HD formatkrigen. - Side 215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 215 av 653 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 219 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 ... SisteSiste
Viser resultater 4,281 til 4,300 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Skulle man levt i gamle dager så burde DVD standarden blitt til av de samme som satt med rettigheten til CD-V...
    Laserdisc, mener du vel...

...det første optiske mediet for film!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begynner å bli spennende på topp 10 listen på Amazon nå:
    The Product Wars fought on Amazon.com

HD-DVD har nærmet seg helt siden Paramount annonserte HD-DVD eksklusivitet, og er nå bare 7 poeng unna Blu-Ray:

PS! Det er også et ta 3 - betal for 2 salg(billigste gratis) på en del utvalgte HD-titler (både Blu-Ray og HD-DVD) på Amazon.com.. Ulempen er selvsagt at en da mest sansynlig må betale moms..

Dersom en finner 3 titler som koster 20US$, får 10% avslag(de hadde en kampanje tidligere hvor en kunne få 10% avslag på alle HD-titler) og får den billigste gratis så havner prisen totalt på 34US$.. Skummelt nære 200NOK.. en får håpe på svakere dollarkurs når en skal fortolle..

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mer info om det ta 3 - betalt for 2 salget:

Blu-Ray listen:
    Amazon 3 for 2 title list - AVS Forum

HD-DVD listen:
    Amazon HD DVD Sale, Buy 3 get 1 Free - AVS Forum

HD-DVD listen har vesentlig mer aktivitet enn Blu-Ray listen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller er dette den perioden vi alle kommer til å se tilbake på senere hvor "krigen" snudde? For bare kort tid siden så var jeg hellig overbevist om at BD kom til å vinne men nå virker det som motvinn fra alle kanter. Ikke at jeg er skuffet siden jeg er mer positiv til HD-DVD fra en forbrukers synspunkt (jeh har ingen av delene) men har på følelsen at det ikke skal mye til før det hele tipper over nå. Nøkkelen heter Warner og jeg kan tenke meg de er under press nå for å velge (lommeboken til MS er utrolig dyp).

Går de over er det god natt og goodbye til BD.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først i dag var Blades of Glory borte fra DVDpacific.com
    Lurer på om platen var ferdig...

Kanskje den dukker opp på ebay til gastronomiske priser

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesseorganisasjon er ikke det samme som en "standardiseringsinstitusjon". DVD Forum faller ikke i sistnevnte kategori.
    Dette viser bare hvor kunnskapsløs du er.
    DVD forum er selvfølgelig en "standardiseringsinstitusjon" for alt innen DVD og ikke primært en interesseorganisasjon.
    DVD har vært standardiserings organisajon for DVD i mer enn et tiår, så dette burde du ha fått med deg.
    HDDVD's interesseorganisasjon er The HDDVD Promotional Group.
    Sånt sett er det _ingen_ forskjell på DVD forum og BDA.
    De er begge Standardiserings organisasjon for sine respektive formater.
    BDA er i tillegg interesse og promotional organisasjon for Blu-Ray.

Skulle man levt i gamle dager så burde DVD standarden blitt til av de samme som satt med rettigheten til CD-V...
    Men slik er det ikke. Så det blir som å lage et argument bare fordi man vil ha et argument.

Kanskje du skulle informere deg om historien og initiativet til CD-V og hvilke andre formater de ansvarlige selskaper er involvert i ?
    Opprinnelig skrevet av ARTY
    Ikke bland sammen Distribusjon og rettigheter til å Utgi og Distribuere i et gitt marked.
    Men det har jeg da ikke gjort.

Nå skaper du bare ytterlige forvirring - som vanlig.
    Og det har jeg heller ikke beskyldt deg for!
    Men minnet om at det må differensieres når man snakker om distribusjon og rettigheter for et gitt selskap utenfor US, så det ikke skal oppstå forvirring.
    Bare for at det ikke skal oppstå misforståelser når du som sedvanlig slenger rundt deg med løsaktige argumenter og flåsete utsagn.

Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Universal har faktisk gitt ut Sony BD-filmer i Norge på BD, har de ikke?

Et rart forhold.
    Universal har stort sett distribusjons rettighetene til alt Sony i Norge og må sørge for at det blir distribuert.

Men de har ikke rettighetene til å produsere disker med disse filmene. Bare distribuere de diskene som Sony leverer dem.

Det var denne forskjellen som jeg ville ha frem i lyset av distribusjon/rettigheter utenfor US.
    Dette ble omtalt i denne tråden for lenge siden og bekreftet av John Berge i Release.no.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Historieløs?

Har du hør om Compact Disc?

Selsvsagt vil en innovatør som Sony ha frembrakt formater som ikke ble en suksess, ser liksom ikke helt for meg at Minidisc er det beste eksempelet på det. MD var en betinget suksess IMO. MiniDisc utraderte kjapt den eneste konkurrenten på den tiden, Philips' DCC-kassett. Deretter ble MD som teknologi inhentet av CD-R/W og etterhvert portable minne- og HDD baserte spillere. Men det er jo noe annet.

I dag er HD DVD Toshibas propritære format. Det spiller ingen praktisk rolle om det skjer under DVD forumets logo som skalkeskjul.

HD DVD - Wikipedia, the free encyclopedia
    "The HD DVD standard was jointly developed by Toshiba and NEC. On 19 November 2003, the DVD Forum voted to support HD DVD as the high definition successor of the standard DVD. At this meeting, they also renamed it HD DVD. HD DVD stands for "High Definition Digital Versatile Disc". The format had previously been called the "Advanced Optical Disc" (AOD)."
    Nå la du deg ut for hogg! CD`n var et samarbeidsprosjekt mellom Philips og Sony og ikke bare Sony. Historieløs? MiniDiscen ble jo en flopp uansett om den slo ut en enda større flopp.Jeg ser at du utelater elegant den største floppen,Sony`s svar på VHS kassetten, Beta???!!! Jeg tror nok at Sony`s store innovasjoner har nærmest knekt ryggen på selskapet.I tillegg nedlagt produksjonen av plasmaskjermer? Det er ingen tvil om at dette er tegn på en dårlig økonomi. Jeg har og har hatt mange Sony produkter gjennom tidene,men de fortjener ikke den nesegruse beundringen du gir dem uten visse forbehold.Mine to PS3 spiller BD aldeles utmerket,men det gjør min Tosh når den spiller HDDVD også. Hva med litt realisme i diskusjonen på våre "gamle" dager? Vi har holdt på med dette i mange år og vi vet godt at ingen er best på alt hele tiden.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Nå la du deg ut for hogg! CD`n var et samarbeidsprosjekt mellom Philips og Sony og ikke bare Sony. Historieløs? MiniDiscen ble jo en flopp uansett om den slo ut en enda større flopp.Jeg ser at du utelater elegant den største floppen,Sony`s svar på VHS kassetten, Beta???!!! Jeg tror nok at Sony`s store innovasjoner har nærmest knekt ryggen på selskapet.I tillegg nedlagt produksjonen av plasmaskjermer? Det er ingen tvil om at dette er tegn på en dårlig økonomi. Jeg har og har hatt mange Sony produkter gjennom tidene,men de fortjener ikke den nesegruse beundringen du gir dem uten visse forbehold.Mine to PS3 spiller BD aldeles utmerket,men det gjør min Tosh når den spiller HDDVD også. Hva med litt realisme i diskusjonen på våre "gamle" dager? Vi har holdt på med dette i mange år og vi vet godt at ingen er best på alt hele tiden.
    Stølen
    For ikke å snakke om microMV! Noen som husker dette formatet i det hele tatt? Og når vi først er inne på proprietære formater (som Sony er eksperter på), må man heller ikke glemme MemoryStick og ATRAC også (selv om dette allerede ble lansert som en del av MiniDisc konseptet).

Kan ikke si at det kom som en bombe at Sony på nytt prøver å få gjennomslag for et egenutviklet format i form av BD. Forskjellen denne gang er at Sony satser adskillig mer, i og med at de nå på et vis for lengst har kommet til et "point of no return" etter at PS3 ble lansert. De har ikke annet valg enn å promotere BD for alt det er verdt (inkludert premature meldinger om at "krigen" er vunnet). Dersom det (pr. i dag) nesten utenkelige skulle skje, nemlig at HD DVD blir det dominerende formatet, blir Sony nok en gang sittende igjen med Svarte Per.

Det har i denne tråden flere ganger blitt nevnt at HD DVD nå driver med desperate trekk for å overleve, men jeg tror ærlig talt at innerst inne er det Sony som faktisk er mest desperate her. Desperate på å endelig etablere en anerkjent formatstandard, og ikke minst i forhold til den generelle levedyktigheten til PS3.

For ordens skyld, vil jeg nevne at jeg ser på meg selv som rimelig formatnøytral, og mine HD-filmer fordeler seg ca. 50-50 på BD og HD DVD. Jeg synes det er fantastisk med filmer i 1080p, og gidder ikke bruke tid på sutring og boikott fordi et eller annet filmstudio ikke lenger leverer filmer på det ene eller andre formatet!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå la du deg ut for hogg! CD`n var et samarbeidsprosjekt mellom Philips og Sony og ikke bare Sony. Historieløs? MiniDiscen ble jo en flopp uansett om den slo ut en enda større flopp.Jeg ser at du utelater elegant den største floppen,Sony`s svar på VHS kassetten, Beta???!!! Jeg tror nok at Sony`s store innovasjoner har nærmest knekt ryggen på selskapet.I tillegg nedlagt produksjonen av plasmaskjermer? Det er ingen tvil om at dette er tegn på en dårlig økonomi.
    Stølen
    Nå tar du helt av. Det var ikke et innlegg om Sonys flopper. Eller noen nesegrus beundring av alt fra Sony. Sony hatet tar som vanlig helt av igjen i denne tråden med folk som leser litt for mye mellom linjene.

Sony står bak det mest suksessrike optiske formatet så langt i historen uansett hvordan du vrenger på det. Selvsagt vet jeg at det var sammen med Philips.

Mitt poeng med at MD utkonkurrerte DCC effektivt står godt aleine som argument. Dette har ingen ting med beta kassetter å gjøre.

Digresjon vedrørende plasmakommentaren din som også er helt off topic: Sony satser som de fleste andre på LCD (med stor suksess).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hblika
    Og når vi først er inne på proprietære formater (som Sony er eksperter på), må man heller ikke glemme MemoryStick
    Hm, er Memory Stick plutselig blitt en flopp?

Har hatt tre kameraer med Memory Stick og bruker de daglig.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Dette viser bare hvor kunnskapsløs du er.
    Neppe, innlegget ditt avslører bare deg som en meningsløs ordkløyver.

Hverken BDA eller DVD Forum har noen slags enerett på "cred" i å skape, selge og markedsføre sine private løsninger for optisk datalagring.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, er Memory Stick plutselig blitt en flopp?

Har hatt tre kameraer med Memory Stick og bruker de daglig.
    Nei, noen flopp er det aboslutt ikke, men det er like fullt et proprietært format ettersom Sony er de eneste som benytter dette i sine produkter. Det var kun et eksempel på at Sony har historie for å gå sine egne veier.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at du utelater elegant den største floppen,Sony`s svar på VHS kassetten, Beta???!!!
    Beta er ikke dødt, det har blitt standarden for profesjonell TV produksjon, og er veldig veldig dyrt. Sony tjener nok fett på å selge betaspillere til 300k ++ Ta deg en tur til en hvilken som helst TV-stasjon, eller firma som produserer innhold for TV så vil du se masse Beta-utstyr. Riktig at det floppet fullstendig på hjemmemarkedet, men Beta har nok uansett vært meget lønnsomt for $ony.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å roe oss ned litt her folkens. Diskusjonen skal gå på sak, ikke person.
    "Krigen" er selvsagt morsomt å diskutere, men man bør allikevel holde en høflig og grei tone. Nyt HD og ta livet med ro. Vær glad vi har to valg som ikke inneholder ordene PAL eller NTSC på noen som helst måte.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Først i dag var Blades of Glory borte fra DVDpacific.com
    Lurer på om platen var ferdig...

Kanskje den dukker opp på ebay til gastronomiske priser
    Her mener du vel astronomiske priser? Eller er det en spiselig pris du mener. Gastronomi handler om det vi putter i munnen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå la du deg ut for hogg! CD`n var et samarbeidsprosjekt mellom Philips og Sony og ikke bare Sony.
    BD ble utviklet av Matsushita, Pioneer, Philips, Thomson, LG Electronics, Hitachi, Sharp, Samsung og Sony... hvorfor får Sony all ære/skyld?

For et par år siden begynte jeg å kjøpe mindre og mindre DVD'er fordi jeg visste at HD kom snart... det tok lengre og lengre tid og jeg kjøpte mindre og mindre plater. Bare "det aller nødvendigste"... Så var krigen et faktum, og jeg satt lenge på gjerdet. Helt til jeg kjøpte en PS3 - fordi den kunne jo tross alt også brukes som spillmaskin for meg og poden... da begynte jeg å kjøpe filmer igjen, i HD. Slik det er blitt nå venter jeg - eller lar være å kjøpe fra studioer som ikke støtter BD - det gjelder også DVD. (Som jeg helst ikke kjøper mer)... så mens jeg venter på at "krigen" skal være over og stabilisere seg - så taper studioene på det (ikke bare i HD disc salg, men også på SD disc salg...) og jeg er temmelig sikker på at jeg ikke er alene - og temmelig sikker på at Hollywood hadde vært tjent med å legge krigen bak seg ASAP.

Jeg må også legge til at jeg er skeptisk til kjøp av BRD - men men tenker jeg, PS3'n skal jeg vel ha endel år til...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greystoke
    Hva med filmer som har delte rettigheter?

F.eks. Braveheart og Titanic som blir distribuert av Paramount i statene og Fox i Europa.
    Er der fritt fram for Fox å gi ut disse på blu-ray i Europa?

EIV i UK distribuerer også en del storfilmer, b.la. Seven, LoTR og Gangs of New York som nettopp ble gitt ut der.
    Jeg har nettopp bestilt Paramount filmer ( bla. ( Face/off )på Blu-ray fra Australia for der ( og i UK ) er det Buena Vista som har distribusjonsrettighetene.
    Samme grunn som at noen Blu-ray eksklusive titler kommer på HD DVD i Europa.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av egz
    Beta er ikke dødt, det har blitt standarden for profesjonell TV produksjon, og er veldig veldig dyrt. Sony tjener nok fett på å selge betaspillere til 300k ++ Ta deg en tur til en hvilken som helst TV-stasjon, eller firma som produserer innhold for TV så vil du se masse Beta-utstyr. Riktig at det floppet fullstendig på hjemmemarkedet, men Beta har nok uansett vært meget lønnsomt for $ony.
    Jeg har aldri dratt inn Betacam som noen flopp.MEN- det befinner seg helt på den andre siden av kloden for det vi diskuterer nemlig hjemmemarkedet.Jeg har også vært bruker av studiobetakassetter i forbindelser med plateinnspillinger og da som sluttmix,men dette er nå ikke lenger ibruk p.g.a discløsninger.
    Stølen

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har nettopp bestilt Paramount filmer ( bla. ( Face/off )på Blu-ray fra Australia for der ( og i UK ) er det Buena Vista som har distribusjonsrettighetene.
    Samme grunn som at noen Blu-ray eksklusive titler kommer på HD DVD i Europa.
    Finnes det noen tråd her på forumet hvor det listes opp nettbutikker rundt i verden?

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Stemmer. Betaformatet er selvsagt også brukt i Sony sine BETACAM, som var på toppen av standard-def kameraer innenfor ENG-arbeid. Senere utviklet de formatet til HDCAM for HD-produksjon i 1997, og formatet ble bla. brukt på Star Wars II: Attack of the Clones og Revenge of the Sith med Sonys ferske CineAlta kameraer (verdens første digitale kameraer til filmbruk).

Side 215 av 653 FørsteFørste ... 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 211 212 213 214 215 216 217 218 219 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •