HD formatkrigen. - Side 213

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 213 av 653 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 ... SisteSiste
Viser resultater 4,241 til 4,260 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Vi forbrukere trenger en monopolsituasjon. Får vi aldri noen klar vinner vil disc-basert HD dø ut i altfor ung alder!

Sjekk ut denne IMDb pollen [What do you think of the Paramount/DreamWorks move to drop Blu-ray support and go HD-DVD only?], og fortell meg hva du ser. Jo, hele 63.1% (10 426 mennesker) mener: "I have neither system and this makes want to enter HD media even less. I'll stick with DVD for the time being". Folk er usikre på hvem som vinner og lar derfor være å kjøpe.

TVpredictions.com: Paramount's HD DVD Decision Is Anti-Consumer

Med tanke på at disse to formatene er tilnærmet like så var de eneste motivene bak min støtte til Blu-Ray at det hadde de beste filmene, støst studiostøtte, et navn som representerer noe nytt og spennende, og først og fremst: det så ut som en rimelig klar vinner. Nå er det ingen mållinje i sikte for noen av formatene.
    Jeg er null intressert i å bruke meningsmålinger i denne sammenhengen fordi det de som har betalt eller som bestiller meningsmålingen utført, som får det svaret de ønsker.Det jeg er redd for er at vi får slike priser som vi har i butikken her i Stavanger.BD kr.349,- pr stk!!! Dersom Sony får det som de vil så kan de dominere hele markedet. BD-spillere og PS3 pluss spill og samtidig eier av filmselkaper blir ikke noen god sak for oss som kjøpere.Jeg bruker begge systemene og ser fordeler og ulemper med begge,men du kan ihvertfall ikke si at Tosh på noen måte er istand til lage monopol.Jeg tror også at jeg gjennom et langt bilde og lyd liv har trukket den konklusjonen, at Sony er en relativt grådig aktør,og som i de senere år har hatt behov for mye penger p.g.a store tap.Det i seg selv er ingen god forutsetning for monopol.Så derfor skal jeg snu din argumentasjon litt på hode og se bort fra dine BD sympatier,
    så tror jeg nok at vi kan få følgende situasjon: Dersom spillere og film på HD kommer ned i priser som kan konkurrere med DVD så vil dette ta av! Jeg kjøper film BD/HDDVD hos DVD-Strax i Danmark for kr 159,- til 199,- pr stk.Da er vi nede i DVD-priser og jeg handler.Jeg har kjøpt i Stavanger til 349,- og da blir det ingen fart over salget.Dette er ren markedsstrategi.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    De spekulasjonene om MS du og andre har er faktisk ikke er så skrevet i stein som dere skal ha det til. Som markedsmann så setter du sikkert pris på Microsoft sin redgjørelse for sitt syn på akkurat dette tema siden det faktisk er markedsmessig veldig logisk.

Fra Amir i går, Søndag.
    Jeg har gjort et par uthevninger.

Amir fortsetter så med en forklaring om hvorfor de endte opp med HDDVD. Dette er en av flere innlegg postet i løpet av helgen som tok for seg den politiske kampen rundt formatene.
    Det er vel sterk å si at jeg har vært med på å skrive noe i stein så lenge som jeg sier at det er mulig at jeg ser spøkelser på høylys dag.Det er ihvertfall ment som et klart forbehold.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salgstall

Snublet forresten over en ny side med besøkstall og omsetning for de forskjellige studioene

The Numbers - Movie Box Office Data, Film Stars, Idle Speculation

Ser ut til at de tilbyr mer detaljerte tall enn boxofficemojo i tilfelle noen har lyst til å dytte data inn i et regneark og regne på boxofficefordelingen mellom Blu-ray og HD DVD.

Men, det jeg synes var mest interessant, var DVD-statistikken deres:

DVD Sales Chart - Week Ending Aug 19, 2007

Pleier det ikke alltid være en eller annen sammenligning mellom en Blu-ray eller HD DVD-tittel og DVD-utgaven av den samme filmen i Home Media Magazine når de presenterer topplistene? I så fall burde det være mulig å bruke the-numbers.com sine DVD-tall til å regne ut antall enheter for BD og HD DVD også.

Riktignok skriver de:
    Precise information on DVD sales is not generally available. Our DVD sales figures are estimates based on studio figures, publicly available data, and private research on retail sales carried out by Nash Information Services.
    Men forhåpentligvis er de sånn passelig i nærheten av de virkelige tallene.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    NEXT... Stor eksklusiv tittel? Har du sett NEXT?! Det var mange andre filmer på den lista jeg kjøper før jeg kjøper NEXT! NEXT var vel også en økonomisk flopp? Den kostet borti $70mill og spilte kun inn rundt $18mill i statene... (Sammenlignet med Knocked Up som kosta rundt $33 mill og tok inn $146mill ... ellers skal jeg ikke uttale meg om den, annet enn utifra det jeg har sett så er det en rental i beste fall hos meg...)

(men smaken er som baken...)
    Argh! Jeg har ikke sett filmen nei, men jeg hadde sett traileren.. OG syntes den så uberkul ut.. Men.. Jeg innser nå at Nicholas Cage rett og slett klarer å ødelegge det meste han er i, og jeg som likte fyren tidligere.. :-/

Ghost Rider og Wicker Man er begge patetiske filmer mot hva de kunne ha vært.. Og nå klarer han tydeligvis å ødelegge Next også..??

Okey.. Jeg kan være enig i at den uken ikke var like "enkelt" å vinne som jeg ville ha trodd, det er vel også ganske vanlig at komedier ikke gjør det like bra på HD video som gode action-filmer. Så selv om Knocked up gjorde det bra på kino, behøver ikke det å bety at den selger like godt på HD..

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    hos DVD-Strax i Danmark for kr 159,- til 199,- pr stk.Da er vi nede i DVD-priser og jeg handler.Jeg har kjøpt i Stavanger til 349,- og da blir det ingen fart over salget.Dette er ren markedsstrategi.
    Stølen
    DVDstrax.dk ligger flatt med BD priser på 249,- DKK, i alle fall nå.

Prisnivået er helt klart med på å gjøre mediene tilgjengelig for massene, det er det liten tvil om. To hunde spenn er i alle fall sperregrensa for min del. Alt under det gjør filmkjøpet billigere enn kino, selvom det ofte er de gode kino-opplevelsene som også havner i hylla..
    Men dette har vi vel egentlig snakket om før, prisnivået MÅ ned mot normal DVD pris både for HW og film. Enten det eller så må det komme noe annet revolusjonerende med HD-formatene som gjør det usedvanlig attraktivt. Noe interaktiviteten neppe gjør, ei heller lyd/bildekvaliteten alene. Sistnevnte burde holdt, men det ser ikke ut til å gjøre susen, desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nicholas Cage har jeg aldri likt, men Next ser jeg frem til å se uansett fordi jeg digger Philip K. Dick sine bøker. Jeg er heldigvis rimelig åpen når det gjelder film.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <ot>next er sykt dårlig bare så det er sagt..</ot>

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technology News: Commentary: Blu-ray Loses, Rhapsody/MTV Target iTunes Weakness, Product of the Week

Nok en dommedagsartikkel.. Kan nok godt hende han får rett, men jeg tror egentlig ikke at situasjonen er riktig så desperat som han vil ha det til.

PS: Rotete skrevet artikkel.. hopper veldig ifra forskjellige saker..

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Etter at du har vurdert egenskapene og fordelene, er det
    nok ikke tvil om at HD DVD er den ledende teknologien.
    Først på markedet, lave produksjonskostnader, lav utsalgspris,
    "fremtidssikker" design, solid disk og større interaktivitet –
    HD DVD-teknologi er den selvskrevne vinneren."

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi forbrukere trenger en monopolsituasjon. Får vi aldri noen klar vinner vil disc-basert HD dø ut i altfor ung alder!
    Nå er det vel slik at det i dette markedet ikke kommer til å bli en monopolsituasjon på mange år. Før det må DVD formatet dø ut - for det er ikke HD-DVD som Blu-Ray's største konkurent, det er dvd og visa versa.

Tror konkuransen innefor hd-segmentet er bra for oss forbrukere. Prisene blir presset og man vil mest sannsynlig få gode kombispillere om kort tid som er billigere enn en hva en spiller uten denne "krigen" ville kostet på samme tidspunkt. Filmene er også billigere. Synes ikke 200 kr filmen er spesielt dyrt (playx.no).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nok en dommedagsartikkel.. Kan nok godt hende han får rett, men jeg tror egentlig ikke at situasjonen er riktig så desperat som han vil ha det til.
    Jeg legger merke til at Paramount har fått ytterligere $100M for å ditche Blu-ray

I think Paramount and DreamWorks saw this outcome and are trying to avoid it. While they did get an estimated $250 million incentive to move, that doesn't change the result.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    "Etter at du har vurdert egenskapene og fordelene, er det
    nok ikke tvil om at HD DVD er den ledende teknologien.
    Først på markedet, lave produksjonskostnader, lav utsalgspris,
    "fremtidssikker" design, solid disk og større interaktivitet –
    HD DVD-teknologi er den selvskrevne vinneren."
    Øh, Hæ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    DVDstrax.dk ligger flatt med BD priser på 249,- DKK, i alle fall nå.

Prisnivået er helt klart med på å gjøre mediene tilgjengelig for massene, det er det liten tvil om. To hunde spenn er i alle fall sperregrensa for min del. Alt under det gjør filmkjøpet billigere enn kino, selvom det ofte er de gode kino-opplevelsene som også havner i hylla..
    Men dette har vi vel egentlig snakket om før, prisnivået MÅ ned mot normal DVD pris både for HW og film. Enten det eller så må det komme noe annet revolusjonerende med HD-formatene som gjør det usedvanlig attraktivt. Noe interaktiviteten neppe gjør, ei heller lyd/bildekvaliteten alene. Sistnevnte burde holdt, men det ser ikke ut til å gjøre susen, desverre.
    klikk på www.dvdvstrax.no så ser du hva det koster,men det er selvsagt porto på toppen.Jeg har kjøpt flere titler til 159,-pluss porto ca.200,-
    Stølen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg legger merke til at Paramount har fått ytterligere $100M for å ditche Blu-ray
    Hmmf, jeg la merke til den detaljen.. Det høyner ikke akkurat troverdigheten til artikkelen hans.. Altså, ikke fordi jeg tviler på at pengene er betalt, men hvorfor er hans sum annerledes enn den summen de andre har rapportert?

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Forøvrig ønsker jeg at begge formater fortsetter å konkurere, siden det tydelig ikke er noen intern konkuranse innen formatene.
    Er ikke enig med deg i dette.
    Det at vi har to allianser som konkurrerer bidrar til at den interne konkurransen på studio nivå blir lite synlig. Vi ser bare konkurranse mellom to format.
    Jeg er sikker på at konkurransen på studio nivå hadde vært synligere for forbrukeren dersom vi hadde et format og de slapp å krige om formatet.
    Ingen kan vell hevde at det ikke var synlig konkurranse når alle ga ut på et format, altså DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Ingen kan vell hevde at det ikke var synlig konkurranse når alle ga ut på et format, altså DVD.
    Jo, det kan man nok. I hvert fall i forhold til hovedpoenget, nemlig at prisutviklingen på HD-avspillere har vært veldig gunstig. Jeg er rimelig sikker på at hvis du ser på prisutviklingen på DVD-spillere i perioden 1997-2000, så vil den være vesentlig slakkere enn den har vært både på HD DVD- og Blu-ray-spillere.

(Jeg har dessverre ikke noen historiske data tilgjengelig)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikker på at konkurransen på studio nivå hadde vært synligere for forbrukeren dersom vi hadde et format og de slapp å krige om formatet.
    Og det sier du, vel vitende om at DVD Forum har vedtatt HD DVD som den offisielle etterfølgeren til DVD... :-?

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh, Hæ?
    hehe..var bare noe jeg fant:P fant også ut at det var gammelt.... ;

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Appeti

Sitat Opprinnelig postet av Teebee
    Og det sier du, vel vitende om at DVD Forum har vedtatt HD DVD som den offisielle etterfølgeren til DVD... :-?
    Ja det sier jeg, men hva var poenget ditt i forhold til at DVD forum har HDDVD som den offisielle etterfølgeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det sier jeg, men hva var poenget ditt i forhold til at DVD forum har HDDVD som den offisielle etterfølgeren?
    Du argumenterer for at ett format ville gitt bedre konkurranse mellom studioene. Mitt poeng er at vi hadde hatt kun ett format dersom Sony hadde respektert DVD Forums avgjørelse om HD DVD som etterfølger til DVD.

Side 213 av 653 FørsteFørste ... 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 209 210 211 212 213 214 215 216 217 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •