HD formatkrigen. - Side 225

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 225 av 653 FørsteFørste ... 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 221 222 223 224 225 226 227 228 229 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste
Viser resultater 4,481 til 4,500 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    PS: Bluray er et langt finere navn enn HD-DVD. HD-DVD er bare en haug forkortelser mens Bluray navnet beskriver faktisk noe ved mediet/teknologien på en litt "kunstnerisk" måte.
    Hva, er ikke "heitsj dii dii vii diiii" poetisk nok da? Glir jo så fint på tunga - nesten som et engelsk barnerim :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Fikk dem med meg, men ikke noen ny spiller. De terpet på at forbrukerne foretrakk bildet fra plasma og at de bare solgte og produserte mer og mer.

Ellers hadde de 16 GB SD-kort som de kunne bruke i HD-kamera. Det får HD-kamera med 8 cm Blu-ray-opptaker med omtrent halvparten av lagringsplassen til å se latterlig ut.

Mitt tips er at det er dette Hitachi kommer med i morgen. ;-)
    Litt OT, men jeg vil faktisk heller ha ett BD kamera ettersom det bare er å sette i ny BD plate når den ene er full på ferie. Alternativet blir å kjøpe flere SD kort men da blir det fort dyrt. Kommer ann på prisen mellom SD kort og BD plater.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva, er ikke "heitsj dii dii vii diiii" poetisk nok da? Glir jo så fint på tunga - nesten som et engelsk barnerim
    Heh! Nåh! Jeg tror nok heller de i HD-DVD leiren er grinete fordi de ikke kunne få et tilsvarende kult navn som feks "Redray" for amerikanerne ville sikkert satt hjertet i halsen og fått infarkt på flekken...alt som kan assosieres med kommunisme er skumle greier. BETTER DEAD THAN RED! osv osv. Derfor er det nok best å skjule de røde greiene bak en anonym logo som feks HD-DVD.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh! Nåh! Jeg tror nok heller de i HD-DVD leiren er grinete fordi de ikke kunne få et tilsvarende kult navn som feks "Redray" for amerikanerne ville sikkert satt hjertet i halsen og fått infarkt på flekken...alt som kan assosieres med kommunisme er skumle greier. BETTER DEAD THAN RED! osv osv. Derfor er det nok best å skjule de røde greiene bak en anonym logo som feks HD-DVD.

Nå benytter både Blu-ray og HD DVD blå laser så red-ray ville ha vært ganske misvisende. SD DVD derimot benytter rød laser. Grunnen til at HD DVD kan benytte DVD i navnet er at formatet ble valgt av DVD forum. HD DVD skrives forøvrig uten bindestrek.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teedjay
    Hva, er ikke "heitsj dii dii vii diiii" poetisk nok da? Glir jo så fint på tunga - nesten som et engelsk barnerim :-D
    Hvorfor er det mye bedre på engelsk? ;-)

"Hå De De Ve De" er ikke like fint.

BD må slutte å bruke hele navnet men holde seg til "BD" (som "CD"). Trenden går vel den veien, evt med tilføring av "HD" i samme slengen.

"BD" er uansett vesentlig enklere å forholde seg til en "HD DVD". Sistnevnte er langt og skaper forvirring siden det referer til standard DVD også.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    "BD" er uansett vesentlig enklere å forholde seg til en "HD DVD". Sistnevnte er langt og skaper forvirring siden det referer til standard DVD også.
    Enig. Et annet problem er harddiskopptakere, som fører til at vi får slike situasjoner som denne. Klart man må skylde på forhandler, men navnet gjør det lett å rote litt. Blu-ray høres egentlig smått fjollete ut det og, men er uansett bedre enn fem forkortelser, og jeg ser definitivt fordelen med å differensere litt fra eksisterende formater så alle faktisk skjønner hva man snakker om.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ironisk da alle mine venner og bekjente som ikke har snøring, skjønner at HD DVD er til HDTV, mens det er faktisk ingen som skjønner helt hva blu-ray er! Jeg må gang på gang forklare at det bare er lagrings medier og det er det som er lagret på disken som er avgjørende for kvaliteten! Klart blu-ray har en fordel med større lagrings kapastitet på BD50, men det er den eneste fordelen også!!!!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Vel å kalle PS3 en flopp er vel en meget stor overdrivelse, iløpet av ca. 6 mnd`er har PS3 solgt ca. halvparten av det xbox360 har gjort til dags dato i europa, (ca. 16 mnd`er) i tilleg må man ta en med i betraktningen en stor pris forskjell.
    Nå kommer mangen STORE spill tittler, som vil løfte PS3 salget markant, at PS3 går ut av konsoll krigen som vinner er ingen tvil, men det har vært en treg start, det er jeg enig i.
    Hehe, det er faktisk Wii som ser ut til å ta ledelsen og vinne konsoll krigen! Riktig nok feil å kalle ps3 en flopp. Min feil! Men ps3 har langt færre gode titler en xbox 360. Grunnen til at ps3 "tar igjen" 360 er nok fordi det er mange ps fans fra ps1 og ps2 som blir med over til ps3. Også lokker ps3 med blu-ray også da..... Men faktisk så er det langt flere gode titler på xbox 360, derfor jeg har valgt å holde meg til 360 denne gangen. Og jeg har alle tidligere konsoller fra både ms, sony og nintendo!

Tilbake til topic: Salget av ps3 er jo ett stort "argument" for blu-ray da konsollen blir tatt med i statistikken over solgte blu-ray spillere. Mulig salget av blu-ray vil roe seg litt etter at denne nye "hypen" som alle nye ps3 eiere får når de akkurat har kjøpt seg ps3 og vil teste blu-ray! Blur-ray fikk jo en liten boost etter ps3 kom...

Egentlig så er både blu-ray og HD DVD "relativt" dårlige formater om man tenker på lagringskapasitet! Skal de holde i 10år så er ikke kapasiteten noe å skryte av!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Litt ironisk da alle mine venner og bekjente som ikke har snøring, skjønner at HD DVD er til HDTV, mens det er faktisk ingen som skjønner helt hva blu-ray er! Jeg må gang på gang forklare at det bare er lagrings medier og det er det som er lagret på disken som er avgjørende for kvaliteten! Klart blu-ray har en fordel med større lagrings kapastitet på BD50, men det er den eneste fordelen også!!!!
    BD har faktisk også høyere båndbredde i audio-/videospesifikasjonene.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDDVD for Europa.
    Products | Toshiba HD DVD | the next generation DVD format

Toshiba_HD-EP30 349-399 euro

HD DVD Output Resolution: 1080p/60Hz, 24Hz
    Playback: HD DVD1, DVD Video, DVD-R/-R Dual Layer
    DVD-RW/+R/+RW, CD-R/-RW
    Standard DVD Video Upscaling2 to 720p, 1080i, 1080p
    Dolby® Digital Plus, Dolby® True HD, DTS®,
    DTS®-HD (core)
    2 Channel Analogue Output
    CEC Funtionality (REGZA-Link)
    Deep Colour Function
    148MHz/12 bit Video DAC
    Ethernet Connection

Toshiba_HD-EP35 449-499 euros

HD DVD Output Resolution: 1080p/60Hz, 24Hz
    Playback: HD DVD1, DVD Video, DVD-R/-R Dual Layer
    DVD-RW/+R/+RW, CD-R/-RW
    Standard DVD Video Upscaling2 to 720p, 1080i, 1080p
    Dolby® Digital Plus, Dolby® True HD, DTS®,
    DTS®-HD (core)
    7.1 Digital Bitstream Output
    5.1 & 2 Channel Analogue Output
    CEC Funtionality (REGZA-Link)
    Deep Colour Function
    148MHz/12 bit Video DAC
    Ethernet Connection

Onkyo_DVD-HD805 999 euros

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD må slutte å bruke hele navnet men holde seg til "BD" (som "CD"). Trenden går vel den veien, evt med tilføring av "HD" i samme slengen.
    Det som er litt kinkig her, er at folk ikke ser sammenhengen mellom Blu-ray og BD. Folk ser ikke ut til å skjønne hvor D-en kommer fra. Dermed får vi varianter som f.eks. BR.

At BR er en lekebutikk, ser ikke ut til å bekymre folk.

(For øvrig er jeg overrasket over hvor lite folk har gjort narr av BD-forkortelsen, spesielt BD+, men det er mulig folk lo det fra seg den første uka.)

Det er jeg ikke uenig i, men Blu-rays eksistens er den eneste grunnen til at jeg fortsatt kaller HD DVD for HD DVD. Jeg må minne meg selv på at å bare skrive HD vil være forvirrende (det er forvirrende nok at man plutselig må referere til harddisker som HDD).

Men, du skal ikke se helt bort fra at folk driter i at det er forvirrende. Folk har ikke noe problem med å referere til PCer som harddisker, og skjermer som PCer, så jeg tror ikke de bryr seg nevneverdig med at HD strengt tatt inkluderer både HD DVD, Blu-ray og TV-sendinger. Hvis HD DVD får noe særlig fotfeste blant folk, så tror jeg absolutt de vil referere til HD DVD som bare HD. Altså HD-spiller og HD-filmer, som man trenger en HDTV for å få glede av.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aye, det tror jeg og. HD DVD er en altfor lang forkortelse til at folk gidder å uttale hele navnet, eneste må være for å differensiere fra Blu-ray og SD DVD, samt andre HD-kilder. Er også enig i at BD fort blir problematisk, om de hadde brukt BR, eller fokusert på BD som navnet på produktet fra starten av, hadde det blitt langt mindre forvirring rundt det.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig, men i DVD så har man med den siste "D"en også, for å markere at vi snakker om en disk. Så BD står som vi vet for Blu-ray Disc. Det mest riktige navnet, og for å holde på tre-stavelsen fra DVD, er etter min mening BRD. Da vil man få med hele navnet Blu-ray Disc. Derfor foreslår jeg at vi herved kaller det BRD :-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, omtrent som å lese uttalelsene til "komiske Ali" under Irak krigen. Men nå uttaler BDA gruppen igjen at de har vunnet - eller de sier de er sikre på å vinne da. Det måtte jo komme - enda en gang. Hehe. Siden sist de sa det på en pressekonferanse, så har Samsung gått fra BD eksklusiv til å lage kombispiller, LG kommer med ny kombispiller, Onkyo er på HD med laget med spiller, kinesiske billigspillere kommer - og Paramount og Dreamworks har gått fra nøytrale til HD DVD eksklusive. Ingen hindring. Dette har gjort BD gruppen sikrere enn noen gang.

ITavisen | - Vi kommer til å vinne!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Men nå uttaler BDA gruppen igjen at de har vunnet - eller de sier de er sikre på å vinne da. Det måtte jo komme - enda en gang.
    Dette var vel kanskje IFAs mest forutsigbare nyhet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et lite stikk for Blu-ray siden

http://business.timesonline.co.uk/to...cle2362436.ece

The increasingly dirty technology war being fought for dominance of “next generation” DVDs took another twist today when one of China’s largest film distribution groups said it would back Blu-Ray – the technology built by Sony and Philips.

China Film Group’s decision comes as the Blu-Ray Disc Association – a consortium of over 170 content and hardware producers – is reeling from the defection of Paramount Pictures and DreamWorks Animation two weeks ago.

China Film Group, in addition to producing movies like Kung Fu Hustle and a range of popular film and TV series for its domestic market plays a central role in the distribution of foreign films in China, acting as a de-facto regulator.

The move by the China Film Group, said analysts, was evidence that the struggle between Blu-Ray discs and the rival Toshiba format – known as HD-DVD – will be heavily influenced by the choices of content providers and consumers in Asia.
    Related Links

But Blu-Ray received yet another fillip yesterday: as well as winning-over China Film Group, Acer, one of the world’s “big three” personal computer brands, said that it too would be adopting Sony’s format. Acer, previously an associate member of the HD-DVD Promotion Group, will build Blu-Ray disc players into their lap- and desk-top PCs.

Many believe that, while the format decisions of the major studios will be critical in deciding the outcome of the high definition format war, it may eventually be the PC market that has the final say.

Paramount and DreamWorks had previously released films on both Blu-Ray discs and on HD-DVD discs, the rival format produced by Toshiba and backed by the likes of Microsoft and Hewlett-Packard. Both studios, pointing to cost advantages with the Toshiba format, said that they would now produce content exclusively on the HD-DVD format.

Their decision, which surprised analysts and drew heavy criticism from senior Hollywood insiders, came as Blu-Ray appeared to be gaining the upper-hand over the Toshiba format in disc sales. Toshiba has denied offering Paramount and DreamWorks any financial inducements to encourage their defection from Blu-Ray.

Sony’s PlayStation 3 games console, which has sold more than 4 million units worldwide, includes a Blu-Ray disc player and is thought to account for the early lead of the Blu-Ray format over its rival.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et lite stikk for Blu-ray siden
    Vet ikke det.
    DVD Forum gjorde ferdig og implementerte spesielle Kinesisk HDDVD spesifikasjoner allerede i Juni kalt C-HD DVD.
    Filmer fra de to formatene kan ikke bli spilt om hverandre, men C-HD spillere bygget for det Kinesiske markedet kan også selges utenfor Kina med små forandringer. Sannsynlig bare forskjellig Video/Audio Codec chip. Dette gjør at Kinesiske produsenter kan bygge billige spillere for hjemme markedet som også kan eksporteres med bare de nevnte forandringene.

Som vanlig ligger HDDVD et hestehode foran.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Ok, omtrent som å lese uttalelsene til "komiske Ali" under Irak krigen. Men nå uttaler BDA gruppen igjen at de har vunnet - eller de sier de er sikre på å vinne da. Det måtte jo komme - enda en gang. Hehe. Siden sist de sa det på en pressekonferanse, så har Samsung gått fra BD eksklusiv til å lage kombispiller, LG kommer med ny kombispiller, Onkyo er på HD med laget med spiller, kinesiske billigspillere kommer - og Paramount og Dreamworks har gått fra nøytrale til HD DVD eksklusive. Ingen hindring. Dette har gjort BD gruppen sikrere enn noen gang.

ITavisen | - Vi kommer til å vinne!
    Du får jo selv stå for betydningen av de nyhetene du ramser opp, men bransjen virker som om de har en annen oppfatning; og da ikke kun Sony. For BD kommer også med kinesiske spillere, de har fått China Film Group på laget, og at det nå kom en "kopi" av HD DVD-spilleren HD-A20 kalt Onkyo, samt noen kombispillere, så kommer det nå nye BD-spillere fra Sharp, JVC, Philips, Pioneer, Denon, Sony, Panasonic, Deaewo, Loewe, BenQ samt kinesiske spillere fra China Hualu Group.

60/40 i USA, 70/30 for resten av verden; hvor Australia ca. 90/10, Japan ca. 90/10, lille Norge ca. 80/20; så ser jeg ikke helt sammenligningen med "komiske Ali"?

Og leser du hele oppsummeringen fra IT Avisen så står det:

Panasonics Europa-sjef Joachim Reinhardt uttrykte det slik under gårsdagens Panasonic-pressekonferanse:

- Jeg kan nå garantere dere at Blu-ray vil lykkes.

Acer, HP og Dell
    Og pressefolk og fagpersoner vi har snakket med her nede kårer også nokså entydig Blu-ray som vinneren. Ingen vi har snakket med har noen nevneverdig tro på HD DVD.

IT-bransjen med unntak av Sony Vaio og Apple hyar hittil satset på HD DVD. Men nå ser dette også ut til å snu. HP og Dell er allerede med på vogna, og i går ble det kjent at også Acer nå er med.

Igjen i HD DVD-leiren finner vi Microsoft og Toshiba som de to største. Om disse klarer å hamle opp med noe som ser ut som en tilnærmet samlet mykvare- og hardvarebransje synes nå mer enn tvilsomt.

Da er det kanskje ikke så rart at BDA og elektronikkbransjen mener at seieren vil gå til Blu-ray

Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Da er det kanskje ikke så rart at BDA og elektronikkbransjen mener at seieren vil gå til Blu-ray
    Føles deilig å kunne komme med slike nyheter fra den ene siden ikke sant.

Hva nyheten ikke sier er at både HP og Acer har laptops med HDDVD spiller helt fra 2006 + at selvfølgelig Toshiba & LG har det.
    Velkommen etter sier jeg.
    En av mange gamle linker.
    Acer's HD DVD-equipped Aspire 9800 laptop released - Engadget

Newcomer jolla sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvem vinner?

Tror ikke så mange her hjemme på berget kan annet en å synse/ønske!
    De markedskrefter og den prestisje som ligger bak disse to "frontene" er både større og mektigere en de fleste her hjemme aner. De som tror på en snarlig løsning av denne krigen som mange kaller det, tror jeg skal vente lenge. Tror heller ikke årets julehandel vil bli avgjørende. Personlig tror jeg begge hadde tapt om nettet var klart for "on demand" løsninger i stor skala. Men dessverre er det ikke det. Andre løsninger en trykte formater som plater ville vært og foretrekke. Huset er snart fylt opp av vinylplater, cd, vhs, dvd og hddvd.
    Har ikke mer plass snart

Side 225 av 653 FørsteFørste ... 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 221 222 223 224 225 226 227 228 229 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •