HD formatkrigen. - Side 214

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 214 av 653 FørsteFørste ... 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 210 211 212 213 214 215 216 217 218 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 ... SisteSiste
Viser resultater 4,261 til 4,280 av 13053
    Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Ingen kan vell hevde at det ikke var synlig konkurranse når alle ga ut på et format, altså DVD.
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jo, det kan man nok. I hvert fall i forhold til hovedpoenget, nemlig at prisutviklingen på HD-avspillere har vært veldig gunstig. Jeg er rimelig sikker på at hvis du ser på prisutviklingen på DVD-spillere i perioden 1997-2000, så vil den være vesentlig slakkere enn den har vært både på HD DVD- og Blu-ray-spillere.
    Forstår ikke hvorfor du trekker inn prisene på avspillere, jeg ser ingen ting i innlegget til Counterpointer at hovedpoenget hans er prisutviklingen på avspillere.
    I første avsnitt så snakker han om studioer og da forbinder jeg det med software og ikke hardware. Det er det jeg skriver om når jeg hevder at det var synlig konkurranse når alle ga ut på et format, altså DVD.Altså mellom studione.

Men ellers så er jeg enig i at utviklingen på prisene på HD avspillere trolig har falt vesentlig raskere en hva de gjorde på DVD.
    Men det blir ikke helt å sammenligne epler mot epler, mener at det blir litt enkelt å si at den enste årsaken til at prisene synker raskere nå er formatkrigen. Men det har trolig ikke hatt noen negativ effekt på prisene på HD avspillere i alle fall.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Du argumenterer for at ett format ville gitt bedre konkurranse mellom studioene. Mitt poeng er at vi hadde hatt kun ett format dersom Sony hadde respektert DVD Forums avgjørelse om HD DVD som etterfølger til DVD.
    Ja, og hva er forskjellen på mitt argument og ditt poeng?
    Mitt innlegg var ikke noe støtte til det ene eller det andre formatet(ser ut som om jeg bør skifte ut bildet mitt på avataren).
    Jeg hevder bare at hadde vi hatt et format, så hadde konkurransen mellom studioene vært synligere enn hva det er i dag.
    Vi nå har en formatkrig mellom to store allianser, istedenfor at studioene konkurrer alle mot alle om å gi ut de beste filmene med den beste kvaliteten så raskt som mulig.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du argumenterer for at ett format ville gitt bedre konkurranse mellom studioene. Mitt poeng er at vi hadde hatt kun ett format dersom Sony hadde respektert DVD Forums avgjørelse om HD DVD som etterfølger til DVD.
    Og poenget er?

DVD Forumet (hvor også alle hovedaktørene bak BD er med) er en sammenslutning av firmaer som var enige om å lage en 5 GB plate. Hverken mer eller mindre.

I den saken er DVD Forum = Toshiba, mens de fleste andre har havnet i BD leieren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål:

Hva med filmer som har delte rettigheter?

F.eks. Braveheart og Titanic som blir distribuert av Paramount i statene og Fox i Europa.
    Er der fritt fram for Fox å gi ut disse på blu-ray i Europa?

EIV i UK distribuerer også en del storfilmer, b.la. Seven, LoTR og Gangs of New York som nettopp ble gitt ut der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hevder bare at hadde vi hatt et format, så hadde konkurransen mellom studioene vært synligere enn hva det er i dag.
    Vi nå har en formatkrig mellom to store allianser, istedenfor at studioene konkurrer alle mot alle om å gi ut de beste filmene med den beste kvaliteten så raskt som mulig.
    Sony klarte ikke å akseptere at DVD Forums 200+ medlemmer stemte for HD DVD som DVD'ens arvtaker, og kjørte på videre med sitt eget Blu-ray-konsept. Dersom Sony hadde svelget stoltheten sin, hadde vi hatt scenarioet du ønsker deg, nemlig ett format og full konkurranse mellom filmstudioene. Det hadde vi, som forbrukere, tjent på. Problemet er vel at Sony har på seg flere hatter i denne sammenhengen, som både teknisk leverandør (elektronikk) og innholdsleverandør (film). De vil ha kontroll over flere enn én del av prosessen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Og poenget er?
    Poenget er at Sony liker sine egne proprietære formater, som ikke alltid er like vellykkede (miniDisc, anyone?). Selvsagt måtte Sony komme med sin egen løsning når DVD'en skulle avløses...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greystoke
    Hva med filmer som har delte rettigheter?

F.eks. Braveheart og Titanic som blir distribuert av Paramount i statene og Fox i Europa.
    Er der fritt fram for Fox å gi ut disse på blu-ray i Europa?
    Ja, selvsagt. Dersom Paramount ikke kontrollerer en tittel i Europa har de ingen ting de skulle ha sagt.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Du har behov for å se på film i 3steder i huset? ....ikke for å kritisere, men weird hehe
    Har ikke sett denne før i dag Kjeksen så det blir kanskje teit å kommentere den, men....
    Mener du at jeg er weird fordi jeg har TV i flere rom en i en stue.
    Jeg har to stuer og Tv på barnas rom, hva er det som er skrudd med det?:?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvsagt. Dersom Paramount ikke kontrollerer en tittel i Europa har de ingen ting de skulle ha sagt.
    Vi som vilha den på HD DVD får kjøpe den fra USA da, så får amerikanerne med BD importere fra europa hvis den er sonefri.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett denne før i dag Kjeksen så det blir kanskje teit å kommentere den, men....
    Mener du at jeg er weird fordi jeg har TV i flere rom en i en stue.
    Jeg har to stuer og Tv på barnas rom, hva er det som er skrudd med det?:?
    Hehe. Du er ikke alene. Jeg har selv tenkt å ha et lite hjemmekino på soverommet i tillegg til storkinoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sony klarte ikke å akseptere at DVD Forums 200+ medlemmer stemte for HD DVD som DVD'ens arvtaker, og kjørte på videre med sitt eget Blu-ray-konsept. Dersom Sony hadde svelget stoltheten sin, hadde vi hatt scenarioet du ønsker deg, nemlig ett format og full konkurranse mellom filmstudioene. Det hadde vi, som forbrukere, tjent på. Problemet er vel at Sony har på seg flere hatter i denne sammenhengen, som både teknisk leverandør (elektronikk) og innholdsleverandør (film). De vil ha kontroll over flere enn én del av prosessen...
    Dette var et veldig bra innlegg og jeg er sikker på at du har holdt deg til fakta og det vet de fleste av oss at du har.Meget solid kommentar!
    Stølen

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Må bare flire litt av dette bildet/kommentaren:
    Why Does Bill Hunt Love Blu-ray?

(PS: Til de som ikke vet hvem Bill Hunt er, så driver han The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age, som har gitt sin fulle støtte til BRD.)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bland sammen Distribusjon og rettigheter til å Utgi og Distribuere i et gitt marked.
    Ellers kunne Universal gi ut alle Sony BD filmene i Norge på HDDVD side det er Universal som distribuerer Sony filmer (Columbia Tristar)i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Ikke bland sammen Distribusjon og rettigheter til å Utgi og Distribuere i et gitt marked.
    Ellers kunne Universal gi ut alle Sony BD filmene i Norge på HDDVD side det er Universal som distribuerer Sony filmer (Columbia Tristar)i Norge.
    Universal har faktisk gitt ut Sony BD-filmer i Norge på BD, har de ikke?

Et rart forhold.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at Sony liker sine egne proprietære formater, som ikke alltid er like vellykkede (miniDisc, anyone?). Selvsagt måtte Sony komme med sin egen løsning når DVD'en skulle avløses...
    Historieløs?

Har du hør om Compact Disc?

Selsvsagt vil en innovatør som Sony ha frembrakt formater som ikke ble en suksess, ser liksom ikke helt for meg at Minidisc er det beste eksempelet på det. MD var en betinget suksess IMO. MiniDisc utraderte kjapt den eneste konkurrenten på den tiden, Philips' DCC-kassett. Deretter ble MD som teknologi inhentet av CD-R/W og etterhvert portable minne- og HDD baserte spillere. Men det er jo noe annet.

I dag er HD DVD Toshibas propritære format. Det spiller ingen praktisk rolle om det skjer under DVD forumets logo som skalkeskjul.

HD DVD - Wikipedia, the free encyclopedia
    "The HD DVD standard was jointly developed by Toshiba and NEC. On 19 November 2003, the DVD Forum voted to support HD DVD as the high definition successor of the standard DVD. At this meeting, they also renamed it HD DVD. HD DVD stands for "High Definition Digital Versatile Disc". The format had previously been called the "Advanced Optical Disc" (AOD)."

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Men det har jeg da ikke gjort.

Nå skaper du bare ytterlige forvirring - som vanlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Historieløs?
    Langt ifra, kan si så mye som at Blu-ray vs. HD DVD minner meg fryktelig mye om Betamax vs. VHS.

I dag er HD DVD Toshibas propritære format. Det spiller ingen praktisk rolle om det skjer under DVD forumets logo som skalkeskjul.
    Akkurat. La oss oppheve alle interesseorganisasjoner og standardiseringsinstitusjoner. Vekk med dem!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Universal har faktisk gitt ut Sony BD-filmer i Norge på BD, har de ikke?
    Tja, i praksis gjør de ikke annet enn å ditribuere dem.

RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke hvorfor du trekker inn prisene på avspillere, jeg ser ingen ting i innlegget til Counterpointer at hovedpoenget hans er prisutviklingen på avspillere.
    I første avsnitt så snakker han om studioer og da forbinder jeg det med software og ikke hardware. Det er det jeg skriver om når jeg hevder at det var synlig konkurranse når alle ga ut på et format, altså DVD.Altså mellom studione.
    Jeg skjønner at du tror at jeg kun snakket om studioene grunnet sitatet i mitt innlegg, men det er riktig oppfattet av Trondmm at jeg refererer til både soft og hardware. Min feil, jeg var uklar (skjer desverre rett som det er )
    Ved innføringen av DVD var prisene høye lenge, både på soft og hardware. Forskjellen nå er at aktørene ser potensialet i salgsfilmmarkedet for HD og dette henger nøye sammen med prisen på hardware.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss oppheve alle interesseorganisasjoner og standardiseringsinstitusjoner. Vekk med dem!
    Interesseorganisasjon er ikke det samme som en "standardiseringsinstitusjon". DVD Forum faller ikke i sistnevnte kategori.

Sånt sett er det _ingen_ forskjell på DVD forum og BDA.

Det er på tide noen kvitter seg med romantiske feiloppfatninger om DVD forumet tror jeg.

Skulle man levt i gamle dager så burde DVD standarden blitt til av de samme som satt med rettigheten til CD-V...

Side 214 av 653 FørsteFørste ... 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 210 211 212 213 214 215 216 217 218 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •