HD formatkrigen. - Side 227

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 227 av 653 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 ... SisteSiste
Viser resultater 4,521 til 4,540 av 13053
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mens BD har brukt året til å skryte av studio støtte i USA så har HDDVD jobbet for å få bred støtte i Europa også. Her er noen av de selskapene som vil utgi på HDDVD. 25 av dem har allerede gitt ut materiale.

DVD times referatet er oppdatert med bilder.
    DVD Times - IFA 2007: HD DVD Group Press Conference

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IFA2007: HD DVD Press Conference, In Fast Forward - Gizmodo

HD DVD Press Conference, In Fast Forward

After yesterday's Blu-ray press conference, Toshiba fired back...over the course of two very, very long hours. And by "fired back," we really mean gave a bunch of presentations that were too long. So we're giving you a fast forward version of the conference...that still feels a bit like slow-mo, but here is the meat of it: Running through Toshiba's game plan, Fujii went through the 3-pronged strategy of HDD, HD DVD and SD in Toshiba's multimedia approach. He also mentioned, "I'm sure withing three years the price of 32GB of flash memory will be the range of $100 dollars," and that optical discs would be around in, "30, 40, even 100 years."

Ironically, they showed off the same Harry Potter and Oceans 11-13 packs that would be coming to HD DVD that we just saw mentioned in the Blu-ray conference. They will also get an exclusive with Battlestar Galactica and the original Star Trek. And of course, there's The Matrix. As said best in a second video, "Go ahead, take the red pill!"

I expected a smattering of stats to clash in direct opposition with Blu-ray claiming a substantial lead. But the HD DVD conference sidestepped overall sales numbers. They preferred points like:

- "The hi def format is about stand alone consoles, not game machines"

- "For every 2 ps3's, one movie is sold. While 4 movies are bought for every [HD DVD] player"

- "Many Blu-ray owners will only get advanced features if they buy new players with BD Java..."
    and my personal favorite:

- "The consumer is pretty happy with the experience they get with DVD."

Det er jo artig å høre at konsoller ikke teller med samtidig som Tosh skryter på seg 70 prosent av "it markedet".

Hvor lenge kan Tosh holde formatet sitt flyttende...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    the winner is??? nobody..

VG Nett - Teknologi
    Samme Rune anbefaler HD DVD på hjemmesiden sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er jo artig å høre at konsoller ikke teller med samtidig som Tosh skryter på seg 70 prosent av "it markedet".
    Poenget er jo at med den avspillerbasen som BD har i alle PS3 eierne, så burde de ha feid HD DVD av banen for lenge siden. Alle som eier dedikerte HD DVD-spillere har kjøpt dette for å se nettopp HD DVD filmer, mens de fleste som har en Blu-ray spiller hjemme, bruker den til spill.

Når det er sagt, skal man ikke kjimse helt av IT-markedet heller. Etter inntoget av HTPC'er vil nok en hel del ønske avspilling av sine HD filmer via denne og MS Media Center etter hvert, og jeg tror alle som følger med i denne tråden har en god formening om hvilket HD-format Media Center kommer til å støtte først (utenom WMV, så klart) Men, jeg er enig med deg i at IT-markedet pr. i dag er en ikke-faktor i formatkrigen, men det har absolutt et svært stort potensiale.

Dette illustrerer for så vidt godt mitt inntrykk av HD DVD-leirens litt mer langsiktige planlegging, fremfor BD-leirens "vinn nå" filosofi.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Variety.com - Fox joining Xbox family
    Fox joining Xbox family

Video Marketplace already has films, shows
    By BEN FRITZ

Brian from Fox's "Family Guy" will be making more cocktails on the Xbox.

Microsoft has signed up Fox as the newest partner for its Xbox Live Video Marketplace, and the two are launching with "Family Guy," a show aimed squarely at the service's young male gamer demo.

Video Marketplace, which allows Xbox 360 owners to download movies and TV shows via the vidgame console's Internet connection, already has films from Warner Bros., Paramount, Lionsgate and New Line and TV shows from CBS, NBC Universal and MTV Networks. Some content is available in high-def, making it the only Internet videostore offering HD downloads.

Deal likely marks the first step in a broader relationship between Fox and Microsoft to distribute TV shows and films.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hblika
    Alle som eier dedikerte HD DVD-spillere har kjøpt dette for å se nettopp HD DVD filmer, mens de fleste som har en Blu-ray spiller hjemme, bruker den til spill.
    Det er uansett utvilsomt at mange kjøper PS3 primært for å bruke den som Blu-Ray spiller (eller i det minste bruker den aktivt), og får et mediasenter og konsoll med på kjøpet (myself included). Det kommer i hvertfall klart fram på forumer som AVSforum og highdefdigest i utstyrslister i signaturer og tråder om hvilke utstyr en har osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Det er uansett utvilsomt at mange kjøper PS3 primært for å bruke den som Blu-Ray spiller (eller i det minste bruker den aktivt), og får et mediasenter og konsoll med på kjøpet (myself included). Det kommer i hvertfall klart fram på forumer som AVSforum og highdefdigest i utstyrslister i signaturer og tråder om hvilke utstyr en har osv.
    Er ikke så veldig rart, i og med at PS3 kun lar seg bruke på film for tiden. Hvor mange her kan telle godkjente kvalitetspill på PS3 på en hånd? Neppe noen. Det har vært slakt ganske lenge. Så målingene viser jo egentlig at folk har kjøpt seg en spillemaskin de trodde skulle gjøre like stor storm som PS2 og sitter igjen med en billig og svært god BD avspiller.

Som enkelte her påpeker, er det ikke å kimse av IT bransjens store valg, nemlig HD-DVD. For krefter som Microsoft har ofte vist at formater de velger gjerne slår igjennom. På godt og vondt. Det at MS står bak den ene parten betyr ikke nødvendigvis at det gjeldende for en seier, men det kan veie tungt for mange å måtte gå i mot verdens mektigste programvareprodusent. Integrering er fremtiden og det er et av de største satsningsområdene til MS. Hvis de får det som de vil med mediacenter, homeserver, HD-DVD og spillkonsoller, så er de langt påvei til å "eie" et markdet. Kan sammenlignes med Windows som står for over 95% av verdens operativsystemer. Jeg tror MS har en stor påvirkningskraft og vil definitivt ikke gi opp noe de har lagt penger i.

På en annen side har Balmer selv sagt at hvis BD vinner formatkrigen, vil ikke MS være snauere enn å komme fort på banen med støtte for det.

Det med at BD har så utrolig mye større salg enn HD-DVD (visstnok), gjenspeiler seg i PS3. Jeg tror ikke det er så mange som har vurdert en 6k standalone BD spiller fremfor en 6k PS3.

Det er jo bare min mening da Og jeg er ingen fan i noen retninger, håper bare bransjen tar til fornuft snart og gir oss en endelig løsning. Ingen av leirene er tjent med en årelang kamp.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet viktig som kom frem på pressekonferensen var at EMI begynner å gi ut musikktitler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hblika
    Poenget er jo at med den avspillerbasen som BD har i alle PS3 eierne, så burde de ha feid HD DVD av banen for lenge siden. Alle som eier dedikerte HD DVD-spillere har kjøpt dette for å se nettopp HD DVD filmer, mens de fleste som har en Blu-ray spiller hjemme, bruker den til spill.
    De som har kjøpt dedikert HD DVD spiller har 4 filmer i snitt, ikke spesielt imponerende det heller - imho.

Og som du sier, PS3 er en spillmaskin - selv om enkelte nok har kjøpt den fordi den er en meget bra BD spiller. Men håpet er jo at PS3 skal fungere som en trojansk hest etterhvert, slik at folk plutselig oppdager at de har en BD spiller i huset. Kan jo virke som om den strategien har noe for seg, 60% av PS3 eierene visste ikke at de hadde BD spiller i huset, 50% visste ikke engang at den kunne vise HD og det var bare 20% som faktisk hadde forsøkt å spille BD film på den :

Farojournalen

Det betyr at det er over 3.5 millioner ubrukte BD film-avspillere der ute og at bare 900k av dem vet om muligheten for film ...

Med de rette filmene frem mot jul, litt reklame som forteller dem om muligheten for film så tror jeg ikke det er lenge før vi ser 3:1 mellom formateten.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uavhengige undersøkelser av spillere viser at to tredjedeler av HDTV-eiere foretrekker HD DVD fremfor Blu-ray.
    Fra xbox.com!!! hehe

SÅ blu-ray!!! Watch out! hehe

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bra kommentar ang. formatkrigen:
    http://www.highdefdigest.com/news/sh...Bombshell_/921

Utdrag fra artikkelen, men den bør leses komplett for å få med bakgrunnen til argumentasjonen.
    "
    According to their August 20th announcement, Paramount believes that HD DVD has more potential for growth. Why might they feel that way? For one thing, the Blu-ray format has based a large part of its sales plan around the Playstation 3, which is by far the best selling and most popular Blu-ray playback device on the market. Unfortunately, the PS3 hasn't met expectations in the video game arena, trailing behind the XBox 360 and Nintendo Wii in popularity among gamers. While there are enough PS3 consoles in active use right now to lead to the 2:1 disc sales advantage over HD DVD as discussed above, perhaps Paramount doesn't feel that this is a sustainable business model. HD DVD has consistently sold more dedicated stand-alone disc players than Blu-ray, and stand-alone players have a much higher attach rate of discs sold (PS3 owners are more likely to buy the unit for games than for Blu-ray movies). Taking the long view, if this trend continues, HD DVD could have a growth surge that eventually surpasses Blu-ray.

The BDA has been using all the muscle of their promotional machine to maintain the perception of winning the format war, expecting that hype will eventually become reality. In truth, all they've managed to gain so far is a larger slice of a tiny pie, which wins them nothing more than temporary bragging rights. Has either side made a real profit yet? "

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne svir tenker jeg

HD DVD player price to drop further in Q4 - 8/31/2007 - Video Business

“We have no plans to have Venturer in our stores this holiday,” Wal-Mart merchandise spokeswoman Melissa O’Brien said. “We will continue to offer the best values on popular HD DVD and Blu-ray products from leading consumer brands like Sony, Samsung, Philips, Toshiba and RCA.”
    Ingen $199 kinesiske HD-DVD spillere på Wal-Mart til jul likevel gitt....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Jo da, jeg vet at det er noen som kjøper PS3 primært som en Blu-ray spiller (meg selv inkludert), men det er ikke det folk flest har kjøpt den som. Dersom tallet som sier at det selges 1 Blu-ray film pr. 2 PS3, betyr det at ettersom jeg har kjøpt ca. 20 Blu-ray filmer, er det 39 andre PS3 eiere som ikke har kjøpt en eneste film.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Selv om ingen her bryr seg om det så kommer HD WMD snart i butikkene i Norge. Spillerne vil koste 1995,- hos Elkjøp og jeg har sett flere titler med logoen til Scanboks på utsiden. Platene skal være markert billigere en BD og HD DVD.

I den grad HD WMD vil få innpass på markedet tror jeg det vil få mest ut over HD DVD da de vil slå HD DVD på pris som er en av deres beste salgsargumenter.
    Noen som vet noe om det er noek kvalitetsforskjell på HD DVD/Blu-Ray og HD WMD?

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jo, men du glemmer at det var 71/29 forrige uke, og at det i mellomtiden ble gitt ut fire Blu-ray-titler og ingen HD DVDer. Jeg synes det er overraskende at HD DVD klarer å ta innpå Blu-ray, når samtlige av ukens utgivelser kom på Blu-ray.
    Tror kanskje at mange er vell optimistiske på hvor rask effekt ny utgivelser får på salgstallene i samme uke.

Må også bare kommenter at jeg legger merke til at flere fra HD DVD siden ofte er fornøyd med tall som 68/32, 65/35, 71/29 og har liksom en god forklaring på hvorfor. Jeg undrer meg over det.

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    For et par uker siden ville jeg vært tilbøyelig til å være enig. Men som Shrek 3 og Transformers er HD DVD-eksklusive titler, så tror jeg HD DVD fint skal klare å holde stand på ca. 64/36 gjennom julen.
    Ja dette er fine titler men det er jo ikke slik at det er stille fra BD siden heller fremover.
    Du tar ikke hensyn her her ekslusive BD titler som Spiderman3, Spiderman triology, Mr. Brooks, Pirates of the Caribbean: At World's End, Live Free or Die Hard, Close Encounters of the Third Kind og mange flere.
    Skal ikke lage en "spytte" konkurranse av dette med hvem som har de beste eksklusive titlene. Men jeg er glad for at jeg har BD spillere når jeg ser hva som kommer frem mot jul.
    Ser også at HD DVD har gode eksklusive titler i tilegg til de du nevnte. Men jeg tror ikke at det er nok med de titlene du referer til for at HD DVD holder stand på ca 64/36.
    Apropo tallet for hittil i år så er det 67/33 nå, så du mener faktisk ikke at de fint skal holde stand, men ta igjen litt av forspranget. Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Tror kanskje at mange er vell optimistiske på hvor rask effekt ny utgivelser får på salgstallene i samme uke.
    Nye titler selger som regel best, men det skader tydligvis ikke om det er gode titler også

Må også bare kommenter at jeg legger merke til at flere fra HD DVD siden ofte er fornøyd med tall som 68/32, 65/35, 71/29 og har liksom en god forklaring på hvorfor. Jeg undrer meg over det.
    "Fornøyd" i den forstand at man frykter det skal bli verre. Det er selvfølgelig ikke gunstig at HD DVD konsekvent selger halvparten så mye som Blu-ray.

Ja dette er fine titler men det er jo ikke slik at det er stille fra BD siden heller fremover.
    Du tar ikke hensyn her her ekslusive BD titler som Spiderman3, Spiderman triology, Mr. Brooks, Pirates of the Caribbean: At World's End, Live Free or Die Hard, Close Encounters of the Third Kind og mange flere.
    Mnjo, jeg gjør egentlig det. Dette er veldig sterke titler, ingen tvil. Så hvis Paramounts titler hadde blitt gitt ut på begge formater (med det sedvanlige 2:1-forholdet), tror jeg så gjerne at BD kunne klart å forskyve balansen til 80/20 enkelte uker. Men, med Shrek og Tranformers (samt flere titler jeg regner med blir annonsert etter hvert) utelukkende på HD DVD, bør det være mulig å holde stand på omtrent samme nivå som det er i dag.

Apropo tallet for hittil i år så er det 67/33 nå, så du mener faktisk ikke at de fint skal holde stand, men ta igjen litt av forspranget. Lykke til.
    Ah, nei, det var ikke "hittill i år"-tallet jeg mente ville bevege seg mot 64/36. Det er tallene for hver enkelt uke jeg siktet til. Disse svinger selvfølgelig voldsomt fra uke til uke, men antagelsen min er at den ikke vil bli så fryktelig mye styggere enn 64/36 (eller la oss si 2:1 +/- et par prosentpoeng i begge retninger) i årets seks siste uker.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg iallefall til Transformers.. Er det en "killer-app" til HD-formatet så er det den filmen.. Tror det kunne ha blitt årets mest-selgende HD-film om den hadde blitt gitt ut på begge formater..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til detaljerte spec's på alle HDDVD spillere, også de nye for Europa.

Hd Dvd Player Specifications - Film Talk

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scanboks
    Grøss.

Platene skal være markert billigere en BD og HD DVD.
    Hva slags priser snakker vi da? Nærmeste femtilapp.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Året så langt.

De HD intreserte stemmer i allefall med Blu Ray lommeboken.

Venter i spenning på at Planet E har solgt mer på HDDVD gutter!!

Side 227 av 653 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •