HD formatkrigen. - Side 243

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 243 av 653 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 ... SisteSiste
Viser resultater 4,841 til 4,860 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Foreslår at man tar interne kommentarer på PM hvis man vil unngå kommentarer, evt skriver ESP1: eller noe sånt.
    Æsjda, jeg mente den ikke *så* intern, for de som kjenner Esp1 ifra dagene hans som DD-forkjemper så burde ikke den kommentaren min ha vært så veeeldig problematisk. Jeg innledet jo også setningen til han, og det var selvsagt ment som et pek i siden hans.. (Og han har jo også vedkjent seg at han har "blitt mer kresen".. hehe)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til noe helt annet så blir det jo påstått fra flere hold at man ikke vil kunne sende ut DD THD eller DTS HD MA i bitstream til receiveren hvis denne er enkodet i advanced modus noe alle dagens HD DVD og fremtiden Blu-ray filmer vil være. Hva som er poenget med disse dekoderene i receiverene da er jeg veldig usikker på.
    Hmm.. Jeg håper iallefall at spillerne er såpass intelligente at dem selv velger om dem vil benytte seg av det som er "advanced". Såvidt jeg vet, så er vel 1080(i/p?)60 krav for advanced content, og det er årsaken til at det har vært vanskeligere for Toshiba å få til firmware som gjør det mulig å sende ut 1080p24.. PiP o.l. er vanligvis tatt opp i 480i60..

Poenget mitt er: De er nødt til å lage løsninger som gjør at vi får mulighet til å sende ut best mulig bilde og lyd, sansynligvis vil det gå på bekostning av mulighet for en del ekstra features. De kan f.eks. ikke mikse 2 lydspor over hverandre, de kan ikke legge på PiP. Etter det jeg har forstått så vil spilleren selv fjerne valg i menyen som ikke fungerer, men skal selvsagt bli spennende å se. Jeg ønsker iallefall å få lyden min dekodet i en receiver, det blir mindre tull av slikt..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Æsjda, jeg mente den ikke *så* intern, for de som kjenner Esp1 ifra dagene hans som DD-forkjemper så burde ikke den kommentaren min ha vært så veeeldig problematisk. Jeg innledet jo også setningen til han, og det var selvsagt ment som et pek i siden hans.. (Og han har jo også vedkjent seg at han har "blitt mer kresen".. hehe)
    Hehe, joda jeg husker godt Esp1 fra no.teknologi.film og mange andre news temaer så jeg vet at han har en forkjærlighet for Dolby og DVD audio.

Etter hva jeg har forstått så er allerede "alle" HD DVD filmer flagget som advanced og Blu-ray som basic i dag.

Ingen av dem bruker de avanserte metodene for å mikse 2 lydspor sammen, men HD DVD er altså allerde flagget med det.
    Dette vil fortelle spilleren og receiveren at dekodingen må foregå i spilleren da denne miksingen ikke kan foregå i receiveren.
    Med andre ord så må da lyden sendes ferdig dekodet som MPCM til receiver.

Om det finnes noen mulighet for "pakke ut" mikse "pakke ned" og sende bitstream til receiver vet jeg ikke, men det virker ulogisk da man jo allerede har pakket det ut en gang og hvorfor da pakke det ned for å sende det over HDMI kabelen som bitstrøm?

Det er jo noen få receivere med HDMI 1.3 på markedet, men jeg har ikke sett dette blitt nevnt noen gang i tester osv.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten teaser for tallene som skal komme fra Nielsen:
    Home Media Magazine - Bringing Digital Entertainment To You

"On the high-definition disc front, Blades of Glory and Heroes also posted a one-two finish on the HD DVD charts, but in reverse order — the TV show came in at No. 1. Both titles are available in high-def only on HD DVD. On the Blu-ray Disc chart, 300, from the only studio (Warner) that supports both next-generation formats, remained at No. 1. "

Heroes har gjort det sterkt på Amazon.com den siste tiden, og kommer nok til å bli overraskende sterk tittel for HD DVD. Spørsmålet er om den er sterk nok til å slå salgstallene for Blu-Ray utgaven av 300? Personlig blir iallefall overrasket om vi ikke ser tall ned mot 5x% for Blu-Ray..

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg syns DD+ er bra, og jeg foretrekker å kunne kjøre en enkel separat lydkabel til lydanlegget mitt i stedet for den forbanna HDMI-dritten som kombinerer alt. Lyden og bildet skal gå to forskjellige veier i rommet i mitt hjemmekino.

Shooter på HD DVD har veldig bra bilde og lyd (DD+ lydsporet). Jeg var litt imponert når jeg så den.
    Du vet at når du ikke bruker den "HDMI-dritten" så vil du ikke få HDlyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arty, dette har for lengst gått over i kategorien meningsløst ordkløyveri. Det virker som du overser det som passer seg og leter etter formuleringer som med overlegg kan "misforstås" for deretter å blåse dem opp stort for å kunne slå litt på "jeg vet best" tromma.

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Her ser det tydelig ut som om du sier at BD lagrer filmen som den er mens HDDVD trikser.
    Siden video på HD DVD lagres med 30 fps timing - inkludert 24p - må det benyttes repeat flag i frame headerene. Jeg kalte det triksing med frame repeat flags, det er ikke det samme som at HD DVD trikser gernerelt og dermed ikke skulle ha ekte 24p.

Mener du virkelig at HDDVD tar 24p fra filmen og gjør den om til 30p, for så å lagrer den sånn på disken, det er jo totalt ulogisk.
    Nei, ingenting konverteres til 30p - men det må lagres med samme timing som om det skulle vært 30 fps video. Siden det bare er 24 hele videobilder må det legges inn repeat flagg i datastrømmen for oppnå dette.

Hvis du hadde giddet å sitere neste setning fra det samme innlegget hadde du sett at jeg presiserte at datamengden og resultatet blir det samme :

Sitat Opprinnelig postet av TEEDJAY
    Begge lagrer den samme mengden videodata og begge gir ekte 24p.
    Jeg sa også at dette ikke har noe som helst praktisk betydning og at det bare er to ulike måter å lagre unna 24p på.

Når du vil komme med et argument om hvordan BD er så mye bedre enn HDDVD så må du ihvertfall vise at du skjønner basisen og de faktiske forhold som ditt eget argument er basert på.
    Nå var ikke akkurat dette noe pro-BD argument, det var en digresjon, en liten parentes i en posting om hvordan videokilder med høyere framerate enn film potensielt kan bli en utfordring for HD DVD.

Jeg orker ikke engang å starte på resten av ditt egentlige formatkrig argument som surrer sammen 1080/60, noe om 250% større kapasitet, og at CGI tar mer plass og bitrate enn film.
    Nå klipper du sammen en rekke ting og setter det sammen på en måte som det aldri har vært presentert. Vi kunne godt diskutert argumentene enkeltvis, men utgangspunktet blir et helt annet når de postes inn i en negativ / fiendtlig setting som dette.

Jeg kan bare si at det har ingen rot i virkeligheten, både argumentet og konklusjonen.
    Det er nettopp slike besserwisser avfeininger, påstander om at dette skjønner du ikke, du misforstår, du har ikke fått med deg det fundamentale osv som jeg mener du bør spare deg for. Ikke at det biter på meg, men det er ikke utenkelig at din aggresive stil kan skremme enkelte fra å poste her - noe som ville vært trist. Jeg kaller det hersketeknikk siden det går mer på person enn sak innimellom.

Ta en stilstudie hos læremester Amir, innleggens hans er alltid i en hyggelig tone selv om han er fullstendig uenig, tar feil eller har rett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Arty, dette har for lengst gått over i kategorien meningsløst ordkløyveri. Det virker som du overser det som passer seg og leter etter formuleringer som med overlegg kan "misforstås" for deretter å blåse dem opp stort for å kunne slå litt på "jeg vet best" tromma.

Siden video på HD DVD lagres med 30 fps timing - inkludert 24p - må det benyttes repeat flag i frame headerene. Jeg kalte det triksing med frame repeat flags, det er ikke det samme som at HD DVD trikser gernerelt og dermed ikke skulle ha ekte 24p.

Nei, ingenting konverteres til 30p - men det må lagres med samme timing som om det skulle vært 30 fps video. Siden det bare er 24 hele videobilder må det legges inn repeat flagg i datastrømmen for oppnå dette.

Hvis du hadde giddet å sitere neste setning fra det samme innlegget hadde du sett at jeg presiserte at datamengden og resultatet blir det samme :

Jeg sa også at dette ikke har noe som helst praktisk betydning og at det bare er to ulike måter å lagre unna 24p på.

Nå var ikke akkurat dette noe pro-BD argument, det var en digresjon, en liten parentes i en posting om hvordan videokilder med høyere framerate enn film potensielt kan bli en utfordring for HD DVD.

Nå klipper du sammen en rekke ting og setter det sammen på en måte som det aldri har vært presentert. Vi kunne godt diskutert argumentene enkeltvis, men utgangspunktet blir et helt annet når de postes inn i en negativ / fiendtlig setting som dette.

Det er nettopp slike besserwisser avfeininger, påstander om at dette skjønner du ikke, du misforstår, du har ikke fått med deg det fundamentale osv som jeg mener du bør spare deg for. Ikke at det biter på meg, men det er ikke utenkelig at din aggresive stil kan skremme enkelte fra å poste her - noe som ville vært trist. Jeg kaller det hersketeknikk siden det går mer på person enn sak innimellom.

Ta en stilstudie hos læremester Amir, innleggens hans er alltid i en hyggelig tone selv om han er fullstendig uenig, tar feil eller har rett.
    Jeg er veldig enig om at vi må bestrebe oss på å holde oss til fakta selv om det ikke går vår vei og samtidig bruke en hyggelig tone.Jeg synes at vi er på kraftig forbedringsbølge på denne tråden.Flott!
    Stølen

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...litt mer bensin på bålet?

Blålaser-krigen

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om det finnes noen mulighet for "pakke ut" mikse "pakke ned" og sende bitstream til receiver vet jeg ikke, men det virker ulogisk da man jo allerede har pakket det ut en gang og hvorfor da pakke det ned for å sende det over HDMI kabelen som bitstrøm?

Det er jo noen få receivere med HDMI 1.3 på markedet, men jeg har ikke sett dette blitt nevnt noen gang i tester osv.
    Både Dolby og DTS tilbyr consumer encodere til dette (for integrering i avspilleren), men det er jo som du sier helt meningsløst hvis man allerede har HDMI grensesnitt med mulighet for PCM til receiveren.

Tosh gjør jo dette i sine HD DVD-spillere (ihvertfall første gen), den ferdig miksede lyden blir encodet til DTS for å kunne leveres ut over S/P-DIF utgangen. ARTIg nok, hvis platen inneholder DD+ så får man fremdeles DTS ut til forsterkeren. Forsåvidt kurrant måte å gjøre det på for å få mest mulig effektiv bakoverkompatibilitet for plater med slik mikset lyd på gammelt utstyr uten HDMI, men meningsløst i det andre tilfellet.

Det er IMO for mye tøv med lyden på både HD DVD og BD. For mange (nesten like) codecs og masse FUD om hva som forsterkeren trenger av codecs.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, denne "konkurransen" mellom AVC / VC-1 og Dolby / DTS virker litt søkt all den tid det er så sinnsykt liten forskjell mellom dem.

Greit nok med konkurranse, men det får da være grenser.

Hva skal vi med DD+ og DTS HD?

Hvis det er så liten forskjell i bit-rate opp til DD THD og DTS HD MA hva er poenget da?

4 nye lydformater å forholde seg til er ille nok for oss som er "over middels intressert" for mannen i gata går det så langt over hodet på dem at de vet knapt at det eksisterer en gang.

Nå har forresten Sony klart det kunststykket å lansere 2 nye spillere uten DTS HD MA støtte, jeg gremmes:-?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er IMO for mye tøv med lyden på både HD DVD og BD. For mange (nesten like) codecs og masse FUD om hva som forsterkeren trenger av codecs.
    Helt enig! Kan ikke få blitt mer enig....

Har vært inne i tenkeboksen et døgns tid nå og jeg blir ikke kloker. Alt dette tullet med forskjellige versjoner av BD. Versjon 1.0, 1.1, 2.0 og gudene vet hva de ikke heter. Kan/kan ikke dekode lyd til lpcm. Alt for lite forutsigbart. For meg blir dette bare tull.... Jeg beholder min Denon 2930 og forblir fornøyd med den. Har PS3 fra før, men kunne tenke meg en som var lydløs (noe min ps3 langt fra er....) og takler også hd dvd (tanken var å kjøpe en kombi fra Samsung så fort den dukker opp i butikken og holde meg til ps3 enn så lenge). Kjøpe XE1 eller E1 er for meg uaktuelt da jeg anser dem for å begynne å bli gamle.

Kundene vil vite hva at det man for i dag er kompatibelt i morgen. Nå må leverandørene se å levere spillere som er ferdig utviklet og spiller alle formater av lyd, gir 24p ut og som ikke blir avløst av ny tekonologi. Begge leirer synder, men BD er helt klart værstingen. Fy på lanken :evil:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten korreksjon av meg selv: vi "trenger" DD+ og DTS HD på receivere og ikke spillerene.

Det burde være plass nok til lossless lyd på HD DVD og Blu-ray men ikke på TV sendinger hvor bit budsjettet er mye trangere.

Derfor burde det vært obligatorisk med DD THD på HD DVD og DTS HD MA på Blu-ray i hvertfall på orginal lyden.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja takk! Begge deler!

Etter å ha prøvd å finne et balansert svar på hvilket format jeg burde velge, må jeg konstatere at ytringsformen i denne tråden primært synes å være inspirert av den pågående valgkampen. Man kunne til og med være fristet til å tro at blålaser-teknologien har smittet av på ansiktsfargen til enkelte :-) For en kamp er det. Ikke primært om å bidra med den beste analysen av hvilket format som vil vinne, men en kamp om å forsvare sine egne valg og den beste teknologiens rett til å vinne. Det virker som om de fleste er enige om at Blu-Ray har den beste teknologien pga høyest lagringskapasitet og overføringshastighet. Teoretisk burde derfor dette formatet også gi det beste resultatet, og dermed ha høyere eksistensberettigelse enn et teknisk sett mindre avansert format. Men så enkelt er det nok ikke. Det er nemlig det formatet folk flest etterspør som vinner, og historien viser dessverre at dette ikke nødvendigvis er den beste teknologien. Den gjennomsnittlige konsument vil aldri koble opp sin HD-spiller mot en 1080p projektor eller 60” full-HD plasmaskjerm, men mest sannsynlig en 42” til under 10.000kr. For en gjennomsnitts-konsument er det viktigere å finne den billigste løsningen som gir et bedre resultat enn dagens DVD-standard, enn å fordype seg i marginale forskjeller mellom to alternativer. Er det billig og bra, er det ”godt nok”. Formatkrigen vinnes derfor av de som først tilbyr billige spillere og filmer til ”massene”, ikke de som tilbyr spillkonsoller eller high-end spillere til entusiaster. Etter mitt syn ser vi nå to indikasjoner på at et vendepunkt i formatkrigen kan være nådd: Paramounts og Dreamworks eksklusive støtte til HD-DVD-formatet, og Toshibas dumping av HD DVD startpakker til under 3000kr. Jeg tror likevel ikke det er mulig å si noe sikkert om utfallet på det nåværende tidspunkt.

Så hvilket format bør man altså satse på? Jeg synes egentlig det er fristende å heller snu problemstillingen, og spørre seg: hva er egentlig problemet? Etter mitt syn bærer debatten preg av overdreven fokus på èn komponent som tross alt skal fungere i et samspill. Man ikke velge spiller uten å ta hensyn til resten av utstyret. Er det noe poeng i kjøpe en HD-spiller (uansett format) før man har en receiver/prosessor og projektor som kan utnytte det høyoppløselige billed- og lydformatet fullt ut? Det har vært solgt rimelige HD-klare projektorer i mange år, og de fleste her på forumet har sikkert èn av dem i stua. Det er imidlertid først de siste månedene at det har kommet receivere som takler ekte HD-bilder og lyd til overkommelige priser. Til gjengjeld fungerer disse like bra i forhold til alle formater, og blir derfor ikke utdatert når et av formatene eventuelt forsvinner. Hvis jeg skulle inn på HD-markedet i dag ville jeg ha kjøpt den billigste av de gode HD-spillerne uansett format, og en receiver med best mulig lyd- og billedprosessering. Noe stort problem med å skifte ut en 3000-5000-kroners spiller om 1-2 år ser jeg egentlig ikke, da dette vil utgjøre en relativt liten kostnad for de fleste. Og hvis ”det andre” formatet vinner, kan man vel alltids beholde den man har (den vil jo være uselgelig uansett), kjøpe en fra ”vinnerlaget”, og bruke begge. Så igjen: hva er egentlig problemet?

Godt valg folkens ! ;-)

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle inn på HD-markedet i dag ville jeg ha kjøpt den billigste av de gode HD-spillerne uansett format
    WHY? Er det ikke naturlig å velge HD-spiller ut ifra hvilke filmer man kommer til å se?
    Jeg "valgte" BD fordi jeg kjøpte en PS3, men vurderer å kjøpe Toshibi XE1 fordi jeg MÅ se Matrix i HD.
    Men, slik jeg ser det nå kommer BD til å vinne - ikke nødvendigvis fordi det er best, men fordi det har flest filmselskaper i ryggen som igjen fører til mere salg. Skulle man tro i hvertfall.

Spørs om jeg ikke legger HD-DVD spiller'n på vent inntil videre, er greit med økonomi ogs

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    WHY? Er det ikke naturlig å velge HD-spiller ut ifra hvilke filmer man kommer til å se?
    Jeg "valgte" BD fordi jeg kjøpte en PS3, men vurderer å kjøpe Toshibi XE1 fordi jeg MÅ se Matrix i HD.
    Men, slik jeg ser det nå kommer BD til å vinne - ikke nødvendigvis fordi det er best, men fordi det har flest filmselskaper i ryggen som igjen fører til mere salg. Skulle man tro i hvertfall.

Spørs om jeg ikke legger HD-DVD spiller'n på vent inntil videre, er greit med økonomi ogs
    Hvorfor er det naturlig? Det beste er jo å se filmene i HD.. Hvilket format som bærer bildet/lyden frem er irrellevant i den store sammenhengen. Vi er uansett låst til hva studioene ønsker, og det er helt klart at studioene ikke er enige om hvilket format de ønsker. Vi har Blu-Ray, som ønsker sterk DRM (regionkontroll og kopibeskyttelse) og så har vi HD DVD som har billig pris og moden standard.

Du sier du liker Matrix, men hva med:
    Jason Bourne serien?
    Transformers(sikle)?
    Shrek serien?
    Star Trek?
    Heroes?
    Battlestar Gallactica?

Dette er bare noen av filmene/seriene som kommer kun på HD DVD, greit nok, Blu-Ray har om mulig enda flere gode filmer som kun kommer på det formatet, men med mindre du har klart å finne ut at alle filmene du er intr. i å se kommer på Blu-ray så er jo det lureste å satse på begge formater..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Du vet at når du ikke bruker den "HDMI-dritten" så vil du ikke få HDlyd?
    Jeg får DD+ og jeg syns det er bra nok. DD på sitt beste er ikke til å kimse av.

Projektoren er i ene enden av rommet og Lydanlegget i andre. HTPCen står ved ene sideveggen. Jeg har lagt opp kabler for analogt signal også men de er av dårlig kvalitet og HD-lydkortet stoler jeg heller ikke på. Det går DVI-kabel bakover og lydsignalkabel fremover.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Jeg synes du har et poeng. Det er imidlertid grenser for hvor mye jeg ville være villig til å betale i tillegg for å få en spiller som kan ta de filmene jeg liker aller best, hvis den billigste tar mange nok av alle de andre filmene jeg også liker. Jeg tror forøvrig ikke det tar lang tid før du får BD-spillere til samme pris som Toshiba E1. Hvis det da fortsatt ikke er noen avklaring av formatkrigen i vente, synes jeg ikke det ville bli urimelig dyrt å satse på begge deler.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hvorfor er det naturlig? Det beste er jo å se filmene i HD.. Hvilket format som bærer bildet/lyden frem er irrellevant i den store sammenhengen. Vi er uansett låst til hva studioene ønsker, og det er helt klart at studioene ikke er enige om hvilket format de ønsker. Vi har Blu-Ray, som ønsker sterk DRM (regionkontroll og kopibeskyttelse) og så har vi HD DVD som har billig pris og moden standard.

Du sier du liker Matrix, men hva med:
    Jason Bourne serien?
    Transformers(sikle)?
    Shrek serien?
    Star Trek?
    Heroes?
    Battlestar Gallactica?

Dette er bare noen av filmene/seriene som kommer kun på HD DVD, greit nok, Blu-Ray har om mulig enda flere gode filmer som kun kommer på det formatet, men med mindre du har klart å finne ut at alle filmene du er intr. i å se kommer på Blu-ray så er jo det lureste å satse på begge formater..
    Hvorfor det er naturlig?hmm. Ut ifra Jodan skrev virket det som om han kom til å satse på ett av formatene, da virker det naturlig for meg å velge det formatet jeg kommer til å se flest filmer på. Logisk spør du meg.

Hehem jeg ønsker sterkt å se bourne filmene også (har til og med lest bøkene ), i tillegg til Transformers. Shrek er også tøft.
    Heroes skuffa igrunn, de to andre driter jeg kraftig i =)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Hvis det da fortsatt ikke er noen avklaring av formatkrigen i vente, synes jeg ikke det ville bli urimelig dyrt å satse på begge deler.
    Det er ingeting som tyder på at formatkrigen blir avgjort før 2008 er omme, og mest sansynlig blir resultatet da at vi får 2 formater på akkurat samme måte som idag. Eneste forskjellen er at vi da vil ha skikkelige spillere som vil støtte begge format fult ut, til en relativt billig penge. Akkurat nå ser jo spillerne forsåvidt billige for begge formater, men skal du ha begge formatene i en spiller så blir det dyrt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg får DD+ og jeg syns det er bra nok. DD på sitt beste er ikke til å kimse av.
    Nja.. Strengt tatt får du ikke DD+, du får DD eller DTS.. Ingen av delene er like bra som det originale DD+ sporet. Det er fortsatt bra lyd, og jeg er helt enig med deg i at det ikke er til å kimse av.. Personlig hører jeg uansett ikke forskjell på AC3 og ukomprimert PCM, men jeg ønsker allikevel å ha best mulig lyd.. Kanskje er det bedre uten at jeg legger merke til det..

Side 243 av 653 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •