HD formatkrigen. - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 653 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 522 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 13053
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt morsomme salgstall nå:
    The Product Wars fought on Amazon.com

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Når han ikke forteller hele sannheten om HD DVD kan han like godt la være å skrive om formatet, og kun skrive om BD. Halve sannheter blir som små løgner...
    Jeg leser release jevnlig, hvilke halvsannheter/løgner føler du at det skrives i "magazinet".?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Litt morsomme salgstall nå:
    Ja, det skyldes jo at Amazon kjører en kampanje med 50% rabatt på en hel del BD filmer.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Ja, det skyldes jo at Amazon kjører en kampanje med 50% rabatt på en hel del BD filmer.
    Ikke sant, fint for oss som liker å kjøpe billige Blu Ray filmer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Jeg leser release jevnlig, hvilke halvsannheter/løgner føler du at det skrives i "magazinet".?
    Denne f.eks:
    Alle de store studioene, unntatt Universal Studios Home Entertainment, støtter formatet (Bluray).
    De som leser dette, og ikke vet like mye som oss, vil tro at det KUN er Universal som gir ut på HD DVD. Han "lar være" å nevne at Warner, Paramount, Weinstein, Dreamworks, New Line Cinema, HBO, Studio Canal, Genius, BBC, Magnolia, DVD International + + som alle utgir på HD DVD.

Da blir det å holde uvitende for narr; og i så måte en liten løgn (IMO).

Ellers er det jo en klar trend at han heletiden fremhever hvilke titler som kommer til BD, men er veldig sparsom med HD DVD info.

Ellers så skriver Release dette om seg selv:
    Release-redaksjonen jobber etter Vær varsom-plakatens prinsipper. Bladet har en uavhengig journalistisk linje, og vil ikke tas til inntekt for noe firmas egen agenda. Release dekker forholdene i videobransjen utifra journalistiske grunnprinsipper i henhold til kildekritikk, flerkilder og øvrige etiske retningslinjer.
    Vel, jeg er vel ikke veldig imponert over objektiviteten de hevder å inneha...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Ikke sant, fint for oss som liker å kjøpe billige Blu Ray filmer.
    Nice, og man kommer under 200 kr grensa med frakt!

Bestilte 10 filmer nå, og bestiller nok flere de neste dagene....

Forbaskete toll grense i Norge, har vært 200 kr siden 70 tallet, pris indeksen har øket betrakelig siden den gang, skjønner at det er for å værne næringen i Norge, men en grense på 500kr syns jeg burde vært rimelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Nice, og man kommer under 200 kr grensa med frakt!

Bestilte 10 filmer nå, og bestiller nok flere de neste dagene....

Forbaskete toll grense i Norge, har vært 200 kr siden 70 tallet, pris indeksen har øket betrakelig siden den gang, skjønner at det er for å værne næringen i Norge, men en grense på 500kr syns jeg burde vært rimelig.
    Husk at grensen er ekslusiv frakt. Kommer du over grensen, så blir det også beregnet mva på frakt. Amazon merker forsendelse med pris på vare pluss egen linje for frakt, slik at det eneste du må passe på at er at selve filmen kommer under 200kr grensen.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Denne f.eks:

De som leser dette, og ikke vet like mye som oss, vil tro at det KUN er Universal som gir ut på HD DVD. Han "lar være" å nevne at Warner, Paramount, Weinstein, Dreamworks, New Line Cinema, HBO, Studio Canal, Genius, BBC, Magnolia, DVD International + + som alle utgir på HD DVD.

Da blir det å holde uvitende for narr; og i så måte en liten løgn (IMO).

Ellers er det jo en klar trend at han heletiden fremhever hvilke titler som kommer til BD, men er veldig sparsom med HD DVD info.

Ellers så skriver Release dette om seg selv:

Vel, jeg er vel ikke veldig imponert over objektiviteten de hevder å inneha...?
    Det han skriver er jo 100% riktig.
    Alle studioer unntatt Universal støtter jo Blu-ray.

Hvis det er mere omtale av Blu-ray filmer emm HD DVD så skyldes dette at Blu-ray er mye flinkere til å sende ut pressemeldinger. Release driver nok lite med oppsøkende journalistikk og gengir i all hovedsak det de får tilsendt.

Dere HD DVD fanboys lar følesene styre for mye og blir såra hver gang noen er slemme med formatet deres.
    2007 kommer til å bli ett vanskelig år for dere.

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du tok ordene rett ut av munnen min, det er jo ingenting feilaktig i det han sier, med mindre du SVS! -man sitter på helt nye opplysninger.......

Det faktum at HD DVD leiren har så dårlig tro på formatet sitt at de fronter det lite i media, er jo ikke release.no sin feil.
    Syns release.no holder en objektiv linje, og har såvidt jeg kan se fremlagt fakta.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette starten på slutten til HD-DVD?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Du tok ordene rett ut av munnen min, det er jo ingenting feilaktig i det han sier, med mindre du SVS! -man sitter på helt nye opplysninger.......

Det faktum at HD DVD leiren har så dårlig tro på formatet sitt at de fronter det lite i media, er jo ikke release.no sin feil.
    Syns release.no holder en objektiv linje, og har såvidt jeg kan se fremlagt fakta.
    Å ikke fortelle hele sannheten er ikke det samme som at man er 100% riktig. Kjenner godt til John Berge siden han leverer stoff til Hjemmekino. Han er pro BD og det skinner selvsagt igjennom på Release sine sider.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis det er mere omtale av Blu-ray filmer emm HD DVD så skyldes dette at Blu-ray er mye flinkere til å sende ut pressemeldinger. Release driver nok lite med oppsøkende journalistikk og gengir i all hovedsak det de får tilsendt.

Dere HD DVD fanboys lar følesene styre for mye og blir såra hver gang noen er slemme med formatet deres.
    Det Release.no skriver er kanskje ikke feil, på samme måte som det Klassekampen skriver kanskje heller ikke er direkte feil. Men de benytter en vinkling og en ordbruk som gjør at sakene samsvarer med journalistens syn.

De som har fulgt med litt (og tar av seg de blå brillene) vil skjønne hva jeg mener hvis de leser noen av artiklene som har stått på release.no.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal kjøpe BR spiller, hvilken spiller bør jeg da kjøpe som matcher min HD-XE1?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er litt vanskelig for tiden, det å finne en bra spiller som funker bra og kjapt på BR og DVD. Samsungen er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen der, men den er blitt mye billigere og det er positivt! :-D

Den kommende Samsung BD-P1200 ser rimelig heftig ut da! HQV prossesering på Blu-Ray avspilling. Samsung BD-P1200 HDMI 1.3 og Reon VX på SD-DVD. Men fått støtte for HD lydformatene? Ser ikke slik ut...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Hvis jeg skal kjøpe BR spiller, hvilken spiller bør jeg da kjøpe som matcher min HD-XE1?
    Det er vel enda ikke kommet en stand-alone BD spiller som slår PS3 når det gjelder pris/ytelse...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Pr dags dato er det nok ingen som matcher denne, men som med alt annet så er det kun snakk om tid før vi ser andre generasjon BD med like gode spesifikasjoner. Jeg gjør nok som mange andre og bruker en XE1 til HD DVD og en PS3 til BD.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er du vel litt på bærtur, Arendal. Han nevner jo ikke hele sannheten rundt hvem som støtter HD DVD, kun den som er eksklusiv. Da høres det ut til at det kun er Universal som gir ut på HD DVD. Stemmer det, nei. Det er faktisk flere andre filmer enn fra Universal på HD DVD.

Jeg blir ikke såret over at noen snakker ufint om HD DVD. Dem om det. Det jeg blir irritert over er at man skriver usannheter. I retten sier dommeren: "den hele og fulle sannhet". Halve sanheter blir som små løgner, og er ikke verdt noe.

At BD sender ut mer info enn HD DVD skal vel ikke en journalist ta hensyn til. Når de på hjemmesiden skriver om journalistisk- og etiske retningslinjer, objektivitet osv, er det en journalist fordømte plikt å være så objektiv som mulig.

Tenk dersom TV2 nyhetene skulle kun vært preget av nyhetsoppleserens personlige meninger. Hvilken nyhetsverdi hadde det hatt?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan man diskutere språk og ordlegging til man blir blå eller rød i ansiktet.
    Faktum er likevel at det han skriver er riktig, det er ikke til å komme bort i fra.
    Selvagt kunne han ramset opp de selskapene som er eksklusive Blu-ray og de som er eksklusive HD DVD men det hadde dere også klaget på da han sikkert ikke hadde skrevet om Studio Canal osv.

Skal TV2 begynne å lage nyheter om en eller annen sak hvor det ikke har skjedd noe på evigheter?
    HD DVD får heller komme med nyheter som noen gidder å lese.

Hva med DVDtown?
    De er jo så pro HD DVD at de like gjerne kunne kalt deg HD DVDtown.

At han er pro Blu-ray må man være bra nedsnødd for ikke å skjønne, men det er hans privilegium.
    Og når det gjelder Release sin posisjon i forhold til den norske videobransjen så gjør de jo det eneste riktige, nemlig å fokusere på det neste formatet for hjemmevideo.

Å hype opp HD DVD som det neste formatet ville vært useriøst.
    Det er ikke mange % som har noe tro på fremtiden til HD DVD i forhold til Blu-ray.
    Hvis det skal bli noe fortgang i utbredelsen av HD må HD DVD forstå at slaget er tapt sånn at alle heller kan fokusere på å lage de beste og billigste spillerene på det beste formatet, nemlig Blu-ray.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mange % som har noe tro på fremtiden til HD DVD i forhold til Blu-ray. Hvis det skal bli noe fortgang i utbredelsen av HD må HD DVD forstå at slaget er tapt sånn at alle heller kan fokusere på å lage de beste og billigste spillerene på det beste formatet, nemlig Blu-ray.
    1) Hvor mange prosent er det som har tro på fremtiden til HD-DVD?

2) Hva baserer du påstanden om at slaget er tapt for HD-DVD på?

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg savner en faktabasert diskusjon omkring dette temaet. Det er utrolig mye synsing og rykter her, og jeg skjønner ikke helt hvorfor folk forsøker å spå om fremtiden. Er det fordi en ønsker å være "future proof", eller fordi en ikke ønsker å sitte med svarteper HVIS det ene formatet vinner?

Jeg har kjøpt HD-DVD, men er ikke Blu-Ray-motstander for det, og mener ikke derfor at HD-DVD er "bedre". Jeg vil ha HD nå, til en rimelig penge, og da var HD-DVD beste alternativ. Sannsynligvis kjøper jeg en multispiller på lengre sikt, og bryr meg således ikke hvorvidt det ene formatet vinner eller ei.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å hype opp HD DVD som det neste formatet ville vært useriøst.
    Det er ikke mange % som har noe tro på fremtiden til HD DVD i forhold til Blu-ray.
    Hvis det skal bli noe fortgang i utbredelsen av HD må HD DVD forstå at slaget er tapt sånn at alle heller kan fokusere på å lage de beste og billigste spillerene på det beste formatet, nemlig Blu-ray.
    Jeg synes synd på både deg og ESP1 og alle de andre fanboysa som ikke har noe bedre å ta seg til enn å hyle om at Blu Ray er det eneste alternativet og så videre i enhver tråd som nevner HD DVD.

Det er rett og slett synd at en såpass oppegående kar som deg Arendal skal være så nært på å havne på ignore listen min på grunn av et så ihjeldiskutert tema. Esp1 har havnet der for lenge siden.

Blu Ray er kanskje det beste formatet for deg, men vi er mange som er litt mer skeptisk til Sony og monopol, og ser nytten av HD DVD i markedet også...

Leve HD DVD, Leve Blu Ray sier jeg, selv om jeg synes Blu Ray fanboysene er såpass provoserende at jeg som regel støtter HD DVD leiren i debatten.

Cyberdog

Side 22 av 653 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 522 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •