HD formatkrigen. - Side 260

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 260 av 653 FørsteFørste ... 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 256 257 258 259 260 261 262 263 264 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 ... SisteSiste
Viser resultater 5,181 til 5,200 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Ett kjent utrykk er: Better dead than red!

Og til dere der ute som mener at HD DVD er selveste symbolet på frihet og godhet og at BD er den stygge ulven, tenk over dette:

Microsoft:
    - En av de aller største forkjemperene av DRM matriell
    - Ønsker å innføre Palladium
    Linker med info: Linux.com :: Can you trust your computer?
    Trusted Computing FAQ TC / TCG / LaGrande / NGSCB / Longhorn / Palladium

Palladium skapte så store reaksjoner at Microsoft la deler av det på hylla; intill videre... Jeg kan banne på at dette blir/er implementert i Vista.
    Og en dag, så tar Microsoft fullstendig kontroll over alt vi gjør.

Vi skal huske på at Microsoft er ett av de mest ekstreme monopol selskapene i nyere tid. Få har hatt så mangen søksmål rettet mot seg på så kort tid.
    Microsoft har stjålet patenter, ideer og design fra sine konkurenter i over 20 år.

Intel som også er med i HD DVD gruppen er ikke det spor bedre;
    - Implanterte serie nr. i Pentium III serien(som programvare kan lese av, pga. DRM), det ble en enorm reaksjon blandt brukerene, og systemet ble avikklet kort tid etter. (så blir det sagt iallefall, hva hvet vi om hva Intel legger til i cpuene sine?)
    - Under lanseringen av AMD Athlon sommeren 1999, la Intel så stort press på mangen av de store aktørene som laget hovedkort, (Asus,Abit osv.) at disse produserte hovedkortene sine under OEM(Uten merke navn, kun OEM), og det var ingen info rundt kortene på nettsidene til de respektive produsentene.
    Flere innsidere hos hovedkort produsentene sa at Intel hadde presset dem til ikke å produsere hovedkort for konkurenten.

Dette viser litt hva slags firma som står bak HD DVD, Intel og Microsoft er veldig monopolistiske, og ekstremt arrogante, og er blandt de aller største forkjemperene til DRM. Sony kan også være arrogant, men ikke til de grader så arrogante og monopolistiske som det Microsoft og Intel har vært/er.

For å si det veldig enkelt, viss BD mot all formodning taper HD krigen, så slutter jeg å kjøpe film, inntil det kommer ett nytt format som på lik linje eller bedre enn Blu-Ray. HD DVD er i mine øyne fullstendig underlegent.
    Jeg ser også på BD og HD DVD som lagrings medier til data, og der trenger vi mest mulig GB. Det gjelder forsåvidt til film også.
    Så derfor er det BD, eller ingenting for min del.

Om jeg har tenkt å laste ned eller kutte ut å se film om BD taper, forblir min lille hemmelighet. (men dere kan jo gjette to ganger)
    Dette var voldsomme greier.
    Stølen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøse filmentusiaster har begge formater. Andre velger ett format og bruker tid og krefter på å bekrefte sitt eget valg.

Formatkrig? Det er jo bare to forskjellige kanaler/medier for HD-film. De kan fint leve side om side. Og konkurranse er bare bra.

Hva skjer hvis et av formatene "vinner"? Får vi flere filmer? Får vi HD-filmer raskere til markedet? Får vi bedre kvalitet enn i dag? Er det i det hele tatt noen fordel for oss hvis ett format "vinner"?

EDIT: En fordel kunne vært lavere priser på HD-filmer. Men jeg observerer at nye SD-DVDer fortsatt koster 129-199 litt avhengig av hvor en kjøper dem. De faller gjerne noe i pris over tid, spesielt når det er kampanjer i salgsleddene, men nyprisen har ikke falt betydelig de siste årene. Så hvorfor skulle dette skje med HD-filmer?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Dette var voldsomme greier.
    Stølen
    Kommentaren hans (Skyline GT-R), bla dette; "For å si det veldig enkelt, viss BD mot all formodning taper HD krigen, så slutter jeg å kjøpe film, inntil det kommer ett nytt format som på lik linje eller bedre enn Blu-Ray. HD DVD er i mine øyne fullstendig underlegent."

er etter min mening helt lattterlig.
    De aller fleste utgivelsene som er ute i begge formater er jo teknisk like.
    men, ser ut som om det er fler og fler som får seg begge spillere, og har da, som du og har påpekt best utvalg.

Det der og andre tåpelige signaturer - barnslig.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Seriøse filmentusiaster har begge formater. Andre velger ett format og bruker tid og krefter på å bekrefte sitt eget valg.
    Regner meg som seriøs filmentusiast, men har foreløpig bare et format. Bruker dog ikke mye tid og krefter på å forsvare valget hverken overfor meg selv eller andre

Grunnen til at jeg har et format er at jeg ønsker å få slutt på krigen, og jeg har derfor valgt å ikke støtte 'den andre siden'.

Hva skjer hvis et av formatene "vinner"? Får vi flere filmer? Får vi HD-filmer raskere til markedet? Får vi bedre kvalitet enn i dag? Er det i det hele tatt noen fordel for oss hvis ett format "vinner"?
    Dersom et format vinner vil alle de som sitter på gjerdet i påvente av en vinner hoppe ned og begynne å handle HD.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Dersom et format vinner vil alle de som sitter på gjerdet i påvente av en vinner hoppe ned og begynne å handle HD.
    Hva skjer da? Ref. min "edit" i mitt forrige innlegg:

"En fordel kunne vært lavere priser på HD-filmer. Men jeg observerer at nye SD-DVDer fortsatt koster 129-199 litt avhengig av hvor en kjøper dem. De faller gjerne noe i pris over tid, spesielt når det er kampanjer i salgsleddene, men nyprisen har ikke falt betydelig de siste årene. Så hvorfor skulle dette skje med HD-filmer?"

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"En fordel kunne vært lavere priser på HD-filmer. Men jeg observerer at nye SD-DVDer fortsatt koster 129-199 litt avhengig av hvor en kjøper dem. De faller gjerne noe i pris over tid, spesielt når det er kampanjer i salgsleddene, men nyprisen har ikke falt betydelig de siste årene. Så hvorfor skulle dette skje med HD-filmer?"
    Forhåpentligvis så prises HD nogenlunde likt med SD slik at flere og flere velger HD fremfor SD. Utbredelsen øker, og HD tar over for SD.

Lov å håpe

Personlig så syns jeg ellers ikke 200.- for en film er spesielt dyrt. Tar man med fruen på kino for å se en film, så blir det fort vekk opp mot 300.- for en (ofte) dårligere filmopplevelse kvalitetsmessig.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Vel!

Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Forhåpentligvis så prises HD nogenlunde likt med SD slik at flere og flere velger HD fremfor SD. Utbredelsen øker, og HD tar over for SD.

Lov å håpe

Personlig så syns jeg ellers ikke 200.- for en film er spesielt dyrt. Tar man med fruen på kino for å se en film, så blir det fort vekk opp mot 300.- for en (ofte) dårligere filmopplevelse kvalitetsmessig.
    Nå er jo faktisk HD i ferd med å gjøre sin entre i kinoene også. Flere og flere norske kinoer har dette utstyret allerede. Vi kjørte HD på kortfilmfestivalen tideligere i år å det så meget pent ut. Det ble kjørt på en 2k projektor.
    Den gamle filmkopien er iferd med å takke for seg, det er helt sikkert.
    Hjemmekino kan heller ikke måle seg med følelsen av å se en storfilm i Colloseum kino her i Oslo.
    Så lenge salen ikke er full av fjortiser med mobiltelefon og munndiare...

Når det gjelder priser på dvd og hd så kan man få dvd filmer helt ned i 40 kroner. Til og med kiosker og matvarekjeder har en billig hylle med dvd. Det skal litt til før folk bruker 200 - 250 spenn på en film. Jeg sto utenfor Sony Center på karl johan i går å kikket på blu-ray på en 46". Det så ikke helt perfekt ut... Masse digital støy og kanting. Det hjalp da jeg sto 7-8 meter borte... Dette så jeg ikke på en 32", men uansett. Det er ikke sikkert at folk flest mener det er verd å skrote alle filmene sine, kjøpe ny spiller og satse på et nytt format.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og Anfield så Hellboy på Blu-ray i går kveld og det var absolutt verd hver krone spør du meg.

Lyd og bilde var helt sinnsykt bra og vi storkoste oss.

Hvis man ikke er villig til å betale 200 kroner for en sånn opplevelse så har man valgt feil hobby.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Her er vel ikke BD på noen måte bedre enn HD DVD, Sony har jo flere ganger kommet med utsagn om at formatkrigen er over, at BD har vunnet etc.

Er det noen som er mer uerlige enn andre så er det sony.
    Nå har vel det ingen praktisk betydning hvem som er mest erlige.

Men det er jo noe komisk at enkelte nekter å kjøpe en spiller bare fordi en er trassig, da kan man i allefall ikke kalle seg noe film entusiast.

Nei, gå for begge og få ALT, så kan disse trassige få leve med bare halve film utvalget

Når det gjelder lagringsmedium til PC, så er selv disse 50/51GB BD/HD DVD har tilgjengelig allerede begynnt a bli lite, de har nok ikke det helt store potensalet til å bli veldig utbredt, tror jeg.
    Bærbare eksterne Harddisker på 500+GB er nok kommet for å bli
    Blir vel noe feil og fremstille HD DVD som 51 GB da dette ikke er tilgjengelig, begge formatene jobber jo med flere lag.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg og Anfield så Hellboy på Blu-ray i går kveld og det var absolutt verd hver krone spør du meg.

Hvis man ikke er villig til å betale 200 kroner for en sånn opplevelse så har man valgt feil hobby.
    Da var vi flere! Det koster jo 200 for en kinotur for 2 også, der er det ikke mye servering.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microsoft er definitivt verstingen når det gjelder brukersperrer, men er det egentlig relevant i denne saken? Har ikke sett noe tegn på at HD DVD skal bli problematisk på det området, så selv om Microsoft aller helst vil låse PCen din til Windows og nekte deg å bruke annet enn Microsoft-programvare og surfe på Microsoft-nettsider, betyr ikke det at HD DVD-blir et DRM-*******. Å drive på på denne måten blir like dumt som å slenge dritt om Sony side opp og side ned ("Beta floppet, derfor flopper Blu-ray!", "Sony er japanske, onde og empiriske!"), og gir ingenting til diskusjonen.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tråden her blir bare mer om mer slitsom å følge med på !:-?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Microsoft er definitivt verstingen når det gjelder brukersperrer, men er det egentlig relevant i denne saken? Har ikke sett noe tegn på at HD DVD skal bli problematisk på det området, så selv om Microsoft aller helst vil låse PCen din til Windows og nekte deg å bruke annet enn Microsoft-programvare og surfe på Microsoft-nettsider, betyr ikke det at HD DVD-blir et DRM-*******. Å drive på på denne måten blir like dumt som å slenge dritt om Sony side opp og side ned ("Beta floppet, derfor flopper Blu-ray!", "Sony er japanske, onde og empiriske!"), og gir ingenting til diskusjonen.
    Enige i det du sier her, men om vi tenker oss om, hvem ønsker denne sperren, og er det sansynelig at filmprodusentene etc ønsker å sende ut filmer i fremtiden uten noen form for sperre?.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dude!

Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Jeg snakker ikke om oss som er filmbuffs! Jeg betaler mer enn gjerne 200 kroner for en blu-ray, men jeg er ingen vanlig forbruker. Himmel, jeg har hyllevis med filmer og ser iallefall 4 stk i uka! Jeg kjøpte meg nettopp en ps3 og en lcd tv, men tv har jeg levert tilbake fordi jeg var missfornøyd med sortnivået.

Et nytt format skyter ikke skikkelig fart før den vanlige forbruker begynner å handle de samme tingene. Sånn er det bare... Det kan fort bli den vanlige forbruker som avgjør denne krigen. Er det HD eller Blu som først når den vanlige forbruker? Den som kommer med den billigste spilleren og de billigste filmene gjør nok det. Markedsføring spiller også en stor rolle...

Jeg undres litt over hvorfor ikke Sony eller Microsoft ikke går hardere ut med sine nye topp formater. Kanskje de ikke tror nok på det selv enda. Det selskapet som er villig til å sette mest på spill i forhold poteniselt tapte kroner har også det formatet som kommer til å vinne.
    Fremdeles er Hd noe som diskuteres på slike forum som dette. Mamma, pappa og øvrig familie vet ikke en gang at dette stedet finnes.
    Sony legger ved en dvd med sine nye tv'er hvor de har laget en historisk dårlig reklame/info film om blu-ray. De prøver å beskrive forskjellen med en vanlig dvd avspilling. De fusser ut "dvd" bildet og kjører "blu-ray" i vanlig dvd kvalitet. Det er jo til å le av...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vel ikke BD på noen måte bedre enn HD DVD, Sony har jo flere ganger kommet med utsagn om at formatkrigen er over, at BD har vunnet etc.

Er det noen som er mer uerlige enn andre så er det sony.
    Nå har vel det ingen praktisk betydning hvem som er mest erlige.

Men det er jo noe komisk at enkelte nekter å kjøpe en spiller bare fordi en er trassig, da kan man i allefall ikke kalle seg noe film entusiast.

Nei, gå for begge og få ALT, så kan disse trassige få leve med bare halve film utvalget

Når det gjelder lagringsmedium til PC, så er selv disse 50/51GB BD/HD DVD har tilgjengelig allerede begynnt a bli lite, de har nok ikke det helt store potensalet til å bli veldig utbredt, tror jeg.
    Bærbare eksterne Harddisker på 500+GB er nok kommet for å bli
    Vet vel strengt tatt veldig lite om hvem som er mest uærlige. Hadde jeg hatt større plass i TV-benken min, hadde jeg helt sikkert kjøpt HD-DVD også, men enn så lenge får jeg kjøpt Blu-Ray, og det holder.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray skuff

Sukk, sukk & atter sukk.

'RoboCop' Blu-ray Gets New Transfer, But No Extras | High-Def Digest

Robocop kommer da endelig på Blu-Ray etter diverse forsinkelser. Good news, det er den utgaven som er uncut. Er vel egentlig en selvfølge iom at den er ute på div versjoner på DVD/LD - men uansett nice at den er uncut.
    Det som var dolk i ryggen var at en ussel trailer var alt som var av extras! 25gb disc.
    Jeg vet at det er mange som ikke bryr seg om extras, men jeg synes ofte det er nice å få vite litt mer om filmen. Særlig denne, lang histore om sensureringen og andre ting. Det er masser av extras på tidligere utgivelser...
    Jaja.
    Jeg venter, er litt lei av å kjøpe samme filmenene ørti ganger

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Blir vel noe feil og fremstille HD DVD som 51 GB da dette ikke er tilgjengelig, begge formatene jobber jo med flere lag.
    Joda, enig.
    Men det ser ut til å være så nært realitet at jeg tok det med.

Uansett, BD har problemer med selv 2lag, så at de skal realisere noe flere lag ser jeg på som lite sannsynlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, BD har problemer med selv 2lag, så at de skal realisere noe flere lag ser jeg på som lite sannsynlig.
    Mnei, det skal du nok ikke si, men så vidt jeg har skjønt vil det ikke være aktuelt med mer enn to lag til filmbruk. Tre- og firelagsdiskene er beregnet på PC-bruk.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det veldig enkelt, viss BD mot all formodning taper HD krigen, så slutter jeg å kjøpe film, inntil det kommer ett nytt format som på lik linje eller bedre enn Blu-Ray. HD DVD er i mine øyne fullstendig underlegent.
    Jeg ser også på BD og HD DVD som lagrings medier til data, og der trenger vi mest mulig GB. Det gjelder forsåvidt til film også.
    Så derfor er det BD, eller ingenting for min del.
    For meg er et fett hvem som vinner, men når jeg leser slike rett ut barnslige innlegg som dette håper at HD DVD vinner. Ganske barnslig av meg selv også, men jeg må bare kommentere det

Om jeg har tenkt å laste ned eller kutte ut å se film om BD taper, forblir min lille hemmelighet. (men dere kan jo gjette to gange)
    Håper du blir tatt og for ei klekkelig bot - kan ikke fordra snyltere.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis ett format vinner, så vil nok prisene synke noen kroner. Men tror at dette vil skje mye raskere hvis det er HD DVD som vinner.

BD prisene vil nok være like, eller i startfasen etter en seier gå litt opp, da de ser ut til å ha meget store problemer med produskjonen. Det var jo kommet enda en nyhet om utsettelse på hidefdigest i dag. Det begynner jo nesten å bli latterlig å se på.

Si hvis innføringen av 51 GB versjonen av HD DVD skulle vise seg å både funke i dagens spillere (noe som har blitt indikert delvis vil funke), og at produksjonen av disse er relativt uproblematisk. Så vil jeg tro at enkelte aktører vil tenke seg grundig om. (Tenker da Disney, Fox og Warner).

De tenker nok uansett penger, og ikke format. Kan de tjene mer penger i produksjonen av den ene, fremfor den andre, når de kapasitetsmessig er blitt like, så tar det nok ikke så altfor lang tid.

Side 260 av 653 FørsteFørste ... 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 256 257 258 259 260 261 262 263 264 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •