HD formatkrigen. - Side 223

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 223 av 653 FørsteFørste ... 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 219 220 221 222 223 224 225 226 227 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 4,441 til 4,460 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Fant dog ingen listing over HD, eller Blu Ray. Mailet dem om det.
    Det er ikke satt noen dato for release av utleie. Det er kun listet opp på slutten av lista under kommende filmer. Den lista slutter i uke 47 så det er tidligst i uke 48 (antagelig senere)
    Det som ser bra ut er at du kjører begge formater til samme pris som SD.

Men dette er en klar fremgang.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080/24p or else :twisted:

HD DVD: ikke ****!

HD DVD:HAHA - OVER MITT DØDE LIK!
    Legger merke til at hardcore blåfansen har forholdsvis aggresive utrykk i sine signaturer. Kan ikke se at de røde har samme type utrykk.

De tre utplukkede er fra de som poster mest i denne tråden. Tyder ikke på at en ønsker en vennlig og saklig tone.

Dette er nok et hjertesukk fra min side. Er interesert i utviklingen av HD markedet, men skjønner ikke poenget med slikt.:cry:

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette er nok et hjertesukk fra min side. Er interesert i utviklingen av HD markedet, men skjønner ikke poenget med slikt.:cry:
    Spar krokodilletårene dine.

Et av formatene må vekk fra markedet. Punktum.

Tosh hadde sjansen til forsoning, men ville ikke godta det overlegne BD substratet med større lagringskapasitet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt torsdagshumor:

- Hva heter den nye filmen til Michael Bay?
    - U-turn!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    De henger seg opp i at skrotingsfaktoren for BD50 er høy for øyeblikket. Det betyr ikke at det reflekteres i utprisen til kunde (studioene), bare at Sony etc er inne i en innkjøringsfase.
    Ærlig talt, hvem tror du til slutt betaler for de som blir skrotet? Samme personene som skal dekke inn hele denne format krigen etter hvert (bla den påståtte $ 150' dealen) - dvs den privat kunde eller profesjonnelle kunder i slutt leddet (som da benytter seg av matrialet i sin produksjon).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler om pengesekken og forretningsstrategien til Microsoft. En viktig faktor også i HD formatkrigen.
    En viktig faktor med åpne pengesekker ja, men da er det en fordel å vise til relevante saker=handler direkte om format "krigen". Denne saken er irrelevant.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ærlig talt, hvem tror du til slutt betaler for de som blir skrotet? Samme personene som skal dekke inn hele denne format krigen etter hvert (bla den påståtte $ 150' dealen) - dvs den privat kunde eller profesjonnelle kunder i slutt leddet (som da benytter seg av matrialet i sin produksjon).
    Sånn er det på alt.

Prisen på en ny bil er innkalkulert 5000,- kr til dekning av annonser for å få deg til å kjøpe den.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    En viktig faktor med åpne pengesekker ja, men da er det en fordel å vise til relevante saker=handler direkte om format "krigen". Denne saken er irrelevant.
    Hadde jeg ment det hadde jeg ikke postet den.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg ment det hadde jeg ikke postet den.
    Hadde du vært så vennlig å forklare meg relevansen i det du la ut?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan dere lese et referat fra BDA pressekonferansen som nylig er avsluttet.
    DVD Times - IFA 2007: Blu-ray Disc Ass'n Press Conference

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Legger merke til at hardcore blåfansen har forholdsvis aggresive utrykk i sine signaturer. Kan ikke se at de røde har samme type utrykk.

De tre utplukkede er fra de som poster mest i denne tråden. Tyder ikke på at en ønsker en vennlig og saklig tone.

OT: men føler behov for kommentar.

Nå skal ikke jeg kommentere for de andre du listet opp, men ærlig talt, Knut, hva er det med deg??? Tåler du ikke at det står 1080/24p or else; og hentyder ut i fra dette at jeg ikke ønsker en vennlig tone her inne på forumet:shock:

For det første har jo min signatur ingenting med formatene å gjøre. Det er vel bare snakk om noen uker eller mnd så har HD DVD også 1080/24p på flere av sine spillere. Derfor det står slik, er jo fordi dette er det beste Full-HD bildet man kan oppdrive, når man har 24p fra plata, ut fra spilleren og at fremviser kan vise 24p også.

Nå begynner jeg oppriktig å lure på hva intensjonen din er med å kommentere min signatur på den måten

Ja, jeg ønsker at BD vinner, selv om jeg faktisk har 20 HD DVD-titler. Av BD har jeg 25 titler. Og min Toshiba-spiller er "kun" 1080/60i, og jeg ser helt klart forbedring med 1080/24p kjørt fra PS3.

Men dersom du blir støtt av 1080/24p or else...vel så er jo det bare trist...Trodde ærlig talt at vi to hadde en fin tone, Knut. Det skjønner jeg jo har endret seg...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra oppsummering fra DVD Times, men gikk glipp av minst ett spørsmål: En hadde lagt merke til salgstallene de viste for Tyskland og der lå totalt salg på ca. 3000 titler i måneden, altså ca. 40.000 for et helt år. Når det var utgitt 250 DB-titler på tysk hvordan i alle dager kunne de tjene på dette?

Litt roing om at formatet var i barndommen enda.

Litt etter kom en italiener som spurte om noen i panelet hadde blitt betalt for å støtte Blu-Ray. Den manglende viljen alle hadde til å svare på det spørsmålet var pressekonferansens høydepunkt.

Også et annet spørsmål som ikke var tatt med, en followup til De 29 titlene til Fox uten DB+ kopibeskyttelse. Hvorfor ga Fox ut titler uten BX+ kopibeskyttelse når Fox sa BD+ var grunnen til at de gikk for Blu-Ray? Bare roing der også.

Ellers morsomt å se at de ikke hadde fjernet Paramount fra den listen av studioer de stadig viste.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Bra oppsummering fra DVD Times, men gikk glipp av minst ett spørsmål: En hadde lagt merke til salgstallene de viste for Tyskland og der lå totalt salg på ca. 3000 titler i måneden, altså ca. 40.000 for et helt år. Når det var utgitt 250 DB-titler på tysk hvordan i alle dager kunne de tjene på dette?

Litt roing om at formatet var i barndommen enda.
    Har dette noe med grafen som er avbildet på oppsummeringssiden å gjøre? For på dette bildet ligger både BD- og HD DVD-kurvene rundt 3000. Men denne grafen gjelder salg av standalone-spillere, ikke filmer. Dessuten gjelder grafen for Spania, Frankrike, UK, Tyskland, Italia og Nederland.

Når det gjelder filmer, så selges det omtrent 3000 BD-eksemplarer i Norge hver måned. Jeg vil bli mektig overrasket om Tyskland, med 20 ganger så mange innbyggere, og tre ganger så mange tilgjengelige titler, selger like lite som Norge.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Har dette noe med grafen som er avbildet på oppsummeringssiden å gjøre? For på dette bildet ligger både BD- og HD DVD-kurvene rundt 3000. Men denne grafen gjelder salg av standalone-spillere, ikke filmer. Dessuten gjelder grafen for Spania, Frankrike, UK, Tyskland, Italia og Nederland..
    Nei, kommentarene gikk på denne grafen for SW i Tyskland:

Når det gjelder filmer, så selges det omtrent 3000 BD-eksemplarer i Norge hver måned. Jeg vil bli mektig overrasket om Tyskland, med 20 ganger så mange innbyggere, og tre ganger så mange tilgjengelige titler, selger like lite som Norge.
    Når jeg ser grafen igjen ser jeg at tallene hans var feil. Grafen viser per uke og snittet ligger på over 3000. Månedlig ligger det nå kanskje på 20-25.000 i Tyskland. Det harmonerer bedre med tallene fra Norge.

Uansett vil man totalt ha solgt rundt 100.000 kopier og med 250 spesiallage utgaver er det neppe serlig god butikk.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I diskusjonen om pris på produksjon av BD disker vs. HDDVD, kommer det opp et annet viktig moment, produksjons infrastruktur som må bygges for disse nye formatene.

Bare så folk skal se forskjellen på størrelsen og kostnadene mellom BD & HDDVD på diskproduksjonsiden vil jeg poste et par/tre svar Amir nettop gav i Insidertråden på AVS.

Originally Posted by sharpyie
    To dave vaughn

Thank you for the honest and daring input on hidef replication.

Can you please enlighten us on the number of HD DVD lines avalaible worldwide. It has been said numerous times that DVD lines can be converted in HD DVD lines with ease.

thanks in advance
    Originally Postet by amirm
    Let me help him out because this one is easy. Info was posted in the news thread also: http://cms.singulus.de/en/presse/pre...ash=a62accc3f4

""...Combo production machine SPACELINE II for HD DVD and DVD
    The first HD DVD production system was already launched by SINGULUS in the summer of 2005. These machines are able to produce DVD 9 as well as the new HD DVD. Therefore, SINGULUS enables its customers to respond flexibly with respect to the new format development. As early as December 2004, SINGULUS had concluded a development cooperation for the development of HD DVD production technology with MemoryTech/Toshiba. The majority of the HD DVD movies are produced on SPACELINE II production equipment by SINGULUS. The Kahl am Main-based company is the leading equipment supplier and has a global market share of more than 65 %. Since 2006 SINGULUS has exclusively been delivering HD DVD enabled production lines and installed nearly 200 machines worldwide. ..."

So Singulus alone has sold 200 lines. Basically, anyone buying DVD lines in the last two years, has bought machines which can also make HD DVD.

As for conversion, yes, that is an option also although for any company who has been growing their business, they would have little need for it because their new DVD lines can produce HD DVD per above.

omg - atleast 200 HD DVD vs 8 BD (only 3 own by Sony are doing BD50). What are the chances of the figure be enough to mass market BD?

In fairness, Sony doesn't have a single line. At the same time, while the HD DVD lines are production lines with high yields and ultra fast cycle time (half the time it takes to make a BD), a number of lines in the so called "8" are not anywhere close to this even for BD-25, let alone BD-50.

in that case, how are they going to mass market BD movies by millions which HD DVD is obviously manage to do?

A few ways:

1. If we are not around, go back to using more BD-25 if they can't keep up with demand if BD-50 comes up short.

2. Spend more money adding lines internally to Sony. This is a tough one because I know the other studios don't like to rely on Sony for their releases. So they may have to donate this money to other replicators.

3. Don't care and let there be shortages.

4. Pray for a miracle .

Think about it this way. To have 300 lines out there at $3 to $5M each, requires ~$1B to $1.5B investment to just catch up to where we are today! And this still would not match HD DVD capacity because BD cycle time is around 4.5-5 seconds where as HD DVD is half that. So even if the yields are same (which they are not), they would need twice as many lines for a whopping $2B to $3B investment! And the cost keeps going higher every day as new DVD/HD DVD lines are installed.

You have to wonder if the world really needs BD format badly enough to tax the customers this much to build the infrastructure....

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ACER GOES BLU

Acer blir med i BDA:

Acer er verdens tredje største pc produsent og den største leverandøren av bærbare pc`er i Europa.
    Dette kan uten tvil bli en sterk støtte spiller med tanke på å få ut BD-ROM i ett stort antall pc`er. Prisen på BD-ROM spillere har vel nådd 120 usd, og begynner derfor å bli rimelig nok til å kunne bli implementert i main stream modeller ganske fort.

Man skal ikke undervurdere Blu-Ray sin overlegne posisjon innen data lagring.
    Her teller hver byte, også om man er blind og ikke ser forskjell på 23 mbit og 40 mbit transfers.
    Vi som lagrer data vil selfølgelig ha ett format med størst mulig kapasitet på minst mulig plass (antall skiver), og ett format som har størst mulig utbredelse. Med dagens støttespillere er det veldig klart av BD leder soleklart som arvtageren til DVD når det gjelder optiske medier.
    Se for eks. hvor mangen HD DVD brennere som er ute på markedet.
    Ingen tilgjengelige på markedet i Norge, kun en modell fra Toskhiba er annonsert. BD har intet mindre enn 7 modeller som annonsert, og de fleste er inne på lager i en eller annen databutikk i Norge.

Hvis HD DVD er så mye enklere teknisk sett, så burde det ikke være noe problem å spy ut tusenvis av HD DVD-R drev? Fra titalls forskjellige produsenter? Det virker på meg som om Toskhiba skal ruge på HD DVD egget selv, og slippe andre til. Vel til slutt så råttner det egget......

Utdrag av støttespillere inne data industrien som er med i BDA:
    Dell
    Apple
    Acer
    HP
    Sony (bombe?)
    Sun Microsystems (dette er jo high end workstation, og derfor litt utenfor vårt interesse område)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "You have to wonder if the world really needs BD format badly enough to tax the customers this much to build the infrastructure...."

Jeg mener svaret er ja. Det er håpløst å gå for det formate som tilbyr vesentlig mindre lagringskapasitet. Vi snakker tross alt om en disc som (forhåpentligvis) skal være med oss de neste 10-15-20 årene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Her kan dere lese et referat fra BDA pressekonferansen som nylig er avsluttet.
    DVD Times - IFA 2007: Blu-ray Disc Ass'n Press Conference
    Vi kan vel trygt fastslå at det ikke kom noen bomber.

Dette komer bare til å fortsette.

Artig å se at Warner vil utgi masse BD i Q4.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper enkelte vil like denne:

94% av devicene som kan spille HD-disker i europas 6 største markeder er Blu-Ray.

beskrivelse av HD-gap, differansen mellom de som har HD-ready display og de som har HD-sendinger. Denne differansen mener de vil øke salget av HD-disker.

I 2007 regner de med at 20% av hjemmene i Europa har minst ett HD-ready display.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "You have to wonder if the world really needs BD format badly enough to tax the customers this much to build the infrastructure...."

Jeg mener svaret er ja. Det er håpløst å gå for det formate som tilbyr vesentlig mindre lagringskapasitet. Vi snakker tross alt om en disc som (forhåpentligvis) skal være med oss de neste 10-15-20 årene.
    Mnja, men hvis Amirs anslag er korrekt, så snakker vi om en investering på nesten 20 milliarder norske kroner, bare for å bygge opp den samme produksjonskapasiteten som man allerede har på HD DVD. Dette er faktisk ganske mye penger.

Side 223 av 653 FørsteFørste ... 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 219 220 221 222 223 224 225 226 227 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •