HD formatkrigen. - Side 238

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 238 av 653 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 ... SisteSiste
Viser resultater 4,741 til 4,760 av 13053
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Vel, det jeg vet, utifra min egne tester med Toshiba HD-DVD spilleren og TrueHD. Når den konverterer TrueHD til PCM, så får jeg et vesentlig lavere lydspor enn dersom jeg skulle ha hørt på et DTS eller AC3 enkodet lydsport av samme film. Jeg må øke lydtrykket på receiveren med ca. 10dB for å få samme volum.. Har du(EDIT: AndersT2, som var den som opplevde forskjellen) mulighet til å teste om volumet som kommer ut er likt på de 2 spillerne? Kan det skje noen slags miksing inne i spillerne som er årsaken til problemet? Uansett, for min egen del så er dette klusset med Dolby Digital Plus og TrueHD en god nok unskyldning til at jeg kommer til å hoppe over til HDMI 1.3 så snart det kommer en skikkelig receiver på markedet. (Enten Yamaha RX11 eller Denon AVP-xxx (?), strengt tatt en prosessor, husker ikke modelnavnet)

*Ang Esp1, tror ikke han sa DD var bedre, det var vel like bra ? Eller "transparant" til masteren..
    Jeg merker det samme selv, når spiller gjør om feks true hd til PCM blir lyden ganske lavere. Dog ikke noe stort problem, og det er lett å høre at lyden blir flere hakk bedre en om man bruker coax eller optisk ut.

Håper det kommer noen seriøse tester - sammenligning av feks true hd til pcm til reciever/pre amp vs. true hd bitstream rett inn i reciever/pre amp.

AndersT2; skal du snart på konsert ? (OT...) vet fu at volumet var det samme når du sammenlignet lyden på 300 og PS3?

Stemmer det med Espen, han mente at DTS ikke låt bedre.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne her var jo søt da:
    Shiny Shiny: Blu-ray vs HD-DVD: what's the situation now?

"There's nothing tech-heads like better than a good battle. Picking sides. Getting sweaty and passionate. Ruling out friendships with anyone who sympathises with the opposition. And they don't come much bigger than the current high definition format battle. Since IFA last week the dust has settled, we've picked ourselves up, and we're ready to have a post-match analysis."

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Hadde bestilt disse, nå fikk jeg beskjed om at de var gone with the wind
    Lurer på hvorfor...

Starship Troopers
    Me, Myself & Irene
    Commando (er fremdeles annosert på DVD i ny unrated utgave)
    Rod Stewart: One Night Only! Live at Royal Albert Hall

Fikk beskjed i går kveld, mulig det er flere og?
    Hmm.. Fant iallefall følgende ang. Starship troopers:
    Sony Puts 'Starship Troopers' Blu-ray on Hold | High-Def Digest

De andre må jeg sjekke litt mer om..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Litt lei nyhet for den meget fristende Samsung BD-UP5000 DUO spilleren.
    Den vil ikke ha BD profile 1.1 eller 2.0.
    Nå er jeg litt forvirret når det gjelder disse profilene, men den skal jo støtte BD java og det er vel profile 1.1?

Vedlegg 22751

Den vil også støtte DTS HD MA etter firmware oppgradering samt 1080p/24 fra både Blu-ray og HD DVD.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå er jeg litt forvirret når det gjelder disse profilene, men den skal jo støtte BD java og det er vel profile 1.1?
    Nope, alle BD-spillere støtter BD Java.

Profil 1.1 dreier seg om sekundær dekoding av parallelle video og audio strømmer for PiP og interaktiv lyd.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vedlegg 22751

Den vil også støtte DTS HD MA etter firmware oppgradering samt 1080p/24 fra både Blu-ray og HD DVD.
    Ja du er ikke den eneste som er forvirret. Alle forventet at den skulle støtte 1.1 og 2.0, om ikke det minste ha hardware ombord så den kunne oppgraderes, men som du ser av linken er visst ikke det tilfelle alikavel.
    Samme er jo med Denon spilleren.
    Har en mistanke om at det ikke kommer 1.1/2.0 spillere i år.
    Kanskje vi får vite mer fra Cedia.
    Heller ingen offesiell bekreftelse på at PS3 kan oppgraderes.
    Det som de siste dagene har kommet frem på AVS så er det også mange punkter i profilene som ikke helt er som de er blitt fremsatt av BD Insiders tidligere.

EDIT: Ser ut som om den nye LG DUO spilleren er full profil, og da kan man jo regne med at Samsung er likedan.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Profil 1.1 dreier seg om sekundær dekoding av parallelle video og audio strømmer for PiP og interaktiv lyd.
    BD Java har i visse tilfeller skapt problemer med avspilling. Den siste Pirates filmen på BD slet vi skikkelig med å få spilt av. Vi måtte oppgradere Sony BDP S1E med siste software for å få dette til. Selv da brukte filmen flere minutter på å starte. (Med det mener jeg å trykke seg gjennom trege menyer for å komme dit hvor man faktisk kan se filmen). Mye kan tyde på at det enten er mangelfulle standarder for BD Java, eller at filmselskapet har rotet det litt til med denne filmen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvordan lyden kan være forskjellige, men det er vel ingenting som er umulig.. Bildet har jeg hatt misstanke om lenge, spesielt i sorte partier.. For min egen del så virker det som om jeg har for høyt sortnivå, og at det i tillegg forsvinner detaljer i det sorte.. Har forsøkt litt med forskjellige instillinger, men har ikke testet alle.. For øyeblikket bruker jeg component for å overføre fargene, men tenkte å teste med RGB, og Full RGB.. Uansett så er brukervennligheten uovertruffen på PS3 (kjapp responstid++), og det faktum at jeg får 1080p24 til Pearlen min gjør at jeg uansett er fornøyd. BTW: Er det flere som har Pearl og PS3? Hva slags instillinger bruker dere, og er dere fornøyd?
    Jeg har VW50 og PS3 og kjører full RGB og sammenliknet med DVD så er ikke bildet spesielt mørkt og jeg føler heller ikke jeg mister detaljer.
    Etter 1.9 oppdateringen og 24fps så har jeg fått sinnsykt glatte panoreringer og ett skarpt bilde.
    Jeg ser derimot frem til å få DVE på Blu-ray slik at jeg kan kalibrere opp mot Blu-ray og ikke DVD sånn som i dag.
    Jeg bruker ikke PS3 til DVD da ingenting slår 576i ut fra pioneer spillerene og inn til VW50.

Nå kommer jo 5000 modellen til Samsung med 1080p/24 på både HD DVD og Blu-ray og da får man det beste fra begge formatene.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er det geniale med komprimeringssytemer. Jo mindre endring ifra bilde til bilde, jo enklere er det å komprimere mye. Derfor er det ikke slik at 60 bilder i sekundet vil medføre at det automatisk blir 250% mer bildeinformasjon etter komprimeringen i forhold til 24 bis.

Er det forøvrig bekreftet at Blu-Ray i det hele tatt kan lagre 1080p60? Ser veldig få henvisninger til slikt når jeg googler i det minste..
    Jeg tviler vel på om vi får noe mer enn 1080p/25 eller 30 og så en 4 dobling derfra internt i fremviser.

Bare det å gå fra 1080i/60 til 1080p/30 er nok kvalitetsmessig godt nok så lenge vi har Blu-ray og HD DVD.

Vi får nok en økning i oppløsning samtidig med en eventuell økning i framerate vil jeg tro.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden jeg sammenlignet med var S300 og PS3, ikke Toshibaen. Hvor ja, lyden fra True HD er lavere. Men det er ingen grunn til å velge noe annet fremfor den, det er bare å skru opp.

Lyden jeg sammenlignet var PCM fra begge min BD spillere, og som jeg sa, at jeg opplevde den som bedre fra S300. Om det er slik at S300 faktisk er bedre, eller om jeg vil at den skal være bedre vet ikke jeg. Men jeg oppfattet det slik. Toshibaen ligger nok i nærheten av disse. Bare synd det er altfor få HD DVD plater med True HD. Det blir for det meste DD+ som brukes.

TKLEV: Når du tester innstillinger, så bytt mellom RGB og Full RGB, da vil du se at Full RGB gir mye mørkere bilder, og mange av detaljene forsvinner. Jeg testet med den skipsscenen i Pirates, hvor de skyter med gaffler osv. På starten av det kapittelet, når de står ute i solskin, før de snur båten. Så vil du kunne se at han med det grå skjegget får, med full RGB, halve fjeset dekket med skygge, uten detaljer. Med RGB så forsvinner mesteparten av skyggen, halve fjeset er forstatt i skyggen, men det blir lysere, og alle detaljer kommer frem. Det er for lyst ute for at hans fjes skal bli totalt mørkt, selv i skyggen.

TOMSAVINI.

Me Myself and Irene og Commando ble utsatt fordi Fox ikke ville utgi filmer på BD formatet før BD+ var i orden. De begynner å gi ut filmer nå, og da dukker disse opp igjen snart tipper jeg.

Starship Troopers er det Sony som har, og de utsatte den en liten stund, uten den store begrunnelsen hvis jeg husker rett.

OG JA: Selvfølgelig skal jeg på konsert. Dem blir det mange av denne høsten Tenk at dårlig lyd kan være så moro

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

Og hva er da 2.0?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er da 2.0?
    Internet funksjonen, også kalt BD-Live.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Me Myself and Irene og Commando ble utsatt fordi Fox ikke ville utgi filmer på BD formatet før BD+ var i orden. De begynner å gi ut filmer nå, og da dukker disse opp igjen snart tipper jeg.

Starship Troopers er det Sony som har, og de utsatte den en liten stund, uten den store begrunnelsen hvis jeg husker rett.
    Det er ting som tyder på at katalogfilmene som er annonsert nå før jul er uten BD+ og at BD+ blir forbeholdt nyhetene.
    Dette er jo forsåvidt logisk all den tid de fleste filmene finne på dvd og mange har blitt vist HD på TV og således er katta allerede ute av sekken.
    FOX ville egentlg ha BD+ på alle, men de har nok blitt presset rimelig hardt får å slippe flest mulige katalogtitler før jul.

På nyhetene derimot vil nok det mest paranoide filmselskapet i verden ha BD+ på plass.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internet funksjonen, også kalt BD-Live.
    Ah, selvfølgelig

1.0 er dagens med "DVD funksjonalitet"
    1.1 er med pip osv.
    2.0 er med nedlastbart innhold fra internet.

Da er jo spørsmålet hva som er flaskehalsen i å få dette på plass.

PS3 er i teorien oppgraderbar da den har hardwaren som skal til.

Samsung sin spiller burde også kunne oppgraderes hvis det stemmer at den støtter pip, og på grunn av full HD DVD støtte må den jo også kunne støtte 2.0 når den profilen en gang er ferdig, skulle jeg tro.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nyhetene derimot vil nok det mest paranoide filmselskapet i verden ha BD+ på plass.
    Noen som vet om det er sluppet noen filmer med BD+ ennå?

Forventer egentlig en haug med filmen funker ikke innlegg. Litt pessimistisk

Over til noe annet:

PCM vs True HD:

Satt å så remasteren av Fifth Element i går, og byttet litt frem og tilbake mellom lydsporene. Det virket som det var litt mer liv i PCM sporet, ikke mye men litt. Litt mer detaljer og litt mer rom.

På disse så var lydstyrken lik, slik at det ikke var snakk om noe volum forskjeller.

Noen flere som har testet litt frem og tilbake med samme film?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følte det samme jeg også men har ikke turt å skrive detops:

Sinnsykt liten forskjell men likevel en anelse.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, selvfølgelig

1.0 er dagens med "DVD funksjonalitet"
    1.1 er med pip osv.
    2.0 er med nedlastbart innhold fra internet.

Da er jo spørsmålet hva som er flaskehalsen i å få dette på plass.

PS3 er i teorien oppgraderbar da den har hardwaren som skal til.

Samsung sin spiller burde også kunne oppgraderes hvis det stemmer at den støtter pip, og på grunn av full HD DVD støtte må den jo også kunne støtte 2.0 når den profilen en gang er ferdig, skulle jeg tro.
    I teorien ja, siden det ser ut som om både Samsungen og LG'n har Broadcom SOC.
    Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    Men når jeg leter rundt etter konkret info så virker det som om alle fremdeles er usikre, derfor håper jeg at noen fra AVS som besøker Cedia kan stille noen direkte spørsmål om hvordan situasjonen egentlig er.
    Også interessant om disse spillerene kan kjøre 1080p/24 eller er låst til /60.
    Originally Posted by Talkstr8t
    I have further information. I'm currently in Berlin (where IFA is underway). I was told here by a CE vendor exec who has announced new model(s) that, even though the players are shipping with 1.0, they do in fact intend to ship 1.1 (and possibly 2.0) support when possible. I've let the exec know that many people are standing on the sidelines for fear that their announced player(s) won't support 1.1 or 2.0, and that if in fact they will they should announce it ASAP.
    I'm not willing to give hints on what vendor, as this is up to them to announce (or not), but I'm trying to help push the issue.

So what does this mean exactly when you say "ship"? Are you talking that the first players will never support 1.1 or 2.0 and people who buy them later on will get the newer profiles, or that they will update them via a firmware update (assuming they have the proper hardware to support it)?
    BD-UP5000 Universal Player from Samsung - Page 28 - AVS Forum

Håper ikke folk er blitt forvirret etter teedjay's påstand i går om at HDDVD lagrer info på platen som 1080/30, det er bare tull.
    Det er 1080/24 nativ på begge formater så det er klart.
    Gidder bare ikke å diskutere med folk som lager sine egne illusoriske spesifikasjoner og eventyr senarior for å prøve å skåre et fanboy poeng.
    La dem leve i forvirringen, bare synd de forleder andre med missvisende informasjon.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når jeg leter rundt etter konkret info så virker det som om alle fremdeles er usikre, derfor håper jeg at noen fra AVS som besøker Cedia kan stille noen direkte spørsmål om hvordan situasjonen egentlig er.
    Også interessant om disse spillerene kan kjøre 1080p/24 eller er låst til /60.
    Det er bekreftet fra Samsung og mange andre steder så det velger jeg å tro på.

Blandt annet fra Silicon Optix : Samsung BDP-UP5000

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bekreftet fra Samsung og mange andre steder så det velger jeg å tro på.

Blandt annet fra Silicon Optix : Samsung BDP-UP5000
    Håper du har rett.

Side 238 av 653 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 368 378 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •