HD formatkrigen. - Side 252

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 252 av 653 FørsteFørste ... 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 248 249 250 251 252 253 254 255 256 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 ... SisteSiste
Viser resultater 5,021 til 5,040 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut som om det er gammelt nytt som har dukket opp igjen, iallefall ifølge Thedigitalbits.com.
    "Okay... we've got just a quick update for you on the Toshiba thing from yesterday's post. Apparently, this story in the L.A. Times (also carried in Newsday) was based on information that's a couple weeks out of date. This "offer" from Toshiba that the piece speaks about was apparently the one made the week Paramount and DreamWorks went HD-DVD exclusive. Our sources are telling us that Warner rejected that offer, preferring to stay format neutral. This offer thing being reported today is apparently old news."

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Han er en skøyer han Hunt, sjekk hva han skriver tidligere på dagen før han får nyss om muligheten for at Warner skal gå nøytral:
    Så det var lettere å like Hunt når han var for DVD og mot DIVX? Jeg går ut ifra at det reflekterer dine personlige interesser i HD DVD vs BD. Men nok om det.

"Okay... we've got just a quick update for you on the Toshiba thing from yesterday's post. Apparently, this story in the L.A. Times (also carried in Newsday) was based on information that's a couple weeks out of date. This "offer" from Toshiba that the piece speaks about was apparently the one made the week Paramount and DreamWorks went HD-DVD exclusive. Our sources are telling us that Warner rejected that offer, preferring to stay format neutral. This offer thing being reported today is apparently old news."

Thank you Warner.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Så det var lettere å like Hunt når han var for DVD og mot DIVX? Jeg går ut ifra at det reflekterer dine personlige interesser i HD DVD vs BD. Men nok om det.
    Forskjellen er at denne gangen er det Blu-Ray som representerer den "onde" siden (DIVX) og Toshiba/HD DVD representerer "land-of-the-free" (regionsfrihet og mindre DRM).

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvr ble det av den fire år gamle økonominyheten som TKlev postet her og som jeg kommenterte?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, får prøve meg med en mer positiv (?) Sony nyhet/rykte da:
    $400 40GB PS3 with Spidey 3 Blu-ray pack-in? Our mole tells all

Høres ikke helt usansynlig ut at det kommer en 40GB PS3. De hadde jo tidligere en 20GB utgave, men spørs om den kanskje ble for liten?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, får prøve meg med en mer positiv (?) Sony nyhet/rykte da:
    $400 40GB PS3 with Spidey 3 Blu-ray pack-in? Our mole tells all

Høres ikke helt usansynlig ut at det kommer en 40GB PS3. De hadde jo tidligere en 20GB utgave, men spørs om den kanskje ble for liten?
    Hvis dette kommer, så vil det være ett bra våpen. Nå begynner det å komme en god del spill også, så PS3 vil selge bra/bedre fremover. BD trenger dette. Transformers for HD DVD vil være stort i Oktober og få mye oppmerksomhet fremover. Klarer ikke HD DVD å få over 50% den uken så vil de aldri klare det.

Er det noen som vet om kommende Fox utgivelser har BD+, og vil noen tippe om de blir 'hacket'?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Er det noen som vet om kommende Fox utgivelser har BD+, og vil noen tippe om de blir 'hacket'?
    Jeg har lurt litt på akkurat det.. Dersom BD+ virkelig er så bra, hvorfor tar det så lang tid å få det på markedet? Konspirasjonsspiren i meg sier at de ikke har lansert den fordi de *vet* den blir cracket nesten umiddelbart, men ønsker å beholde det berømte esset i ermet lengst mulig. (I håp om at de vinner krigen før de noen gang må benytte seg av det.)

I starten var jeg veldig sikker på at den *ikke* ville bli knekt umiddelbart, men ble litt overrasket over hvor "enkelt" det var å knekke AACS. Det er iallefall ingen tvil om at BD+ fort kan ende opp med å vinne krigen for Blu-Ray dersom den faktisk fungerer som den skal, og da uten å skape unødvendige problemer for ærlige folk..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I starten var jeg veldig sikker på at den *ikke* ville bli knekt umiddelbart, men ble litt overrasket over hvor "enkelt" det var å knekke AACS. Det er iallefall ingen tvil om at BD+ fort kan ende opp med å vinne krigen for Blu-Ray dersom den faktisk fungerer som den skal, og da uten å skape unødvendige problemer for ærlige folk..
    Nå er ikke AACS 'knekket', de har bare klart å få tak i nøklene, pga produkter som ikke har vært beskyttet nok. Men du har rett vi vet ingenting om BD+ ennå. Det blir utvilsomt ett stort nederlag hvis noen finner noen 'åpne' dører der.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..dersom den faktisk fungerer som den skal, og da uten å skape unødvendige problemer for ærlige folk..
    Det er vel her nøkkelen til problemet ligger. Sikkerhet og brukervennlighet har tradisjonelt ikke gjort det særlig godt sammen. Man får ikke i pose og sekk, så enten knekkes 'koden' eller så får brukeren store begrensninger. Ser man fra musikkbransjen så går dette kun utover de som uansett kjøper varene på ærlig vis. Jeg har ikke noen tro på at BD+ blir noe ubetinget suksess, Sony har for mye svin på skogen mht til kopisperrer (rootkit f.eks). Og det til tross for at det strengt tatt bor en liten BD-fanboy i meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det er vel her nøkkelen til problemet ligger. Sikkerhet og brukervennlighet har tradisjonelt ikke gjort det særlig godt sammen. Man får ikke i pose og sekk, så enten knekkes 'koden' eller så får brukeren store begrensninger. Ser man fra musikkbransjen så går dette kun utover de som uansett kjøper varene på ærlig vis. Jeg har ikke noen tro på at BD+ blir noe ubetinget suksess, Sony har for mye svin på skogen mht til kopisperrer (rootkit f.eks). Og det til tross for at det strengt tatt bor en liten BD-fanboy i meg
    Når det gjelder musikk så skjønner jeg analogien - legge cd over på mp3-spiller osv, men akkurat det er vel ikke så aktuelt for HD media? Eller er det andre begrensninger du tenker på? Nytelse av HD film er vel noe som i nærmeste framtid i hovedsak vil foregå i hjemmekinoen hjemme på dedikert spiller?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at PS3 med 20 GB forsvant hadde vel mer med at folk heller kjøpte 60 GB utgaven, siden den hadde mer stæsj. Ikke bare 40 GB mer. Høres rart ut at de vil gi ut en billigere versjon igjen.

Det kan jo hende Sony kom over ett billig parti med 40 GB, eller om de fant en palle på ett eller annet lager. Og tenkte hva kan vi gjøre for å kvitte oss med dem? Sleng på Spidy 3!

Min mening om BD+. Jeg tror den slippes snart, specksen var vel kun klar for ett par måneder siden, så det tar litt tid. Men frykter at Sony sitter med en DRM skandale igjen. Og at folk tidvis får problemer med avspilling av lovlig kjøpte produkter på lovlig maskinvare.

Det blir sikkert firmware oppgradering hver uke, også for annet enn PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Min mening om BD+. Jeg tror den slippes snart, specksen var vel kun klar for ett par måneder siden, så det tar litt tid. Men frykter at Sony sitter med en DRM skandale igjen. Og at folk tidvis får problemer med avspilling av lovlig kjøpte produkter på lovlig maskinvare.

Det blir sikkert firmware oppgradering hver uke, også for annet enn PS3.
    Her ligger usikkerheten. Det blir hevdet så mye om dette. Såvidt jeg har skjønt så ligger beskyttelsen, akkurat som før mellom hardware og software, uten noe behov 'kontinuerlig oppdatering, mens andre snakker om DRM-mareritt. Håper de har dette under kontroll, ellers så kan jeg bare se for meg overskriftene rund 40 dollars katalog-titler fra FOX, som kjøpere har problemer med å avspille, det blir ikke god PR.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpnet akuratt pakken med "Blades of Glory" og tok en titt bakpå coveret.

Det er jo ikke rart at Paramount ikke fikk plass til ett True HD spor. De har jo også det meste av ekstra matrialet i HD. Til og meg Gag reel er i HD. Noe som, samme hvilket format, egentlig er unødvendig.

Og av det jeg leser i Special Features boksen bakpå så er det ingenting som sier at dette er interactivt innhold som kan kjøres sammen med filmen.

Jeg tror rett og slett Paramount ikke gadd å betale for bedre lyd på filmen. Men nå er det vel kanskje heller ikke en film som trenger True HD. Skal se den senere i dag.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men nå er det vel kanskje heller ikke en film som trenger True HD. Skal se den senere i dag.
    Om du gidder kan du jo si hva dy synes om filmen, jeg lo masse av den... Skikkelig morsom

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle ønske det var flere valgmuligheter på kombinerte bd og hddvd spillere. Så slapp man å bry seg om hvem som vinner når det endelig blir bestemt.

De som er nå er jo som regel ALTFOR dyre.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    skulle ønske det var flere valgmuligheter på kombinerte bd og hddvd spillere. Så slapp man å bry seg om hvem som vinner når det endelig blir bestemt.

De som er nå er jo som regel ALTFOR dyre.
    Synes du 2895,- ink 5 HD DVDfilmer er dyrt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg mente bestemt at alle Toshiba-spillere bare trenger en FW for å kunne lese disse?

Spørsmålet er bare hvor langt inn i fremtiden disse 3-lags platene ligger. Hadde det vært snakk om 6-9 måneder, så hadde de nok antydet noe allerede nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Synes du 2895,- ink 5 HD DVDfilmer er dyrt?
    Han mente vel kombi-spiller?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Han mente vel kombi-spiller?
    Som det er nå er det jo ganske rimelig med 2 spillere.
    Men, jeg var litt rask på avtrekkern der ja.

Side 252 av 653 FørsteFørste ... 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 248 249 250 251 252 253 254 255 256 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •