HD formatkrigen. - Side 232

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 232 av 653 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 ... SisteSiste
Viser resultater 4,621 til 4,640 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Kvikkas prøver du å være, men særlig kvikk var du ikke her.

Prøver en gang til BILL HUmiliatioNT.
    Ja, du feilstaver navnet hans bevisst. Morro? Hadde du enda funnet på det selv. Istede får vi nok en blindkopi av innholdet til HD DVD fans fra andre forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var dagens siste kanonade fra Trønderbataljonen...

Keep moving! Nothing to see here!

And now...back to the HD discussion...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm.. Hva med å gjøre slik som AVSForum gjør? De lager en ny tråd etterhvert som den gamle begynner å bli for lang.. Aner ikke heeelt hvorfor det skal gjøre ting bedre.. men.. slengte nå iallefall ut forslaget..
    Og, hva pokker skal det være godt for?

Man må ikke lese fra 1. side vet du, men kan klikke på de tallene oppe eller nede for å komme dit man vil.

La oss ikke synke ned på amerikansk nivå, vi er tross alt europeere.

( sorry har vært i Houston et par dager og det tar på :-D )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Det er vel ingen bombe at du er østlending siden du ble så lei deg tenker jeg...

Er det 2 ting østlendinger ikke har så er det

1) humor
    2) selvinnsikt

Og ja dette er pur østlending-sjikane fra en barte-trønder

Nå fikk jeg lyst å låne noen nordnorske gloser og hive midt i trynet på deg men siden vi ble bedt om å roe ned skal jeg la være.

Sterke følelser for BD? JA OHOI! Hvor i det jeg skrev sa jeg en dritt om BD? Det jeg reagerte på og som du åpenbart leste på din egen personlige måte var det svaret ARTY skrev som var et forsøk på å be meg holde kjeft og å holde meg unna de "useriøse, bedragerske og korrupte" sidene som diskuterer BD.

Hvis du tror jeg er sint så skal jeg love deg at jeg er milevis unna sint. Jeg blir ofte beskrevet som en lemmen i måten jeg svarer på ting men som regel er det for jeg er en smule irritert på mine medmennesker til tider.

Når jeg er sint skal jeg love deg at da kommer øya dine til å blø av det jeg skriver (og jeg får sikkert en liten ferie fra å kommentere ting her).
    Jeg ler meg i hjel Du høres ut som en skikkelig skummel, liten gutt! :evil:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Hmm. I flere tråder så blir det henvist til at de som har HD DVD spillere kjøper flere filmer enn de som har BD spillere.
    Det er selvfølgelig riktig når en inkluderer alle PS3 spillerne som er solgt, samtidig så vet en at mange PS3 eiere bruker den eksplisitt til å spille med.
    Blir liksom lit rotete argument når en noen ganger inkludere totalt solgte PS3 avspillere og i andre sammenheng så er det bare standalone spillere som telles med.
    Det som er helt sikkert ar at BD har et ubrukt potensial. BD leiren må i større grad sørge for å bevisstgjøre BD og DVD mulighetene som ligger i PS3 til folket.
    Å legge til og trekke fra PS3 etter som det passer seg er en god gammel HD DVD taktikk, det må vi bare leve med til det selges dobbelt så mange standalone Blu-ray spillere.

Men, forresten da kommer de til å legge til og trekke fra de som bare er 1.0 kompatible:???:

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ja, du feilstaver navnet hans bevisst. Morro? Hadde du enda funnet på det selv. Istede får vi nok en blindkopi av innholdet til HD DVD fans fra andre forum.
    Er det bare jeg som skjønner hvorfor han brukte store bokstaver og fet skrift?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Å legge til og trekke fra PS3 etter som det passer seg er en god gammel HD DVD taktikk, det må vi bare leve med til det selges dobbelt så mange standalone Blu-ray spillere.

Men, forresten da kommer de til å legge til og trekke fra de som bare er 1.0 kompatible:???:
    Bryr vi oss egentlig? De kan jo bare få hyle og skrike, kjefte og smelle...det de BURDE gjøre var å løpe rundt til venner og bekjente og pushe HD-DVD til alt og alle. For det trengs vist framover.

Må si meg rimelig oppgitt på HD-DVD gjengen nå. Tror jeg legger mine planer om en HD-DVD spiller på hylla og melder meg inn i BR gjengen gitt... Takk for at dere gjorde valget så enkelt for meg ARTY, hblika og Whoracle!

Jeg må nesten lage meg en sig og skaffe meg en BR avatar også med det samme. Takk for tipset Whoracle!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du baserer sensasjonlisme på et "religiøst" BD fanboy forum som BD crap.com så må du ikke regne med at andre vil ta deg seriøst i fremtiden.

Tror dette blir en skuffelse for BD fanboys.
    CEO for Toshiba bekreftet i et intervju fra IFA at de hadde betalt noe penger for denne dealen men at summene som verserte i pressen var totalt feil.

Det sier mer om BD fanboy siden at de tror mer på informasjon som originalt kom fra en liten privat blog i Hollywood enn alle andre kilder.

Hvis noen tror at PARA/DW er så idiotiske at de skulle basere sin fremtidig HD Disk Media strategi på småpenger som $150, så lever de i «BD LA LA Land».

BD propaganda maskin har lykkes veldig godt med å spre denne løgnen i pressen over hele verden med god hjelp av fanatiske BD fanboys og Bill Humiliationt. Den BD betalte møkkaspreder.
    Kudos til dem for å lykkes så godt, men det kan slå tilbake, noe som den fornyet interessen i de store kostnadene for BD50 er et bevis på. BD profil problematikken vil også vokse i den generelle presse.

Et format som prøver å kapre markedsandeler ved å hele tiden servere løgner om konkurenten og før konsumentene bak lyset er ikke et format med selvtillit som kan stå på egne ben i lyset av konkurentens kvaliteter, men må prøve å skjule hvordan de selv kommer til kort med negativ propaganda.

Så i lyset av dagens situasjon og de to formatenes spesifikasjoner og kostnader for produksjon og pris til konsumentene. Hvis vi ønsker oss ett HD format,
    Hva trenger vi egentlig Blu-Ray for?
    Hmm, ARTY der falt du ned på barnehage nivå.
    Du pleier vanligvis å skrive bedre enn dette, dårlig dag eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Evig klassiker :-D

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evig klassiker :-D
    Meget, meget OT, men at han har en liten sølvbart i berreten...
    Så *utrolig* bra

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er selvfølgelig tatt med i betraktningen. Men problemstillingen ser ut til å ikke være så enkel. Det er derfor dette kommer opp nå om 50GB diskene.
    Sony DADC startet prøveproduksjon av 50GB allerede i 2005, og nå 2 år senere har de fremdeles ikke klart å få ned feilproduksjonen på et akseptabelt nivå.
    Spørsmålet er om det etter så lang tid i det hele tatt er mulig?
    En av metodene de bruker er å redusere antall GB på disken, men selv det gir ikke gode nok resultater.
    Så hvis f.eks. HDDVD skulle forsvinne ville da 50GB disken forsvinne også fordi den er for dyr i produksjon?
    Da ville et av BD's fortrinn bli borte og de ville sitte igjen med mindre kapasitet enn HDDVD.

Siden dette kommer opp nå fra forskjellige kilder og BD ikke vil publisere uavhengig data så blir dette en reell problemstilling.

Alt tyder på at dette ikke er de vanlige format barnesykdommer. Ta med uferdige profiler, så begynner man og skjønne hvorfor det er så viktig for BD å vinne krigen raskt før disse problemene blir for kjent.
    Ja, jeg er enig i at det er bekymringsfullt og at det burde vært ordnet nå.
    Jeg tror likevelat det vil ordne seg "snart" sånne ting pleier det.

Når det gjelder profil 1.0 1.1 og 2.0 osv så er jeg helt enig i at det er på høy tid å få dette ferdig og at alle spillerene må leveres med alt.

DD+ / true HD samt DTS HR / DTS HD MA gir meg frysninger på ryggen.

Når man lansere 2 høykapasitets HD formater burde man kunne levere true HD eller DTS HD MA fra dag 1.
    De skulle forresten het DD HD og DTS HD og ikke alt det andre tullet.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nordisk Film med Blu-ray

Blu-ray Disc Association (BDA) har annonsert at Nordisk Film støtter Blu-ray Disc.

Under IFA-messen i Berlin i forrige uke ble det klart at en lang rekke independentselskaper nå også støtter BD.

Dermed mister HD DVD ikke bare et av sine sjefsargument, at «HD DVD er billigere, best og mest populært blant independent-selskapene» (påstander fra HD DVD), men de facto blir også lokale europeiske titler nå tilgjengelig i konkurrentformatet BD.

Blant studioene som nå også støtter BD; finner vi Universum, Highlight Film, Capelight, Senator, Concorde, Koch Media og Polyband (alle tyske), Eagle Rock Entertainment, Tartan Video og 2 entertain (alle engelske) og ikke minst franske Studio Canal, samt andre franske selskap som Gaumont, M6, Pathe og Europacorp. Monda og Medusa fra Italia støtter nå også BD, og det samme gjør Nordisk Film.

– Det har lenge vært klart at vi skal støtte BD. Det er naturlig siden vi også distribuerer PS3 for Sony. Detaljene er ikke klare, men vi har tittelannonseringer om ikke lenge, sier direktør Bjørn Hoenvoll til Release.no.

Trolig vil også SF støtte BD, siden de har avtaler med Fox (herunder MGM). Ingen annonsering er dog gitt fra SF.

Scanbox har én BD-tittel annonsert, men ikke sagt noe om evt. flere titler.
    Pathe har tidligere distribuert mange Dreamworks titler i Europa, intressant hvis de fortsetter med det.
    BVE har jo begynt å distribuere Paramount titler på Blu-ray allerede.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojda, nå ser det ut som det har begynt å brenne på dass hos Toshiba... ifølge ryktebørsen kommer det en artikkel i dag på Warren Communications News' Consumer Electronics Services som bringer for dagen detaljer omkring Toshiba/Paramount dealen på $150 mill.

Og Toshiba ventes vistnok også å "krype til korset" og komme med en offisiell uttalelse omkring saken.

Spekuleres i at det er M$ som har presset Toshiba til dette pga at M$ kjøres hardt for brudd på anti-trust lovgivningen i USA og EU og at de har fått mye press på seg pga denne avtalen.

Tror dette kan bli nok en spennende dag i HD-format krigen.

En lengre tråd på Rumor: Toshiba to Admit $150M Payoff - Blu-ray Forum om dette, og et par insidere har allerede droppet hint om hvor "stort" dette er.

Hvem vet...kanskje de $150 mill dalerne fra HD-DVD leiren slår tilbake hardt og brutalt.
    Hvorfor er dette stort? Er en slik avtale ulovlig? Bryr den vanlige forbruker seg om hvorfor Paramount, DreamWorks, Universal, Disney, Fox og Sony kun gir ut filmer på ett format?
    Neppe, men de bryr seg om at de kun gir ut på ett av formatene. Jeg tipper begge formatene lokker med "produksjonstøtte" til studioene for at de skal velge "deres" format.

Dette er kun en stor nyhet for de som ønsker å finne en forklaring på hvorfor et studio dropper å gi ut filmer på "deres" format. Jeg tviler på at det er særlig mye penger i å utgi HD film med dagens salgsvolum (det er vel knapt nok lønnsomt).

Selv om det mot formodning skulle komme en slik "innrømmelse" kan jeg ikke se at det gjør så mye fra eller til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!

Herregud så mye rart det skrives i AV-forumene nå for tida. Det er ikke mye vits å lese trådene hvis man ikke er fanboy og vil krangle.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nå fikk jeg lyst å låne noen nordnorske gloser og hive midt i trynet på deg men siden vi ble bedt om å roe ned skal jeg la være.

Sterke følelser for BD? JA OHOI! Hvor i det jeg skrev sa jeg en dritt om BD? Det jeg reagerte på og som du åpenbart leste på din egen personlige måte var det svaret ARTY skrev som var et forsøk på å be meg holde kjeft og å holde meg unna de "useriøse, bedragerske og korrupte" sidene som diskuterer BD.

Hvis du tror jeg er sint så skal jeg love deg at jeg er milevis unna sint. Jeg blir ofte beskrevet som en lemmen i måten jeg svarer på ting men som regel er det for jeg er en smule irritert på mine medmennesker til tider.

Når jeg er sint skal jeg love deg at da kommer øya dine til å blø av det jeg skriver (og jeg får sikkert en liten ferie fra å kommentere ting her).
    " no vart vi skræmt,ja"
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av oba
    Hvorfor er dette stort? Er en slik avtale ulovlig? Bryr den vanlige forbruker seg om hvorfor Paramount, DreamWorks, Universal, Disney, Fox og Sony kun gir ut filmer på ett format?
    Neppe, men de bryr seg om at de kun gir ut på ett av formatene. Jeg tipper begge formatene lokker med "produksjonstøtte" til studioene for at de skal velge "deres" format.

Dette er kun en stor nyhet for de som ønsker å finne en forklaring på hvorfor et studio dropper å gi ut filmer på "deres" format. Jeg tviler på at det er særlig mye penger i å utgi HD film med dagens salgsvolum (det er vel knapt nok lønnsomt).

Selv om det mot formodning skulle komme en slik "innrømmelse" kan jeg ikke se at det gjør så mye fra eller til.
    Dette var en befriende kommentarer fra et bysbarn.Jeg har ikke et snev forståelse for denne krangelen, som ikke har noen betydning for situasjonen ute i verden.Norge står vel knapt for mer enn 0,5% av markedet i verden så hvorfor bruke tid og krefter på håpløse saker. Vi vil nå og fremtiden ha to formater og noen av oss har kjøpt begge og bryr oss mindre om hvem som vinner. Denne kampen er foreløpig spilt og neste avgjørende kamp vil komme opp i 2009 tidligst, da går avtalen med Paramount og Dreamworks ut.Nå er det på tide at partene aksepterer fakta både: BD og HDDVD vil leve!
    Stølen

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ikke får det helt store utbyttet av å lese gjennom tråden her i det siste, så er det ihvertfall god underholdning å se dem synke lavere og lavere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Det har tatt helt av her og andre steder i det siste.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Om man ikke får det helt store utbyttet av å lese gjennom tråden her i det siste, så er det ihvertfall god underholdning å se dem synke lavere og lavere
    Kanskje vi skulle begynne å diskutere fotball og Liverpool på denne tråden til noen klarer å få denne tråden inn på et seriøst spor igjen. Jeg foreslår at HDDVD gjengen tar på seg nyhetsansvaret for HDDVD og så gjør BD tilhengerne det samme. Da tenker jeg på hva som kommer av hardware og software. Hva med lydutviklingen? Oppgraderinger? Problemer som noen trenger å få løst og få hjelp til. Er det ikke det som er meningen med forumet?
    Vi har felles interesser og problemer.Hva med litt fornuft og ydmykhet? Jeg tror det sitter mange med gode resurser derute som kunne gi gode innspill og kommentarer,men som synes at dette er en håpløs diskusjon,de ikke gidder å bry seg om å bli en del av. Jeg husker godt den fine og informative tråden om digitale projectorer som gikk ifjor.Jeg tror vi må tilbake dit for å komme videre.
    Stølen
    NB! "You"ll never walk alone" er en god sang for forumet vårt også!

Side 232 av 653 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •