbutikker, f.eks. Heller ikke mot butikker som har et showroom der man bestiller varene, som f.eks. Netshop Oslo eller Elprice.
    Det er varierende. Har hørt noen som fikk med priser fra nettbutikker, og andre som ikke. Tror det kommer ann på hvem man treffer, og hvor godt de kjenner reglene.

Har også hørt folk som har tatt med priser fra nettbutikkene, og fått varen billigere hos Elkjøp.

Det gjelder nok kun å være frekk nok å prøve.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prima Tromsø (Stoooor utleie sjappe) hadde egen hylle for HD-DVD og Blu-Ray disc... Blu-Ray dominerte lett hele hylla.

Side 262 av 653 FørsteFørste ... 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 258 259 260 261 262 263 264 265 266 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •