HD formatkrigen. - Side 216

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 216 av 653 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 219 220 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 ... SisteSiste
Viser resultater 4,301 til 4,320 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    BD ble utviklet av Matsushita, Pioneer, Philips, Thomson, LG Electronics, Hitachi, Sharp, Samsung og Sony... hvorfor får Sony all ære/skyld?
    Listen din inneholder medlemmer av BDA.

BD er essensielt Sony og Philips teknologi i bunn.

HD DVD derimot er Toshiba og NEC teknolgi i bunn.

Toshiba valgte å levere inn sitt system som forslag til DVD Forumet, mens Sony fikk nok støtte blandt andre (de du nevner) for å starte opp BDA og kjøre frem BD som den beste løsningen. Sony/Philips har som kjent lang erfaring med å lisensiere optisk teknologi på egne hånd, ref CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD DVD-spiller med 8 filmer på amazon.com

Amazon.com har nå en kampanje på Toshibas andregenerasjons HD DVD-spillere, der man i tillegg til mail-in-tilbudet som gir fem gratis filmer, også kan plukke med seg tre gratis filmer fra amazon.com

Amazon.com: HD DVD Offer

$226 for en A2 med 8 filmer, må vel sies å være en ganske god deal?

Litt "morsomt" at man kan velge Blu-ray filmer i denne kampanjen også, forresten

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    $226 for en A2 med 8 filmer, må vel sies å være en ganske god deal?

Litt "morsomt" at man kan velge Blu-ray filmer i denne kampanjen også, forresten
    Sykt god deal.. Artig at de kan velge Blu-ray også ja. Lurer på hvor lenge de kan klare å ha et slikt salg, det må da være begrenset med HD-DVD spillere tilgjengelig..?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Sykt god deal.. Artig at de kan velge Blu-ray også ja. Lurer på hvor lenge de kan klare å ha et slikt salg, det må da være begrenset med HD-DVD spillere tilgjengelig..?
    amazon.com er tydeligvis tomme for A2, i hvert fall. I følge tråden på AVSforum, så ser det ut til å dukke opp spillere sånn i ny og ne, før de faller tilbake på å selge spillere fra partnere som Electronics Expo.

Det at man kan velge Blu-ray-filmer også, antar jeg er en bug. På AVSforum ble det sagt at man måtte velge filmer fra 3-for-2-dealen du postet link til, men det er mulig disse meldingene ble postet før noen hadde sett promosiden

HD-A2 for $210 at Amazon with 3 free HD-DVDs - AVS Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at Paramount har skjønt at prisen på Star Trek var litt i drøyeste laget. I følge amazon.com er i hvert fall villedende pris nå satt ned fra $218 til $198. Ikke akkurat det helt store jubelavslaget, men alle nonner drar osv. Prisen på amazon.com blir da $139.25

Amazon.com: Star Trek The Original Series - The Complete First Season (Combo HD DVD and Standard DVD) [HD DVD]: DVD

Personlig synes jeg Paramount burde kuttet prisen minst en femtilapp til, men Star Trek fans er kanskje gale nok til å hoste opp godt og vel 800 spenn for en sesong?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at Paramount har skjønt at prisen på Star Trek var litt i drøyeste laget. I følge amazon.com er i hvert fall villedende pris nå satt ned fra $218 til $198. Ikke akkurat det helt store jubelavslaget, men alle nonner drar osv. Prisen på amazon.com blir da $139.25

Amazon.com: Star Trek The Original Series - The Complete First Season (Combo HD DVD and Standard DVD) [HD DVD]: DVD

Personlig synes jeg Paramount burde kuttet prisen minst en femtilapp til, men Star Trek fans er kanskje gale nok til å hoste opp godt og vel 800 spenn for en sesong?
    heh.. ikke glem moms og fortolling for oss i Norge. Blir godt over 1000 NOK..

Men.. Se på en serie som Sopranos:
    Amazon.com: sopranos hd-dvd

Ikke akkurat billig det heller.. :-/

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har nettopp bestilt Paramount filmer ( bla. ( Face/off )på Blu-ray fra Australia for der ( og i UK ) er det Buena Vista som har distribusjonsrettighetene.
    Samme grunn som at noen Blu-ray eksklusive titler kommer på HD DVD i Europa.
    Takk for info Arendal. Å ikke få Face off var en av mine største skuffelser når Paramount gjorde sitt stunt i forrige uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh.. ikke glem moms og fortolling for oss i Norge. Blir godt over 1000 NOK..
    Ja jøss. Hvis noen nordmenn er gale nok til å kjøpe settet kommer det fort på 1100,- eller noe sånt.

Men.. Se på en serie som Sopranos:
    Amazon.com: sopranos hd-dvd

Ikke akkurat billig det heller.. :-/
    Nei, Sopranos er helt spinnvilt. $130 for 9 episoder er helt tullete. Men, HBO har alltid krevd fantasipriser for Sopranos. DVD-utgaven koster jo faktisk $100.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir Samsung BDP-UP5000 den første komplette spilleren?
    Ser ut til at den har/kan alt unntatt DTS HD MA.
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...-new-post.html

Er slike spillere "redningen" for HD formatet, eller en uthaling av krigen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnja... Først må de bli billigere. Hvis det er dyrere å kjøpe en kombospiller enn en HD DVD og en BD-spiller, så tror jeg ikke folk gidder. Hvis man får spillere som er noen hundrelapper dyrere enn vanlige Blu-ray-spillere, så blir det en annen sak. (Nå kan det for så vidt hende at denne bare er et par hundrelapper dyrere enn andre Blu-ray spillere av samme kvalitet. I så fall trenger vi en kombospiller i Sony BDP-S300-klassen)

Dessverre løser ikke kombospillere det grunnleggende problemet, nemlig at diskene dine kan bli ubruklige hvis/når det ene format legger inn årene. Joda, du vil alltids kunne spille dem av på kombospilleren din, men hva når du vil oppgradere spilleren om 3-4 år? Er det særlig sannsynlig at det fortsatt lages kombospillere når det ene formatet ikke lenger finnes på markedet?

Det beste løsningen er faktisk TotalHD. Ikke bare kan man kjøpe diskene enten man har Blu-ray eller HD DVD-spiller, men hvis formatet du eier går dukken, så kan du fortsatt bruke platene når du kaster ut den gamle spilleren og kjøper en for det formatet som vant. Dessverre er det vel ikke så sannsynlig at vi får se så fryktelig mange filmer i TotalHD med det første

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden så mange har etterlyst HD DVD-spillere som ikke er laget av Toshiba. Her er en spiller fra Venturer Electronics:

Venturer Electronics - News

Venturer HD DVD Player to Ship in Time for 2007 Holiday Sales

Venturer Electronics today announced the launch of its first HD DVD player for the North American market. Responding to strong consumer demand for high definition video playback devices, Venturer will introduce the SHD7000 that offers the superior HD movie experience as defined by the DVD Forum. Featuring 1080i video output and an HDMI connection, the SHD7000 is designed to be compatible with the vast majority of HDTVs already in North American consumers' homes. With Ethernet connectivity to the network , the SHD7000 also allows users to access bonus features from movie studio web servers and unlock special prerecorded content on some HD DVD discs. Dolby TrueHD rounds out the high definition experience by presenting the HD DVD disc soundtrack as it was meant to be heard, virtually equal to the studio master. In addition to its HD DVD playback capability, the SHD7000 will upconvert standard DVDs to near HD picture quality via its HDMI connection, allowing a consumer's existing library of DVDs to look better than ever. CD playback is also supported.

The SHD7000 will be distributed in North America by Venturer Electronics of Markham, Ontario, and sold through national retailers with retail prices expected to be one of the lowest among entry-level HD DVD players. Venturer Electronics, headquartered in Markham, Ontario, offers a wide selection of value-priced, high quality consumer electronics products. Since 1988, Venturer has focused on making the latest technologies affordable to North American consumers.
    Jeg har aldri hørt om Venturer før, så jeg har ikke snøring på om dette vil være en spiller som det er verdt å ha (den har bare 1080i, så jeg tror jeg vet hva SVS-man vil si om den )

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi i Europa må iallefall vente på Denon sin super-blu-ray spiller..
    heise online - Denon postpones European Blu-ray premiere to 2008

Står ingenting om evt. tidligere lansering i andre markeder.. :-(

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at den har/kan alt unntatt DTS HD MA.
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...-new-post.html

Dessverre er det ikke sikkert denne spilleren kommer til Skandinavia.. (I følge Samsung selv)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så tviler jeg på at denne "krigen" er over med det første.

Ingen av formatene har noen store ulemper/fordeler sett med den jevne forbrukers øyne. Og når hovedaktørene er såpass kraftig investert i formatenes suksess, så skal det mye til før en av dem lar sitt format dø ut.

Historisk så er det også svært sjelden at en teknisk standard "vinner" når det er flere tilsynelatende jevnbyrdige konkurrenter. F.eks. DD vs. DTS, DVD-R vs. DVD+R, VC-1 vs. AVC, LCD vs. DLP, ymse minnekort format og sikkert masse annet jeg ikke kommer på i farten.

Etterhvert som prisene kommer ned, så blir sannsynligvis kombo-spillere den uskrevne standarden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt om Venturer før, så jeg har ikke snøring på om dette vil være en spiller som det er verdt å ha
    Skavvise... I følge websiden deres:

Our highly-automated manufacturing partner in China builds some of the world's best known consumer electronics brands.
    Hmm, det var merkelig. Jeg trodde konsensus var at det ikke kom til å bli produsert billige HD DVD-spillere i Kina.

Vel, vel. Når jeg ser på de andre produktene de tilbyr, så tror jeg ikke dette er en spiller jeg er veldig interessert i å sette i anlegget mitt. Men, de skal få plusspoeng for at fjernkontrollen til kjøkken-TVene kan brukes som kjøleskapmagnet

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det var merkelig. Jeg trodde konsensus var at det ikke kom til å bli produsert billige HD DVD-spillere i Kina.

Vel, vel. Når jeg ser på de andre produktene de tilbyr, så tror jeg ikke dette er en spiller jeg er veldig interessert i å sette i anlegget mitt. Men, de skal få plusspoeng for at fjernkontrollen til kjøkken-TVene kan brukes som kjøleskapmagnet
    Hehe, smart det med kjøleskapsmagneter da!

Iallefall, Toshiba produserer jo allerede alle spillerne sine i Kina, så jeg ser ikke helt sansynligheten i at andre merker skal klare å produsere sine spillere noe spesielt billigere (eller bedre).. Uansett skader det nok ikke at HD-DVD får flere produsenter på banen, ser tross alt litt mer "akseptert" ut da..

PS: Det er gøy å titte på TheDVDWars.com for tiden, tydelig at kampanjen de har gående selger godt.. Skulle vært artig og hvis hvem det er som betaler for den.. (Ta 3, betal for 2 dealen+ både PS3 og HD-DVD spillere blir solgt med 2 gratis fritt valgte filmer.)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden så mange har etterlyst HD DVD-spillere som ikke er laget av Toshiba. Her er en spiller fra Venturer Electronics:

Venturer Electronics - News

Jeg har aldri hørt om Venturer før, så jeg har ikke snøring på om dette vil være en spiller som det er verdt å ha (den har bare 1080i, så jeg tror jeg vet hva SVS-man vil si om den )
    He-he. Joda, dette kan sikkert være en fin inngangsbillett for mange. Men det er spørs om kvaliteten er god generelt også. Sånn at det ikke bare blir en litt OK HD DVD-spiller med en crappy DVD-spiller. Uansett synes jeg alle HD-spillere bør støtte 1080p. Den "p"`en kan da ikke koste så mye...?

Når det gjelder Samsung sin nye kombo-spiller, tror jeg ingen "vanlige" kjøper seg en slik spiller. Jeg er ganske sikker på at det er entusiaster som ikke ønsker to spillere i rakket som er villige til å betale såpass mange penger.

Dersom ikke BDA kommer med en stor nyhet som svar på Paramount-dealen, tror jeg krigen vil vare veldig lenge. Og det har vært stille fra BDA lenge. Er det noe de pønsker ut? Er det noen store avtaler som er i ferd med å realiseres? Det er jo helt dødt inne på blu-ray.com. Noe stort er på gang, tror jeg. Beatboy (Avsforum) mener jo å sitte på info om at en stor nyhet for BD er på gang, og at det skulle dreie seg om HW. Vi får se.

Sånn sett synes jeg det står mer respekt av Paramount enn av Warner; hvor Paramount tross alt har sluttet seg til ett format. Men det kan godt hende at den nye marketing-sjefen hos Warner ønsker å støtte bare ett av formatene. Undersøkelser viser jo at mange ikke kjøper spillere pga av formatforvirringen. Så kan jo Warner spørre seg; vil de tjene mer penger dersom de f.eks sluttet seg til Blu-ray, slik at kanskje flere ser en slutt på krigen. Flere ville dermed kjøpt seg spiller, og Warner hadde fått med seg alle de som nå sitter på gjerdet. De store pengene vil selskapene først tjene når det kun står igjen DVD og ett HD-format. Da vil billige spillere være viktig, og formatet ville være enkelt å promotere; siden man da kan få samtlige Hollywood-filmer på ett HD-format. To format er kun gunstig får å presse prisene; men det er stort sett entusiaster som til nå har kjøpt spillere. Selskapene må begynne å tenke på hva de skal gjøre for å få med seg resten av kundemassen.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Sånn sett synes jeg det står mer respekt av Paramount enn av Warner; hvor Paramount tross alt har sluttet seg til ett format. Men det kan godt hende at den nye marketing-sjefen hos Warner ønsker å støtte bare ett av formatene. Undersøkelser viser jo at mange ikke kjøper spillere pga av formatforvirringen. Så kan jo Warner spørre seg; vil de tjene mer penger dersom de f.eks sluttet seg til Blu-ray, slik at kanskje flere ser en slutt på krigen. Flere ville dermed kjøpt seg spiller, og Warner hadde fått med seg alle de som nå sitter på gjerdet. De store pengene vil selskapene først tjene når det kun står igjen DVD og ett HD-format. Da vil billige spillere være viktig, og formatet ville være enkelt å promotere; siden man da kan få samtlige Hollywood-filmer på ett HD-format. To format er kun gunstig får å presse prisene; men det er stort sett entusiaster som til nå har kjøpt spillere. Selskapene må begynne å tenke på hva de skal gjøre for å få med seg resten av kundemassen.
    For øyeblikket har vi egentlig 1 1/2 format på markedet. Vi har HD-DVD som er ferdig utviklet, og som allerede er klar for "masse"-adopsjon, så har vi Blu-Ray som på mange måter er et mer avansert format på papiret og som har en tjuvstart i form av mange millioner PS3 på markedet. Problemet for oss forbrukere og for studioene er at vi ikke vet hvor lang tid det vil ta før formatet er ferdig utviklet (les: BD+ er lansert og BD 2.0 er på plass). Vi vet heller ikke hvilke konsekvenser disse endringene vil ha for prisene på spillere og/eller plate-produksjon.

Jeg har en teori om at studioene er litt usikker på hvilken retning de egentlig ønsker å gå når det gjelder DRM. Det er mye som tyder på at Blu-Ray har laget et mer tungrodd og dyrere DRM system, som i siste rekke kan ende opp med å fordyre produksjonen såpass mye at mange millioner dollar forsvinner til et DRM system som i verste fall ikke fungerer engang. Derfor har det vært viktig å ha en balanse mellom HD-DVD og Blu-Ray slik at de kan se hvilke konsekvenser de forskjellige formatene har for forbrukerne. Det er nok mye pga. dette at det var så viktig å få Paramount til å gå eksklusiv, siden maktbalansen har vært ganske skjev med tanke på studio-ekslusivitet hittil i år. Frem mot kommende jul så er det iallefall nok eksklusive HD-DVD titler til at de fleste burde finne et par titler de "må" ha på HD-DVD.. Fortsatt så har BRD et ganske stort overtak, men det overtaket er mer teoretisk nå, siden folk stort sett må ha begge format uansett..

Jeg har et spørsmål til Blu-Ray tilhengere:
    Dersom HD-DVD skulle selge bedre på like titler som blir gitt ut ifra Warner mot juletider. Er det da fortsatt slik at Paramount har gjort et dårlig valg? Studiostøtten har jo fortsatt en overvekt av BDA studioer..
    PS: Jeg har litt vanskelig for å se for meg en slik situasjon allerede før jul, men det er ikke helt utenkelig dersom Toshiba fortsetter å selge så mange spillere som de gjør akkurat nå i forbindelse med den nåværende kampanjen.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FRA Blu Ray forum:

Sony Bdps500 will come to market in October - Blu-ray Forum

"Sony Bdps500 will come to market in October
    Sony rep confirmed this with me. Did not provide details on features and price."

I morgen (torsdag 30 august) er det kick off på IFA med pressekonferanser på løpende bånd for Samsung, Sony, LG, Sharp, Philips, Panasonic og BDA. Er dessverre ikke tilstede i år og neste gang er nok krigen over, he he. Skal bli uansett bli spennde å følge spillernyheter og andre annonseringer.

HD DVD fansen på sin side kan se fram til "Toshiba and The European HD DVD Promotional Group" pressekonferansen på fredag.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål til Blu-Ray tilhengere:
    Dersom HD-DVD skulle selge bedre på like titler som blir gitt ut ifra Warner mot juletider. Er det da fortsatt slik at Paramount har gjort et dårlig valg? Studiostøtten har jo fortsatt en overvekt av BDA studioer..
    PS: Jeg har litt vanskelig for å se for meg en slik situasjon allerede før jul, men det er ikke helt utenkelig dersom Toshiba fortsetter å selge så mange spillere som de gjør akkurat nå i forbindelse med den nåværende kampanjen.
    For min egen del valgte jeg BD som inngangsport til HD pga PS3. Og trodde før Paramount dealen at BD kom til å vinne. Nå er jeg ikke så sikker, og tror vel heller denne krigen kan vare en stund. Når det gjelder om Paramount har gjort ett dårlig valg eller ei, så synes jeg ikke det. De har gjort ett strategisk valg (og om de har mottatt penger så er det helt greit, hvis de tror de tjener mer på det enn å være i begge leirer så er det helt greit) og tiden vil vise om det var lurt. Uansett så varer dealen bare i 18mnd, og skulle BD vinne så kan de bare utgi titler i BD når den tid kommer.

Jeg vurderer faktisk selv å kjøpe en HD DVD spiller, men kjøpte først en PS3 siden jeg skulle ha en uansett til Gran Turismo. Nå er HD DVD spillere så billig at total investering i HD blir liten uansett. Jeg brukte for 3 år siden 7000 kr på en DVD spiller!! Men jeg er egentlig ikke fornøyd enda med utvalget på hverken BD eller HD DVD og venter litt til før jeg kjøper meg en HD DVD spiller. Siden jeg bor i UK er jeg så heldig at jeg kan leie BD og HD DVD på blockbuster online, og har sluttet å kjøpe BD filmer. Nå er det kun leie.

Det som er interessant nå er om BD leiren kommer med ett mottrekk. HD DVD leiren må gratuleres som greide å kuppe Paramount. Uten den dealen tror jeg HD DVD hadde gått mot sin slutt i løpet av 6-12 mnd.

Side 216 av 653 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 219 220 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •