HD formatkrigen. - Side 241

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 241 av 653 FørsteFørste ... 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 237 238 239 240 241 242 243 244 245 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 ... SisteSiste
Viser resultater 4,801 til 4,820 av 13053
    Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Ingen tvil hvem som er fanboy her akkurat.
    For min del er denne tråden her underholdene, men slike poster trenger vi ikke å ha her
    så langt har ikke Arty brukt betegnelsen fanboy uten at det er berettiget, han har appåtil redegjort for hvilke kriterier som ligger til grunn når den betegnelsen har blitt brukt. Er det noen som hele tiden forholder seg til fakta her i tråden, så er det nettopp Arty.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    så langt har ikke Arty brukt betegnelsen fanboy uten at det er berettiget, han har appåtil redegjort for hvilke kriterier som ligger til grunn når den betegnelsen har blitt brukt. Er det noen som hele tiden forholder seg til fakta her i tråden, så er det nettopp Arty.
    Han har mange bra poster også, bare litt synd ordet fanboy dukker opp så ofte.
    Uansett så dukket opp Mad Max 2 BD i posten i dag, og fy *** for et bilde!
    Noen som vet når Mad Max 3 kommer til BD?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se noen sider tilbake du, og les gjennom hele Blades of Glory BD har/har ikke lossless lydspor diskusjonen du. Arty mener først at et PCM lydspor på Blades of Glory er en "våt drøm for BD-fanboys". Så gir han "jamt F***" i akkurat den filmen og samtidig anklager han alle andre for å vri og vrenge på argumentene og sier folk skal tenke før de skriver. Veldig imponerende.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Ja, Paramount har så langt ikke gitt ut noen filmer med lossless lyd. De annonserte at Blades of Glory skulle komme med PCM for BD og TrueHD for HD DVD og dermed bli den første filmen med lossless lyd. Nå viste det seg at den allikevel ikke kom med lossless lyd. Er det da så sikkert at de ikke hadde droppet dette også på Blu-ray utgaven?

En grunn til at mange Blu-ray utgivelser kommer med PCM er nok også at alternativet er standard DD eller DTS. Mange Blu-ray spillere kan ikke dekode et DD+ spor. For HD DVD er det nok mer fristende å benytte DD+ da alle spillere kan dekode dette. Du skal nok også ha rimelig high end utstyr og gode ører for å høre forskjell på DD+ og PCM.
    Kan ikke være riktig dette, har selv shooter fra paramount på BD og den har loosless lyd. (PCM)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Kan ikke være riktig dette, har selv shooter fra paramount på BD og den har loosless lyd. (PCM)
    Er du helt sikker på det? Da har det gått hus forbi denne anmelderen ihvertfall.

Blu-ray Review: Shooter | High-Def Digest

"Forgive the rant, but at this point Paramount should really be offering high-resolution audio (PCM, Dolby TrueHD, DTS-MA -- take your pick) across the board on its high-def new releases. Instead, the studio continues to offer unequal standard audio specs across its dual-format releases, giving this Blu-ray edition of 'Shooter' a Dolby Digital 5.1 surround track at a measly 640kbps, while the HD DVD gets a 1.5mbps Dolby Digital-Plus mix."

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    I følge HighDefDigest har Shooter DD+ på HD DVD og vanlig dolby digital på Blu-ray
    Forgive the rant, but at this point Paramount should really be offering high-resolution audio (PCM, Dolby TrueHD, DTS-MA -- take your pick) across the board on its high-def new releases. Instead, the studio continues to offer unequal standard audio specs across its dual-format releases, giving this Blu-ray edition of 'Shooter' a Dolby Digital 5.1 surround track at a measly 640kbps, while the HD DVD gets a 1.5mbps Dolby Digital-Plus mix.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sette 'labeler' på andre beriker ikke akkurat diskusjonen. Jeg syntes det sier mer om de som bruker det enn de som det er rettet mot, og brukes på begge sider av de som selv står lengst til høyre og venstre.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Er du helt sikker på det? Da har det gått hus forbi denne anmelderen ihvertfall.

"Forgive the rant, but at this point Paramount should really be offering high-resolution audio (PCM, Dolby TrueHD, DTS-MA -- take your pick) across the board on its high-def new releases. Instead, the studio continues to offer unequal standard audio specs across its dual-format releases, giving this Blu-ray edition of 'Shooter' a Dolby Digital 5.1 surround track at a measly 640kbps, while the HD DVD gets a 1.5mbps Dolby Digital-Plus mix."
    Er ikke mange dager siden jeg så denne så jeg mener bestemt at den hadde PCM, men jeg kan dobbeltsjekke i kveld.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Opprinnelig skrevet av oba

En grunn til at mange Blu-ray utgivelser kommer med PCM er nok også at alternativet er standard DD eller DTS. Mange Blu-ray spillere kan ikke dekode et DD+ spor. For HD DVD er det nok mer fristende å benytte DD+ da alle spillere kan dekode dette. Du skal nok også ha rimelig high end utstyr og gode ører for å høre forskjell på DD+ og PCM."

Det blir litt bakvendt for meg. Vi vil ha best mulig 1080p video og lossless-lyd. Vi vil ikke ha resultat som mesteparten finner tilfredsstillende, men ett resultat som selv de mest kresne sier seg fornøyd med.

Se f.eks. på avsforum, så er det dokumentert ved flere 'shoot-outs', av anerkjente personer med mange mange tilstede mellom de beste 720p og 1080p projectorer, så er det mange som ikke har sett forskjell, og noen syntes tilogmed at 720p projectorene ga best resultat, dette har selvsagt mange variabler, men vi vil jo ikke gå tilbake til 720p av den grunn, selvom de fleste ikke ville se forskjell.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av my2cents
    Uansett så dukket opp Mad Max 2 BD i posten i dag, og fy *** for et bilde!
    Noen som vet når Mad Max 3 kommer til BD?
    Denne har hele tiden vært sensurert i USA. Noe forandring her?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Opprinnelig skrevet av oba

En grunn til at mange Blu-ray utgivelser kommer med PCM er nok også at alternativet er standard DD eller DTS. Mange Blu-ray spillere kan ikke dekode et DD+ spor. For HD DVD er det nok mer fristende å benytte DD+ da alle spillere kan dekode dette. Du skal nok også ha rimelig high end utstyr og gode ører for å høre forskjell på DD+ og PCM."

Det blir litt bakvendt for meg. Vi vil ha best mulig 1080p video og lossless-lyd. Vi vil ikke ha resultat som mesteparten finner tilfredsstillende, men ett resultat som selv de mest kresne sier seg fornøyd med.

Se f.eks. på avsforum, så er det dokumentert ved flere 'shoot-outs', av anerkjente personer med mange mange tilstede mellom de beste 720p og 1080p projectorer, så er det mange som ikke har sett forskjell, og noen syntes tilogmed at 720p projectorene ga best resultat, dette har selvsagt mange variabler, men vi vil jo ikke gå tilbake til 720p av den grunn, selvom de fleste ikke ville se forskjell.
    Jeg er ikke uenig, men sett fra studioenes utgangspunkt så kan de for Blu-ray velge PCM lyd ellers må de gå for DD eller DTS. Da tvinges de nesten til å velge PCM.
    For HD DVD har de også DD+ som et alternativ til TrueHD eller PCM og da har de uansett et alternativ som er oppgradering fra DD/DTS.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvis du ser på lengden på filmen som er på skarve 93 minutter og ser på andre filmer på HDDVD som faktisk er lenger og har True HD så blir jo plasshensyn et så søkt og oppkonstruert argument at man kan finne hundre måter å kalle argumentet idiotisk på.
    Det blir like dumt som når BDA sjefen Simons står på IFA og argumenterer for at HDDVD har for liten plass for filmen Cars på 116min, når han burde vite at King Kong på HDDVD er på 187min.
    Har man ikke bedre argumenter for formatet sitt så burde man heller gå stille i dørene.
    Så er det jo mulighet for at en film bruker høyere bitrate enn en annen. Joda, det rimer ikke helt at en såpass kort film skulle gi plassproblemer om det bare er snakk om to lydspor, ett komprimert og ett lossless. Dog, skal man ha lossless lydspor i en drøss med andre språk (som kanskje etterhvert blir vanlig i Europa?), kan det være noe i det. Men klart, ser jo at det blir å strekke argumentet ganske langt.

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvis folk ikke tar mer hensyn til de reelle fakta når de argumenterer for sitt format så finner jeg det helt saklig å kalle dem fanboys.
    Oppkonstruerte poeng som glatt overser fakta regner jeg som for fanboy argumenter.
    Det som forundrer meg er at det er jeg som får kritikken når jeg peker på fakta mens de som overser fakta og snur og vender på dem for å underbygge et argument ikke får noe kritikk.
    Klart, det fører ikke med seg noe positivt når brukere poster usannheter for å fremme "sitt" format. Men hvilke positive følger får det å kalle folk dumme fanboys? Kommer de til å sette seg ned å tenke "huff, nå jeg har visst blitt lurt av BDA-propaganda, bør tenke meg om neste gang"? Det tviler jeg igrunnen på. Tvert imot, jeg tror de bare blir sinte, på samme måte som du åpenbart blir det, og så eskalerer bare krangelen. Det faktum at du har rett i endel av disse sakene berettiger ikke denne typen personangrep, og det er derfor du får kritikk: Ikke på grunn av det du sier, men måten du sier det på. Det hadde gagnet alle om man kort og greit hadde påpekt hva som er feilaktig informasjon, uten å samtidig slenge ut fanboy- og propagandabeskyldninger.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På HD DVD er det det viktigste at spillerne er billige og at platene inneholder mest mulig bonusmateriell - hvis jeg har forstått HD DVD tilhengerne her inne riktig.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ITavisen | Sony redigerte Wikipedia

Såntno kombinert med rootkit etc. er vel ikke med på å fremme folks tanker om Sony...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    På HD DVD er det det viktigste at spillerne er billige og at platene inneholder mest mulig bonusmateriell - hvis jeg har forstått HD DVD tilhengerne her inne riktig.
    Esp1, du kommer ikke her og mener at Dolby Digital Plus ikke er like bra som masteren??

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony-ansatt blir jo litt annet enn at Sony selv stod for det...patetisk er det uansett:-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Se noen sider tilbake du, og les gjennom hele Blades of Glory BD har/har ikke lossless lydspor diskusjonen du. Arty mener først at et PCM lydspor på Blades of Glory er en "våt drøm for BD-fanboys". Så gir han "jamt F***" i akkurat den filmen og samtidig anklager han alle andre for å vri og vrenge på argumentene og sier folk skal tenke før de skriver. Veldig imponerende.
    Jeg tror vi igjen kan konkludere med det åpenbare:

En BD-plate har bedre plass til lossless lyd enn en HD DVD-plate.

På HD DVD er det jallafunksjoner som er i fokus. Det gir meg som AV-entusiast lite.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Esp1, du kommer ikke her og mener at Dolby Digital Plus ikke er like bra som masteren??
    Jeg har blitt kresen. Jeg vil ha lossless lyd og bilde. Alternativt det som er minst lossy. Ikke glem at bruk av alle lossy codecs på plate kun er et resulatat av svakhetene til lagringsmediet.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony-ansatt blir jo litt annet enn at Sony selv stod for det...patetisk er det uansett:-D
    Sant det Men, det er synd for Sony, dette er ikke det de trenger.
    BTW, har ikke noe i mot Sony selv. Satte opp et rimelig surroundoppsett for en kompis, da ble det en Sony reciever.
    Eneste jeg fant da til undr 4 lapper med HDMI oppskalering og mic.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må skille mellom Sony Music og Sony (som elektronikkSony). Musikkbiten er vel der de stygge ulvene lager trøbbel, ATRAC, rootkit, RIAA-samarbeid mm. Det konsernet er større en oljenorge, så vi skal ikke ta alle over en kam.

Side 241 av 653 FørsteFørste ... 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 237 238 239 240 241 242 243 244 245 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •