HD formatkrigen. - Side 230

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 230 av 653 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 ... SisteSiste
Viser resultater 4,581 til 4,600 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis det blir mer krig og mindre normal konkuranse så er det fullt mulig at nåværende formater også flopper.
    Derimot hvis de fortsetter med å strekke seg for å bli stadig bedre for forbrukerne ken det hende det blir en slags suksess frem til det kommer online formater. Kanskje også HD på plate kan leve side om side med nedlasting

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Da er det merkelig at de jobber med et eget VMD PC-drive.

Sant nok, men de vil vel prøve å tjene pemger på noen CE produkter.

Her fra Media Tech i mars;
    New Medium Enterprises Showcases HD VMD PC Products At Media-Tech
    NME's HD VMD PC technology will enable consumers to make their current PC DVD drives compatible with VMD playback format through a simple download of firmware, and will also offer PC manufacturers VMD drives for future VMD technology formats. The company demonstrated its HD VMD 20GB disc playback (4-layers) with an "off the shelf" DVD drive equipped with HD VMD PC playback software, along with its new HD VMD media player. The proprietary PC drives will go on sale in Q3 07.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Skjer det samme igjen blir jeg meget lei meg.
    Tja, det ligger bra an til å gå den veien nå.

Men fremdeles slår det meg at det kun er Tosh av kjente produsenter som produserer HD DVD spillere. Gud og hverman viste BD spillerer på IFA (inkludert Loewe).

Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Grøss
    off topic men:
    Her er mer å grøsse over:
    The Matrix-regissør skiftet kjønn - Side2

"The Matrix-regissør skiftet kjønn -
    The Matrix-skaper Larry Wachowski er fra nå av for kvinne å regne."

Er hele matrix konseptet bare et bilde på Larrys oppdagelse av at han var en kvinne innestengt i en mannskropp? Det går rykter om at "The Wachowski Brothers" nå bare skal omtale seg selv som "The Wachowskis".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung BD-P1400 7 BD-P2400

Samsung BD-P1400 er nå i salg over kanalen og BD-P2400 kommer. Vet noen om soneindelingen på Samsung sine spillere, regner med att de ikke er sonefri. Kan den endres? Har ikke lyst og vente i vinter og votter før de er i salg her hjemme.
    Mvh Støver

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Ojda, nå ser det ut som det har begynt å brenne på dass hos Toshiba... ifølge ryktebørsen kommer det en artikkel i dag på Warren Communications News' Consumer Electronics Services som bringer for dagen detaljer omkring Toshiba/Paramount dealen på $150 mill.

Og Toshiba ventes vistnok også å "krype til korset" og komme med en offisiell uttalelse omkring saken.

Spekuleres i at det er M$ som har presset Toshiba til dette pga at M$ kjøres hardt for brudd på anti-trust lovgivningen i USA og EU og at de har fått mye press på seg pga denne avtalen.

Tror dette kan bli nok en spennende dag i HD-format krigen.

En lengre tråd på Rumor: Toshiba to Admit $150M Payoff - Blu-ray Forum om dette, og et par insidere har allerede droppet hint om hvor "stort" dette er.

Hvem vet...kanskje de $150 mill dalerne fra HD-DVD leiren slår tilbake hardt og brutalt.
    Når du baserer sensasjonlisme på et "religiøst" BD fanboy forum som BD crap.com så må du ikke regne med at andre vil ta deg seriøst i fremtiden.

Tror dette blir en skuffelse for BD fanboys.
    CEO for Toshiba bekreftet i et intervju fra IFA at de hadde betalt noe penger for denne dealen men at summene som verserte i pressen var totalt feil.

Det sier mer om BD fanboy siden at de tror mer på informasjon som originalt kom fra en liten privat blog i Hollywood enn alle andre kilder.

Hvis noen tror at PARA/DW er så idiotiske at de skulle basere sin fremtidig HD Disk Media strategi på småpenger som $150, så lever de i «BD LA LA Land».

BD propaganda maskin har lykkes veldig godt med å spre denne løgnen i pressen over hele verden med god hjelp av fanatiske BD fanboys og Bill Humiliationt. Den BD betalte møkkaspreder.
    Kudos til dem for å lykkes så godt, men det kan slå tilbake, noe som den fornyet interessen i de store kostnadene for BD50 er et bevis på. BD profil problematikken vil også vokse i den generelle presse.

Et format som prøver å kapre markedsandeler ved å hele tiden servere løgner om konkurenten og før konsumentene bak lyset er ikke et format med selvtillit som kan stå på egne ben i lyset av konkurentens kvaliteter, men må prøve å skjule hvordan de selv kommer til kort med negativ propaganda.

Så i lyset av dagens situasjon og de to formatenes spesifikasjoner og kostnader for produksjon og pris til konsumentene. Hvis vi ønsker oss ett HD format,
    Hva trenger vi egentlig Blu-Ray for?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av støver
    Samsung BD-P1400 er nå i salg over kanalen og BD-P2400 kommer. Vet noen om soneindelingen på Samsung sine spillere, regner med att de ikke er sonefri. Kan den endres? Har ikke lyst og vente i vinter og votter før de er i salg her hjemme.
    Mvh Støver
    Som alledrede postet her på forumet så sier Samsung at P1400 skal komme i salg i Tyskland allerede denne måneden (september) for 600 euro. Andre europeiske markeder kan vel ikke være langt etter da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Som alledrede postet her på forumet så sier Samsung at P1400 skal komme i salg i Tyskland allerede denne måneden (september) for 600 euro. Andre europeiske markeder kan vel ikke være langt etter da.
    Da er det vel bare og pusse opp tysken og begynne og lete på tyske nettbutikker :-). Har vel mest lyst og vente på 2400, men er utålmodig.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare og pusse opp tysken og begynne og lete på tyske nettbutikker :-). Har vel mest lyst og vente på 2400, men er utålmodig.
    Du kan jo prøve å ringe Sasmungs tlf: 815-56 480 . Tror ikke jeg gidder, men fortell gjerne hvordan spillerne ligger ann på markedet her i Norge.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2400 kommer generelt i oktober.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    I diskusjonen om pris på produksjon av BD disker vs. HDDVD, kommer det opp et annet viktig moment, produksjons infrastruktur som må bygges for disse nye formatene.

Bare så folk skal se forskjellen på størrelsen og kostnadene mellom BD & HDDVD på diskproduksjonsiden vil jeg poste et par/tre svar Amir nettop gav i Insidertråden på AVS.
    ARTY og dere andre ( dere vet hvem dere er ).

Er dere ikke enig i at "om ikke så lenge" så er kapasitetsproblemene ved BD25 og BD50 borte?
    Er ikke det da like intressant som kapasitetsproblemene en gang var på DVD9?

Husk på det at i begynnelsen måtte men vrake 8 av 10 DVD9
    Man vraket 9 av 10 plasmapaneler.
    Det er ingen som tenker på det i dag.

Jeg har ingen problemer med å se at HD DVD har en fordel fremfor Blu-ray i dag når det gjelder masseproduksjon av platene, men det er Sony som dekker denne kostnaden og ikke kundene som har bestilt platene.

Når disse barneproblemene er luket bort er det "ingen" som husker dem heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du baserer sensasjonlisme på et "religiøst" BD fanboy forum som BD crap.com så må du ikke regne med at andre vil ta deg seriøst i fremtiden.

Tror dette blir en skuffelse for BD fanboys.
    CEO for Toshiba bekreftet i et intervju fra IFA at de hadde betalt noe penger for denne dealen men at summene som verserte i pressen var totalt feil.

Det sier mer om BD fanboy siden at de tror mer på informasjon som originalt kom fra en liten privat blog i Hollywood enn alle andre kilder.

Hvis noen tror at PARA/DW er så idiotiske at de skulle basere sin fremtidig HD Disk Media strategi på småpenger som $150, så lever de i «BD LA LA Land».

BD propaganda maskin har lykkes veldig godt med å spre denne løgnen i pressen over hele verden med god hjelp av fanatiske BD fanboys og Bill Humiliationt. Den BD betalte møkkaspreder.
    Kudos til dem for å lykkes så godt, men det kan slå tilbake, noe som den fornyet interessen i de store kostnadene for BD50 er et bevis på. BD profil problematikken vil også vokse i den generelle presse.

Et format som prøver å kapre markedsandeler ved å hele tiden servere løgner om konkurenten og før konsumentene bak lyset er ikke et format med selvtillit som kan stå på egne ben i lyset av konkurentens kvaliteter, men må prøve å skjule hvordan de selv kommer til kort med negativ propaganda.

Så i lyset av dagens situasjon og de to formatenes spesifikasjoner og kostnader for produksjon og pris til konsumentene. Hvis vi ønsker oss ett HD format,
    Hva trenger vi egentlig Blu-Ray for?
    Mod edit: personlig hets fjernet.

Jeg ville ikke tatt det for god fisk om det ikke var seriøse insidere som bekreftet det.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Ja, du har rett.

Samsung sine spillere er også profil 1.0 ser det ut til i pressemledingene.

Philips sin spiller kommer i november (og må vel da være minst profil 1.1 siden den introduseres etter 31. oktober?).
    Samsung sin 5000 modell kommer ikke før desember og skal være profil 2.0 etter hva jeg har lest.
    Litt snodig at Samsung er det selskapet som leder den tekniske utviklingen på Blu-ray, det var ikke sånn før.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Samsung sin 5000 modell kommer ikke før desember og skal være profil 2.0 etter hva jeg har lest.
    Litt snodig at Samsung er det selskapet som leder den tekniske utviklingen på Blu-ray, det var ikke sånn før.
    Det går noen rykter om at flere slipper spillere nå som profil 1.0, men som med ny software kan oppgraderes til 1.1 eller 2.0 i nær fremtid.

Uten å åpne opp Samsung sine 1400 og 2400 spillere for å se om SoC en støter PIP så vet vil vel ikke helt ennå. Med nettverkskontakt så åpner det også for mulig 2.0 profil.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor lenge kan sony holde på med å sponse sine egne plater? Jeg er enig i det at den skittne markedstrategien til sony er ganske så smakløs, jeg bryr meg uansett lite om denne "krigen".. spinnende disker tilhører forrige generasjon..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha fy **** så blåst det går an å bli. Du vet sikkert mye, men holdningen din er helt håpløs. Det er faktisk litt synd på deg. Stakkar.

Jeg ville ikke tatt det for god fisk om det ikke var seriøse insidere som bekreftet det.
    Har det slått deg at det faktisk kan være Arty som holder seg til fakta?? I så fall vil dette utbruddet ditt virke helt urkomisk.Sjekk om han har rett før du kjører løpet.
    Stølen

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, go right ahead og ikke ta han seriøst heller du. Hver gang noen kommer med kilder du ikke godkjenner roper du ut at denne personen ikke kommer til å bli tatt seriøst lenger. Stå på!

Ja, du må nesten kontakte New York Times og kalle dem useriøse BD fanboys da.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Har det slått deg at det faktisk kan være Arty som holder seg til fakta??
    Hvilke fakta er det du tenker på?

Sitat Opprinnelig postet av Arty
    Bill Humiliationt. Den BD betalte møkkaspreder.
    Bill Hunt er betalt av BDA?

Ikke klarer han å skrive navnet riktig heller.

I rekken av mer eller mindre seriøse innlegg i denne tråden så ligger ikke Artys ramaskrik akkurat på toppen av seriøsistesskalaen. IMO.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha fy **** så blåst det går an å bli. Du vet sikkert mye, men holdningen din er helt håpløs. Det er faktisk litt synd på deg. Stakkar.

Og hvilken seriøs insider er det du sikter til?

Kan du også forklare forskjellen på det du kaller "min holdning" og at du blir lurt trill rundt av BD's propaganda prosjekt.

I tillegg så burde du gå på BD forumet å prøve 2 forskjellige scenarior:
    1: Post kritiske spørsmål om BD. (det er mange nok å ta av)
    2: Post et positivt innlegg om HDDVD.

God tur!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvilken seriøs insider er det du sikter til?

Kan du også forklare forskjellen på det du kaller "min holdning" og at du blir lurt trill rundt av BD's propaganda prosjekt.

I tillegg så burde du gå på BD forumet å prøve 2 forskjellige scenarior:
    1: Post kritiske spørsmål om BD. (det er mange nok å ta av)
    2: Post et positivt innlegg om HDDVD.

God tur!
    Hva du ser på som seriøse insidere interesserer meg midt i øret for du har tydeligvis bestemt deg for at BR og Sony er ondskapen selv. Korrupt, løgnerisk og bedragersk fra A til Å. Du virker så forblindet om HD-DVD at det er vemmelig.

For min del så forholder jeg meg til formatene som en ordinær forbruker. Jeg likte PS3 og syntes det var en fin investering med et HD film format og en bra spillmaskin som var tilbakevirkende kompatibel med PS2 som jeg også likte men solgte for et par år siden.

Du synes tydeligvis at det var fin-fint at Toshiba bestakk Paramount til å gå HD-DVD eksklusiv og at dette bare var god forretnignssans? Synes du er en elendig dommer over hvem som er korrupte, løgnerske og bedragerske gitt.

For min del synes jeg det er greit å lese hva som foregår på alle HD forumene og bedømme ut fra hva jeg leser.

Du kan kalle meg akkurat hva **** du vil men når du lirer av deg slike tirader som du gjorde så framstår du som en klovn når du ber meg om å være "seriøs".

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    ARTY og dere andre ( dere vet hvem dere er ).

Er dere ikke enig i at "om ikke så lenge" så er kapasitetsproblemene ved BD25 og BD50 borte?
    Er ikke det da like intressant som kapasitetsproblemene en gang var på DVD9?

Husk på det at i begynnelsen måtte men vrake 8 av 10 DVD9
    Man vraket 9 av 10 plasmapaneler.
    Det er ingen som tenker på det i dag.

Jeg har ingen problemer med å se at HD DVD har en fordel fremfor Blu-ray i dag når det gjelder masseproduksjon av platene, men det er Sony som dekker denne kostnaden og ikke kundene som har bestilt platene.

Når disse barneproblemene er luket bort er det "ingen" som husker dem heller.
    Dette er selvfølgelig tatt med i betraktningen. Men problemstillingen ser ut til å ikke være så enkel. Det er derfor dette kommer opp nå om 50GB diskene.
    Sony DADC startet prøveproduksjon av 50GB allerede i 2005, og nå 2 år senere har de fremdeles ikke klart å få ned feilproduksjonen på et akseptabelt nivå.
    Spørsmålet er om det etter så lang tid i det hele tatt er mulig?
    En av metodene de bruker er å redusere antall GB på disken, men selv det gir ikke gode nok resultater.
    Så hvis f.eks. HDDVD skulle forsvinne ville da 50GB disken forsvinne også fordi den er for dyr i produksjon?
    Da ville et av BD's fortrinn bli borte og de ville sitte igjen med mindre kapasitet enn HDDVD.

Siden dette kommer opp nå fra forskjellige kilder og BD ikke vil publisere uavhengig data så blir dette en reell problemstilling.

Alt tyder på at dette ikke er de vanlige format barnesykdommer. Ta med uferdige profiler, så begynner man og skjønne hvorfor det er så viktig for BD å vinne krigen raskt før disse problemene blir for kjent.

Side 230 av 653 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •