HD formatkrigen. - Side 261

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 261 av 653 FørsteFørste ... 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 257 258 259 260 261 262 263 264 265 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 ... SisteSiste
Viser resultater 5,201 til 5,220 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg likte hvordan en nyinnflytter på AVSforum uttrykte det:

HD DVD -the lesser of two evils.

Om det finnes noen snille firmaer så har de blitt akterutseilt for lenge siden -nice guys finish last osv. Jeg velger ikke videoformat ut fra etiske forhold, bil-valg kanskje, men ikke videoformat. Hverken Toshiba eller Sony er noen engler, begge vil ha pengene mine og ingen av dem jobber for verdensfreden. Jeg går for det formatet som JEG føler gir mest for pengene. (Og så kjøper jeg det andre formatet når prisene faller til rundt 4000,-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Jeg likte hvordan en nyinnflytter på AVSforum uttrykte det:

HD DVD -the lesser of two evils.

Om det finnes noen snille firmaer så har de blitt akterutseilt for lenge siden -nice guys finish last osv. Jeg velger ikke videoformat ut fra etiske forhold, bil-valg kanskje, men ikke videoformat. Hverken Toshiba eller Sony er noen engler, begge vil ha pengene mine og ingen av dem jobber for verdensfreden. Jeg går for det formatet som JEG føler gir mest for pengene. (Og så kjøper jeg det andre formatet når prisene faller til rundt 4000,-)
    Meget godt sagt.

Og det du skrev i siste parantes er nok nøkkelen mye av krigen, hvis noen vil vinne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Microsoft ikke bak HD-DVD

Microsoft står ikke bak HD-DVD. Formatet er utviklet av Toshiba og NEC. DVD Forum stemte for formatet som etterfølger etter DVD, som formatet er en videreføring av. Microsoft er medlem av DVD Forum, men det er også SONY.

DVD Forum Official Website

Microsoft støtter HD-DVD, mest sannsynlig fordi de har fått en mye bedre pris på HW for denne standarden enn Blu-ray.

Kan ikke si jeg er en Microsoft-fanboy, men jeg har heller ingen grunn til å være Sony-fanboy. Sony holder jevnt over unaturlig høye priser for helt ordinære produkter.

5-1/4" HD-DVD spiller kan du allerede få for under 1000,- kr. Mye lavere om du kjøper erstatnings-spiller for XBOX HD-DVD på eBay. Hvis prisforskjellen fortsetter å øke mellom HD-DVD og Blu-ray som den har gjort i det siste, så tror jeg bestemt at SONY taper igjen.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har vel kommet med BDP-S300 som ikke koster all verden, drøyt 4000 her hjemme, og rundt 400 dollar, inkludert fem filmer i USA. Vil vel tro at det blir en volummodell?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TRL
    Microsoft støtter HD-DVD, mest sannsynlig fordi de har fått en mye bedre pris på HW for denne standarden enn Blu-ray.
    Min lille konspirasjonsteori går ut på at Microsoft støtter HD DVD for å forlenge krigen slik at ingen vinner, og folk istedet begynner laster ned HD materiale fra f.eks. Xbox Live...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Min lille konspirasjonsteori går ut på at Microsoft støtter HD DVD for å forlenge krigen slik at ingen vinner, og folk istedet begynner laster ned HD materiale fra f.eks. Xbox Live...
    Nja.. Tror det er enda viktigere for dem at at Sony ikke vinner..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Agree. MS er kyniske, morsomste synes jeg er at mange HD-DVD fans er imot Sony. Vel ingen er vel verre enn MS når det kommer til forretningsmetoder. Det siste jeg leste var at på MS Live på Xbox 360 så er Linux ett banned ord..... hvor ille kan det bli...

Prøver å unngå MS produkter for det meste, har til og med installert Ubuntu nå på bærbar PC. Men kommer MS med noe som virkelig er originalt og ikke en kopi av noe annet (ie. Zune) så skal jeg gjerne kjøpe det.

Litt OT da god helg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Nielsen tall er klare

NXTbook flash detection page

60:40

Omtrent som ventet i en uke uten de helt store utgivelsene. Regner med det vil holde seg på dette nivået neste uke også.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Sony har vel kommet med BDP-S300 som ikke koster all verden, drøyt 4000 her hjemme, og rundt 400 dollar, inkludert fem filmer i USA. Vil vel tro at det blir en volummodell?
    Spilleren går for $499 i statene, billigste her hjemme ligger vel noen får kroner over 4200,- (når du tar med porto). Da heller ingen filmer med. Kjøper man fra USA, så må man ha adresse der for å få med filmene. De følger ikke med i pakken, man må sende inn papirarbeid osv for å få tak i dem. Var fristet til å gjøre dette selv, men det ville ha kostet meg rett i underkant av 1000,- eller noe slik, altså billigere å kjøpe dem selv.

Selv om man hadde fått dem med i pakken fra USA, så ville HD DVD fortsatt vært en bedre deal. Siden man får en sonefri spiller, noe som gjør at man står friere til å kjøpe de filmene man ønsker. (Eneste minus er 1080p)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    (Eneste minus er 1080p)
    ?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    ?
    Han mener nok at det ikke er 1080p på HD-E1, derfor er det minuset....

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren går for $499 i statene, billigste her hjemme ligger vel noen får kroner over 4200,- (når du tar med porto). Da heller ingen filmer med. Kjøper man fra USA, så må man ha adresse der for å få med filmene. De følger ikke med i pakken, man må sende inn papirarbeid osv for å få tak i dem. Var fristet til å gjøre dette selv, men det ville ha kostet meg rett i underkant av 1000,- eller noe slik, altså billigere å kjøpe dem selv.

Selv om man hadde fått dem med i pakken fra USA, så ville HD DVD fortsatt vært en bedre deal. Siden man får en sonefri spiller, noe som gjør at man står friere til å kjøpe de filmene man ønsker. (Eneste minus er 1080p)
    Tenkte mer på at 499 inkl 5 filmer ikke er så verst tilbud for amerikanerne, og at differansen etterhvert minker, selv om det er et stykke ned til Toshiba.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mer på at 499 inkl 5 filmer ikke er så verst tilbud for amerikanerne, og at differansen etterhvert minker, selv om det er et stykke ned til Toshiba.
    Og Toshen der borte selges for $299+ 5 filmer. Så prisforskjellen er lik. Selv om prisene på begge spillerene mest sannsynlig vil fortsette å synke.

(Og ja minuset med 1080p var hintet til E1)

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer S300 under 3k skal jeg løpe å kjøpe. Det tror jeg mange er enig i.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To uavhengige distributører – Tartan Video i USA og Starz Home Entertainment’s Anchor Bay går eksklusivt for BD.
    Å velge BD for Tartan var en enkelt beslutning sier stifter og eier av Tartan Video, og kaller BD formatet overlegent i forhold til HD DVD. Vet ikke hva han legger i dette men uansett så er dette små positive signaler for de som håper at BD vinner format krigen.

New Line gir ut Haispray som deres første high def tittel. Til glede for BD så kommer den samtidig som DVD utgivelsen. HD DVD folket må vente til et stykke ut i 2008. Dette kan tolkes som en favorisering av BD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    New Line gir ut Haispray som deres første high def tittel. Til glede for BD så kommer den samtidig som DVD utgivelsen. HD DVD folket må vente til et stykke ut i 2008. Dette kan tolkes som en favorisering av BD.
    Det var litt feil. Han ga en god grunn for det. pga at de ikke eier rettighetene for filmen utenfor USA, så vil de vente med å gi ut HD DVD til den er ferdig på kino, pga at den ikke er sonekodet.

Alle andre filmer som de har rettigheter på både i USA og andre steder vil bli lansert på begge formater likt.

Ikke prøv å vri det som en favorisering. Det ligger nok kontraktbunnet i rettighetene om at de ikke kan konkurere mot de andre på andre kontineneter.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blu-ray.com
    Video Business is reporting that Target has begun increasing shelf space for Blu-ray titles in their retail stores in anticipation of the upcoming holiday shopping season. This will result in two to four times as many Blu-ray titles on Target's shelves as compared to HD DVD. No official statement was made by the retailer, but it is expected that this is a result of Blu-ray's current sales advantage.

Andy Parsons, chair of the promotion committee for the BDA commented, "You're going to get a clear message when you see more Blu-ray than HD DVD, and you're going to think something is up. The message to the consumer is that one of these [formats] is dominating. You'll go with the masses and pick titles from the one that is likely to win."

Beginning in October, Target will be stocking the Sony BDP-S300 as their sole standalone HD movie player. This combined with the increased shelf space will give consumers a clear picture that Blu-ray is the true successor to DVD.
    BD blir mye mer synlige enn HD DVD i Targets samtlige butikker, det betyr ikke så mye her i Norge. Men format krigen blir da heller ikke avgjort her oppe i Nord.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt feil. Han ga en god grunn for det. pga at de ikke eier rettighetene for filmen utenfor USA, så vil de vente med å gi ut HD DVD til den er ferdig på kino, pga at den ikke er sonekodet.

Alle andre filmer som de har rettigheter på både i USA og andre steder vil bli lansert på begge formater likt.

Ikke prøv å vri det som en favorisering. Det ligger nok kontraktbunnet i rettighetene om at de ikke kan konkurere mot de andre på andre kontineneter.
    OK, om det ikke er en bevist favorisering så vil i alle fall filmen komme først ut på BD og alle som bare har HD DVD må vente til neste år.
    Her blir argumentet med soneskoding snudd til fordel for de som har BD sone A spillere.
    Så et av de største fortrinnene til HD DVD blir plutselig ikke like positivt.
    Nå er dette et engangstilfelle, men det kan komme flere slike situasjoner fremover.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Her blir argumentet med soneskoding snudd til fordel for de som har BD sone A spillere.
    For de som har sone A spillere ja!!! Her argumenterer du både for og i mot!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skjer med Fox?

På Blu-ray.com påstår nå BD-insidere at Fox har utsatt Amityville Horror og Master and Commander på ubestemt tid.

Amityville Horror, Master & Commander cancelled - Page 3 - Blu-ray Forum

MaxPower1987, som fremstår som insider, påstår også at Fox vurderer å utsette enda flere katalogtitler, angivelig grunnet både mastering- og produksjonsproblemer.

Blu-ray Forum - View Single Post - Amityville Horror, Master & Commander cancelled
    Blu-ray Forum - View Single Post - Amityville Horror, Master & Commander cancelled

Er det noe hold i disse påstandene, tro? Jeg pleier ikke lese forumene på blu-ray.com, så jeg aner ikke hvor troverdige disse folka er. Regner med Fox blir voldsomt populære hvis de begynner å kansellere titler allerede fra den første batchen deres etter "pausen" deres.

Side 261 av 653 FørsteFørste ... 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 257 258 259 260 261 262 263 264 265 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •