HD formatkrigen. - Side 247

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 247 av 653 FørsteFørste ... 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 243 244 245 246 247 248 249 250 251 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 ... SisteSiste
Viser resultater 4,921 til 4,940 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    At dere kommer trekkende med en film-kritiker som hevder han har inside-info blir som å trekke fram julenissen og si det blir bra pakker i år for de gode hjelperne hans sier det. David Vaughn er bare et talsrør for noen som har en agenda. At hverken Amir eller Vaughn skal sitte på bedre kunskap om hva som foregår i BD-replikasjonsindustrien enn PentonMan og PaidGeek finner jeg heller lite trolig.
    Jeg synes disse diskusjonene våre her inne er rimelige tåpelige nå. For når Bill Hunt & co kommer med påstander fra sine "kilder" om at MS hadde betalt Paramount så er det god fisk for blåfolket.

Hvorfor skulle ikke David Vaughn få vite ting fra sine "kilder"? Selvfølgelig vet han like mye om hva som skjer med BD replikasjonsindustrien som BD folkene vet om hemmelige forretningsavtaler de røde i mellom. Akkurat like god fisk dette som det blåfolket serverer. Selvfølgelig vil de Blå kildene nekte for disse påstandene - sanne eller ikke sanne.

Er innom her stadig vekk. Men i kveld tror jeg kanskje jeg skal kose meg med det som vi har felles - film. "300" - som jeg aldri rakk på kino. Æ glær mæ!

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hadde tålt å lese tråden på Blu-ray forumet så hadde du sett at PentonMan knuste Vaughn's argumentasjon rimelig hardt.

Og hvis du hadde fulgt med på AVS så ville du sett at PentonMan ikke har noe respekt igjen der, etter å ha gjort seg til latter utallige ganger.
    Han har heller aldri vist kredentisialer gode nok til å få Insider status på AVS.
    Det har blitt så ille at hvis noen kommer med et av de mest idiotiske BD fanboy påstandene på AVS så blir det gjerne avfeid med; "har du vært på BD.com og lyttet til PentonMan?":-P
    PentonMan er bare en "mouth piece" for BD propaganda!
    PS: Ryktet som Josh kom med som du mente var bare propaganda og løgn viste seg å være sant. Tydeligvis mange som overså hva som egentlig sto i artikkelen på tirsdagen. Toshiba innrømmet å ha betalt Paramount for å skifte side, men tilbakeviste at de hadde betalt så mye som 150 millioner dollar. Så der satt du vist med skjegget i postkassa gitt.
    Jeg satt med skjegget i postkassa!!!? LOL
    Er det dette du sikter til.

Opprinnelig skrevet av RobertB
    Ojda, nå ser det ut som det har begynt å brenne på dass hos Toshiba... ifølge ryktebørsen kommer det en artikkel i dag på Warren Communications News' Consumer Electronics Services som bringer for dagen detaljer omkring Toshiba/Paramount dealen på $150 mill.
    Og Toshiba ventes vistnok også å "krype til korset" og komme med en offisiell uttalelse omkring saken.

Spekuleres i at det er M$ som har presset Toshiba til dette pga at M$ kjøres hardt for brudd anti-trust lovgivningen i USA og EU og at de har fått mye press på seg pga denne avtalen.
    Tror dette kan bli nok en spennende dag i HD-format krigen.
    En lengre tråd på Rumor: Toshiba to Admit $150M Payoff - Blu-ray Forum om dette, og et par insidere har allerede droppet hint om hvor "stort" dette er.
    Hvem vet...kanskje de $150 mill dalerne fra HD-DVD leiren slår tilbake hardt og brutalt.
    :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
    Ble ikke dette en "ikke story"?
    Når beatboy77 startet rykte om de "sensasjonelle avsløringene" og du fyrte av det over så hadde jeg allerede sett uttalelsen fra Toshiba CEO i en annen artikkel.
    Det som gjorde folk på AVS litt nyskjerrige var om det skulle komme mer detaljer omkring Para/Dw dealen.
    Så at Toshiba CEO bekreftet at de hadde betalt penger i den dealen, og at summen på $150mill. som BD's propagandamaskin og BD fanboys gikk i fistel over; sa han var "totaly wrong".
    Jeg må jo si at dette har vel mer karakteren av en ballong som luften går ut av sett fra beatboy's og din side.
    Beatboy blir fremdeles mobbet på AVS for dette.:lol:

Jeg har heller aldri påstått at det ikke vekslet penger i denne dealen. Jeg skrev til og med et innlegg om hvordan hele Hollywood lever av slike "incentivs " dealer og at det er en del av hverdagen der. Det jeg har protestert på er summen på $150mill. Ikke fordi ikke det godt kunne være så mye, men summens opprinnelse kom fra BD propagandamaskin og ble aldri bekreftet på noen som helst slags måte.
    Nå fikk jo jeg ganske rett i det også.

Neeeei RobertB!
    Du må nok komme opp med noe bedre enn dette her. Du kan bare regne med at når jeg mener noe så har jeg rimelig god ryggdekning før jeg poster det på AV forum.

PS: Du har vel ikke en link til artikkelen, jeg glemte å bookmarke den skjønner du, og det er sikkert snart en annen BD fanboy som kommer med en fordreid påstand om denne sensasjonelle avsløringen og da kunne linken være godt å ha.
    Værsåsnill!!!

PS.2: Har beatboy postet et rykte på BD.com om at det er store muligheter for at Disney kommer til å gå formatnøytrale om ikke så veldig lenge? Det har han gjort på AVS.

PS.3: Siden jeg kom på at du mest sannsynlig må ha det inn med teskje og antagelighvis aldri fikk med deg hvorfor jeg gikk så hardt ut mot innlegget ditt som også er sitert i denne posten; så var det pga sensajonlismen og ryktespredningen fra lite sannferdige kilder som beatboy og BD.com.
    Bare så du skjønner det!
    Ikke hva den mulige artikkelen beatboy siktet til siden den ikke var publisert enda så jeg ante ikke hva den kunne inneholde.
    Gjør vel utsagnet ditt om skjegget i postkassa enda mere dødt!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du virker jo rimelig fanboy selv da Arty...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det hadde vært greit hvis vi hadde tatt prisjakt i en annen tråd.

Er så mye enklere å lese det tråden dreier seg om da

[skjul]www.axelmusic.com er uansett best[/skjul]

EDIT: hyl, hvorfor kan jeg ikke ha spoilertags?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk!

Som sagt så ta en titt på PlayX.no. De har samtlige titler til 199 kr pluss frakt. Når du bestiller flere titler samtidig blir det fort penger spart i forhold til andre butikker. Filmene sendes hver for seg merket med pris 199 kr så det blir ikke noe kluss med tollen (de sendes fra Danmark tror jeg).

Forøvrig når det gjelder pris på spillere så husker jeg tilbake til 1998 da jeg handlet min første DVD spiller (en Pioneer på Akers Mic i Oslo ). Den kostet den gangen 5000 kr og var ikke all verden kvalitetsmessig. Så jeg synes ikke det er noe å si på hverken Blu-ray spillerne eller HD-DVD spillerne prismessig. Det eneste er evt at prisen på high-end HD-DVD spillerne var uforholdsmessig dyre i forhold til å importere fra USA. Blir litt tåpelig når du kan spare 5-6000 kr på å importere en spiller. At de nye high-end spillerne ligger på 1000 dollar og over er det heller ikke noe å si på synes jeg. Men vi må vel sikkert betale ågerpris for de her i lille Norge.
    playx var nytt for meg... superb!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Du virker jo rimelig fanboy selv da Arty...
    Hvis du hadde lest et innleg fra meg for ikke så lenge siden så redgjorde jeg for når jeg bruker betegnelsen BD fanboy og ikke.
    Jeg bruker det ikke mot alle som er tilhenger av BD, men jeg bruker det om dem som skriver innlegg hvor de prøver å hevde BD mens de rakker ned på HDDVD, basert på oppkonstruerte fakta, direkte feil, eller virkeligheter som bare finnes i BD fanboys hoder. Såkalt FUD.
    Det er en vesentlig forskjell!

Når folk holder seg til fakta og realistiske scenarior vil jeg aldri bruke betegnelsen fanboy, samme hva de er tilhenger av.
    Hvis folk som holder med HDDVD skulle poste innlegg på samme måte som BD fanboys så ville jeg ikke nøle med også å kalle dem fanboys.

Hva disse BD fanboys ikke forstår enda er at den BD propagandaen som de har vært utsatt for i mange år ikke nødvendighvis inneholder et faktabasert innhold og derfor egner seg dårlig til å referere til.
    Vi kan nå så mye detaljer om begge formatene at å komme med "propagandiserte" argumenter er blitt litt utdatert, men det ser ikke helt ut som om BD fanboys har fått det med seg.

Du kan godt kalle meg fanboy, men jeg mener at det blir litt tynt fra din side, siden jeg stort sett driver å korrigerer feilinformasjon fra noen av de mer virkelighetsfjerne posterne her.

Jeg vil først å fremst den at den korrekte informasjon kommer frem, så kan vær og en gjøre seg opp sin egen mening.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvis du hadde lest et innleg fra meg for ikke så lenge siden så redgjorde jeg for når jeg bruker betegnelsen BD fanboy og ikke.
    Jeg bruker det ikke mot alle som er tilhenger av BD, men jeg bruker det om dem som skriver innlegg hvor de prøver å hevde BD mens de rakker ned på HDDVD, basert på oppkonstruerte fakta, direkte feil, eller virkeligheter som bare finnes i BD fanboys hoder. Såkalt FUD.
    Det er en vesentlig forskjell!

Når folk holder seg til fakta og realistiske scenarior vil jeg aldri bruke betegnelsen fanboy, samme hva de er tilhenger av.
    Hvis folk som holder med HDDVD skulle poste innlegg på samme måte som BD fanboys så ville jeg ikke nøle med også å kalle dem fanboys.

Hva disse BD fanboys ikke forstår enda er at den BD propagandaen som de har vært utsatt for i mange år ikke nødvendighvis inneholder et faktabasert innhold og derfor egner seg dårlig til å referere til.
    Vi kan nå så mye detaljer om begge formatene at å komme med "propagandiserte" argumenter er blitt litt utdatert, men det ser ikke helt ut som om BD fanboys har fått det med seg.

Du kan godt kalle meg fanboy, men jeg mener at det blir litt tynt fra din side, siden jeg stort sett driver å korrigerer feilinformasjon fra noen av de mer virkelighetsfjerne posterne her.

Jeg vil først å fremst den at den korrekte informasjon kommer frem, så kan vær og en gjøre seg opp sin egen mening.
    Du virker ihvertfall fryktelig ivrig i en så triviell dabatt som fremtiden til de nye hd formatene. Skulle nesten tro du satt med aksjer

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du virker ihvertfall fryktelig ivrig i en så triviell dabatt som fremtiden til de nye hd formatene. Skulle nesten tro du satt med aksjer
    Hmm, triviell debatt? Hvor har du fått det ifra? Det er tross alt snakk om re(li)gionsfrihet, åpne standarder og DRM som ikke binder folk på hender og føtter. Dette er for mange viktigere enn kommunevalg, det er tross alt ting som faktisk kan ha invirkning på vår hverdag dette! :!:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, triviell debatt? Hvor har du fått det ifra? Det er tross alt snakk om re(li)gionsfrihet, åpne standarder og DRM som ikke binder folk på hender og føtter. Dette er for mange viktigere enn kommunevalg, det er tross alt ting som faktisk kan ha invirkning på vår hverdag dette! :!:
    Vel siden DU begynnte så la meg sette ordet triviell i kontekst:
    3/4 av jordas befolkning lever under fattigdomsgrensen, polene holder på å smelte, vi er midt i en krig om relgion og olje i midtøsten som har gjort hele verden ustabil, faren for terror og til og med bruk av atomvåpen er større nå eller den samme som på høyden av den kalde krigen. Vi har et samfunn der et fåtall (relativt sett) eier enorme andeler av verdens totale ressurser. Jeg kunne gått on and on, men du skjønner sikkert hvorfor jeg kaller en slik debatt triviell og undrer meg litt over det enorme engasjemanget til noen av debatantene her inne.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne gått on and on, men du skjønner sikkert hvorfor jeg kaller en slik debatt triviell og undrer meg litt over det enorme engasjemanget til noen av debatantene her inne.
    Ahh, nå er det heldigvis slik at det er lov å være engasjert for noe uten at en bestandig skal være nødt til å fokusere på alt som er mye verre alle andre plasser i verden.

Selvsagt satte jeg ting litt på spissen i min melding, og jeg hadde ment at den skulle oppfattes humoristisk, men du tok tydeligvis ikke den biten.. nåvel.. Humor er tydeligvis ikke min sterkeste side..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "What the fuck"!!
    Med de logoene du har i signaturen og over 1700 innlegg på forumet så hadde jeg ikke ventet et slikt utsagn. Hørt om lidenskap for AV?
    Eller driver du å poster i en del av AV forum som jeg ikke har hørt om. Er det noe sted her hvor det diskuteres Barbie dukker og de logoene dine bare er for pynt?

3/4 av jordas befolkning lever under fattigdomsgrensen, polene holder på å smelte, vi er midt i en krig om relgion og olje i midtøsten som har gjort hele verden ustabil, faren for terror og til og med bruk av atomvåpen er større nå eller den samme som på høyden av den kalde krigen. Vi har et samfunn der et fåtall (relativt sett) eier enorme andeler av verdens totale ressurser. Jeg kunne gått on and on, men du skjønner sikkert hvorfor jeg kaller en slik debatt triviell og undrer meg litt over det enorme engasjemanget til noen av debatantene her inne.
    Hvis du mener å poste et slikt innlegg på et AV forum etter selv å ha postet over 1700 innlegg på forumet selv så er det bare en ting for deg å gjøre på mandag; du må selge alt Parasound, Krell, Revel og alt annet teknisk utstyr som du har gjemt unna. Produksjonen av det er veldig dårlig for miljøet, skaper økt fattigdom og er mest sannsynlig produsert av underbetalte arbeidere, kanskje til og med på slavekontrakt.
    Vær konsekvent nå!
    Når du kommer med slike innlegg i en tråd så må du ta konsekvensen av det. Hvis du synes det vi diskuterer er trivielt, så lurer jeg på hva du har brukt 1700+ poster på her på forumet som ikke er trivielt i forhold til de verdensproblemene?
    Sitter du ikke litt i glassboks og tror du ikke det er mulig at du kommer over en smule arrogant og moraliserende?

Trodde jeg hadde sett alt merkelige innlegg i formatkrig diskusjonene her og på AVS, men jeg tror jammen dette tar kaka.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    "What the fuck"!!
    Med de logoene du har i signaturen og over 1700 innlegg på forumet så hadde jeg ikke ventet et slikt utsagn. Hørt om lidenskap for AV?
    Eller driver du å poster i en del av AV forum som jeg ikke har hørt om. Er det noe sted her hvor det diskuteres Barbie dukker og de logoene dine bare er for pynt?

Hvis du mener å poste et slikt innlegg på et AV forum etter selv å ha postet over 1700 innlegg på forumet selv så er det bare en ting for deg å gjøre på mandag; du må selge alt Parasound, Krell, Revel og alt annet teknisk utstyr som du har gjemt unna. Produksjonen av det er veldig dårlig for miljøet, skaper økt fattigdom og er mest sannsynlig produsert av underbetalte arbeidere, kanskje til og med på slavekontrakt.
    Vær konsekvent nå!
    Når du kommer med slike innlegg i en tråd så må du ta konsekvensen av det. Hvis du synes det vi diskuterer er trivielt, så lurer jeg på hva du har brukt 1700+ poster på her på forumet som ikke er trivielt i forhold til de verdensproblemene?
    Sitter du ikke litt i glassboks og tror du ikke det er mulig at du kommer over en smule arrogant og moraliserende?

Trodde jeg hadde sett alt merkelige innlegg i formatkrig diskusjonene her og på AVS, men jeg tror jammen dette tar kaka.
    Jeg prøvde bare å sette ting i perspektiv. Jeg er jo som du påpeker rimelig "avhekta" men jeg er jo alikevel forholdsvis avbalansert synes jeg selv. Denne "HD formatkrigen" tråden har jo vert full av ganske opphetet diskusjon, der det ene argumentet slår det andre ihjel osv. Det er to gode kanidater til tronen og som mange ganger før så er det nok tilfeldighetene som avgjør, ikke hva som er teknisk best. Personlig så har jeg hverken HD-DVD eller Blue-Ray da jeg ikke ønsker å vere prøvekanin for de store selskapene og i tillegg måtte betale i dyre dommer for det...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde bare å sette ting i perspektiv. Jeg er jo som du påpeker rimelig "avhekta" men jeg er jo alikevel forholdsvis avbalansert synes jeg selv. Denne "HD formatkrigen" tråden har jo vert full av ganske opphetet diskusjon, der det ene argumentet slår det andre ihjel osv. Det er to gode kanidater til tronen og som mange ganger før så er det nok tilfeldighetene som avgjør, ikke hva som er teknisk best. Personlig så har jeg hverken HD-DVD eller Blue-Ray da jeg ikke ønsker å vere prøvekanin for de store selskapene og i tillegg måtte betale i dyre dommer for det...
    Fair nok!
    Måtte bare ha litt morro med deg siden du satt litt utsatt til, og hadde dette vært ditt første innlegg så hadde vel reaksjonene vært litt anderledes?

Hvis du ikke har fulgt diskusjonen en tid så er det vanskelig å forstå hvorfor den foregår og om hva, og det blir rett og slett for komplisert å forklare med få ord.

Hvis du har tenkt å vente til ett format skiller seg ut som vinner tror jeg du må vente lenge, så i mellomtiden er det ingen grunn til å ikke nyte HD.

Du får en HDDVD spiller for noen tusenlapper, så for en AV entusiast som deg så er det ingen grunn til å vente.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så har jeg hverken HD-DVD eller Blue-Ray da jeg ikke ønsker å vere prøvekanin for de store selskapene og i tillegg måtte betale i dyre dommer for det...
    Nå vet jo ikke jeg om du faktisk har noen produkter fra Halo serien eller Krell etc. men om så er tilfelle, så er vel ikke 8000kr for PS3 + HD DVD spiller m/5filmer noe å klage over

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farget av media kan man si.... Det samme driver både BD leireren og HD DVD leieren med... rart vi diskuterer?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TL 51GB approved

http://www.screendigest.com/online_s...60907-ec3/show

DVD Forum approves 'bigger than Blu-ray' HD DVD
    07 Sep 07
    Country: China, USA
    Source: Online Services/Intelligence/Video and DVD/Updates

The DVD Forum, the international DVD standards authority, has approved a 51 GB single-sided triple-layer HD DVD disc for production. Extension to the HD DVD standard, which was submitted by Toshiba in April, received approval on 31 August 2007. Other recent developments include:

A single-sided triple-layer HD DVD/DVD hybrid (combi) disc, the DVD layer of which would be playable by legacy DVD players, is expected to be approved before the year end.

The Forum has signed a Memorandum of Understanding with China's Optical Memory National Engineering Research Centre (OMNERC) regarding licensing of the HD DVD-ROM China (formerly HD DVD-ROM China-only) format, specification for which was approved earlier this year. The only difference between the latter and the standard HD DVD format is the modulation scheme: the optical pickup in HD DVD China player will be able to play standard HD DVD discs, although Chinese discs will not be playable in standard HD DVD drives. According to the Forum, the Chinese government is keen to introduce the format domestically before the Olympic Games in August 2008. Large-scale integrates (LSIs) are already under development by manufacturers and use of AACS for the format is currently under negotiation.

Our take...

The approval of Toshiba's 51 GB disc is good news for the HD DVD camp, allowing it to compete directly with rival Blu-ray Disc's (BD) dual-layer 50 GB disc. As with the BD50, it is likely to take some time for production yields to reach a commercially viable level. However, once this has been achieved it will arguably eliminate one of the principle reasons behind some studios' support of Blu-ray over HD DVD, thus potentially making it easier for Disney or Fox to adopt a format-agnostic position without losing face. Meanwhile, the development of a triple-layer single-sided hybrid HD DVD/DVD disc will also be welcomed by HD DVD supporters. Both Warner and Universal have been releasing double-sided hybrids in the US for some time but they have yet to use this approach in Europe.

Single-sided hybrids (sometimes called 'twin format' discs) offer the same space for promotional printing as traditional optical discs and do not require the consumer to think about which way to put them into the player. Anime title Freedom was released in the US as a single-sided hybrid in June but its capacity (15 GB HD DVD and 4.7 GB DVD) was not sufficient for a major studio release. The approval by the Forum of a triple-layer hybrid might arguably encourage some studios to release certain titles only on HD DVD/DVD hybrids, which could in turn lead to some DVD buyers building up a library of HD DVD titles by default, before making the decision to upgrade to a hi-def video player. So far there have been no indications that the BD camp plans to support hybrid discs.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The DVD Forum, the international DVD standards authority, has approved a 51 GB single-sided triple-layer HD DVD disc for production. Extension to the HD DVD standard, which was submitted by Toshiba in April, received approval on 31 August 2007.
    Nåja, det er fortsatt alt for tidlig å si noe fra eller til om dette. Det er ingen garantier (ennå) for at disse diskene vil virke på første eller andregenerasjonsspillere (eller tredjegen. for den saks skyld). Hvis de ikke kan spilles av på eldre spillere, så vil vi nok ikke se TL51-disker i bruk til film med det første.

Men, TL51 innebærer også at kapasiteten pr. lag økes med to gig, slik at dobbeltsidige disker får en kapasitet på 34GB. Fire ekstra GB bør gi plass til f.eks. et fire-timers TrueHD-lydspor.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja.. Strengt tatt får du ikke DD+, du får DD eller DTS.. Ingen av delene er like bra som det originale DD+ sporet. Det er fortsatt bra lyd, og jeg er helt enig med deg i at det ikke er til å kimse av.. Personlig hører jeg uansett ikke forskjell på AC3 og ukomprimert PCM, men jeg ønsker allikevel å ha best mulig lyd.. Kanskje er det bedre uten at jeg legger merke til det..
    Hmm, pussig.
    Jeg har ikke gullører men til og med jeg hører forskjell på DD og PCM.

Hat ikke hatt anledning til å teste DD+ mot lossless da det er svært få, om noen Blu-ray plater med DD+

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tallene fra Nielsen inne:
    NXTbook flash detection page

BD: 56, HD DVD: 44

Ikke dårlig det..?
    Jasså, spennende

Den dagen det står at HD DVD leder over Blu-ray tar jeg en ukes permisjon fra denne tråden

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Den dagen det står at HD DVD leder over Blu-ray tar jeg en ukes permisjon fra denne tråden
    Erru' gær'n, tenk på abstinensene!:-D

Side 247 av 653 FørsteFørste ... 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 243 244 245 246 247 248 249 250 251 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •