HD formatkrigen. - Side 217

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 217 av 653 FørsteFørste ... 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 213 214 215 216 217 218 219 220 221 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 4,321 til 4,340 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    amazon.com er tydeligvis tomme for A2, i hvert fall. I følge tråden på AVSforum, så ser det ut til å dukke opp spillere sånn i ny og ne, før de faller tilbake på å selge spillere fra partnere som Electronics Expo.
    Dealen gjelder for øvrig kun spillere som selges fra amazon.com

Det at man kan velge Blu-ray-filmer også, antar jeg er en bug.
    De har fjerna Blu-ray-filmene fra promosiden nå

På AVSforum ble det sagt at man måtte velge filmer fra 3-for-2-dealen du postet link til, men det er mulig disse meldingene ble postet før noen hadde sett promosiden
    Det som er litt interessant, er at både 3-for-2-promoen og 3 gratisfilmer-promoen slår til her, slik at man faktisk får 9 gratisfilmer (eller 8 gratisfilmer og en enda billigere spiller)

Dvs. hvis du velger filmer som har forskjellig pris, så får du de tre billigste gratis med spilleren, og den billigste får du gratis i 3-for-2-tilbudet. Mao. trekkes den billigste filmen fra to ganger. I praksis betyr det at hvis man velger 4 filmer, må man selv dekke differansen mellom den dyreste og den billigste tittelen (filmene i promoen koster $28, $24, $20 og $19, så det meste man risikerer å betale for den fjerde filmen er $9).

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg har et spørsmål til Blu-Ray tilhengere:
    Dersom HD-DVD skulle selge bedre på like titler som blir gitt ut ifra Warner mot juletider. Er det da fortsatt slik at Paramount har gjort et dårlig valg? Studiostøtten har jo fortsatt en overvekt av BDA studioer..
    PS: Jeg har litt vanskelig for å se for meg en slik situasjon allerede før jul, men det er ikke helt utenkelig dersom Toshiba fortsetter å selge så mange spillere som de gjør akkurat nå i forbindelse med den nåværende kampanjen.
    Jeg har aldri sagt eller ment at Paramount gjorde et dårlig valg. Jeg stilte meg undrende til om det reelt sett var et valg eller om det kun var en "pay-off" for ikke å produsere mer BD. At Warner vil selge flere filmer på HD DVD enn BD frem mot jul, vil jeg ikke tro blir tilfelle. PS3 selger mer og mer, det samme gjør stand-alone spillerne fra Sony og Panasonic. Det er vel noen tall som indikerer at stand-alone spillere fra de to formatene begynner å nærme seg i antall. Uansett er det millioner av PS3-Blu-ray spillere der ute.

Min teori er at om det ikke skjer noen bevgelse i selskapene Universal og Warner, vil krigen bare fortsette og fortsette. Går Universal formatnøytral, er jeg ganske sikker på at BD vil seire i løpet av Q2 2008. Går Warner til BD tror jeg krigen er over Q1 2008. Dersom Warner går til HD DVD, tror jeg vi kan si vi har en "draw"; og de to formatene vil bli tvunget til å gå sammen om å lage ett format med en kombinasjon av de to. Det er jo ikke utenkelig. Si det nye formatet ville hete HD DVD, disken hadde 50GB kapasitet, en god nok kopibeskyttelse og HD DVDs ferdigutviklede standarder.

Det som er sikkert er at de to formatene ikke blir allemannseie dersom vi har to format; altså 3 format med DVD.

Jeg er vel ikke enig i at BD bare er et halvt format. Bildedelen er fantastisk, lyden er bedre på BD enn det jeg har fra HD-XA1 og jeg får sett alt ekstramaterialet som finnes på BD. Jeg har også merkbart bedre bilde på Blu-ray, fordi jeg får kjørt 1080/24p; noe ingen HD DVD spiller har enda. Så HD DVD har noen prioriteringer jeg stiller meg undrende til. Så kan man si at ikke mange har en 24p-fremviser. Men jeg er sikker på at mange som invisterer i HD-spiller så tidlig, så har mange et 24p-display. Og da tenker jeg ikke kun på lille Norge. I USA og Japan er det nok mange som har bedre utstyr enn her hjemme. Jeg skjønner bare ikke hvorfor Toshiba ikke skal gi forbrukeren det best tenkelige bildet. De reklamerer jo med at filmene er spilt inn i 1080/24p, men hva er poenget når de hindrer forbrukeren å glede seg over et slikt bilde:???:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden så mange har etterlyst HD DVD-spillere som ikke er laget av Toshiba. Her er en spiller fra Venturer Electronics:
    I følge en på AVSforum, som sier han har fått mail fra markedsavdelingen til produsenten, så vil spilleren sannsynligvis selges for under $150 når den kommer i butikkene.

AVS Forum - View Single Post - Finally, the cheap Chinese HD DVD players that we've all been expecting

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååååååååå jeg var -1- tastetrykk unna å bestille meg en HD-XA2 fra amazon nå.....nå er det tungt å besinne seg :-D

580 dollar (gratis 2 dagersfrakt for oss som har handla litt før) for en high end spiller med 8-9 filmer....det er jaggu ikke noen upris...

Bror min kommer over fra USA i månedsskiftet nå så han kan få fornøyelsen av å slepe med seg beistet.

Fristende....og da er jeg vel "set for life" med HD (i 10 år ihvertfall :-D )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten nyhet fra Sony.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    He-he. Joda, dette kan sikkert være en fin inngangsbillett for mange. Men det er spørs om kvaliteten er god generelt også. Sånn at det ikke bare blir en litt OK HD DVD-spiller med en crappy DVD-spiller. Uansett synes jeg alle HD-spillere bør støtte 1080p. Den "p"`en kan da ikke koste så mye...?
    Det krever nok en god del mer i både båndbredde og prosesseringskraft, så vidt jeg har skjønt. Men dette går nok hardest utover bildekretsene i TVer.

Dersom ikke BDA kommer med en stor nyhet som svar på Paramount-dealen, tror jeg krigen vil vare veldig lenge. Og det har vært stille fra BDA lenge. Er det noe de pønsker ut? Er det noen store avtaler som er i ferd med å realiseres? Det er jo helt dødt inne på blu-ray.com. Noe stort er på gang, tror jeg.
    Nå er jo store bransjemesser som IFA (31. aug. - 5. sep.) og CEDIA (5. - 9. sep.) rett rundt hjørnet, og jeg tror vi kommer til å få store annonseringer fra begge leire her. Ikke nødvendigvis noe som er på høyde med Paramounts eksklusivitet, men allikevel stort nok til at vi får nok å diskutere her en stund fremover

Beatboy (Avsforum) mener jo å sitte på info om at en stor nyhet for BD er på gang, og at det skulle dreie seg om HW. Vi får se.
    Tja, jeg ble ikke veldig imponert over de forrige nyhetsvarslene hans. WB er ikke eksklusive ennå og det kom ingen bombe som fikk slutt på krigen forrige uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten vil jeg bare si at dersom Sony kommer med en Blu-ray variant av DVP-CX-serien, så kan det veldig godt hende jeg kjøper meg en

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Universal går nøytral er krigen snart over.
    Hvis Universal går over til BD er krigen over nå.
    Hvis Warner går til HD DVD vil krigen vare evig.
    Hvis Warner går til BD er krigen snart over.

Hvis Paramount ikke fikk penger for å gå over til HD DVD gjorde de ett dårlig valg. Fikk de penger for å være exclusive i 18 mnd gjorde de ett godt valg.

Jeg tror at standalone salget er på vei oppover for begge formatene.

Jeg tror ikke det kommer noen nye store studionyheter.
    Både Warner og Universal virker relativt komfortable der de er, spesielt Warner.

Hvis det kommer noen nyheter så er det i form av veldig billige Blu-ray spillere eller forhandler ekslusivitet.

Når det gjelder Samsung spilleren så er vel Sony sin S1 den eneste reelle konkurrenten og jeg hadde nok betalt 2K mer for en spiller som har enda bedre spesifikasjoner og utseende.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukerne taper på at Paramount valgte HD-DVD.

"The Blu-ray release of 'Blades of Glory' was to be the first Paramount title to use a lossless/uncompressed audio track, in the form of a PCM encode. The HD DVD release contains a Dolby Digital Plus track, presumably due to the space constraints of the HD DVD format. High definition consumers are now forced to settle for a lower quality audio track as the result of, essentially, a $150M bribe.

Audiophiles will tell you, there is simply nothing that can compare to a lossless/uncompressed audio track, which is why all Disney, Fox, MGM, and Sony releases contain either PCM or the lossless variants (Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio). Warner has even made great strides to providing Dolby TrueHD or PCM on many new releases."

Blu-ray.com - Paramount Deal: Consumers Lose
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvis det kommer noen nyheter så er det i form av veldig billige Blu-ray spillere eller forhandler ekslusivitet.
    Det må jo skje noe på avspillersiden når det gjelder BD nå. Panasonic sin BD10A er moden for utskiftning. Vi vet at Sony BDP-S500 er i anmarsj.

Keith Jack hos Sigma Designs har jo praktisk talt lovt at profil 1.1 BD spillere skal komme i år i en post på AVS. Han burde jo vite hvem som kjøper SoC-løsningen deres...

Og prisnivået på billigmodellene må ned nå som det hele mer eller mindre er blitt en ren priskrig.

Det blir spennende å følge nyhetene fra IFA i morgen.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B

"The Blu-ray release of 'Blades of Glory' was to be the first Paramount title to use a lossless/uncompressed audio track, in the form of a PCM encode. The HD DVD release contains a Dolby Digital Plus track, presumably due to the space constraints of the HD DVD format. High definition consumers are now forced to settle for a lower quality audio track as the result of, essentially, a $150M bribe.

Audiophiles will tell you, there is simply nothing that can compare to a lossless/uncompressed audio track, which is why all Disney, Fox, MGM, and Sony releases contain either PCM or the lossless variants (Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio). Warner has even made great strides to providing Dolby TrueHD or PCM on many new releases."

Kan ikke si jeg ble helt overbevist over argumentene til Blu-Ray.com der.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I think that, for all of us, the battle for the next generation of DVD technology has gotten really old. This is especially true for the studios, which are well off their revenue targets.

This week, we'll look at why DreamWorks and Paramount backed HD-DVD, effectively assuring that Blu-ray will lose whether HD-DVD wins or not -- and it may still not win either.

Blu-ray: RIP

I was one of the folks who thought that Blu-ray was going to eliminate HD-DVD and by this time HD-DVD would be toast. In fact, I was one of the analysts who helped convince Time Warner (NYSE: TWX) to hedge its bets and go with both formats.

However, this was all before I knew the cost of the Blu-ray technology, and it was based on the assumption that Sony (NYSE: SNE) Latest News about Sony would never be stupid enough to price itself out of the game console market, effectively giving it to Nintendo Latest News about Nintendo and Microsoft.

Given my history with Sony, you'd think I'd know better and would have assumed it would be that stupid. That likely would have resulted in a lot less pain all around.

PlayStation3 Impact

Not only was Blu-ray too expensive, the technology wasn't as far along as Sony led us to believe. The delays not only make the PS3 too expensive; they made it late. That was effectively a one-two punch, knocking Sony out of the lead so far in the game console business. Now, Sony is dead last by a significant margin.

This means that developers, instead of favoring Sony with their best stuff, are now concentrating on the Xbox first, and increasingly the Wii Latest News about Wii. That's because both have more homes, and thus represent a greater revenue opportunity, than Sony does.

So instead of the PS3 ensuring Blu-ray's success, right now it appears that Blu-ray may have effectively killed the PS3, at least in terms of market leadership. We'll have to wait until the PS4 before Sony has a chance to come back.

Not a Viable Data Storage Option

Blu-ray's biggest advantage is storage Learn how SAN/iQ technology works with VMware. capacity; however, storage has grown so fast that you can get a 750 GB Seagate external drive for less than US$250.

To back that up on a 25 GB Blu-ray recorder would take 30 Blu-ray disks and more time than I think anyone in their right mind would accept. Neither HD-DVD nor Blu-ray are likely to become backup platforms, and most of the data we move still fits easily on a standard dual-layer DVD.

With increasingly high-speed networks, people are using things like BitTorrent to use big files or portable high-capacity hard drives. So as transport, they aren't particularly practical either.

The high-volume home for HD Optical disks remains as a replacement for the DVD. The studios, which are not doing anywhere near as well as they'd like, desperately need something to drive revenues higher.

Both Could Fail

That won't happen until both one standard is clear and the related players drop below $200. They need both to happen or the market won't move. Currently, Blu-ray is running at more than twice the target price on players and HD-DVD is about 15 percent over target. In the case of the Xbox 360 Latest News about Xbox 360 accessory, it's actually about 15 percent under target.

This means that if the studios have any chance this year of getting a large ramp -- and I would include Wal-Mart (NYSE: WMT) Latest News about Wal-Mart, Amazon (Nasdaq: AMZN) Latest News about Amazon.com and anyone else that sells HD movies -- it has to be HD-DVD. Blu-ray simply can't get there.

I think all realize, or should, time isn't unlimited either. We are already talking about what comes after HD-DVD and Blu-ray, and scalers are getting so good that increasingly many are arguing that you don't need either now.

In other words, while Blu-ray can't win, in my view, there is still an excellent chance the market will simply bypass both if one doesn't ramp to high volume this year. In that instance, everyone loses.

Cause for Change

I think Paramount and DreamWorks saw this outcome and are trying to avoid it. While they did get an estimated $250 million incentive to move, that doesn't change the result. The studio execs likely realize if revenues don't improve, many of them may not be around by this time next year. Unemployment is a rather impressive motivator for change.

So, as of right now, I think it is reasonably obvious Blu-ray lost. The only question is whether HD-DVD will be allowed to win; and the decision may be up to Time Warner or Disney (NYSE: DIS) and not Sony or Toshiba Latest News about Toshiba.

If both lose, the long-term strategic fallout for Sony and Disney will be both impressive and memorable in terms of either company's influence going forward -- in fact, for Sony, I'm not sure things actually could get much worse.
    TechNewsWorld: All Tech, All the Time

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye morro lesing i denne tråden!!!

Glad jeg sitter på gjerdet og venter... Men ser at flere prøver å forsvare kjøpet sitt av enten BD eller HDDVD og prøver å se for seg en optimistisk fremtid med tanke på formatet de sitter med.

Blir det BD?
    Blir det HDDVD?
    Blir det BD?
    Blir det HDDVD?

Syns HD DVD har mye bedre navn men.. Blu ray høres jo ut som noen stråler som kommer ut fra noen x-men figurer! hehe

hehe.. fra spøk til alvor så håper jeg det blir ett format snart!!!!! Lei av å vente!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Kan ikke si jeg ble helt overbevist over argumentene til Blu-Ray.com der.
    Dette er ikke argumentene til Blu-ray.com. Dersom du leser litt lengre ned på siden står det:

This is an opinion piece by Josh Dreuth, and does not necessarily reflect the feelings of Blu-ray.com, its owners, employees, or members.

Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B

Filmen ble annonsert med PCM for Blu-ray og TrueHD for HD DVD, men viste seg å komme med DD+. Det er ikke sikkert den hadde kommet med noe annet selv om den ble utgitt på Blu-ray.

Det finnes mange HD DVD filmer med TrueHD lyd, så lagringsplass er neppe noe argument.

Lyden er forøvrig ganske bra i følge High-Def Digest: HD DVD Review: Blades of Glory | High-Def Digest

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell er det egentlig på disse nye formatene, kan da umulig være natt og dag på PCM, TrueHD eller DD+? Men det er vel kanskje en endeløs diskusjon i seg selv

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba

Det finnes mange HD DVD filmer med TrueHD lyd, så lagringsplass er neppe noe argument.
    En hver plate har et bitbudsjett og på HD DVD er bitbudsjettet strammere enn på BD. Ekstra lydspor eller lydspor som bruker flere b/s stjeler fra plassen til bonusmateriell og andre ting. Det finnes ikke noen gratis lunsj på dette området.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hvor stor forskjell er det egentlig på disse nye formatene, kan da umulig være natt og dag på PCM, TrueHD eller DD+? Men det er vel kanskje en endeløs diskusjon i seg selv
    PCM og TrueHD er det ingen forskjell på, bortsett fra at PCM bruker større plass. TrueHD er en lossless codec, så dette er det samme som å bruke zip på filene dine. De forandres ikke av å bli pakket og så pakket ut igjen.

DD+ er en annen sak. Men så lenge de bruker 1,5Mbps på lydsporet, så tror jeg ørene dine skal ha levd et svært beskyttet liv for å merke forskjell fra originalen.

Da er det mer å hente på bitoppløsning. Et 1.5Mbps DD+ 24bit/48kHz-lydspor vil sannsynligvis låte bedre enn PCM (eller TrueHD) 16bit/48kHz-lydspor

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Glad jeg sitter på gjerdet og venter... ....

hehe.. fra spøk til alvor så håper jeg det blir ett format snart!!!!! Lei av å vente!
    Det som er rimelig sikkert er at du må vente en god stund på at det skal bli et format, om det noengang blir det......
    Hvorfor ikke kjøpe en kombispiller evt en av hvert format? Da slipper du å vente.
    Klart at prisen er rundt 8k enda og det er jo en god del penger. Hvis en har stramt budsjett er en E1 billigste inngang til HD. Evt PS3 til 5K akkurat nå hvis en vil begynne med blu-ray da får en også spillkonsoll mm.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Glad jeg sitter på gjerdet og venter... Men ser at flere prøver å forsvare kjøpet sitt av enten BD eller HDDVD og prøver å se for seg en optimistisk fremtid med tanke på formatet de sitter med.
    Vel.. Situasjonen slik den er i dag er vel omtrent så låst som den er mulig å bli. Personlig tror jeg ikke det har noen hensikt å vente, studioene har rett og slett to helt forskjellige syn på hva arvtageren til DVD skal være.

På den ene siden har du HD-DVD, som er et rimelig og "bra-nok" alternativ som gir oss gode titler og relativt slappt. DRM (kopibeskyttelse/brukerkontroller). Universal, Paramount og Warner har alle 3 signalisert at de ønsker å få igang en ny arvtager til DVD så snart som mulig, og har derfor satset på HD-DVD som "sitt" format.

På den andre siden har du Blu-Ray som har satset på et mer avansert format, det har mange fordeler på papiret i forhold til HD-DVD (mer lagringsplass og bra beskyttelseslag) samt en veldig bra HD-avspiller i form av PS3.

Studioene på den siden er veldig opptatt av kopibeskyttelse og kontroll av hvordan filmene distribueres. Derfor har de valgt å implentere omtrent den samme sonebeskyttelsen som vi har på DVD (med den forskjellen at denne gangen mener de det, og mest sansynlig vil det bli vanskelig å knekke denne beskyttelsen).

I tillegg til sonebeskyttelse, så har de også valgt å legge inn flere måter å beskytte mot piratkopiering. Den kanskje viktigtste forskjellen er BD+, dette skal i teorien være en interaktiv kopibeskyttelse som vil kontrollere om avspilleren den blir avspilt på er "ren". Denne beskyttelsen er spesielt Fox veldig opptatt av, og har utsatt sine BD utgivelser til den beskyttelsen var klar. Det er fortsatt litt uklart om BD+ er klar for "prime-time", men med Paramount/Dreamworks sin annonsering, så kom iallefall Fox på banen igjen med nye titler/annonseringer. Disney, Fox og Sony har alle vært forkjempere for strengere kopibeskyttelsesfunksjoner og vil nok uansett holde seg til Blu-Ray enn så lenge de ser at BRD fortsatt har noen "ess i ermet" som kan klare å stoppe internettpiratene. HD-DVD og BRD er som kjent på det nåværende tidspunkt knekt, og kopier av begge formater er mulig å laste ned ifra internett. Blu-Ray har jo en liten fordel siden filmene på det formatet vanligvis har høyere bitrate, og dermed vil ta lenger tid å laste ned. (Hmmm.. Er det *derfor* de er så opptatt av høy bitrate og PCM??)..

Iallefal, for å gjøre en lang historie kort, det er ingenting som tyder på at disse studioene kommer til å bli enige om *ett* format i den nærmeste fremtid. Universal og Paramount er HD-DVD eksklusiv, Warner er nøytral, men har en forkjærlighet til HD-DVD (jeg tipper at dersom HD-DVD får kniven mot strupen så går nok de også HD-DVD eksklusiv). På den andre siden er Fox/Sony og Disney, ingen av disse er noe glad i "åpne" formater, og kommer nok til å tviholde på Blu-Ray...

Når det gjelder ditt eget valg om å sitte på gjerdet så ser jeg absolutt ingenting galt med det, men du har jo allerede en TV som helt sikkert hadde hatt godt av litt HD-materiale.. Er ikke sikkert at det er noen natt og dag opplevelse på din 37" 1368x768 TV, men det er garantert bedre enn DVD. En Toshiba HD-DVD spiller til 2895,- inkl. 5 HD-DVD filmer er jo omtrent gi-bort-pris, PS3 er jo selvsagt en relativt billig inngang til HD-verdenen, og det er i tillegg en OK spillmaskin..

Håper du ikke sitter på gjerdet for lenge, det er tross alt vi forbrukere som bestemmer med lommeboken om vi i det hele tatt ønsker å *ha* noe som helst disc-basert HD-medie..

Side 217 av 653 FørsteFørste ... 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 213 214 215 216 217 218 219 220 221 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •