HD formatkrigen. - Side 224

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 224 av 653 FørsteFørste ... 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 220 221 222 223 224 225 226 227 228 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 ... SisteSiste
Viser resultater 4,461 til 4,480 av 13053
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Artig å se at Warner vil utgi masse BD i Q4.
    De kom blandt annet med en liste med Kuberick-filmer. Blir spennende å se om de kommer med den samme listen i morgen...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener svaret er ja. Det er håpløst å gå for det formate som tilbyr vesentlig mindre lagringskapasitet. Vi snakker tross alt om en disc som (forhåpentligvis) skal være med oss de neste 10-15-20 årene.
    Om 10 år vil en optisk disk på 30, 50 eller 51GB være like latterlig liten og treg i forhold til det man da vil bruke til datalagring.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Tipper enkelte vil like denne:

94% av devicene som kan spille HD-disker i europas 6 største markeder er Blu-Ray.
    Tall fra Understandings & Solutions igjen, he he. (Nei, ser at det er kreditert noen andre denne gangen, men bare måtte komme HD DVD fansen i forkjøpet.)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Mnja, men hvis Amirs anslag er korrekt, så snakker vi om en investering på nesten 20 milliarder norske kroner, bare for å bygge opp den samme produksjonskapasiteten som man allerede har på HD DVD. Dette er faktisk ganske mye penger.
    Noen har sponset alle titlene som har kommet ut på Blu-Ray. Det er nok ikke uten grunn at spillere til Blu-Ray koster det dobbelte av HD-DVD og det virker ikke som om prisene kommer ned med det første.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kom blandt annet med en liste med Kuberick-filmer. Blir spennende å se om de kommer med den samme listen i morgen...
    Ja, det gjør de nok.

I morgen skal HD DVD gutta først og fremst sole seg i glansen fra Paramount.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The following BD-players announced for Q3/Q4 or later will also be Profile 1.1 compliant:

Samsung BD-P1400
    Samsung BD-P2400
    Sharp BD-HP20
    Sony BDP-S500
    Pioneer BDP-LX70a (BDP-94HD in the US)
    Ser ut som om du må trekke en spiller fra denne lista:

Sitat Opprinnelig postet av paidgeek
    Sitat Opprinnelig postet av jdg345
    For any Insiders:

What profile(s) will the new Sony BDP-S500 Support?
    My information is that it will support profile 1.0
    For øvrig så sier ikke pressemeldingen til Samsung et eneste ord om verken profile 1.1 eller PiP (men, både BD-P1400 og BD-P2400 får nettverksplugg, så jeg blir ikke så veldig overrasket om de støtter BD Live (og dermed profile 1.1))

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnja, men hvis Amirs anslag er korrekt, så snakker vi om en investering på nesten 20 milliarder norske kroner, bare for å bygge opp den samme produksjonskapasiteten som man allerede har på HD DVD. Dette er faktisk ganske mye penger.
    Eh, de DVD linjene krever modifiseringer for å trykke HD DVD så helt gratis er ikke det heller.

Hvis markedet etterspør BD plater så vil replikatorene uten problemer se seg tjent med å kjøpe inn de nye linjene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tall fra Understandings & Solutions igjen, he he. (Nei, ser at det er kreditert noen andre denne gangen, men bare måtte komme HD DVD fansen i forkjøpet.)
    Om man legger sammen grafen over salg i Europe-6 uten PS3 hvor begge formatene ligger ganske jevnt og denne markedsandelen av avspillere som inkluderer PS3 så ser man at PS3 står for ca. 90% av BD-spillerne i Europa-6.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om du må trekke en spiller fra denne lista:

For øvrig så sier ikke pressemeldingen til Samsung et eneste ord om verken profile 1.1 eller PiP (men, både BD-P1400 og BD-P2400 får nettverksplugg, så jeg blir ikke så veldig overrasket om de støtter BD Live (og dermed profile 1.1))
    Ja, du har rett.

Samsung sine spillere er også profil 1.0 ser det ut til i pressemledingene.

Philips sin spiller kommer i november (og må vel da være minst profil 1.1 siden den introduseres etter 31. oktober?).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen skal HD DVD gutta først og fremst sole seg i glansen fra Paramount.
    Synes det er mer interessant å se hvordan et studio som argumenterer for Blu-Ray den ene dagen står og argumenterer for HD DVD neste dag.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de som har tenkt på Blu-Ray bør vente til profil 1.2? ;-P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er mer interessant å se hvordan et studio som argumenterer for Blu-Ray den ene dagen står og argumenterer for HD DVD neste dag.
    Var vel samme opplegget i fjor. Studiogutter fra Warner og Paramount dukket opp både her og der.

Fikk du med deg Panasonic i dag også ? Noen ny spiller fra den kanten?

EDit:
    Panasonic.de - Panasonic auf der IFA 2007

Ser ikke sånn ut. Så BD10A fortsetter ennå...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, de DVD linjene krever modifiseringer for å trykke HD DVD så helt gratis er ikke det heller.
    Ikke i følge Amir:

Sitat Opprinnelig postet av amirm
    No . You don't have to alter those lines. All new DVD lines can make HD DVDs. It usually takes about 5 minutes to switch from HD DVD to DVD and vice versa. So what is stated is truly the HD DVD capacity in the wild. And further, the fact that it cost zero to roll out HD DVD in the replication chain. Courtesy of DVD, we get a free ride!

The lines you have to alter are the older DVD lines bought more than two years ago.
    Hvis markedet etterspør BD plater så vil replikatorene uten problemer se seg tjent med å kjøpe inn de nye linjene.
    Mnjoa, men hvis det Amir sier stemmer, så tror jeg det vil bli uhyre vanskelig for Blu-ray å være konkurransedyktige på pris mot HD DVD på lang sikt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du med deg Panasonic i dag også ? Noen ny spiller fra den kanten?
    Fikk dem med meg, men ikke noen ny spiller. De terpet på at forbrukerne foretrakk bildet fra plasma og at de bare solgte og produserte mer og mer.

Ellers hadde de 16 GB SD-kort som de kunne bruke i HD-kamera. Det får HD-kamera med 8 cm Blu-ray-opptaker med omtrent halvparten av lagringsplassen til å se latterlig ut.

Mitt tips er at det er dette Hitachi kommer med i morgen. ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    OT: men føler behov for kommentar.

Nå skal ikke jeg kommentere for de andre du listet opp, men ærlig talt, Knut, hva er det med deg??? Tåler du ikke at det står 1080/24p or else; og hentyder ut i fra dette at jeg ikke ønsker en vennlig tone her inne på forumet:shock:

For det første har jo min signatur ingenting med formatene å gjøre. Det er vel bare snakk om noen uker eller mnd så har HD DVD også 1080/24p på flere av sine spillere. Derfor det står slik, er jo fordi dette er det beste Full-HD bildet man kan oppdrive, når man har 24p fra plata, ut fra spilleren og at fremviser kan vise 24p også.

Nå begynner jeg oppriktig å lure på hva intensjonen din er med å kommentere min signatur på den måten

Ja, jeg ønsker at BD vinner, selv om jeg faktisk har 20 HD DVD-titler. Av BD har jeg 25 titler. Og min Toshiba-spiller er "kun" 1080/60i, og jeg ser helt klart forbedring med 1080/24p kjørt fra PS3.

Men dersom du blir støtt av 1080/24p or else...vel så er jo det bare trist...Trodde ærlig talt at vi to hadde en fin tone, Knut. Det skjønner jeg jo har endret seg...
    Det er gjentagende at du aldri skjønner kritikk eller at du konsekvent argumenterer kun ut fra ditt eget ståsted uten å ta hensyn til andre. Når jeg har møtt deg har du vært en hyggelig kar som jeg har stor sans for, men når du skriver i denne tråden kan jeg ikke kjenne deg igjen.

Tegnet du bruker heter "twisted evil" og siden det kun er blu-ray som har 1080P/24 tror jeg ingen her er i tvil om at det er et utspill som er rettet mot noe.

Ønsk gjerne at BD vinner, men endre stil er mitt inderlige ønske. Du er den som poster mest i denne trådem og det er ikke første gangen du får en tilbakemelding.

spar dine krokodilletårer
    Det er bare sørgelig at du karakteriserer meg som "krokodilletårer". Dette er typisk for måten du argumenterer på. Legger opp en premiss som du selv har funnet på. Jeg er oppriktig lei for at det ikke kan gå ann å bruke andre virkemidler i en diskusjon på et forum.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er gjentagende at du aldri skjønner kritikk eller at du konsekvent argumenterer kun ut fra ditt eget ståsted uten å ta hensyn til andre. Når jeg har møtt deg har du vært en hyggelig kar som jeg har stor sans for, men når du skriver i denne tråden kan jeg ikke kjenne deg igjen.

Tegnet du bruker heter "twisted evil" og siden det kun er blu-ray som har 1080P/24 tror jeg ingen her er i tvil om at det er et utspill som er rettet mot noe.

Ønsk gjerne at BD vinner, men endre stil er mitt inderlige ønske. Du er den som poster mest i denne trådem og det er ikke første gangen du får en tilbakemelding.
    Sender PM siden dette er total OT...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D
    Det er bare sørgelig at du karakteriserer meg som "krokodilletårer". Dette er typisk for måten du argumenterer på. Legger opp en premiss som du selv har funnet på. Jeg er oppriktig lei for at det ikke kan gå ann å bruke andre virkemidler i en diskusjon på et forum.
    Nå må du roe deg ned. Du skrev:

Er interesert i utviklingen av HD markedet, men skjønner ikke poenget med slikt.:cry:
    Jeg har bare refererte til ditt valg av smiley på slutten av setningen (en smiley som heter _CRY_ - men det vet du vel.). Jeg har ikke karakterisert _deg_ som "krokodilletårer". Du har selv valgt å referer til tårer over debatten her inne.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke satt noen dato for release av utleie. Det er kun listet opp på slutten av lista under kommende filmer. Den lista slutter i uke 47 så det er tidligst i uke 48 (antagelig senere)
    Det som ser bra ut er at du kjører begge formater til samme pris som SD.

Men dette er en klar fremgang.
    Ikke satt opp noen dato?
    26.09 uke 39 kommer Blood Diamond på HD DVD står det på sidene til Brafilm...
    Sendte dem en mail, de kommer mer info om HD DVD og blu ray om ikke lenge

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du roe deg ned. Du skrev:

Jeg har bare refererte til ditt valg av smiley på slutten av setningen (en smiley som heter _CRY_ - men det vet du vel.). Jeg har ikke karakterisert _deg_ som "krokodilletårer". Du har selv valgt å referer til tårer over debatten her inne.
    Esp1, tror du at han er den eneste som finner dine kommentarer til tider arrogante?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esj, synes enkelte er litt vel tynnhudete her. Når man er pro en sak og argumenterer kvasst så får man tåle litt slengere her og der. Ikke sånn og forstå at direkte personangrep skal tolereres, men noen sarkastiske bemerkninger får man tåle. Sutring for småtteri blir litt latterlig (for oss trøndere ihvertfall).

Synes det var mye fint som er presentert fra Bluray siden hittil denne uken. Så får vi håpe de lever opp til lovnadene.

PS: Bluray er et langt finere navn enn HD-DVD. HD-DVD er bare en haug forkortelser mens Bluray navnet beskriver faktisk noe ved mediet/teknologien på en litt "kunstnerisk" måte.

Side 224 av 653 FørsteFørste ... 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 220 221 222 223 224 225 226 227 228 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •