HD formatkrigen. - Side 242

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 242 av 653 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 ... SisteSiste
Viser resultater 4,821 til 4,840 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Håper ikke folk er blitt forvirret etter teedjay's påstand i går om at HDDVD lagrer info på platen som 1080/30, det er bare tull.
    Det er 1080/24 nativ på begge formater så det er klart.
    Sukk, nå har jeg understreket at dette ikke har noen praktisk betydning what so ever - det er bare to ulike måter å løse 24p på. Det er nøyaktig de samme 24 bildene med video som lagres i begge tilfeller.

Forskjellen er bare at så lenge HD DVD benytter 30 fps timing for 24p materiale, må de flagge datastrømmen med field repeat flags - i motsetning til hva du påstår :

HDDVD & BD lagrer begge 1080/24 på disken. Ikke noe flagging for 1080/24.
    Jeg nevnte denne forskjellen som en digresjon og det var du som hisset deg opp og blåste dette opp med klipp og sitater "en masse".

Det er jo beklaglig om andre enn deg ble forvirret, i såfall kan de jo lese seg opp under "extra geeky info" her :

HD DVD / Randomness... : High Definition Facts

"HD DVD encodes audio and video in Program Streams and uses field syntax with 30 frame per second timing to represent both 30 fps interlace and 24 fps progressive content. “Missing fields” for 24P content are replaced by “repeat field flags”, the same as DVD-Video. Decoders can ignore the “flags” to output P24 or use them to output 30i. Blu-ray encodes audio and video in Transport Streams and has the option to use frame syntax to encode 24fps content with 24fps timing"

Gidder bare ikke å diskutere med folk som lager sine egne illusoriske spesifikasjoner og eventyr senarior for å prøve å skåre et fanboy poeng.
    La dem leve i forvirringen, bare synd de forleder andre med missvisende informasjon.
    Du sverger fremdeles den samme nedsnødde hersketeknikken? Litt trist egentlig - og fullstendig unødvendig

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Sukk, nå har jeg understreket at dette ikke har noen praktisk betydning what so ever - det er bare to ulike måter å løse 24p på. Det er nøyaktig de samme 24 bildene med video som lagres i begge tilfeller.

Forskjellen er bare at så lenge HD DVD benytter 30 fps timing for 24p materiale, må de flagge datastrømmen med field repeat flags - i motsetning til hva du påstår :
    Du gir deg tydeligvis ikke og har moderert det egentlige utsagnet som jeg reagerte på.
    Hele argumentet ditt er jo fundamentert i en misforståelse fra din side om hvordan dette foregår.
    Her er tre av dine originale utsagn som jeg reagerte på.
    Jeg har uthevet det som er viktig og hvor du tar feil.
    Det er HD avspilling av film (og spesielt kinofilm) som stort sett diskuterers her inne. Med kinofilm snakker vi om 24 fps som BD lagrer native (og HD DVD trikser til med frame repeat flags). Vi må ikke glemme at 24fps er det enkleste scenariet man kan presse inn på en optisk plate!
    Her ser det tydelig ut som om du sier at BD lagrer filmen som den er mens HDDVD trikser.
    Det er feil! Begge lagrer filmen som 24p som den er. Det er her bristen i logikken din begynner.
    Mener du virkelig at HDDVD tar 24p fra filmen og gjør den om til 30p, for så å lagrer den sånn på disken, det er jo totalt ulogisk.
    Det er jo det du insinuerer, før du fortsetter og konkretiserer det i ditt neste innlegg:
    BD lagrer 24p som 24p, mens HD DVD lagrer det som 30p og benytte "repeat field" flag i datastrømmen for de fields som mangler i 24p utgangspunktet.
    For det første så mangler det ikke noen fields i 24p som du skriver, men de vil mangle i spilleren når strømmen når videodekoderen. Det er likt for begge formater.

Her skriver du jo også svart på hvitt at BD lagrer 24p mens HDDVD lagrer det som 30p. Jeg tror det er her du har misforstått noe fundamentalt.
    HD DVD benytter flagging. Begge lagrer 1080p24 film på plata; BD gjør det i native 24p mens HD DVD benytter 1080p30 med flagging (ikke at det har noen praktisk betydning hverken lagringsmessig eller kvalitetsmessig) :
    Repeate flaggingen på HDDVD har ingen ting med hvordan materialet er lagret. Det er et pointer flagg som forteller decoderen i spilleren hva den skal gjøre og timingen den skal forholde seg til, for å forklare det på en enkel måte.
    Forskjellen er at BD ikke har timing flagg så videodekoderen må klare seg på egenhånd uten å få noen hjelp fra timing flagg.

Nå når HDDVD får 24p «passthrough» så betyr det bare at decoderen ignorerer timing flagget og sender det originalt lagrete 1080p/24 materialet tvers igjennon spilleren uten å tukle med det.

Både BD og HDDVD har en masse pointerflagg for menyer og kapitler osv. i tillegg til 1080p/24 datastømmen som ligger på platen, så det ene er ikke mer eller mindre Nativ enn det andre.
    Begge lagrer filmens originale progressive billedstrøm på platen hverken mer eller mindre.

Spar meg også for «Sukk» og beskyldninger om hersketeknikker, det er den absolutt laveste form for hersketeknikk å benytte seg av slike unødvendige krykker i en debatt.

Når du vil komme med et argument om hvordan BD er så mye bedre enn HDDVD så må du ihvertfall vise at du skjønner basisen og de faktiske forhold som ditt eget argument er basert på.

Jeg orker ikke engang å starte på resten av ditt egentlige formatkrig argument som surrer sammen 1080/60, noe om 250% større kapasitet, og at CGI tar mer plass og bitrate enn film.
    Jeg kan bare si at det har ingen rot i virkeligheten, både argumentet og konklusjonen.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Acer, HP og Dell
    Og pressefolk og fagpersoner vi har snakket med her nede kårer også nokså entydig Blu-ray som vinneren. Ingen vi har snakket med har noen nevneverdig tro på HD DVD.

Acer joins HD DVD Group as well as Blu-ray Disc Association - Pocket-lint.co.uk - gadget news and reviews

Acer er tydeligvis ikke overbevist om at vinneren er så klar..
    "6 September 2007 17:35 GMT - Acer, the world's fourth largest PC maker, who already makes computers with HD DVD drives, has announced it is formally joining the North American HD DVD Promotional Group. "

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh.. en slik en vil jeg ha!
    CEDIA: Toshiba, CBS to Offer Limited Edition Star Trek "Phaser" HD DVD Remote Control | High-Def Digest

Vurderer faktisk å gå til innkjøp av det Star Trek HD DVD settet, jeg synes prisen er litt i høyeste laget, men er tross alt Star Trek fanatiker.. Gylden mulighet til å kombinere både Star Trek og HD DVD fanatismen min.. Har kikket litt på promofilmen for settet, og det ser unektelig litt kult ut.. Selvsagt er det synd at det kun er 4:3, men det var vel det formatet det ble skutt i.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at all usikerheten rundt BD gjør meg selv usikker.... Kunne tenke meg å kjøpe Samsungs multi spiller, men har ikke lyst på å kjøpe noe som ikke gir meg fullt utbytte av fremtidens disker. Har pr dags dato ps3, men kunne tenke meg hd dvd også. Dem har jo en del gode tittler utover høsten når mørket kommer for fullt. Nesten uaktuelt å kjøpe en spiller til, må tenke litt på samboeren også samtidig som det ikke er kult å fylle opp stua med bokser. Har ikke noe gutterom i huset enda.

Er det rart folk ikke slenger seg med på hd-bølgen med den usikkerheten som rår. Håper leverandørene av BD snart ser å lever et fullkomment og ferdig produkt. Der synes jeg faktisk hd dvd leder.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Må si at all usikerheten rundt BD gjør meg selv usikker.... Kunne tenke meg å kjøpe Samsungs multi spiller, men har ikke lyst på å kjøpe noe som ikke gir meg fullt utbytte av fremtidens disker. Har pr dags dato ps3, men kunne tenke meg hd dvd også. Dem har jo en del gode tittler utover høsten når mørket kommer for fullt. Nesten uaktuelt å kjøpe en spiller til, må tenke litt på samboeren også samtidig som det ikke er kult å fylle opp stua med bokser. Har ikke noe gutterom i huset enda.
    Vel, valget burde vel egentlig være ganske enkelt? Siden du allerede har PS3, så trenger du jo strengt tatt ikke noen Blu-Ray spiller til..? Det beste er jo da å kjøpe en HD-DVD spiller, så er du igrunnen i mål? PS3ern er den sikreste investeringen akkurat nå når det gjelder Blu-Ray avspillere, siden profilene fortsatt ikke er ferdigstilt, og PS3 kommer nok garantert til å få en firmwareoppgradering når de er klar.

Selvsagt vil en multi-avspiller etterhvert lønne seg, men enda så er de både for dyr og støtter heller ikke profil 1.1 eller 2.0 av Blu-Ray. Regner med at dette er ordnet om ca. 1/2 år, inntil den tid så kan jo en billig Toshiba HD-E1 spiller være en grei investering? Den er jo tillegg regionsfri for HD DVD, så du kan kjøpe HD DVD filmer fra hvor du vil hen i verden.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Star Trek er ikke min type serie, men det blir interessant å høre hvordan bilde kvaliteten er siden de har gått tilbake til den originale filmkilden og restaurert derfra. Til og med gjort all FX om igjen med CGI.
    Veldig imponerende det restaurerings arbeidet. Håper det har blitt vellykket i øynene til Trekkis.
    Til og med True HD 5.1

Siden dette bare blir utgitt som Combo, er det mulig dette selger mange HDDVD spillere med alt interaktive ekstramaterialet på HD?

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Acer joins HD DVD Group as well as Blu-ray Disc Association - Pocket-lint.co.uk - gadget news and reviews

Acer er tydeligvis ikke overbevist om at vinneren er så klar..
    "6 September 2007 17:35 GMT - Acer, the world's fourth largest PC maker, who already makes computers with HD DVD drives, has announced it is formally joining the North American HD DVD Promotional Group. "
    Det kan være flere måter å tolke dette på og du tolker det kanskje ut i fra ditt ståsted.
    Men det kan være så enkelt, at Acer ønsker å tjene penger på HD DVD så lenge det formatet lever. Og det er vell greit det.
    Det betyr nødvendigvis ikke at de ikke har tro på BD formatet vinner tilslutt allikevel.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til og med True HD 5.1

Siden dette bare blir utgitt som Combo, er det mulig dette selger mange HDDVD spillere med alt interaktive ekstramaterialet på HD?
    Kødder du nå? Har de klart å fikse True HD 5.1 på Star Trek TOS? Også klarer de å "glemme" det på Transformers.. grrr.. Snakker om feil prioritering.. Nåhvel. Nok om det.

Det er helt klart en spennende satsing, det er nok også et ganske smart trekk å bruke akkurat den utgivelsen som "test-platform" for combo-only utgivelser. Det er uansett såpass dyrt sett, så prisene for platene vil ikke utgjøre noen vesentlig kostnadsøkning. Poenget med utgivelsen er jo at de har remasteret utgaven til HD, men ønsker jo også at folk som kun har DVD spiller skal kunne få dra nytte av det også.

Personlig er jeg litt skeptisk til combo, det virker som om det er en del flere problemer med discene slik at folk ikke får avspilt dem. Nå regner jeg med at dette kun gjelder HD DVD siden (?), men det kan være irriterendes nok det, for folk som kanskje akkurat har kjøpt HD DVD spiller for å kunne se på HD DVD siden, og så får de opp en feilmelding midtveis i filmen.. :-(

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å kunne alle detaljer og teknisk om HD og Blu-Ray.
    Har egentlig ingen favoritt annet en att PS3 har BR som er greit da eg kunne kjøpe meg noen BR filmer og se. Sinsykt bra bilde med TX-200 PJ. Kvaliteten på de er nok helt lik. Bare produsenter for spillere og filmer som bestemmer dette. Forbrukeren vil nok kjøpe de som har best utvalg, både på film og "DVD" spiller biten. Pris har og mye å si. Så sier bare att Blu-Ray leder overlegent når det gjelder produsenter på spillere og STORE kjente navn blant Ola Normann som Pioneer og Sony.
    Håper såklart Blu-Ray vinner, og om ikke vil eg ha begge !
    Tenk så bra for forbrukeren om vi har begge, priser vil jo synke som mobilpriser når det kom 100 forskjellige aktører

GLEDER meg til de begynner å selge/leie ut HD/BR i butikkene. Da vil vi se hvem som vinner !

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på lengden på filmen som er på skarve 93 minutter og ser på andre filmer på HDDVD som faktisk er lenger og har True HD så blir jo plasshensyn et så søkt og oppkonstruert argument at man kan finne hundre måter å kalle argumentet idiotisk på.
    Det blir like dumt som når BDA sjefen Simons står på IFA og argumenterer for at HDDVD har for liten plass for filmen Cars på 116min, når han burde vite at King Kong på HDDVD er på 187min.
    Har man ikke bedre argumenter for formatet sitt så burde man heller gå stille i dørene.

Hvis folk ikke tar mer hensyn til de reelle fakta når de argumenterer for sitt format så finner jeg det helt saklig å kalle dem fanboys.
    Oppkonstruerte poeng som glatt overser fakta regner jeg som for fanboy argumenter.
    Det som forundrer meg er at det er jeg som får kritikken når jeg peker på fakta mens de som overser fakta og snur og vender på dem for å underbygge et argument ikke får noe kritikk.
    Nå synes jeg du tar helt av igjen ARTY.

Hvis det er slik at alle HD DVD spillere kan dekode True HD lyd og det er mer enn nok plass på plata, hvorfor bruker de det ikke da?

Det koster ikke noe mer å lage plata med lossless lyd.

Kan det være at det er så mye ekstradritt på Blades of glory og Transformers at det rett og slett ikke er plass til lossless lyd?

Hvis en eller annen BDA sjef mener ( han har sikkert ikke peiling men fått beskjed om å si ) at med alt mulig ekstradritt og lossless lyd er det ikke plass til Cars på en HD DVD plate hvis kvaliteten skal være på topp.

King kong hadde så og si ingenting ekstramateriale og ingen True HD lyd den heller.

HD DVD ofter lydkvalitet fremfor ekstramateriale.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esp1, du kommer ikke her og mener at Dolby Digital Plus ikke er like bra som masteren??
    Kommer du her og påstår at Dolby Digital Plus er like bra som masteren?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere å kjøpe meg en ny notepad fra Toshiba og ser at man da får med HD DVD spiller og DVD brenner "på kjøpet".

Lurer på hvor bra bildet blir over HDMI sammenliknet med en standalone spiller?

1080p/24 og greier visstnok.

Sony og mange andre har selvsagt tilsvarende Blu-ray drev i sine notebooks men jeg har alltid vært godt fornøyd med Toshiba maskinene tidligere.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kommer du her og påstår at Dolby Digital Plus er like bra som masteren?
    Det var en liten intern kommentar til Esp1..

Når det gjelder Dolby Digital Plus.. Vel, jeg er litt usikker på om det er mulig å høre forskjell på DD Plus med 1.5mbit vs. PCM som er 4,2mbit. De færreste klarer å høre forskjell på 1.4mbit CD-audio lyd vs. 320kbit MP3 lyd, men allikevel mener folk at de skal klare å høre forskjell på noe som vil tilsvare 1.4mbit CD lyd vs. 720kbit MP3..? Det *jeg* synes er rart er hvordan Blu-Ray folkene har sluppet unna med å mikse i 16bit/44khz og kaller det "HD-lyd".. Det er jo 24bit/96khz vi burde forvente oss..

Greit nok: Dekoderen som sitter i Toshiba HD DVD spillerne er ikke perfekt, den mikser lyden lavere enn den skal. Men så snart vi får HDMI 1.3 receivere, så kan jeg garantere deg at det blir omtrent umulig å høre forskjell på Dolby Digital Plus 1.5mbit vs. PCM 4.2mbit..

Vil bare avslutte med følgende: Jeg tror ikke det er mulig å høre forskjell på DDPlus vs. ukomprimert 44khz/16bit lyd, men allikevel så ville jeg nok ha ønsket at flest mulig titler kom ut i best mulig lyd. Jeg synes ikke 44khz/16bit som blir brukt på de fleste Blu-Ray utgivelser er "bra nok"..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten så er Shooter en typisk Paramount film på Blu-ray med DD 5.1 640Kbps lyd og Mpeg2 komprimering og litt ekstramateriale.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns DD+ er bra, og jeg foretrekker å kunne kjøre en enkel separat lydkabel til lydanlegget mitt i stedet for den forbanna HDMI-dritten som kombinerer alt. Lyden og bildet skal gå to forskjellige veier i rommet i mitt hjemmekino.

Shooter på HD DVD har veldig bra bilde og lyd (DD+ lydsporet). Jeg var litt imponert når jeg så den.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå synes jeg du tar helt av igjen ARTY.

Hvis det er slik at alle HD DVD spillere kan dekode True HD lyd og det er mer enn nok plass på plata, hvorfor bruker de det ikke da?

Det koster ikke noe mer å lage plata med lossless lyd.

Kan det være at det er så mye ekstradritt på Blades of glory og Transformers at det rett og slett ikke er plass til lossless lyd?

Hvis en eller annen BDA sjef mener ( han har sikkert ikke peiling men fått beskjed om å si ) at med alt mulig ekstradritt og lossless lyd er det ikke plass til Cars på en HD DVD plate hvis kvaliteten skal være på topp.

King kong hadde så og si ingenting ekstramateriale og ingen True HD lyd den heller.

HD DVD ofter lydkvalitet fremfor ekstramateriale.
    Desverre Arendal jeg tar ikke av igjen, har ikke gjort det før heller.:-D
    TrueHD tar ca. 2GB med plass for en 2 timers film så det plassproblemet må jeg desverre si er bare et BD argument uten fundament.
    Det er som jeg postet for et par deager siden bare et valg Paramount tar.
    Begynn her med Amirs poster på denne siden Insiders Tracking Thread: post it here - Page 25 - AVS Forum og les alle postene + at man får forklaringer på BD diskenes produksjonsproblemer fra Amir og Dave Vaughan.
    Lyd diskusjonen går på side24, 25, 26, og 27.
    28 og 29 også faktisk, men blandet med litt annet.

Her er et par sitater som forklarer det litt:
    Filmixer
    Until someone from Paramount chimes in, you don't know if they do or don't have a choice. And even if they do, and they pick the lossy one knowing that it will sound the same as a lossless version for no other reason than choice, why is their reasoning relevant if what comes out of the speakers is the same?

But I would be a fool and a liar if I told you that I could discern the difference between the master, a lossless THD encode and a 1.5 DD+ encode 9 times out of 10, even with my own tracks. That's why "just good enough" does it for me and I spend my energy on more important issues (like trying to save theatrical presentation from getting any worse than it is.)
    Hel teksten:AVS Forum - View Single Post - Industry Insiders Master Q&A thread IV: ONLY Questions to Insiders

Originally postet by scaesare
    And as a reference for folks here, the bitrates for 6 channel TrueHD@ 16bit/48Khz is 1.4Mbps avg/3Mbps peak. The rates for 6 channel 24bit/48Khz is 3.4Mbps avg/5Mbps peak. Notice the non linear scaling of the bitdepth-to-bitrate ratio due to the increased noise in the lowest bits to which John refers to.

As such for 20bit/Khz, a bitrate of 2.4Mbps avg/4Mbps peak is a safe assumption, and it may be more like 2.0 avg/3.7-3.9 peak in reality.

Just please consider that for less than 4Mbps peak bandwidth, you can have lossless compression at a bitdepth that exceeds anything the source is going to have delivered to begin with. And for a 2 hour movie that's a whopping 1.8GB total storage.

Of course, lossless 16 bit sound is still stellar if mastered correctly, and even requires less bit budget.

Just some context for any arguments that either of the formats can't do lossless audio while still having sufficient bitrate for pristine video and extras.

Additionally, many folks site the bandwith used by lossless as the limiting factor on HD DVD... but I suspect they haven't done the math. Take for instance a TrueHD track at 3Mbps. That's only a 5% bit budget premium over it's lossy 1.5Mbps DD+ counterpart.
    Hele diskusjonen litt nede på siden her:
    Insiders Tracking Thread: post it here - Page 26 - AVS Forum

Er desverre for trett til å diskutere dette mer i kveld, men her burde alle som ønsker mer kunnskap om lyd generelt og filmlyd på HD formatene spesielt ha mye lesestoff utover natten.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en liten intern kommentar til Esp1..

Når det gjelder Dolby Digital Plus.. Vel, jeg er litt usikker på om det er mulig å høre forskjell på DD Plus med 1.5mbit vs. PCM som er 4,2mbit. De færreste klarer å høre forskjell på 1.4mbit CD-audio lyd vs. 320kbit MP3 lyd, men allikevel mener folk at de skal klare å høre forskjell på noe som vil tilsvare 1.4mbit CD lyd vs. 720kbit MP3..? Det *jeg* synes er rart er hvordan Blu-Ray folkene har sluppet unna med å mikse i 16bit/44khz og kaller det "HD-lyd".. Det er jo 24bit/96khz vi burde forvente oss..

Greit nok: Dekoderen som sitter i Toshiba HD DVD spillerne er ikke perfekt, den mikser lyden lavere enn den skal. Men så snart vi får HDMI 1.3 receivere, så kan jeg garantere deg at det blir omtrent umulig å høre forskjell på Dolby Digital Plus 1.5mbit vs. PCM 4.2mbit..

Vil bare avslutte med følgende: Jeg tror ikke det er mulig å høre forskjell på DDPlus vs. ukomprimert 44khz/16bit lyd, men allikevel så ville jeg nok ha ønsket at flest mulig titler kom ut i best mulig lyd. Jeg synes ikke 44khz/16bit som blir brukt på de fleste Blu-Ray utgivelser er "bra nok"..
    Foreslår at man tar interne kommentarer på PM hvis man vil unngå kommentarer, evt skriver ESP1: eller noe sånt.

Uansett så er jeg enig i at man mest sannsynlig ikke hører forskjell på DD+ og DD THD men i disse HD tider bør man la folk velge selv.

Jeg er rimelig sikker på at lyden på masteren er i 16bit 44 khz og at den økte bit dybden i DTS HD MA og DD THD kun var snakk om upsampling som ikke nødvandigvis gir noe bedre lyd.

Det er jo slik at selv om dekoderen i spilleren ikke kan dekode DD THD eller DTS HD MA så kan de ta "core" informasjonen som tilsvarer DD+ og DTS HD og da kan de likevel se filmen senere i en ny spiller med disse dekoderene.
    Man slipper å måtte kjøpe favorittfilmen en gang til fordi den kommer i en ny 2 disc utgave med DD THD lyd på ett senere tidspunkt.

Over til noe helt annet så blir det jo påstått fra flere hold at man ikke vil kunne sende ut DD THD eller DTS HD MA i bitstream til receiveren hvis denne er enkodet i advanced modus noe alle dagens HD DVD og fremtiden Blu-ray filmer vil være. Hva som er poenget med disse dekoderene i receiverene da er jeg veldig usikker på.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare hive med et innlegg fra Amir som forteller litt om hvorfor MS ikke er i BDA.

Originally Posted by Azumi
    I have a question to Amir:

Yesterday, a quote from Don Ecklund made the headlines, stating that they "would be thrilled if Toshiba and Microsoft joined the BDA".

If - and I mean IF - those were more than pretty words, would Microsoft and Toshiba have the *political willingness* to hold talks to see if anything relevant could come out of it?
    Originally Posted by amirm
    It is not a matter of political willingness.
    It really isn't. We would have been more than happy to join years ago if the invitation is what it should have been: the offer to join a standardization group. But that is not the offer. Instead, any action would be spun as us giving up on HD DVD and moving toward BD format. And I don’t say this hypothetically. I say it from experience. Let me give some historic perspective.

Before there was BDA, there was another spin-off from DVD forum called DVD+RW forum. You know, the people who brought you the "+" version of DVD writable media, fighting with "-" version from DVD Forum. Most of the personalities are on in the same. Founding members were Philips, Sony, HP, etc.

Like this time, we got an invite to join (about 4-5 years ago). We said fine, we would look at it joining as that would let us shape their technical direction to make their format easier to support in Windows. They asked us for a press release, and we got a draft to review. Then all hell broke loose. Before I could say a word about whether we liked the release or not, they went ahead and released it! So I come to work to face a ton of angry calls from executives in DVD Forum, saying they were told that Microsoft was “giving up” on –RAM and –R/-RW formats. And why we would not have at least given them a heads up on the announcement (which is customary). Needless to say, I had nothing to tell them. So I did the only thing in my power, which was decide to not join +RW forum.

In 20+ years of business, I had never seen multi-company announcement get handled like this. There are strict legal and business checklists for issuing joint press releases. When I asked what happened, it was a “sorry, this person screwed up.” When stuff like this happens, and then the same people come and ask you to join BDA and ask for a press release, these memory are very fresh in your mind in how you answer them.

By the way, I have expressed the above sentiments to BDA companies every time they ask us to join. And they never had a good answer for it. So no, we are not going to join BDA. If they want people to take such an invite seriously, then they need to do what DVD Forum has done. Namely, separate standardization from marketing, And while they are at it, separate copy protection from format creation. That way, you can allow people from opposite camp to join as is the case with many BDA companies being on the board of DVD Forum.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin melding det der Arty.. Jeg blir bare mer og mer imponert over Amir.

Det er vel liten tvil om at han skal ha mye æren for HD DVDs relativt store suksess på diverse web-forum. Makan til klar tale ifra en person såpass langt oppe i et stort selskap skal en lete lenge etter, slikt kan rett og slett ikke kjøpes for penger..

Side 242 av 653 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •