HD formatkrigen. - Side 248

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 248 av 653 FørsteFørste ... 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 244 245 246 247 248 249 250 251 252 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 ... SisteSiste
Viser resultater 4,941 til 4,960 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Den dagen det står at HD DVD leder over Blu-ray tar jeg en ukes permisjon fra denne tråden
    Vi får ikke se deg i månedsskiftet oktober/november, altså

(Transformers kommer 16. oktober)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder triple layer HD DVD så håper jeg virkelig at de bruker alle 3 lagene til HD og dropper DVD biten.

Uansett om det er plassmangel eller ikke som gjør at de bruker DD+ fremfor DD THD så burde dette bane vei for bedre kvalitet i fremtiden for HD DVD.

Det store spørsmålet er selvsagt produksjonskostnader,feilproduksjon og bakoverkompatibilitet.

Når kommer HD DVD sin første "double dip" tro?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    På Play.com står vel prisen oppgitt i engelske pund. Noen som har kursen i forhold til NOK akkurat nå. Og hva må den i såfall være for å komme under 200 kroner som er tollgrensa (så vidt jeg har forstått)?
    Noen amerikanske nettbutikker som er billigere eller bedre som dere kan anbefale eller?
    ALDRI sats på å kjøp filmer fra Play som ligger på grensen. Grunnen er enkel, det er ikke posten som tar disse inn i landet, Play bruker Nordisk Express, og de tar svin mye for å tollklarere hvis den skulle komme over. Tror det var 163 kr mot Posten sin 90 kr. Samt at du da for 25% ved siden av.

Amadeus, jeg sende det en PM om tips på nettbutikk, da dette egentlig ikke har noe i denne tråden å gjøre.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, pussig.
    Jeg har ikke gullører men til og med jeg hører forskjell på DD og PCM.

Hat ikke hatt anledning til å teste DD+ mot lossless da det er svært få, om noen Blu-ray plater med DD+
    Husk at det er 2 utgaver av DD+, den ene er en rein DD oppgradering, og har kun 640 Kbps. Mens den andre er vel 1.5 Mbps.

Testet litt mellom DD+ og DTS lydsporet på "The Italian Job" og DD+ var overlegent DTS sporet, lydbildet var større. (vet ikke bps kvaliteten på disse sporene)

DD+ mot True HD, ingen konkurranse True HD er LANGT forran, bare sjekk starten av "Batman Begins"

Noen som vet at det er bekreftet om f.eks. Toshiba XE1 ikke takler 3 lags plater? Det har vel vært snakk om dette veldig lenge, og det kan jo hende Toshiba har lagt det inn allerede, selv om standarden ikke var 100%. De må vel kanskje ha vist at de en dag måtte ha mer plass. Og de hadde vel slått en genistrek om de taklet det. (men tror det ikke)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå "bare" 75 gamle filmer igjen på HD ønskelista mi.

19 av disse er fra HD DVD selskaper, hvorav 11 er Paramount titler, det er med andre ord kun 8 Universal titler.

Jeg likte dårlig sprellet til Paramount.

Det er 56 filmer fra Blu-ray selskaper hvorav 20 er FOX, 3 Buena Vista, 12 er Columbia tristar, 10 er Warner, 5 er MGM og 6 er New line.

Jeg kjøper selvsagt flere filmer enn dette, men dette er "må ha" titler og nå vil jeg ha dem på i HD og ikke noe mere tull.

Newcomer mrgood sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    ALDRI sats på å kjøp filmer fra Play som ligger på grensen. Grunnen er enkel, det er ikke posten som tar disse inn i landet, Play bruker Nordisk Express, og de tar svin mye for å tollklarere hvis den skulle komme over. Tror det var 163 kr mot Posten sin 90 kr. Samt at du da for 25% ved siden av.

Amadeus, jeg sende det en PM om tips på nettbutikk, da dette egentlig ikke har noe i denne tråden å gjøre.
    Du må også passe deg for å bruke valutta kalkulatorene på nett. Toll myndighetene har sin egen valutta liste som ofte varierer fra de andre listene du finner på nettet.

Tollvesenet Valutta liste.

Ser det ikke er den store forskjellen nå, men har opplevd at den har variert mye tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    ...litt mer bensin på bålet?

Blålaser-krigen

Ja, vi har ytringsfrihet i norge, sist jeg sjekket !?

/cliff

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nåja, det er fortsatt alt for tidlig å si noe fra eller til om dette. Det er ingen garantier (ennå) for at disse diskene vil virke på første eller andregenerasjonsspillere (eller tredjegen. for den saks skyld). Hvis de ikke kan spilles av på eldre spillere, så vil vi nok ikke se TL51-disker i bruk til film med det første.

Men, TL51 innebærer også at kapasiteten pr. lag økes med to gig, slik at dobbeltsidige disker får en kapasitet på 34GB. Fire ekstra GB bør gi plass til f.eks. et fire-timers TrueHD-lydspor.
    Tydelig at HD DVD leieren følte at de måtte overgå BD50 i kapasitet.

Triple layered HD DVD skulle jo lenge være 3 x 15 GB = 45 GB, men det gjorde jo fremdeles HD DVD til en underrytter i antall GB.

Lenge før denne platen er satt i kommersiell produksjon kommer markedsavdelingen til HD DVD gruppen til å skryte på seg større kapasitet enn BD.

Kan man utnytte 17 GB/lag teknologien også på SL og DL plater (og få 34 GB på DL plater)?

Er TL bakoverkompatible med alle spillere? Kommer vi til å se filmer på dette i løpet av det neste halvåret?

Er et vedtatt noen økning av datahastigheten på TL-plater, isåfall ikke har jo fremdeles BD overtaket.

Ser for meg at dette er en plate som er skapt for å se bra ut på papiret, men som produksjonsteknisk ikke er så enkel (omtrent som DVD-18).

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder triple layer HD DVD så håper jeg virkelig at de bruker alle 3 lagene til HD og dropper DVD biten.

Uansett om det er plassmangel eller ikke som gjør at de bruker DD+ fremfor DD THD så burde dette bane vei for bedre kvalitet i fremtiden for HD DVD.
    Jeg kan ikke fårstå at det skulle være plassmangel som gjør at enkelte studioer ser ut til å foretrekke DD+.
    Tok en kikk på lydsporene på noen av mine HD-DVD filmer:

The Departed 151 min.
    Engelsk TrueHD
    Engelsk, Fransk, Spansk DD+

Blood Diamond 143 min.
    Engelsk TrueHD

The Pianist 144 min.
    Engelsk DTS-HD Master audio
    Fransk DTS-HD Hi-Resolution audio

Total Recall 113 min.
    Engelsk DTS-HD Master audio
    Fransk DTS-HD Hi-Resolution audio
    Tysk DTS-HD Hi-Resolution audio

Blades of Glory er 93 min lang. At Paramount droppet TrueHd på denne kan umulig ha med plassmangel å gjøre som enkelte antyder. Paramount har så langt valgt å bruke DD+ på sine HD DVD utgivelser og som oftest DD på Blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tydelig at HD DVD leieren følte at de måtte overgå BD50 i kapasitet.

Triple layered HD DVD skulle jo lenge være 3 x 15 GB = 45 GB, men det gjorde jo fremdeles HD DVD til en underrytter i antall GB.

Lenge før denne platen er satt i kommersiell produksjon kommer markedsavdelingen til HD DVD gruppen til å skryte på seg større kapasitet enn BD.
    Ja, det er helt riktig. HD DVD-insidere som Amir, sier at de ikke har fått noen henvendelser fra filmstudioer som synes 30GB er for knapt. Men, de synes det var greit å benytte anledningen til å ta vekk et skrytepunkt fra BDA.

Kan man utnytte 17 GB/lag teknologien også på SL og DL plater (og få 34 GB på DL plater)?

Er TL bakoverkompatible med alle spillere? Kommer vi til å se filmer på dette i løpet av det neste halvåret?
    Hvis de ikke kan spilles av på eldre spillere, så vil vi nok ikke se TL51-disker i bruk til film med det første.

Men, TL51 innebærer også at kapasiteten pr. lag økes med to gig, slik at dobbeltsidige disker får en kapasitet på 34GB. Fire ekstra GB bør gi plass til f.eks. et fire-timers TrueHD-lydspor.

Er et vedtatt noen økning av datahastigheten på TL-plater, isåfall ikke har jo fremdeles BD overtaket.
    Det var snakk om det. Men det er vel litt usikkerhet om gamle spillere takler dette.

Ser for meg at dette er en plate som er skapt for å se bra ut på papiret, men som produksjonsteknisk ikke er så enkel (omtrent som DVD-18 ).
    Eller BD50 :-P

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg kan ikke fårstå at det skulle være plassmangel som gjør at enkelte studioer ser ut til å foretrekke DD+.
    Tok en kikk på lydsporene på noen av mine HD-DVD filmer:

The Departed 151 min.
    Engelsk TrueHD

Blood Diamond 143 min.
    Engelsk TrueHD
    .
    De filmene er ingenting. Ta "Superman Returns" Den er 154 min lang, har True HD på, samt en 3 timer lang dokumentar og enda mere ekstra (ekstra er i SD kvalitet)

Ennå så har de fått dette inn på en enkelt disk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    hevde BD mens de rakker ned på HDDVD
    Hva med de som rakker ned på BD?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viranth
    Kina får sin egen variant av HD DVD hvor det eneste som er forskjellen er at modulasjonsteknologien er endre for å hindre kompatibilitet i begge retninger.

På en måte er det å hjelpe kommunist regimet i Kina med å hindre innbyggerne å få tak i utenlandsk software.

Men det funker også andre veien selvsagt. Piratkopierte filmer laget som kinesisk HD DVD vil ikke fungere i vestlige spillere.

Men det største poenget er vel at kineserne får lage disse CH HD DVD - spillerne ved å betale vesentlig mindre royalities enn for HD DVD produkter som skal selges i resten av verden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kina får sin egen variant av HD DVD hvor det eneste som er forskjellen er at modulasjonsteknologien er endre for å hindre kompatibilitet i begge retninger.
    Aha! Så det er ikke mulig å spille av HD DVD på en CH DVD-spiller, altså. Det var det jeg opprinnelig trodde, men ut fra det som skrives om spillerne (spesielt på forumer), så er det lett å få inntrykk av at CH DVD er fullstendig kompatibelt med HD DVD, men at lokal software vil bruke lokale kodeker, for å slippe royalties.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er det forskjell på en spiller som er produsert i Kina og en spiller som er produsert for det kinesiske markedet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Aha! Så det er ikke mulig å spille av HD DVD på en CH DVD-spiller, altså. Det var det jeg opprinnelig trodde, men ut fra det som skrives om spillerne (spesielt på forumer), så er det lett å få inntrykk av at CH DVD er fullstendig kompatibelt med HD DVD, men at lokal software vil bruke lokale kodeker, for å slippe royalties.

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på dette, men du har nok rett i at spillerne vil støtte en fjerde kinesisk utviklet videocodec (jeg vet de var ivrige på dette), men det er også lagt in fysiske forskjeller på grunn nivå for å isolere kina fra resten av verden. Ifølge noen meldinger på nette vil de ikke bruke iHD heller (for mye lisenskroner igjen...).

EETimes.com - DVD Forum defines China-only HD DVD-ROM spec

Physical specs mostly parallel current HD DVD-ROM specs—a 12-cm disk with two 0.6-mm-thick platters and a single layer with 15-Gbyte capacity. Only the modulation codec differs. For the HD DVD family, ETM (8 data bit/12 channel bit modulation) is used, but the China-only version employs FSM (4 data bit/6 channel bit modulation) codec.

Tenk på kanalmodualsjonen som et modem som sitter mellom brukerdata og de fysiske gropene på platen (kanalmodulasjonen styrer hvilket frekvensområdet dataene lagres i).

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD-filmene fra Nordisk Film

Sitat Opprinnelig postet av Relase.no
    Det ble nylig klart at Nordisk Film vil utgi BD. Dette kom ikke som noen overraskelse, all den tid selskapet er distributør og salgsapparat for Sonys PLAYSTATION-system, heriblant PS3 som støtter BD-avspilling.

Under IFA-messen i Berlin var også Nordisk Film nevnt blant independent-distributører som støtter BD-formatet.

– Det har lenge vært klart at vi skal støtte BD. Det er naturlig siden vi også distribuerer PS3 for Sony. Detaljene er ikke klare, men vi har tittelannonseringer om ikke lenge, sa direktør Bjørn Hoenvoll til Release.no for få dager siden.

I siste salgsbrosjyre fra selskapet viser Nordisk Film frem filmene som skal lanseres i Blu-ray Disc (BD)-formatet. Nøyaktig releasedato er ikke satt, men det henvises til november/desember.

Merkverdig nok er det hele illustrert med DVD-coverne av filmene som skal på BD.

Uansett, filmen er som følger: Teenage Mutant Ninja Turtles, Revolver, The Hitcher, Hannibal Rising og Children Of Men.

Vi kommer tilbake mer mer info når dette foreligger, og så snart releasedatoene er klare, legges filmene inn i PROFFILM-databasen.

John Berge / 09.09.2007
    Dette blir et bra bidarg for BD i Norge! SF kommer vell snart etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke fulgt så nøye med på dette, men du har nok rett i at spillerne vil støtte en fjerde kinesisk utviklet videocodec (jeg vet de var ivrige på dette), men det er også lagt in fysiske forskjeller på grunn nivå for å isolere kina fra resten av verden. Ifølge noen meldinger på nette vil de ikke bruke iHD heller (for mye lisenskroner igjen...).
    Akrobat. Det rimer mye bedre med det jeg hadde forventet av CH DVD.

Men, så vidt jeg skjønner, så er CH DVD-spillerne allikevel veldig like vanlige HD DVD-spillere. Såpass like at en fabrikk som produserer CH DVD sannsynligvis kan slå over relativt fort til å produsere HD DVD hvis de får inn en stor bestilling fra en amerikansk eller europeisk kjede.

På AVSforum ser det forøvrig ut til å være stor glede og oppstandelse over at CH DVD-spillerne kan spille HD DVD rett ut av boksen, men dette ser ikke ut til å være basert på annet enn misforståelser. En av de som er skråsikrest på at HD DVD vil funke på disse kinesiske spillerne, er rdjam, og troverdigheten hans er rimelig tynnslitt, for å si det mildt.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eeeh! Er ikke den artikkelen litt gammel til å basere kunnskap på? 10 Mai 2006 er et år før DVD Forum godkjente spesifikasjonene for C-HD DVD. Mye kan ha skjedd på den tiden.

Side 248 av 653 FørsteFørste ... 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 244 245 246 247 248 249 250 251 252 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 388 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •