HD formatkrigen. - Side 222

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 222 av 653 FørsteFørste ... 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 218 219 220 221 222 223 224 225 226 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 4,421 til 4,440 av 13053
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Liker å se på meg selv som nøytral, men har egentlig ett lite håp om at hd-dvd "vinner!!!!! Hvorfor? jo, fordi synes sony har kommet med en flopp(ps3) og en del av blu-ray faller med i denne "floppen" Dessuten er blu-ray ett idiotisk navn! Syns jeg da, lyder mye bedre med HD-DVD. Dessuten så ser det ut til at HD-DVD gjengen har større økonomisk styrke enn Blu-ray.... Husker vel MS som sponset masse xbox'er, slik at de ble redusert til under halve prisen?

Heia heia HD-DVD!!!!!!! Får jeg være med i klanen? hehe
    Joda, med slike uttalelser blir du helt sikkert tatt opp i HD DVD-fanboy-klanen. Det skal ikke mer til, skjønner du
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis du vil være en hater kan du skrive HD-DUD !!! :twisted:

Ellers angående tysk så synes jeg nå det er nesten som å lese nynorsk. Får med meg essensen selv om jeg bare hadde 1 år med tysk i 8. klassen for 30 år siden :-D

Sikler litt på den Samsung kombispilleren så jeg tror jeg likevel skal avvente litt med å kjøpe en HD-DVD spiller. Litt spent på kvaliteten på den også, samt endelig pris i Norge evt å importere fra USA.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen som visste når pressekonferansen til BDA skulle avholdes?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Var det noen som visste når pressekonferansen til BDA skulle avholdes?
    kl 17:00-18:00 i dag.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har langt i fra satt meg så veldig inn i "krigen" som flere her har gjort, men har nå fulgt litt med. Liker å se på meg selv som nøytral, men har egentlig ett lite håp om at hd-dvd "vinner!!!!! Hvorfor? jo, fordi synes sony har kommet med en flopp(ps3) og en del av blu-ray faller med i denne "floppen"
    Hvorvidt det er en flopp eller ikke har ingenting med hva man synes å gjøre, kun suksess eller ikke suksess. Vi må helt tilbake til begynnelsen av nittitallet om vi skal se noen flopper blant storsatsinger innen spillkonsoller (3DO, Atari Jaguar, Virtual Boy, etc.).

Dessuten er blu-ray ett idiotisk navn! Syns jeg da, lyder mye bedre med HD-DVD.
    ...og man kan kritisere HD-DVD for å ha et i overkant langt og klumpete navn. Smak og behag.

Dessuten så ser det ut til at HD-DVD gjengen har større økonomisk styrke enn Blu-ray....Husker vel MS som sponset masse xbox'er, slik at de ble redusert til under halve prisen?
    Javisst, og det samme har Nintendo, Sega, Atari, 3DO, Sega og Sony gjort i et par tiår allerede.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Daewoo demos 'Blu-ray Disc 2.0' player

Daewoo demos 'Blu-ray Disc 2.0' player | Reg Hardware

The player supports the full BD specification, including the ability to access BD Live online content, to present picture-in-picture material and deliver BD's interactivity features - missing on many early BD players because the specification had yet to be completed.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1

The player supports the full BD specification, including the ability to access BD Live online content, to present picture-in-picture material and deliver BD's interactivity features - missing on many early BD players because the specification had yet to be completed.

Dette var da en lekker spiller:-D
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig pen! Lurer på hvilke pris den lander på dog.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD er vel mer å regne som en fellesbetegnelse for HD DVD og Blu-ray. Han er mao formatnøytral fanboy.

Skrivemåten HD DVD/Blu-ray måtte jeg også kommentere i Filmbladet man finner på kinoer her i våres. De skrev begge feil. Det får være måte hva man skal finne seg i av feilinformasjon i et dedikert filmblad!

Selvom dette er litt OT (noe oppmyking trenger vi hver 50 side i denne tråden) så har jeg snoka mye rundt i PSUbuntu forumer siste tiden. HD DVD spilleren til XBOX360 lar seg nå mounte i PS3 og leser filer. Det er foreløpig hakking ved avspilling av HD-materiale, men kommer det noen generiske skjermkortdrivere og/eller utnyttelse av multikjerne så bør dette gå som smør. Da har vi vel en løsning de fleste kan tåle (rent bortsett fra Microsoft). Resultatet skal jeg selvsagt poste i respektiv tråd her på forumet når det er bekreftet.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig får Blu-Ray billige BD-drev til PC også:
    BenQ Announces $199 BD-ROM PC Drive

Posted August 30, 2007 by Josh

IFA BenQ has announced the BR1000, a $199 Blu-ray BD-ROM PC drive. This will be the first true BD-ROM drive, as doesn't support writing of any optical disc media. It is expected to launch in September. Also announced, is the BR1001 Blu-ray Disc Writer, which will support burning of BD, DVD, and CD media. Also available in September for $599.

Source: Stor-Age
    ---------

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig fin spiller.. *Men*:
    "Daewoo didn't say when the DBP-1000 will go on sale, or what it's likely to cost."

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kunne betalt 1600-1700 kr for et HD-DVD-drev og koblet den til PS3en og da hatt sjansen til å spille av begge formatene, så hadde det vært glimrende. Post så fort du vet noe :-]

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    HD-DVD er vel mer å regne som en fellesbetegnelse for HD DVD og Blu-ray. Han er mao formatnøytral fanboy.

Skrivemåten HD DVD/Blu-ray måtte jeg også kommentere i Filmbladet man finner på kinoer her i våres. De skrev begge feil. Det får være måte hva man skal finne seg i av feilinformasjon i et dedikert filmblad!

Selvom dette er litt OT (noe oppmyking trenger vi hver 50 side i denne tråden) så har jeg snoka mye rundt i PSUbuntu forumer siste tiden. HD DVD spilleren til XBOX360 lar seg nå mounte i PS3 og leser filer. Det er foreløpig hakking ved avspilling av HD-materiale, men kommer det noen generiske skjermkortdrivere og/eller utnyttelse av multikjerne så bør dette gå som smør. Da har vi vel en løsning de fleste kan tåle (rent bortsett fra Microsoft). Resultatet skal jeg selvsagt poste i respektiv tråd her på forumet når det er bekreftet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Endelig får Blu-Ray billige BD-drev til PC også:
    BenQ Announces $199 BD-ROM PC Drive

Posted August 30, 2007 by Josh

IFA BenQ has announced the BR1000, a $199 Blu-ray BD-ROM PC drive. This will be the first true BD-ROM drive, as doesn't support writing of any optical disc media. It is expected to launch in September. Also announced, is the BR1001 Blu-ray Disc Writer, which will support burning of BD, DVD, and CD media. Also available in September for $599.

Source: Stor-Age
    ---------
    Den skal utvilsomt bli min.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rålekker spiller! Hadde gladelig byttet ut PS3'en min mot den der :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jaggu blå og fin ja!

Tipper det hagler inn med nyheter nærmeste uken fra både Bluray og HD-DVD leiren.

Hvis man er en tålmodig forbruker er det bare å lene seg tilbake i godstolen og le godt. Tipper vi får fine priser på både hardware og filmer de neste månedene når kampen om kundene intensiveres.

Jeg skal ihvertfall ha is i magen og avvente litt til før jeg handler HD-DVD utstyr. Må se om det kommer noen nye og fetere tilbud :-D

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det egentlig så viktig å diskutere hvem som vinner hd/br????

same for me.....

har i dag ca 20 hd filmer å frykter ikke att hd skal forsvinne....

tror faktisk mannen i gata velger hd framfor bluray. samme som att lcd velges oftere enn plasma.

folk har jo hd tv`er, da må man ha hd film:wink: ikke sant...

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brafilm.no

Wow... kikket litt på nyheter, og der fant jeg Blood Diamond på HD DVD!
    Nice at de leier ut på HD..

Fant dog ingen listing over HD, eller Blu Ray. Mailet dem om det.

Good news at de kommer med HD da

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    er det egentlig så viktig å diskutere hvem som vinner hd/br????

same for me.....

har i dag ca 20 hd filmer å frykter ikke att hd skal forsvinne....

tror faktisk mannen i gata velger hd framfor bluray. samme som att lcd velges oftere enn plasma.

folk har jo hd tv`er, da må man ha hd film:wink: ikke sant...
    Bare merkelig at Blu-Ray selger dobbelt så mange plater da.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Bare merkelig at Blu-Ray selger dobbelt så mange plater da.
    Med en spiller rate på 5:1 inkludert PS3 er det vel heller rart at de ikke selger mer enn 2:1 ?

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, fordi synes sony har kommet med en flopp(ps3) og en del av blu-ray faller med i denne "floppen".

Vel å kalle PS3 en flopp er vel en meget stor overdrivelse, iløpet av ca. 6 mnd`er har PS3 solgt ca. halvparten av det xbox360 har gjort til dags dato i europa, (ca. 16 mnd`er) i tilleg må man ta en med i betraktningen en stor pris forskjell.
    Nå kommer mangen STORE spill tittler, som vil løfte PS3 salget markant, at PS3 går ut av konsoll krigen som vinner er ingen tvil, men det har vært en treg start, det er jeg enig i.

Dessuten er blu-ray ett idiotisk navn! Syns jeg da, lyder mye bedre med HD-DVD.
    Tvert imot, HD DVD som navn på ett "all purpose" lagrings medium????
    High Definition Digital Versaitle Disc, øh.... Jaha, jeg ønsker ikke å lagre HD matriell på min HD DVD plate, men zip filer, dokumenter ol. Ergo, idiotisk navn, som setter rammen for hva slags innhold platen skal ha.
    High Density Digital Versaitle Disc hadde vært bedre. (Men forkortelsen står for High Definition DVD)

Blu-Ray, gir meg iallefall ingen "rammer" om hva slags innhold platen skal ha, det er ingenting i navnet som foreslår musikk eller film, men rett og slett ett generelt lagrings medium med overlegen kapasitet.
    Jeg for min del har gått bort fra å kalle Blu-Ray for Blu-Ray, og bruker bare BD, som rimer på CD, og er mye kortere og enklere enn for Eks. HD DVD.

Side 222 av 653 FørsteFørste ... 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 218 219 220 221 222 223 224 225 226 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •