HD formatkrigen. - Side 229

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 229 av 653 FørsteFørste ... 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 225 226 227 228 229 230 231 232 233 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 ... SisteSiste
Viser resultater 4,561 til 4,580 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm.. Hva med å gjøre slik som AVSForum gjør? De lager en ny tråd etterhvert som den gamle begynner å bli for lang.. Aner ikke heeelt hvorfor det skal gjøre ting bedre.. men.. slengte nå iallefall ut forslaget..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten vurdere en HD-DVD spiller nå da de snart er like bra som PS3 å spille av HD filmer :

Toshiba announces HD-EP30 / HD-EP35 HD DVD players for Europe - Engadget

Selv om jeg egentlig har mest tro på BD enda, tror jeg vel heller denne krigen vil dra ut hvis ikke Warner velger side snart.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    For det første er det færre HD DVD folk å ta av, dermed må de som har HD DVD spillere kjøpe flere filmer enn det PS3++ folket gjør. Derfor kan en si at det er et brukbart salg av HD DVD filmer.
    Hmm. I flere tråder så blir det henvist til at de som har HD DVD spillere kjøper flere filmer enn de som har BD spillere.
    Det er selvfølgelig riktig når en inkluderer alle PS3 spillerne som er solgt, samtidig så vet en at mange PS3 eiere bruker den eksplisitt til å spille med.
    Blir liksom lit rotete argument når en noen ganger inkludere totalt solgte PS3 avspillere og i andre sammenheng så er det bare standalone spillere som telles med.
    Det som er helt sikkert ar at BD har et ubrukt potensial. BD leiren må i større grad sørge for å bevisstgjøre BD og DVD mulighetene som ligger i PS3 til folket.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av harol
    Må nesten vurdere en HD-DVD spiller nå da de snart er like bra som PS3 å spille av HD filmer :

Toshiba announces HD-EP30 / HD-EP35 HD DVD players for Europe - Engadget

Selv om jeg egentlig har mest tro på BD enda, tror jeg vel heller denne krigen vil dra ut hvis ikke Warner velger side snart.
    Jeg tror at det å vente på at krigen skal vinnes av den ene eller andre, kan bli en lang periode uten å ha tillgang til alle titler HDDVD eller BD.Du skriver snart like bra som BD? Jeg har begge systemene og kan ikke si at HDDVD er dårligere enn BD.Begge gir meget gode bilder og lyd. Skal du ha full glede av HD filmer så kjøp begge formatene. Du får ro i sjela og bryr deg vesenlig mindre om hvem som vinner og ikke vinner. Det de fleste av BD eller HDDVD fanatikerne går glipp av er full tilgang til alle titler.Jeg trodde faktisk at det å se film var viktigere enn å krangle om hvem som er best og vil vinne krigen. La oss kose oss med HD film og ikke bruk tid på beslutninger som ingen av oss har noen innflytelse på.
    Stølen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del å er valget enkelt, jeg kjøper alt av HD-filmer (både BD og HD DVD) som jeg synes virker intr., og av de titlene som er ute på begge formater så kjøper jeg HD-DVD utgaven.. Ikke nødvendigvis fordi den er "best", men fordi jeg ønsker å støtte opp om HD-DVD som er en veldig fin motvekt til Blu-Ray.

Det eneste formatet som taper hjemme hos meg er DVD.. Har ikke kjøpt en eneste DVD i år. (Mot normalt ca. 10 filmer i måneden.)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

For min del å er valget enkelt, jeg kjøper alt av HD som jeg synes virker intr., og av de titlene som er ute på begge formater så kjøper jeg HD-DVD utgaven.. Ikke nødvendigvis fordi den er "best", men fordi jeg ønsker å støtte opp om HD-DVD som er en veldig fin motvekt til Blu-Ray.

Det eneste formatet som taper hjemme hos meg er DVD.. Har ikke kjøpt en eneste DVD i år. (Mot normalt ca. 10 filmer i måneden.)
    Har Toshiba Xe1 og Panasonic Pv70, er filmene å få tak i på HD-DVD kjøper
    jeg dem, vis ikke ser jeg dem på vanlig DVD. Denne spilleren gjør en
    så god jobb på SD, at jeg ikke ser noe behov for å investere i en BD
    spiller.Ikke med den tvn jeg har nå ihvertfall.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del å er valget enkelt, jeg kjøper alt av HD som jeg synes virker intr., og av de titlene som er ute på begge formater så kjøper jeg HD-DVD utgaven.. Ikke nødvendigvis fordi den er "best", men fordi jeg ønsker å støtte opp om HD-DVD som er en veldig fin motvekt til Blu-Ray.

Kjøper du ikke DVD og Bluray så er det vel du som er taperen da du ikke får se de filmene som er på Bluray. Fantastisk vis alle filmene du har lyst på finnes på HD DVD.Så heldig er ikke jeg selv om det er flere valg på Bluray.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD's interaktivitet har vært nevnt titt og ofte.
    Nå har navnet og logoen for dette blitt publisert.

Klikk Her

^^Klikk Her^^

Dette er fra en tysk link som averterer tyske utgivelser, hvor dere kan lese mer om Dynamic HD. dynamicHD - Connecting HD DVD to the Internet

Kinowelt kommer med en ny utgave av
    T2-Directors Cut på HDDVD des/jan med masse interaktive funksjoner.
    Her er en link til T2 trailer som ble vist på IFA. Den er filmet på pressekonferansen med håndholdt kamera så kvaliteten er ikke all verden, men man får inntrykk av hvordan menysytemet fungerer. YouTube - IFA 2007: Terminator 2: new HD DVD release

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Hva med å gjøre slik som AVSForum gjør? De lager en ny tråd etterhvert som den gamle begynner å bli for lang.. Aner ikke heeelt hvorfor det skal gjøre ting bedre.. men.. slengte nå iallefall ut forslaget..

De har vel en egen gruppe for "legendariske" og lange tråder.. Det begynner vel å bli på tide her også siden det strengt tatt ikke er noen som gidder å lese 220 sider med krangel.

Kan ikke en moderator ta en titt på hva som kan gjøres?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Kjøper du ikke DVD og Bluray så er det vel du som er taperen da du ikke får se de filmene som er på Bluray. Fantastisk vis alle filmene du har lyst på finnes på HD DVD.Så heldig er ikke jeg selv om det er flere valg på Bluray.
    Kremt.. HD er ikke det samme som HD-DVD.. HD=High Definition.. Beklager dersom du misforstod, tydeligvis på tide at jeg innfører signaturen min igjen.

Har ca. 70 BD filmer og ca. 120 HD-DVD filmer.. Og 13 filmer på D-VHS (det første HD-formatet som ble lansert).

Poenget med mitt svar var at jeg kjøper omtrent alt av både BD og HD DVD som blir gitt ut, men på titler som blir gitt ut på begge format så velger jeg HD DVD.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kremt.. HD er ikke det samme som HD-DVD.. HD=High Definition.. Beklager dersom du misforstod, tydeligvis på tide at jeg innfører signaturen min igjen.

Har ca. 70 BD filmer og ca. 120 HD-DVD filmer.. Og 13 filmer på D-VHS (det første HD-formatet som ble lansert).

Poenget med mitt svar var at jeg kjøper omtrent alt av både BD og HD DVD som blir gitt ut, men på titler som blir gitt ut på begge format så velger jeg HD DVD.
    Da er vel ikke HD-DVD navnet akkurat genialt. Beklager misforståelsen.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Da er vel ikke HD-DVD navnet akkurat genialt. Beklager misforståelsen.
    :roll:
    Skal du slenge rundt deg med flåsete kommentarer om hva som er genialt eller ikke, er det faktisk en fordel at du tar deg bryet med å lese innleggen til folk ordentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Hmm. I flere tråder så blir det henvist til at de som har HD DVD spillere kjøper flere filmer enn de som har BD spillere.
    Det er selvfølgelig riktig når en inkluderer alle PS3 spillerne som er solgt, samtidig så vet en at mange PS3 eiere bruker den eksplisitt til å spille med.
    Blir liksom lit rotete argument når en noen ganger inkludere totalt solgte PS3 avspillere og i andre sammenheng så er det bare standalone spillere som telles med.
    Jo, men du kan se på det som et forsøk på å få BD-tilhengerne til å innrømme at man ikke kan telle alle solgte PS3er som BD-spillere. Hvis alle PS3 skal telle med når man sammenligner hvor mange spiller begge formater har solgt, så MÅ også PS3 regnes med når man sammenligner hvor mange filmer som er solgt pr. spiller.

Hvis de ikke liker at det ene tallet blir fryktelig negativt, så må de akseptere at de må gi opp det tallet som er fryktelig positivt.

Sannsynligvis har HD DVD og BD omtrent samme attatch rate. I så fall kan man anta at det er omtrent dobbelt så mange som har en BD-spiller de bruker, som det er folk som har en HD DVD-spiller de bruker.

Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Det som er helt sikkert ar at BD har et ubrukt potensial. BD leiren må i større grad sørge for å bevisstgjøre BD og DVD mulighetene som ligger i PS3 til folket.
    Mnja, jeg er ikke så sikker på det. PS3 har fungert glimrende for BD-leiren. Det er bare å se på salgsstatistikken for BD-filmer. Salget skjøt i været med en gang PS3 ble lansert.

Når det gjelder alle som har kjøpt PS3 og ikke bruker den som BD-spiller, så er det ikke sikkert det er så lett å konvertere disse. Det kan være mange, mange grunner til at noen som kjøper en spillemaskin ikke bruker den til å se på film. PS3en står kanskje på barnerommet. Kanskje den er koblet til en vanlig TV. Kanskje eierene rett og slett ikke er interessert i film.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hblika
    :roll:
    Skal du slenge rundt deg med flåsete kommentarer om hva som er genialt eller ikke, er det faktisk en fordel at du tar deg bryet med å lese innleggen til folk ordentlig.
    Helt enig.Leste litt fort.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar fremgang for blu-ray :-D

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    1080/24p...The True-HD 8)
    33% av ledende blåfolk har bedret stil, bravo

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    De har også tidligere sagt at alle DVD PC drev kan oppgraderes til HD VMD med software som de skal gjøre tilgjenglig gratis.
    Da er det merkelig at de jobber med et eget VMD PC-drive.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og 13 filmer på D-VHS (det første HD-formatet som ble lansert).
    Ble ikke kjempestort, men HD på laserdisc (Muse) kom jo før D-VHS

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojda, nå ser det ut som det har begynt å brenne på dass hos Toshiba... ifølge ryktebørsen kommer det en artikkel i dag på Warren Communications News' Consumer Electronics Services som bringer for dagen detaljer omkring Toshiba/Paramount dealen på $150 mill.

Og Toshiba ventes vistnok også å "krype til korset" og komme med en offisiell uttalelse omkring saken.

Spekuleres i at det er M$ som har presset Toshiba til dette pga at M$ kjøres hardt for brudd på anti-trust lovgivningen i USA og EU og at de har fått mye press på seg pga denne avtalen.

Tror dette kan bli nok en spennende dag i HD-format krigen.

En lengre tråd på Rumor: Toshiba to Admit $150M Payoff - Blu-ray Forum om dette, og et par insidere har allerede droppet hint om hvor "stort" dette er.

Hvem vet...kanskje de $150 mill dalerne fra HD-DVD leiren slår tilbake hardt og brutalt.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Ble ikke kjempestort, men HD på laserdisc (Muse) kom jo før D-VHS
    Så vi har alledere to HD formater som har floppet på markedet...

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Så vi har alledere to HD formater som har floppet på markedet...
    Skjer det samme igjen blir jeg meget lei meg.
    Grøss

Side 229 av 653 FørsteFørste ... 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 225 226 227 228 229 230 231 232 233 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •