HD formatkrigen. - Side 233

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 233 av 653 FørsteFørste ... 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 229 230 231 232 233 234 235 236 237 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 ... SisteSiste
Viser resultater 4,641 til 4,660 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som modererer denne tråden?

Hvis en kommer med en prisantydning i en annen tråd så er det *mod edit* med en gang, her virker det som hva som helst går ann. Det er bare vanlige forumbrukere som prøver å holde en noenlunde linje her.

Det jeg liker dårligst er hets. Det er det kommet mot både transseksuelle og diverse befolkningsgrupper bare på de siste sidene. Samt trussler om litt av hvert. ????

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MOD melding:

Tempereaturen de siste dagene har høynet betraktelig i denne tråden. Husk vi vil ha en god tone og saklig argumentasjon og ingen personhets. Blir det ikke straks forbedring, så må man vurdere 'stenging'.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke litt mer tid på jobb, og litt mindre i denne tråden? På den måten kan man kanskje hoste opp mellomlegget mot en multispiller? Da forsvinner grunnlaget for diskusjonen av seg selv.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enkelte som har ferie

For min egen del så skal jeg prøve å holde meg litt i skinnet men jeg liker dårlig når folk tar fram flammekasteren når jeg poster. Vel og greit at det var et ubekreftet rykte (enda) men det er lov å svare litt mer seriøst og ryddig enn det som skjedde her.

At folk poster rykter som kan ha stor betydning (så lenge det er noenlunde hold i ryktene) så trenger man ikke male fanden på veggen fordet. Vi har jo lenge hørt om de $199 HD-DVD spillerne som skulle komme i salg på Wal-Mart til jul uten at det var bekreftet før den siste uka. Og da viste det seg feks at Wal-Mart -ikke- skulle føre spillerne likevel.

Jeg tror de fleste av oss som leser og poster her er voksne nok til å skjønne forskjell på rykter og å sortere hvem som sier ditt om datt og hvorfor uten at vi trenger å hente inn barnehagementalitet om hva som er seriøst/useriøst.

For min del syntes jeg ryktet om at Toshiba skal innrømme at de har betalt Paramount/DreamWorks var ganske vesentlig i den grad at ihvertfall 2 insidere på den BD siten har backet det opp. Det vi her på bjerget kanskje har litt vanskelig for å forstå er at om man betaler en part penger for å droppe support av et format i USA eller EU så er det faktisk et brudd på Anti-Trust lovgivningen de har. Spørsmålet er jo hvor vantett denne avtalen er og hvordan den er formulert. I tillegg var det noen momenter i avtalen som vistnok var ganske betydningsfulle som feks omkring Spielberg og de filmer han er kreditert som Producer/Director på.

At HD-DVD supporterne har sin egen ryktebørs og forhåpninger er vel og greit og er vel verdt å diskutere. Men jeg forventer at vi har litt "likhet for loven".

Så til slutt, om jeg var litt ufin så får jeg bare beklage...jeg får unskylde meg med at jeg er barte-trønder på min hvite tennissokk :-D

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke vært innom her på noen dager nå. Tydelig at vi trenger noen gladnyheter igjen, som at Warner går HD DVD eksklusive, så vi får noe spennende å diskutere igjen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hehe, ikke vært innom her på noen dager nå. Tydelig at vi trenger noen gladnyheter igjen, som at Warner går HD DVD eksklusive, så vi får noe spennende å diskutere igjen.....
    Hvis Warner går HD-DVD ekslusive skal jeg spise mine svarte mokasiner...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville vel vært bedre å spise en blu-ray spiller i så tilfellet? Mokasinene er jo tross alt noe du kan ha bruk for (del av uniformen).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Det er enkelte som har ferie

For min egen del så skal jeg prøve å holde meg litt i skinnet men jeg liker dårlig når folk tar fram flammekasteren når jeg poster. Vel og greit at det var et ubekreftet rykte (enda) men det er lov å svare litt mer seriøst og ryddig enn det som skjedde her.

At folk poster rykter som kan ha stor betydning (så lenge det er noenlunde hold i ryktene) så trenger man ikke male fanden på veggen fordet. Vi har jo lenge hørt om de $199 HD-DVD spillerne som skulle komme i salg på Wal-Mart til jul uten at det var bekreftet før den siste uka. Og da viste det seg feks at Wal-Mart -ikke- skulle føre spillerne likevel.

Jeg tror de fleste av oss som leser og poster her er voksne nok til å skjønne forskjell på rykter og å sortere hvem som sier ditt om datt og hvorfor uten at vi trenger å hente inn barnehagementalitet om hva som er seriøst/useriøst.

For min del syntes jeg ryktet om at Toshiba skal innrømme at de har betalt Paramount/DreamWorks var ganske vesentlig i den grad at ihvertfall 2 insidere på den BD siten har backet det opp. Det vi her på bjerget kanskje har litt vanskelig for å forstå er at om man betaler en part penger for å droppe support av et format i USA eller EU så er det faktisk et brudd på Anti-Trust lovgivningen de har. Spørsmålet er jo hvor vantett denne avtalen er og hvordan den er formulert. I tillegg var det noen momenter i avtalen som vistnok var ganske betydningsfulle som feks omkring Spielberg og de filmer han er kreditert som Producer/Director på.

At HD-DVD supporterne har sin egen ryktebørs og forhåpninger er vel og greit og er vel verdt å diskutere. Men jeg forventer at vi har litt "likhet for loven".

Så til slutt, om jeg var litt ufin så får jeg bare beklage...jeg får unskylde meg med at jeg er barte-trønder på min hvite tennissokk :-D
    Jeg forstår ikke ditt "sinne" over ting som vi ikke har noen innflytelse på.Avtalen er ikke ulovlig og å betale penger for avtaler mellom parter er helt vanlig.Dersom Sony støtter (subsidierer) produksjonen av BD discer så er vel de også med på løpet. Jeg har 2 stk. PS3 og 1 stk.Tosh for å slippe magasår og for å ha full glede av det totale utvalg av HD plater.Selv en trønder med barter og hvite tennissokker er vel enig om at det er 2 konkurrende formater som vi må forholde oss til og som kommer til forbli slik en stund.Hva med en kombispiller for å nyte film og ha full frihet?
    Stølen

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg skal røyke mine hvite tennis sokker med blå og røde striper, mens jeg knuser 2-3 HD DVD Spillere med slegge.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nettopp blitt publisert en oversikt over salget av standalonespillere i en del europeiske land (UK, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Sveits). Jeg vet ikke hva kilden er, så jeg kan ikke sverge på at tallene er korrekte.

Cinémotion

Anyway - Jeg har plassert totaltallene i Google Spreadsheets. Her er grafen:

PS3 og Xbox 360-addon er som vanlig ikke inkludert i disse tallene. Om noen finner relevant tall, er det bare å lage sine egne grafer.

PS. Dette vil sannsynligvis bli den siste posten fra meg på en stund. Denne tråden er nå så full av kjefting, trakassering, mobbing, spydigheter og andre usakligheter at jeg tror det er like greit jeg bruker tiden min på noe annet.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Og jeg skal røyke mine hvite tennis sokker med blå og røde striper, mens jeg knuser 2-3 HD DVD Spillere med slegge.
    Det sitatet, samt: "Hvis Warner går HD-DVD ekslusive skal jeg spise mine svarte mokasiner..." skal jeg legge meg på minnet til den store dagen kommer! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det har nettopp blitt publisert en oversikt over salget av standalonespillere i en del europeiske land (UK, Tyskland, Frankrike, Spania, Italia, Sveits). Jeg vet ikke hva kilden er, så jeg kan ikke sverge på at tallene er korrekte.

Cinémotion

Anyway - Jeg har plassert totaltallene i Google Spreadsheets. Her er grafen:

PS3 og Xbox 360-addon er som vanlig ikke inkludert i disse tallene. Om noen finner relevant tall, er det bare å lage sine egne grafer.

PS. Dette vil sannsynligvis bli den siste posten fra meg på en stund. Denne tråden er nå så full av kjefting, trakassering, mobbing, spydigheter og andre usakligheter at jeg tror det er like greit jeg bruker tiden min på noe annet.
    Hvis det kun er solgt ca. 19k standalone-enheter tilsammen i disse landene, som representerer størsteparten av Europa, så sier de litt om at HD-media er et mikroskopisk-nisje-marked foreløpig.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke du som påsto at du var formatnøytral?
    tror du stekte eller kokte mokasiner smaker best?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Ikke du som påsto at du var formatnøytral?
    Ikke hold løfter du ikke kan holde tror du stekte eller kokte mokasiner smaker best?
    erh....og sammenhengen her var? Hvis jeg var formatnøytral ville jeg ikke da også være mest fornøyd om Warner -forble- formatnøytral? Jeg er kanskje en trønder med bart men er også den stolte eier av litt logisk sans.

Er ikke helt sikker på hvordan de bør serveres enda. Tipper de bør kokes i 48 timer og deretter steikes til all fukt er borte. Tipper da det er igjen omkring 50 gram forkullet plast (ikke helt ulikt Gilde Kjøttdeig, steik 500g og få 100g ferdig kjøttdeig).

Jeg har veldig liten tro på at Warner kommer til å gå i den ene eller andre retningen. Om man ser på økonomi så selger de jo best på BD formatet, men de tjener vel sikkert noen slanter på HD-DVD også. Men jeg klarer ikke helt å se at de skal droppe det formatet som selger best. Da må det i så fall komme noen "insentiver" fra Big T.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville vel vært bedre å spise en blu-ray spiller i så tilfellet? Mokasinene er jo tross alt noe du kan ha bruk for (del av uniformen).
    You buy! I eat!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg forstår ikke ditt "sinne" over ting som vi ikke har noen innflytelse på.Avtalen er ikke ulovlig og å betale penger for avtaler mellom parter er helt vanlig.Dersom Sony støtter (subsidierer) produksjonen av BD discer så er vel de også med på løpet. Jeg har 2 stk. PS3 og 1 stk.Tosh for å slippe magasår og for å ha full glede av det totale utvalg av HD plater.Selv en trønder med barter og hvite tennissokker er vel enig om at det er 2 konkurrende formater som vi må forholde oss til og som kommer til forbli slik en stund.Hva med en kombispiller for å nyte film og ha full frihet?
    Stølen
    Venter på Samsung kombispilleren som nylig ble anonsert (1. november slipp?). Skal se om den duger og har like bra bildekvalitet som PS3 spilleren for BD.

Jeg tror du misforsto totalt hva jeg var "sint" for (jeg var ikke sint, bare irritert). Det jeg reagerte på var tonen og argumentasjonen til ARTY.

Hverken du eller jeg er vel de beste til å tolke hva som er lov eller ei, men slik jeg har forstått det -kan- avtalen mellom Toshiba og P/DW være ulovlig i forhold til amerikansk og/eller EU lovgivningen. Problematikken her er hvorvidt en part lar seg "kjøpe" til å droppe support av det ene formatet til skade for forbrukerne.

Det som er trukket fram i diskusjonen omkring dette er at det har blitt kastet mye mistanke på Microsoft og den butikken har ikke lyst å få mere pepper fra myndighetene hverken i USA eller EU. Enkelte mener derfor det er -sansynlig- at MS har lagt press på Toshiba om å avklare hvor pengene stammer fra slik at MS selv ikke havner under mikroskopet nok en gang. Ingen av oss vet jo egentlig hva som ligger i denne avtalen enda og om det er lovlig eller ei. Men jeg antar at myndighetene rundt om holder et øye med hva som skjer.

Vi får se hva som skjer...som du sa...ikke mye vi her på forumet kan gjøre med det utenom å diskutere (innenfor folkelige rammer helst).

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Venter på Samsung kombispilleren som nylig ble anonsert (1. november slipp?). Skal se om den duger og har like bra bildekvalitet som PS3 spilleren for BD.

Jeg tror du misforsto totalt hva jeg var "sint" for (jeg var ikke sint, bare irritert). Det jeg reagerte på var tonen og argumentasjonen til ARTY.

Hverken du eller jeg er vel de beste til å tolke hva som er lov eller ei, men slik jeg har forstått det -kan- avtalen mellom Toshiba og P/DW være ulovlig i forhold til amerikansk og/eller EU lovgivningen. Problematikken her er hvorvidt en part lar seg "kjøpe" til å droppe support av det ene formatet til skade for forbrukerne.

Det som er trukket fram i diskusjonen omkring dette er at det har blitt kastet mye mistanke på Microsoft og den butikken har ikke lyst å få mere pepper fra myndighetene hverken i USA eller EU. Enkelte mener derfor det er -sansynlig- at MS har lagt press på Toshiba om å avklare hvor pengene stammer fra slik at MS selv ikke havner under mikroskopet nok en gang. Ingen av oss vet jo egentlig hva som ligger i denne avtalen enda og om det er lovlig eller ei. Men jeg antar at myndighetene rundt om holder et øye med hva som skjer.

Vi får se hva som skjer...som du sa...ikke mye vi her på forumet kan gjøre med det utenom å diskutere (innenfor folkelige rammer helst).
    Som du ser på mitt innlegg skrev jeg "sinne" i gåseøyne.Jeg kan ikke se noen nevneverdig forskjell på billedkvaliteten på de to formatene,og det tror jeg heller ikke kombispilleren har.Gunnen til at jeg har 2 stk PS3 er at jeg kjøper både sone A og sone B BD-discer.
    Stølen

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Nå har RobertB brukt en hel dag på å forsvare at han poster et rykte som er kokt opp på BD.com.

Rykte er som vanlig kokt opp av en som poster som Josh på BD.com og som beatboy77 på AVS.
    De som ikke er kjent med ham fra før, så er han verdensmester i å koke opp rykter som han påstår kommer fra gode kontakter i industrien.
    Vanlighvis er det bare sprøyt, eller langt fra det som han som rykte smed starter med.
    Hans ambisjon virker som om å være å leve høyt på en egen skapt insider status med den beundring og "fanboyism" som han da får.

Hans siste eskapade som RobertB mener er så viktig har tittelen; "Rumor: Toshiba to Admit $150M Payoff".
    Den har nå fått gå på BD.com i skrivende stund med 222 innlegg, uten at det har kommet noe annet ut av det enn at folk kan få hate Microsoft litt lenger.

Under nicket beatboy77 så har den samme Josh startet en liknende tråd i går(natt her) på AVS under tittlen;"CE Daily Has The Scoop On The Paramount Deal Tomorrow!"
    På AVS fikk tråden gå til 65 innlegg før den ble stengt av moderator med følgende beskjed;
    Originally Posted by markrubin
    AVS Moderator
    Quote:Originally Posted by beatboy77
    Mods: feel free to move this to the rumor section.
    ~Josh

...you know where the rumor thread is
    Nå, les begge trådene så kan envær gjøre seg opp sin egen mening om dette virkelig er noe med substans eller bare det vanlige fanboy mølet som kommer fra BD.com!

Legg også merke til hvordan han ordlegger seg i overskriften på trådene.
    Spesielt vil jeg oppfordre folk til å lese reaksjonene på AVS.

Rumor: Toshiba to Admit $150M Payoff - Blu-ray Forum

CE Daily Has The Scoop On The Paramount Deal Tomorrow! - AVS Forum

Så inntil det kommer noe som helst substans i overskriften på disse trådene så regner jeg saken for avsluttet.

Side 233 av 653 FørsteFørste ... 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 229 230 231 232 233 234 235 236 237 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •