HD formatkrigen. - Side 257

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 257 av 653 FørsteFørste ... 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 253 254 255 256 257 258 259 260 261 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 ... SisteSiste
Viser resultater 5,121 til 5,140 av 13053
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    ...HD DVD platene får plass til 51 GB...

Nettavisen - Ny leder i DVD-krigen

...mangler bare at de første hd dvd spillerene på mardedet ikke kan lese disse platene...
    Amir sier han driver å sjekker fakta rundt dette + at vi selvfølgelig ønsker en offesiell bekreftelse, så i mellomtiden:
    Originally Posted by Richard Paul
    Before saying this about Blu-ray might it not be a good idea to find out if TL51 is compatible with current HD DVD players?
    Originally Posted byDave Vaughn

Richard,

I have done some checking on this with my industry sources and I have been told that the TL51 discs are compatable with all players out on the market. They ran into some issues with the 45 GB version of the discs, but by changing the angle of the laser, they solved the issues they were having and increased the disc capacity at the same time. This information is for only one source though, but I trust him.

David Vaughn
    + en oppfølger: (det vil selvfølgelig bli en erfaringsprosess før "yields" er tilfredstillende.)
    Originally Posted by IRockSoAwesome
    How can the angle of the laser be changed in the player? I'm confused by this

OK...I got clarification...it wasn't changing the angle of the layer, it was changing the pitch on the actual disc, which in turn was able get get more data on the disc. BUT, the yields on these discs won't be very high to start out, so the ability to manufacture them on a mass market level 'may' never come to reality.

Sorry for the confusion...I'm not an engineer....I just play one on TV
    Contributing Writer
    Ultimate AV

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    ...HD DVD platene får plass til 51 GB...

Nettavisen - Ny leder i DVD-krigen

...mangler bare at de første hd dvd spillerene på mardedet ikke kan lese disse platene...
    Den nyheten har blitt noen dager gammel allerede.

Og det har ikke kommet noen ja eller nei om disse platene kan spilles av på eksisterende spillere enda heller.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nå skal ikke jeg svare på vegne av trondmm, men for min del så var også The Digital Bits et veldig viktig nettsted i DVD formatet sin barndom. Det som er problemet er forsåvidt ikke at nettstedet støtter Blu-Ray, men det er måten han mer eller mindre fabrikerer nyheter som passer inn i hans verdenssyn som plager meg. Det kanskje verste eksempelet er hvordan han egenhendig klarte å involvere Microsoft i Paramound/HD DVD dealen.. Den eneste "unskyldningen" han har kommet med i ettertid er å refere til pressemeldingen som bekrefter at Microsoft ikke har vært involvert.. Denne måten å produsere nyheter på har jeg ingen sans for, uansett hvilken side det kommer ifra..
    Nå trengte ikke jeg Bill Hunt eller The digital bits for å skjønne at på ett eller annet nivå så er Microsoft med på å betale for gildet.

Han skrev det bare med litt større bokstaver enn alle andre.

Jeg tror nok også at om TDB hadde støttet HD DVD så hadde meningene vært litt annerledes hos enkelte.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Okey, får prøve meg med en mer positiv (?) Sony nyhet/rykte da:
    $400 40GB PS3 with Spidey 3 Blu-ray pack-in? Our mole tells all

Høres ikke helt usansynlig ut at det kommer en 40GB PS3. De hadde jo tidligere en 20GB utgave, men spørs om den kanskje ble for liten?
    Jeg kan ikke skjønne at det at HDD er bare 40 GB skal gjøre så mye for prisen.

Det er jo ikke spesialdisker vi snakker om her.

At de i det hele tatt får tak i så små disker er jo oppsiktsvekkende i seg selv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hm, det koster å lage film:

Spider-Man 3 : 258 mill USD
    Pirates 3: 300 mill USD

Transformers: 150 mill USD
    Shrek 3rd: 160 mill USD

Sånn sett har de to sitnevnte tjent inn mer penger i forhold til kostnadene, uten at der er relevant i denne tråden.
    Det er litt vanskelig å si eksakt hav Pirates 3 kostet å lage, da denne ble spilt inn samtidig med film 2. Etter arbeidet ble gjort etter film 2 ble sluppet. Ifllge imdb så ville da begge filmene ha kostet 525 mill USD. Enkelt å greit, jeg tror de har, og med spidy 3, har tatt med reklame kostnadene i samme slengen, noe som for noen år siden dobblet budsjettet.

Og når James Cameron gjører i gang Avatar med budsjett på 200 mill USD, som skal ta i bruk banebrytende ny teknikk, ha dobbelt så lang produksjons tid. De filmer nå for slipp i 2009. Og nevnte jeg at det er James Cameron. Så tror ikke jeg helt på de budsjettene som de viser frem her.

Transformers er nok korrekt, mens Shrek igjen mest sannsynlig her litt juks for å høres bedre ut (PR).

De budsjettene som oppgis har nok like mye med kreativ regnskapsføring å gjøre. Jo mere de koster på papiret, jo mindre slipper selskapene å betale ut av overskuddet. Bare sjekk ut Forrest Gump. En film som kostet $55 mill, og tjente inn nærmere $330 mill i USA på kino. Her fikk regnskapsfolkene det til å se ut som de faktisk gikk i minus, slik at de slapp å betale ut % av overskuddet, til de som hadde det i kontrakten sin, dvs. Tom Hanks og Robert Zemeckis. Som Judd Hirschs karakter i Independence Day sa til presidenten (Bill Pullman), når de kommer inn i Area 51:

President Thomas Whitmore: "I don't understand, where does all this come from? How do you get funding for something like this? "
    Julius Levinson: "You don't actually think they spend $20,000.00 on a hammer, $30,000.00 on a toilet seat do you? "

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Når man kommer med såpass mye tall så er det greit å ta med kilder, da det er mye rart som blir sagt her i verden... Ikke at tallene dine er feil, men de kan like gjerne være feil som rett siden du ikke nevner noen kilder....
    Kilden min er Box Office Mojo.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er jo dette som er det store spørsmålet ikke sant?
    Å finne balansegangen mellom brukervennlighet og kopibeskyttelse.

Dagen system er bruker vennlig, men lett å knekke.
    Hvis det innføres ett mye strengere system vil det ( kanskje ) gå ut over brukervennligheten.
    En liten indikasjon på hva BD+ kan gjøre:

Originally Posted by mcsporfut
    Amirm, Is that what BD+ does? Those sneaky devils...
    You guys are getting too smart for me .

But yes, at IBC conference this week (major European conference) Thomson was demonstrating on the fly insert of watermark using BD+ which embedded the player model and serial number.

Thomson was also showing a USB dongle which could further limit the viewing to specific individual, situation, etc.

So I ask again, how far do you want us (technology providers) to go? No doubt, we can make content owners pretty happy. Question is, you as the people who ultimately pay both of us, where do you want us to draw the line? Remember, any line you draw now, cannot be erased later .
    I guess we should never have assumed that all that extra BD bandwidth was just about the movie huh?

Indeed. They need bandwidth to embed your picture in the stream to make sure FBI knows which house to knock on.
    This watermark is generated on the fly as you play the content and as such, can embed any information it wants. It can record the serial number, model number of the player, what part of it you are watching, what bookmarks you have set, what extra content you have downloaded. Really, anything that the player has in it, can be exposed this way.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Det ser da i alle fall ut som om en eventuell favorisering er over, dersom det har vært tilfelle.
    Dette er titler de nå gir ut fremover på Blu Ray (inkluderer titler som ikke har kommet på kino ennå eller bare har vært ute på HD DVD):

10,000 B.C., The Adventures of Robin Hood: Special Edition, Appleseed Ex Machina, The Assassination of Jesse James, August Rush, The Aviator, Batman Anime, Batman Begins, Bonnie and Clyde, Brave One, The Bucket List, Caddyshack: 20th Anniversary Edition, Casablanca, Charlie and the Chocolate Factory, The Cincinnati Kid, Clash of the Titans, The Complete Matrix Trilogy, Constantine, Cool Hand Luke, Dark Knight, The Dead Pool, Dirty Harry, The Enforcer, Falling Down, The Feast of Love, Fool's Gold (2008), Fred Claus, Friends: The Complete First Season, The Fugitive, Get Smart, The Goonies, Kenneth Branagh's Hamlet, I Am Legend, In the Valley of Elah, The Invasion, Justice League: The New Frontier, L.A. Confidential, Lethal Weapon: Director's Cut, Lethal Weapon 2: Director's Cut, License to Wed, A Little Princess, Magnum Force: Deluxe Edition, The Matrix, The Matrix Reloaded, The Matrix Revolutions, Men, Michael Clayton, Mutiny on the Bounty (1962), Natural Born Killers, Nights in Rodanthe, No Reservations, The Omega Man, One Missed Call, Phantom of the Opera: Special Edition, Poltergeist, Poseidon, The Shawshank Redemption, Smallville: The Complete First Season, The Sopranos: Season 6, Part 1 (due 12/19), The Sopranos: Season 6, Part 2 (already announced for 10/23), Spring Breakdown, Sudden Impact, Superman Doomsday, That's Entertainment, That's Entertainment 2, That's Entertainment 3, a That's Entertainment Trilogy Giftset, Twister (December), The Ultimate Matrix Collection, Unforgiven: Special Edition, V for Vendetta, Whiteout, The Wizard of Oz, Wyatt Earp

På WarnerBros sin high def. wb side så finnes alle disse titlene klare for bestilling. Her finnes Batman begins og Matrix filmene mm

WarnerBros. The High Definition Experience

Rykte: Warner var ikke med på presse konferansen til HD DVD på IFA 2007.
    Betyr det noe? Eller først og fremst, stemmer det?

Det virker i alle fall ikke som om de har noen planer om å gå eksklusiv på HD DVD.
    Her var det mye vi har ventet på.
    Matrix, Batman begins, Constantine og Twister skal bestilles ASAP.
    Nå kan høsten bare komme

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Jeg har en legal disk som har et 640 kb/s spor, regner med at den er ulovlig..........
    Har ikke Pink floyd: Pulse ett slikt spor?

Er 99% sikker på det men har den ikke her på jobben.

Pioneer spillerene liker ikke det sporet men PS3 sluker det rått:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ikke du tydeligvis. Det er kjent at Panasonic tar inn langt mer patentkroner enn Warner på DVD. Warner sine patenter i denne poolen er ganske low tech greier.
    Kanskje denne tråden er interessant for deg, der kan du jo fremme synspunktene dine.
    Warner patents, royalties, etc - AVS Forum

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Pink floyd: Pulse ett slikt spor?

Er 99% sikker på det men har den ikke her på jobben.

Pioneer spillerene liker ikke det sporet men PS3 sluker det rått:-D
    Riktig, jeg postet det i går kveld.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, jeg postet det i går kveld.
    Ja, det stemmer og her har du problemet med denne tråden.

Hvis du finner ett innlegg du vil svare på må du lese 5 sider for å se om noen andre har gjort det før deg, så må du gå tilbake og quote.

Enten må man sitte på forumet 24 timer i døgnet eller ta en sjanse.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye vi har ventet på.
    Matrix, Batman begins, Constantine og Twister skal bestilles ASAP.
    Nå kan høsten bare komme
    Tror du har glemt å lese noen sider.
    Jeg svarte på dette innlegget fra Appeti i går.
    Ikke gled deg for tidlig.
    Hvis du trykker på buy now knappen så er det dette du får opp:

Sitat:Problem with your purchase
    The attempt to add an item to your basket failed because:
    There is no valid item in your request

We apologize for any inconvenience you are having.

Dette var fra en BD fanboy på AVS.
    In not so good Blu-ray news, Batman Begins from Warner has been pushed back to May/June release to coincide with The Dark Knight theatrical window.
    TDK is opening July 18th.

For Warner it is not a delay of the title as it has never officially been given a date.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du finner ett innlegg du vil svare på må du lese 5 sider for å se om noen andre har gjort det før deg, så må du gå tilbake og quote.

Sant nok, derfor så gjorde jeg en liten service her.
    De fleste ting tåler å bli gjenntatt mange ganger når man ser på de samme argumentene som dukker opp igjen og igjen.
    Om 24 timer i døgnet vakten av tråden. Denne er morsom:
    You know you are addicted to AVS Forum if... - AVS Forum

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!
    Jeg hadde samme problemet...

Vet ikke om det er noe du vil like, men jeg synes dette funker bra;

Jeg leser en melding jeg vil svare på (og ser at det er mange andre som har skrevet ting etter den posten), høyreklikker på "siter" ikonet.
    Jeg velger da "open link in new window".

Da får du den posten opp i et eget vindu.
    Så er det bare å gå tilbake å fortsette å lese. Når du har lest ferdig tråden kan du se på de andre bildene du har åpnet, og velge om du vil svare eller bare lukke bildet.

Vet ikke hvor godt forklart det var, men det er ganske enkelt når man har gjort det et par ganger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten indikasjon på hva BD+ kan gjøre:

Så hvis jeg skal prøve å forstå hva BD+ gjør.

Når man spiller av en film med BD+, så legger den på informasjon i filmen når den sendes ut på HDMI, med info om min spiller.

Så hvis jeg lager en kopi, så vil man kunne spore den tilbake til hvilke maskin som man brukte til å kopiere?

Høres greit nok ut det for oss som er lovlydige. Det vil si at BD+ vil spørre etter forskjellige nummerserier, og sjekke disse mot ett register som kommer med firmwaren. Når den ikke finner denne nummerserien så vil den tillate seg å bli spilt av. Hvis den finner en nummerserie så betyr det at filmen man puttet i er en kopi, og nekter å spille av.

Greit nok for meg. Da må man jo egentlig kun passe på å bruke firmware oppgraderinger fra produsent, og ikke noe man finner rundt om kring. For eneste mulighet er vel å legge inne hauger av koder i spilleren, slik at folk som har kjøpt lovlig klager, og de må slutte å bruke BD+ fordi det blir for mye klaging.

Leste litt kjapt første gangen, og tenkte de kanskje la inn en kode på selve platen fra din spiller, slik at du kun fikk spilt den av på den ene spilleren. Noe som ville vært katastrofe for formatet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg, eller ser det ut til at fler og fler av BD tittlene blir utsatt litt:

'Monty Python's Life of Brian' Blu-ray Bow Bumped | High-Def Digest

Produksjons problemer kanskje?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Hei!
    Jeg hadde samme problemet...

Vet ikke om det er noe du vil like, men jeg synes dette funker bra;

Jeg leser en melding jeg vil svare på (og ser at det er mange andre som har skrevet ting etter den posten), høyreklikker på "siter" ikonet.
    Jeg velger da "open link in new window".

Da får du den posten opp i et eget vindu.
    Så er det bare å gå tilbake å fortsette å lese. Når du har lest ferdig tråden kan du se på de andre bildene du har åpnet, og velge om du vil svare eller bare lukke bildet.

Vet ikke hvor godt forklart det var, men det er ganske enkelt når man har gjort det et par ganger.
    Ja, jeg gjør dette noen ganger.

Men, så blir jeg litt ivrig og er usikker på hvor lenge jeg kan sitte på forumet og fyrer løs:-D

Skal skjerpe meg, kanskje

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Så hvis jeg skal prøve å forstå hva BD+ gjør.
    Ærlig talt så er ikke jeg helt klar på detaljene ennå, og det er vel ikke noen som er det, om de ikke er i den innerste BD sirklen.

Men det ser jo unektlig ut som om spilleren lagrer alt fra spiller nr. til brukermønster. Det kan også være koder som begrenser din tilgang til noe av materialet på disken som bare kan åpnes hvis du betaler ekstra (tenk Divx).
    Alt som spilleren lagrer av Info/brukermønster kan lastes ned til en server hvis spilleren kobles til internet. Bruksmønsteret og navnet ditt og adresse fra når du kjøpte spillere lagres da i en server, og de som har tilgang på den informasjonen, vet hvem du er og hvor du bor og hvordan du bruker spilleren, uten at du vet at dette skjer, eller hva informasjonen brukes til. (tenk bigbrother) (samme grunn jeg aldri vil kjøpe en Dell PC).

Dette er den ene siden. Når vi vet hvor ofte slike software/hardware konstellasjoner kræsjer så kan det hende at det er du som sitter med beskyldningene og ansvaret for hvorfor dette skjedde og ansvarsfraskrivelse fra produsenten.

Best å passe på BD spillern sin så ikke en kompis som har vært i Asia og glemt å nevne at disken han har med er en piratdisk. Plutselig står FBI på døren.

EDIT:
    I tillegg ser det ut som om spilleren på en eller annen måte kan merke disken med spillerens ID.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, syntes denne var såpass bra at jeg måtte linke den hit også:

Side 257 av 653 FørsteFørste ... 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 253 254 255 256 257 258 259 260 261 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •