HD formatkrigen. - Side 245

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 245 av 653 FørsteFørste ... 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 241 242 243 244 245 246 247 248 249 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 ... SisteSiste
Viser resultater 4,881 til 4,900 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Se der ja, med Transformers som HD DVD ekslusiv også så kan det hende det fortsetter i den retningen frem til jul? Menmen, synsing er det mye av i denne tråden. Eneste svaret er å vente....
    Er jo gøy å synse da.. Jeg ser fortsatt frem til uken hvor Next/Knocked up lanseres. Da får vi etter min mening den første reelle sansynligheten for at HD DVD tar en "knock-out" på Blu-Ray, iallefall for en uke.. Neste mulighet er ved lansering av Transformers, og/eller Shrek 3.

Skal forøvrig bli spennende å se tallene som kommer neste fredag, amazon.com salget flyttet noen enorme mengder med både HD DVD og Blu-ray filmer (med en ganske stor overvekt HD DVD i topp 10). Kanskje kan dette være nok til å gjøre den uken spennende også.. Vil iallefall overraske meg *veldig* om filmen 300 selger bedre på Blu-Ray den uken. (Den solgte nesten dobbelt så bra som HD DVD utgaven denne uken, men forventer at det er snudd nesten på hodet neste uke..)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Det er mange som spekulerer i utfallet av denne krigen, og pr. dags dato virker det som de fleste ser for seg en fremtid med begge formater side ved side og kombispillere i stuene til folk flest. Men hvis det blir slik, hvorfor skal studioene fortsatt gi ut på BD da? HD DVD skal jo være billigere å produsere og man vil derfor få en større avkastning på HD DVD'er..

Disclaimer: Jeg baserer påstanden om at HD DVD er billigere å produsere utelukkende på påstander fremsatt i denne tråden, jeg innehar ingen innsidekunnskaper i denne saken.
    En av grunnene til at HDDVD er billigere å produsere er at det er modifiserte produksjonslinjer for DVD som brukes.Spørsmålet er vel om hva som skjer når disse linjene må fornyes??? Prisen opp eller avgjort krig? Dersom det siste så vil den interne priskrigen mellom filmselskapene og distributørene ta seg av prisen.Jeg betalte forresten 249,- pr.BD disc på Expert,Forus igår. Faktisk hadde de et relativt bra utvalg også.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg liker ikke HDMI fordi det er en korka kontakt og fordi den absolutt skal kombinere lyd og bildesignal.

Hvis du leser siste innlegget mitt så har jeg fått med meg nå at jeg får DD ut.
    Jeg er redd du pisser litt i motvind her.Jeg tror nok at du må akseptere denne standarden som opplest og vedtatt.Ellers vil DD være ende stasjonen for lyd for deg.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt tragisk at nyutgivelsene Heroes sesong 1 og Blades of Glory på HD-DVD måtte se seg slått av en 5 uker gammel BD utgivelse ("300")da? Viser jo ikke akkurat styrke synes jeg.

Det som ødelegger for HD-DVD er nok den langt svakere utbredelsen av spillere enn for Blu-ray.

Var mange som ventet å se Heroes og BoG toppe salgstallene, så at 300 på BD skulle selge mere enn de to var ganske overaskende.

Hvorvidt det blir en trend at HD-DVD selger bra får vi vel se framover mot jul. Det må jo sies at BD har en rekke gode titler som kommer i den perioden, mens HD-DVD's største trumfkort blir Transformers. Men om ikke HD-DVD får fart på spiller salget så blir det jo temmelig vanskelig å slå BD salget selv på en så stor tittel.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Forskjellen i produksjonskostnad er marginal når man ser på tallene jeg har postet tidligere. Og det er gamle tall. Det er ikke selvsagt at BD er dyrere å produsere enn HD-DVD selv om kapasiteten på platene er større. De kan selvsagt være det, men det er ingen selvfølge.
    Her må du skille mellom BD25/HD30 og BD50.
    BD25 koster omtrent det samme som HD30, skiller vel $0.25-0.50 alt ettersom hvem du spør.
    BD 50 ligger i et helt annet prisjikte hvor den reelle prisen har blitt beregnet fra lavest $6 til opp mot $15 pga. ekstremt stor feilproduksjon.

Så vidt jeg vet er ikke Sony direkte involvert i pressingen av platene, det er det egne selskaper som står for.
    Vet ikke hvor du har det inntrykket fra siden det flere ganger i dene tråden er nevnt at Sony direkte "in house" er den største produsenten av BD disker og helt til nå i sommer var det bare Sony som produserte BD50. I løpet av sommeren og høsten så er det blitt noen flere "uavhengige" produsenter av BD50. Det er 10 produsenter av BD disker totalt og 8 av dem kan produsere BD50 inkludert Sony selv.
    Problemet er at det er bare Sony og en uavhengig produsent som i det hele tatt er i nærheten av akseptabel feilrate. Beste estimat er 80%, selv om mange tviler på at det er så høyt og det er langt fra akseptabel feilrate som burde ligge på minimum95%. Den uavhengige klarer det fordi de leier inn Sony folk til produksjonen. De andre klarer ikke mer enn 10%.
    Så jeg tviler egentlig på at det skjer. Det er uansett en dårlig strategi på lang sikt. Jeg vil nok derimot tro at både Sony og Toshiba står for endel forskning omkring formatene sine som bidrar til lavere kostnader i produksjonen og mer holdbare/feilfrie plater på sikt. Så man kan vel kanskje se på det som en form for subsidiering.
    Forskjellen er at HDDVD bruker det samme materialet som SDDVD så her har man lang erfaring med produksjonen og HDDVD produseres på det samme utstyret som også produserer DVD.
    BD er en helt ny teknologi og må starte fra "scratch" og har derfor ingen erfaring å bygge på så de bruker nok vesentlig mer penger på å oppnå de resultater og erfaringer som Toshiba har med HDDVD. Og Toshiba er ikke selv produsent av HDDVD disker.
    Det er solgt ca.300 nye DVD produksjonlinjer de siste 3 årene, og alle disse kan også produsere uten ekstrainvesteringer. Samtidig kan alle eldre DVD produksjonslinjer produsere HDDVD hvis det monteres noe ekstrautstyr.
    En DVD produksjonslinje koster $1-2mill. mens en BD produksjonslinje koster $6-9mill.

Det er ingen tvil om at Sony betaler overkostnadene på BD50, så spørmålet er om hvor lenge de kan gjøre det hvis de ikke får ned feilraten. Når behovet for diskproduksjon stiger blir både nåværende BD kapasitet for liten og kostnadene for stor. Må de da kutte ut BD50 og holde seg til BD25?
    Med HDDVD's 300+ produksjonslinjer mot BD's 10 (8 for BD50) er det ingen tvil om at HDDVD overgår BD i infrastruktur som allerede er klar for fremtiden.
    Mens HDDVD linjene kan produsere SD DVD mens de venter på HDDVD oppdrag, så blir BD linjene liggende uvirksomme når de ikke produserer disker, somblir en tilleggs kostnad. Derfor er det i tillegg til prisen lite fristende for uavhengie produsenter å investere i BD produsjon og antallet er derfor så lite.

Prisen for en film i butikken har ingenting med produsksjonsprisen for en disk å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD 50 ligger i et helt annet prisjikte hvor den reelle prisen har blitt beregnet fra lavest $6 til opp mot $15 pga. ekstremt stor feilproduksjon
    Jaha? Og dine kilder til denne informasjonen er?....Amir?

Dette er vel blitt tilbakevist av BD insidere som sprøyt.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilproduksjon utgjør fort noen ekstra dollar pr. stk. Jeg husker jeg så en prisliste over dette tidligere. Der sto det hva det kostet i grunnpris, pluss pris pr. stk i tillegg. Prisen på BD-50 var mye høyere enn de andre ja. BD-25 og HD-30 lå på rundt samme pris. Tror denne lista ble lagt ut på AVSForum tidligere.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er det bedre med ubehandlet signal hele veien. Jeg har ikke sagt noe annet. Skal jeg bruke HDMI fra HTPC må jeg ha en seks meter HDMI-kabel til receiver og så en 16 m HDMI-kabel tilbake til projektoren, eller kjøpe en HDMI-splitter. Ikke verdt det.

Jeg tok feil ang DD+ og coax og har sagt det. Hva vil du jeg skal si? Det virker som du er ute etter meg.

HDMI-kontakten er liten og ustabil i forhold til for eksempel DVI-kontakt. Greit at HDMI-signalveien er bra, bortsett fra at de må samle signalet, men jeg liker ikke kontakten. Min mening, respekter det uten å kalle meg dum.
    Ikke sagt noe annet? Poenget var vel det med "HDMI-dritt" - det var den jeg ikke helt tok, men nå ser jo at du faktisk ikke helt mener det

Du trenger ikke å si noe mer om det med DD - samme for meg. Og - jeg er slettes ikke ute etter å ta deg. Der tar du feil.
    Har aldri vært ute etter å ta noen som helst her (sjekk tidligere poster om du ikke tror meg). Det eneste jeg (som sagt) reagerte på hva den hetsingen av HDMI.

Ps. jeg har aldri sagt at du er dum. Tror du det må du lese posten min på nytt.
    Peace

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg syns korka kontakt var dekkende. Men jeg burde skjønt at i denne hete debatten må alt forklares i detalj.

En HDMI-splitter er vel nok vil jeg tro, men det er ikke billig (sist jeg sjekka).
    Hei igjen

Hdmi splitter, ække så dyrt det....
    Man får splittere som deler signalet i 2, de starter på 6 USD (ca. 35,-). + frakt.

En boks med 2 til en fra 24 USD (ca 140,-) + frakt.

Boks med 3 til 1; 39.99 USD (ca 240,-) + frakt.

Alle disse skal støtte HDCP.
    Man kan og få mer avanserte greier uten at det koster skjorta.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Helt enig, selv om det er litt off-topic. HDMI kontakten sitter alt for dårlig. Bare jeg skubber litt på benken hjemme, mister supra kablen kontakt med denon reciveren min. Forøvrig er hdmi en god løsning, hadde den hatt en bedre kontakt.....
    Kan være enig der, selve kontakten kunne ha sittet bedre. Lært av feks BNC, en sjefsbra kontakt.
    Bruker selv HDMI mye, og har ike det problemet der da jeg ikke flytter på benken (for tung).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Jeg har uthevet sekvensene hvor du bruker hersketeknikk med rødt og der du fremdeles gjenntar feilaktig fakta med blått.
    Greit, du har uthevte "triksing med frame repeat flags" på nytt. Flaggene jeg tenker på er bla "repeat first field" og "top field first". De benyttes til å tagge hvordan 24 frames med film skal repeteres slik at det kan spilles av som 30 fps video.

Hvis noen skulle være interesert, så er det en fin tabell over hvordan flaggene benyttes i en av diskusjonene som raste på AVS i fjor :

1080i vs 1080p - Page 6 - AVS Forum

I tillegg kan det jo virke som om HD DVD faktisk har endret spekken siden da, det virker som det er innført et eget 24p flagg i tillegg til de tidligere nevnet tc-flaggene :

Format Battle General Discussion Thread III: Discuss it here! - Page 122 - AVS Forum

Men, det har vel kanskje noe med at HD DVD´s neste milepæl ("Performance Level 2") gjør 24p output mandatory?

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Gi opp teedjay!!
    Ja, det har jeg herved gjort ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Ikke sagt noe annet? Poenget var vel det med "HDMI-dritt" - det var den jeg ikke helt tok, men nå ser jo at du faktisk ikke helt mener det

Du trenger ikke å si noe mer om det med DD - samme for meg. Og - jeg er slettes ikke ute etter å ta deg. Der tar du feil.
    Har aldri vært ute etter å ta noen som helst her (sjekk tidligere poster om du ikke tror meg). Det eneste jeg (som sagt) reagerte på hva den hetsingen av HDMI.

Ps. jeg har aldri sagt at du er dum. Tror du det må du lese posten min på nytt.
    Peace
    Ok

Infoen jeg hadde om at DD+ bare var DD med høyere bitrate er fra tidlig i krigen hvor det var sånn det ble forklart.

Jeg vil sikkert gå over til HDMI når jeg får ny prosessor om jeg får splitter så billig. Jeg trenger ikke HDCP-støtte en gang.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil sikkert gå over til HDMI når jeg får ny prosessor om jeg får splitter så billig. Jeg trenger ikke HDCP-støtte en gang.
    Cool
    De selger vel splittere i Norge og, men sjekk og Ebay. Mye billig og kult der.
    Lykke til

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    ...litt mer bensin på bålet?

Blålaser-krigen
    Jeg skjønner ikke vitsen med å be John Berge om å analysere status i HD krigen. Han gjorde opp sin mening før krigen startet og kommer nok til å mene det samme uansett hva som skjer. Når "alle" sitter med kombispillere eller begge formatene er i ferd med å dø ut sier nok Berge fremdeles: "- Jeg er overbevist om at Blu-ray vinner kampen om neste generasjons DVD-format."
    Du kan like gjerne spørre Sony hvem de tror kommer til å vinne :-)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt tragisk at nyutgivelsene Heroes sesong 1 og Blades of Glory på HD-DVD måtte se seg slått av en 5 uker gammel BD utgivelse ("300")da? Viser jo ikke akkurat styrke synes jeg.

Det som ødelegger for HD-DVD er nok den langt svakere utbredelsen av spillere enn for Blu-ray.

Var mange som ventet å se Heroes og BoG toppe salgstallene, så at 300 på BD skulle selge mere enn de to var ganske overaskende.

Hvorvidt det blir en trend at HD-DVD selger bra får vi vel se framover mot jul. Det må jo sies at BD har en rekke gode titler som kommer i den perioden, mens HD-DVD's største trumfkort blir Transformers. Men om ikke HD-DVD får fart på spiller salget så blir det jo temmelig vanskelig å slå BD salget selv på en så stor tittel.
    1. 300 kommer til å selge bra helt fram mot jul. Det er en tittel som "alle" vil ha. (Det går også kampanjer hvor du får 300 med på kjøpet når du kjøper PS3 f.eks., vanskelig å konkurrere med salg som mer eller mindre blir gitt bort. Dette vil forøvrig bli snudd på hodet neste uke, når HD DVD får regnet med sine gigantiske salg av spillere(300 ble da gitt bort ilag med utvalgte spillere)+filmer på Amazon.com++.
    2. Heroes koster 70$, og er en TV-serie (!). Sier seg selv at det blir litt begrenset hvem som kjøper den.
    3. Blades of Glory er en tittel som ikke egner seg for HD-folket, det er en platt sær komedie som appelerer til en helt annen demografi.

Tror uansett du ikke behøver å bekymre deg for at HD DVD ikke får igang salget frem mot jul, de lavere prisene og nyere modeller vil garantere at HD DVD vil selge godt frem mot jul. Skal bli spennende å se hvordan Venturer spilleren blir brukt i denne sammenhengen..

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Jeg skjønner ikke vitsen med å be John Berge om å analysere status i HD krigen. Han gjorde opp sin mening før krigen startet og kommer nok til å mene det samme uansett hva som skjer. Når "alle" sitter med kombispillere eller begge formatene er i ferd med å dø ut sier nok Berge fremdeles: "- Jeg er overbevist om at Blu-ray vinner kampen om neste generasjons DVD-format."
    Du kan like gjerne spørre Sony hvem de tror kommer til å vinne :-)
    Tja, man kan vel like gjerne spørre Toshiba om vet som kommer til å vinne.

Status er fremdeles at praktisk talt alle store hardware produsenter nå lanserer BD-spillere. Fremdeles har BD en klar overvekt av studioer på sin side.

Kombispillere er så langt alt for dyre til å definere noen slags standard for markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha? Og dine kilder til denne informasjonen er?....Amir?

Dette er vel blitt tilbakevist av BD insidere som sprøyt.
    Nei, påstandene om høye feilrater kommer fra Dave Vaughn.

Her har en en ganske lang post, der han forteller i detalj hva kildene har sagt, og hvor kildene kommer fra (men han navngir ingen kilder):

AVS Forum - View Single Post - Insiders Tracking Thread: post it here

For å oppsummere, så er kildene hans:

• Independent DVD/HD DVD/BD Encoder who does work for both BD and HD DVD studios
    • Independent DVD/BD Encoder who does work for two BD studios
    • Also, a third source in this is a Studio Employee
    • Employee at Independent replication facility
    • Another Employee at separate Independent replication facility

Det de sier er:

• Både BD25 og BD50 har utolig høy feilproduksjon når dataene fyller hele disken. Dette problemet er relatert til måten beskyttelseslakken påføres.
    • I dag har de ca. 15-20% feilproduksjon på BD25 hvis de begrenser seg til 23GB
    • BD50 har omtrent 50% feilproduksjon. De får bedre resultater hvis de holder seg under ca. 44GB

Vær så snill! Før dere avviser dette som rent sprøyt og HD DVD-propaganda, les hele posten hans.

Når det gjelder Amir, så har han ytdypet hva det er som forårsaker problemet med BD25 og BD50-disker som er fylt til randen.

AVS Forum - View Single Post - Insiders Tracking Thread: post it here

Kort fortalt påføres lakken ved at man spinner platen og heller på lakken mot midten av platen. Da vil sentrifugalkraften trekke lakken utover og fordele den jevnt over hele platen. Problemet er at lakken har en tendens til å samle seg mot kanten på plata, slik at lakklaget blir tykkere her. Dette gjør at laseren ikke klarer å fokusere på datalaget under lakken. Hvis det ikke er noe data ytterst på plata, er ikke dette noe å bekymre seg for.

Når dette er sagt, så er det også viktig å huske at høy feilproduksjon ikke betyr et døyt på dette stadiet i formatkrigen.

HVIS Sony ikke finner en løsning på dette før Blu-ray selger noe sånt som det tidobbelte av det de selger i dag, så vil dette kunne bli et seriøst issue. Men, det er lenge til den dagen, og Sony har god tid på seg til å finne en løsning på problemet.

Dessuten er det selvfølgelig fortsatt mulig at Sony klarer å slå knockout på HD DVD innen den tid. Hvis HD DVD forsvinner, så spiller det egentlig ingen rolle om de har produksjonsproblemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, påstandene om høye feilrater kommer fra Dave Vaughn
    Dave Vaughn? Kanskje du burde lese denne serien med poster da...

Commentary from the Insiders Thread - Page 43 - Blu-ray Forum

Så vidt jeg kan se er ikke Dave Vaughn noen insider men en film-kritiker, knapt nok verdt status som journalist. Og han får kraftig svar på tiltale fra et par insidere som burde vite hva de snakker om.

Jeg liker å se fakta på bordet så jeg vet hva jeg kjøper, men hva Dave Vaughn kommer med er så vidt jeg kan bedømme bare sprøyt. BD50 skivene brukes i stor utstrekning på Blu-ray utgivelsene og har blitt det siden slutten av 2006 så vidt jeg har sett. Og det har vel heller ikke vært noe særlig klaging på dårlig kvalitet på de filmene som faktisk er lansert på BD50 plater? Derfor blir det litt søkt å bygge opp en myte om hvor dårlig BD50 skal være når de faktisk er i salg og har høy kvalitet.

Det blir litt for dumt når HD-DVD forkjemperne prøver å angripe Blu-ray på tekniske ting de ikke klarer å backe opp med fakta. HD-DVD har vel en del store tekniske svin på skogen selv? HD-DVD combo disc? Bitrate begrensninger? Den siste Harry Potter filmen splittet på 2 discer pga plassproblemer (BD utgir samme materiale på 1 og samme disc)?

Og hvor er HD-DVD brennerne? Hvorfor koster HD-DVD blanke plater mer enn blanke BD plater?

PS: Nielsen(VideoScan sine tall er ikke akkumulerte tall men salgstall for en gitt tidsperiode. Dermed blir det litt snodig at en 5 uker gammel BD tittel selger bedre enn en nyutgivelse (Heroes/BoG) i samme periode?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se er ikke Dave Vaughn noen insider men en film-kritiker, knapt nok verdt status som journalist. Og han får kraftig svar på tiltale fra et par insidere som burde vite hva de snakker om.
    Greit. Da gir jeg opp.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Kan være enig der, selve kontakten kunne ha sittet bedre. Lært av feks BNC, en sjefsbra kontakt.
    Bruker selv HDMI mye, og har ike det problemet der da jeg ikke flytter på benken (for tung).
    Av personlig erfaring: HDMI kontaktene sitter bra de, så lenge man har betalt litt for kabelene.

Jeg har 4 typer kabler. 3 av dem kjøpt på HIFI Klubben. Quinex kablene sitter meget bra, harde å få inn ut, det samme er gjør den ene Argon og en jeg ikke husker navnet på. Alle disse kostet 450,- og mer pr meter.

Den ene jeg bruker på PS3, som fulgte med Toshiba XE1, altså en slik billig greie man kan kjøpe på Clas Ohlson osv. Funker bra nok. Men sitter dårlig. Rører jeg litt på PS3 eller kabler i området, så detter den lett ut.

Side 245 av 653 FørsteFørste ... 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 241 242 243 244 245 246 247 248 249 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •