HD formatkrigen. - Side 212

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 212 av 653 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 ... SisteSiste
Viser resultater 4,221 til 4,240 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men Paramount har vel nå endelig innsett at HD DVD er best, og at de også synes det er viktig at Toshiba gir billige spillere til folket...
    Representanter for Toshiba og Paramount kan bare kontakte meg på espen-b@online.no dersom de ønsker å gi bort spillere og filmer. Ta gjerne å legg ved en 50 tommers full hd flatskjerm. Venter i spenning.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den første uken hvor det er sansynlig at HD-DVD bør slå Blu-ray i ukentlige salg:
    2 store eksklusive titler, Next og Knocked up bør sikre seieren. Skal bli spennende å se om BDA klarer å finne noe som kan ødelegge dette?

September 25, 2007

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg håper at ingen vinner for da vil vi få en monopolsituasjon som vi forbrukere ikke vil ha noen glede av.
    Vi forbrukere trenger en monopolsituasjon. Får vi aldri noen klar vinner vil disc-basert HD dø ut i altfor ung alder!

Sjekk ut denne IMDb pollen [What do you think of the Paramount/DreamWorks move to drop Blu-ray support and go HD-DVD only?], og fortell meg hva du ser. Jo, hele 63.1% (10 426 mennesker) mener: "I have neither system and this makes want to enter HD media even less. I'll stick with DVD for the time being". Folk er usikre på hvem som vinner og lar derfor være å kjøpe.

TVpredictions.com: Paramount's HD DVD Decision Is Anti-Consumer

Sitat Opprinnelig postet av TVPredictions.com
    "(...) Blades of Glory and Shrek the Third may not be Citizen Kane, butså ut som formatet ha Paramount studios has apparently just taken a big payoff to deny some of their customers of these and other titles that Paramount had been promising."
    (...)
    Two years ago, Paramount announced that they would support both HD DVD and Blu-ray in the HDTV disc format war. Blu-ray has been selling two-to-one over HD DVD this year, and this includes Paramount titles. The last Paramount title shipped on both formats, Disturbia, had a 68:32 split in favor of Blu-ray in the most recent Videoscan survey.
    (...)
    The unwritten rule has been: if a studio says it is supporting a format, and customers invest in that format, then the studio will continue to support it as long as there is a market demand. Dropping HD DVD with its 32 percent support would have been a violation of this bond of trust with the customer; dropping Blu-ray with its 68 percent support is a travesty and a precedent-setter for anti-consumer behavior".
    Med tanke på at disse to formatene er tilnærmet like så var de eneste motivene bak min støtte til Blu-Ray at det hadde de beste filmene, støst studiostøtte, et navn som representerer noe nytt og spennende, og først og fremst: det så ut som en rimelig klar vinner. Nå er det ingen mållinje i sikte for noen av formatene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Vi forbrukere trenger en monopolsituasjon. Får vi aldri noen klar vinner vil disc-basert HD dø ut i altfor ung alder!

Med tanke på at disse to formatene er tilnærmet like så var de eneste motivene bak min støtte til Blu-Ray at det hadde de beste filmene, støst studiostøtte, et navn som representerer noe nytt og spennende, og først og fremst: det så ut som en rimelig klar vinner. Nå er det ingen mållinje i sikte for noen av formatene.
    Vel.. Dersom den eneste motivasjon din for valg av format var utvalget av filmer så har du vel strengt tatt allerede innrømmet at HD-DVD/Paramount var nødt til å gjøre noe for ikke å tape denne krigen for tidlig?

Uansett, jeg er helt enig i at det kan være fordeler med en monopolsituasjon, men jeg er ikke trygg på at et format(Blu-Ray) som så til de grader favoriserer et selskap er beste veien å gå. Du kan si det samme om HD-DVD og Toshiba også, men der eier iallefall ikke hardware produsenten et filmstudio, og har heller ikke investert store penger i en spill-konsoll som er låst til et HD-discformat..

Mellom disse alternativene er jeg av den oppfatning at det fortsatt er for tidlig å avslutte denne krigen.. BD+ er fortsatt ikke ute i markedet, og vi vet ikke hvordan dette vil ramme forbrukerene, for ikke å snakke om at de interaktive funksjonene fortsatt ikke er ferdig utviklet..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de absolutt bedre postene/inleggene jeg har lest i denne debatten:
    Our Stand On The Format War

Noe av det viktigste fra denne meldingen:
    "I have sat and watched people argue to no end about which format they feel is superior. I have seen people attend format panel events only to go on the internet and skew the facts of what had been said and transpired, all in the name of bolstering support for their format of choice. Constant bickering was the reason why one home theater discussion forum closed its doors recently. Do any of you actually think these childish attacks on either format is helping the situation? You turn more people away by posting criticism that is void of facts and full of fancy, meant only to discredit the opposing format and their supporters at the expense of supporting your format of choice."

Viktig å kanskje holde hodet litt kaldt når vi diskuterer, slik at folk ikke får panikk av det de leser..

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manko
    skjønner ikke helt denne fanboy krigen. Som ps3 eier ser en helst at blu-ray vinner.

Men dette er kun store selskaper som kjemper om markedsdominans, samme som ved vhs og beta.

Det er kun forbrukerne som lider.

Før denne krigen er over så vil det sikkert finnes dual spillere til ok pris, eller en kan skaffe billig hd eller br spiller.

angående lagringskapasitet så er vel blu-ray i ledelsen
    Denne fanboy krigen er nok en forumgreie, vi liker å krangle:twisted:
    Men, nå krangeler mulitmillion selskaper så millionene fyker, så det er ikke bare oss.

Jeg er usikker på hvor mye forbrukerene lider i dag.
    Jeg er helt overbevist om at vi ikke kan ha 2 formater i mange år fremover, men akkurat nå så fører vel krigen bare til billigere og bedre produkter?

Blu-ray er i ledelsen, ja men HD DVD kommer kanskje med 3 lag og da stiller de likt.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Her er den første uken hvor det er sansynlig at HD-DVD bør slå Blu-ray i ukentlige salg:
    2 store eksklusive titler, Next og Knocked up bør sikre seieren. Skal bli spennende å se om BDA klarer å finne noe som kan ødelegge dette?

September 25, 2007
    Det er jo da BLU-RAY:

Black Book (Blu-ray)
    Memoirs of a Geisha (Blu-ray)
    Tekkonkinkreet (Blu-ray)
    Underworld (Blu-ray)

Mot HD DVD:

Evening (HD DVD)
    Freedom: 2 (HD DVD)
    The Getaway (1994) (HD DVD)
    Knocked Up (HD DVD)
    Next (HD DVD)
    Patch Adams (HD DVD)

Tatt i betraktning at Blu-ray selger mer enn HD DVD og at Underworld appelerer til PS3 generasjonen tipper jeg på 55/45 i Blu-rays favør.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er jo da BLU-RAY:

Black Book (Blu-ray)
    Memoirs of a Geisha (Blu-ray)
    Tekkonkinkreet (Blu-ray)
    Underworld (Blu-ray)

Mot HD DVD:

Evening (HD DVD)
    Freedom: 2 (HD DVD)
    The Getaway (1994) (HD DVD)
    Knocked Up (HD DVD)
    Next (HD DVD)
    Patch Adams (HD DVD)

Tatt i betraktning at Blu-ray selger mer enn HD DVD og at Underworld appelerer til PS3 generasjonen tipper jeg på 55/45 i Blu-rays favør.
    Ka med Blades of Glory?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Ingenting er utenkelig når det gjelder penger og makt.Jeg ser en annen fare som etter min mening er den virkelige årsaken til at Microsoft eventuelt har betalt penger.MS vil ikke at noen av formatene skal vinne.De vil mye sannsynlig fortrukket at deres alternative format skulle vinne,men siden det ikke lykkes så går de for det nest beste, som forøvrig kan bli det aller beste for MS, nemlig betalt nedlasting.Dette vil også kunne bli en kjempebutikk for filmselskapene som dermed får betaling for sine filmer uten å gå veien om den dyreste del av distribusjonen ,nemlig plater.Denne løsningen kan gi mange sterke grupperinger ,som kan komme til å bestå av MS og alle filmselskapene.
    Den tapende part blir hardware og SW bransjen.Det kan selvsagt være at jeg ser spøkelser på høylysdag,men som markedsmann så ringer det visse klokker her.
    Stølen
    De spekulasjonene om MS du og andre har er faktisk ikke er så skrevet i stein som dere skal ha det til. Som markedsmann så setter du sikkert pris på Microsoft sin redgjørelse for sitt syn på akkurat dette tema siden det faktisk er markedsmessig veldig logisk.

Fra Amir i går, Søndag.
    Jeg har gjort et par uthevninger.
    Industry Insiders Master Q&A thread III: ONLY Questions to Insiders - Page 106 - AVS Forum
    Quote:Originally Posted by pepar
    Amir, with Microsoft's vision that (and goal of) downloading being the ultimate delivery means, why shouldn't all proponents of HDM be suspicious that the very internet connectivity you tout (as a counter to BD's larger capacity among other reasons) is a trojen horse that will bring about that eventuality even sooner by spurring studio investment in the infrastructure needed for it?

Originally Posted by amirm
    They shouldn't because that is not our vision . Our vision is that we can’t see far into the future at this juncture of great change. So we are going to invest in all forms of delivery.

Our vision also encompasses the fact that digital distribution will be a prominent form of delivery for entertainment content. No vision of the future can be devoid of this. For the simple reason that the ultimate experience is one where you wish to watch a movie, and it is in front of you immediately, at full fidelity, and with full control. Optical, as good as it is in some vectors here, cannot fit the bill. It poses a delay in purchasing the disc and bringing it home. It has limitations in random access. And requires mechanical devices spinning a piece of plastic to output video. All bad things in our book.

So we keep searching for one that meets the definition of “perfect.” Until then, we are going to keep investing in HD optical because it does solve some of the problems, with the most of important being the fact that the consumer and studios fully understand and embrace it. Many products fail in consumer space because simplicity is absent from them. Digital music distribution suffered this way until simplicity became a feature of it (and fashion!).

One should also keep in mind that Microsoft’s investments in HD optical is substantial. It is for example, far more significant than two out of three core BDA members as we have shipped far more product than both combined. We have also donated significant resources to standardization of DVD Forum specifications over a four year period (did the same for BDA for about 3-4 months while they were debating HDi resulting in a 400 page spec from what I recall.) And of course, we are behind much innovation in this space, from delivery of advanced codecs well before the competing camp did, to state-of-the-art interactivity.

So it is total propaganda that we don’t believe and support optical. People take our honesty foresight in investing in digital distribution to draw an incorrect and improper conclusion. Investing in something, is not the same as not being behind something else. Just because we build office productivity apps, it does not mean we are about to kill Xbox business because corporate users don’t play games in the office. We are a big company and our customers and shareholders expect us to keep up with times and invest in multiple areas, whether it is optical delivery or digital. What they don’t want to see us do is bank on one, just to find the other was the right answer.

About 20 years ago I read a book about entrepreneurship. In there, there was a great line which I never forget. It said that companies building tracks and trains hit rough times because they forgot that they were in transportation business, and not trains, when airplanes came and stole all of their customers! Likewise, if you are in the business of “entertainment technology”, you don’t want to just fixate on one form of delivery, lest you want to see Apple put you out of business like they did with iPod.

In return, consider how internet connectivity seems far less important to BDA format as evidenced by its optional status and late delivery. So I could turn around and accuse them that they have their head in the sand, thinking unconnected devices have a chance of success in the era of iPods, and music sharing.
    Amir fortsetter så med en forklaring om hvorfor de endte opp med HDDVD. Dette er en av flere innlegg postet i løpet av helgen som tok for seg den politiske kampen rundt formatene.

Quote:Isn't it possible that BDA requiring MS to join the board as a condition of HDi adoption was them following the adage of "keep your friends close, but your enemies closer?"

AMIRM
    No. The explanation is very simple and Paid gave it. They wanted to “win” by putting HD DVD out of business. They have made this declaration in public at least three times. So you don’t need tea leaves to read what they are about. Pulling us away from Toshiba would have met that goal. They would have spun that news to high heaven, as they did with Target even when poor guys refused to take part in their press release. I mean how far do folks go here? Telling the world BB has gone exclusive when 250 of their most important stores and on-line still carry the other format? How many exclusive headlines did they garner? And you wonder why we don’t even want to come close to a million miles of BDA, letting them put our name on their web site? I have even more direct and personal experience to share on this at later time. Can’t tell you all the stories at once and have you all retire from AVS .

It is clear that when all the direct schemes to win don’t work, then all of a sudden it is Microsoft not caring about optical. If that doesn’t work, then Microsoft paid off people. If that doesn’t work, then Microsoft was going to withhold technology from them. When that doesn’t work, we must be intimidating people even in their own camp. When that doesn’t work, we are really not serious about HD DVD and will do a BD player for 360. When that doesn’t work…..

At some point you want to step out and look at the simple and most obvious truth. We started out by having a genuine interest in seeing harmony between the two formats by striving for common file system, codecs, copy protection, and interactivity. BDA came reluctantly part of the way there, and then punched us in the face and said to get lost. So we had no choice but to go and support HD DVD. That ultimately is the simple reality. If folks are unhappy with our position, they have but one place to look: BDA organization itself!

The above is consistent with everything I have said in this forum for 3+ years. You want to know what is going on, now you do .

Quote: Now go ahead and swat it out of the park in your usual style!
    Done.
    Ask me questions about HD DVD here

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amir
    We started out by having a genuine interest in seeing harmony between the two formats by striving for common file system, codecs, copy protection, and interactivity. BDA came reluctantly part of the way there, and then punched us in the face and said to get lost. So we had no choice but to go and support HD DVD.
    Artig lesning det avsnittet. M$ ville ha sin interaktivitet på BD også. Ikke noe nytt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEXT... Stor eksklusiv tittel? Har du sett NEXT?! Det var mange andre filmer på den lista jeg kjøper før jeg kjøper NEXT! NEXT var vel også en økonomisk flopp? Den kostet borti $70mill og spilte kun inn rundt $18mill i statene... (Sammenlignet med Knocked Up som kosta rundt $33 mill og tok inn $146mill ... ellers skal jeg ikke uttale meg om den, annet enn utifra det jeg har sett så er det en rental i beste fall hos meg...)

(men smaken er som baken...)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    NEXT... Stor eksklusiv tittel? Har du sett NEXT?! Det var mange andre filmer på den lista jeg kjøper før jeg kjøper NEXT! NEXT var vel også en økonomisk flopp? Den kostet borti $70mill og spilte kun inn rundt $18mill i statene... (Sammenlignet med Knocked Up som kosta rundt $33 mill og tok inn $146mill ... ellers skal jeg ikke uttale meg om den, annet enn utifra det jeg har sett så er det en rental i beste fall hos meg...)
    Next - Rotten Tomatoes

Den suger ser det ut til. Nok en Philip K. Dick historie som er kjørt på dynga av Hollywood. Men den har jo ganske bra score på IMDB (6.2/10).

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    TVpredictions.com: Paramount's HD DVD Decision Is Anti-Consumer

Der ser man faren ved å prøve å støtte en side, ved bare å støtte den fordi man tror at det er vinneren, uten å gjøre en skikkelig analyse av begge sider.

Jeg er ganske uenig at det ikke er noen mållinje for noen av formatene.
    HDDVD har det samme målet som de altid har hatt; Få folk til å migrere fra SD til HD. Det har ikke forandret seg.

Tv predictions som du quoter, iallefall journalisten, er ivrig BD tilhenger så den artikkelen "analysen" må lese i lyset av det.

Det ser også ut som det var den siste artikkelen fra den forfatteren om emnet på en stund.
    Les hvorfor han pensjonerer seg og hvorfor + all den "medfølelsen:-D " han får;
    Goodbye to all - AVS Forum

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Ka med Blades of Glory?
    .
    Den har release 28.08.

Dette gjaldt vel kun releaser 25.09

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    .
    Den har release 28.08.

Dette gjaldt vel kun releaser 25.09
    Ai, ai - der var jeg litt vel kjapp!
    Sorry

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnja, Jeg er ikke så sikker på det, egentlig. Det er fortsatt en god del færre personer der ute som kjøper HD DVD-filmer enn det er som kjøper Blu-ray-filmer, så en HD DVD-tittel må være vesentlig sterkere enn en BD-tittel for å selge flere eksemplarer. Når det i tillegg utgis en god del titler i begge format samme uken, må de HD DVD-eksklusive titlene selge ekstra godt for å nøytralisere effekten fra de andre titlene.

Jeg tror strengt tatt ikke Next og Knocked up er sterke nok til å vinne denne uken, men det bør bli ganske jevnt. Arendals tips på 55/45 høres ikke usannsynlig ut.

Derimot er jeg veldig spent på hvordan det går i inneværende uke (uke 35). Heroes og Blades of Glory gis ut eksklusivt på HD DVD, sammen med katalogtitlene Dawn of the Dead, The Hurricane og Notting Hill. Ingen BD-utgivelser denne uka. Heroes er vel for dyr til å selge de helt store mengdene, men Planet Earth har jo faktisk gjort det ganske godt, så det kan jo hende Heroes gjør det bra også. Jeg vil egentlig bli litt skuffet hvis ikke HD DVD kommer seg rimelig tett opp i ryggen på Blu-ray (altså 55/45 eller bedre) i statistikken som publiseres 7. september.

Jeg er også veldig spent på hvor godt Warners non-combo-reutgivelse av gamle combodisker vil gjøre det når de kommer 2. oktober.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEXT... Stor eksklusiv tittel? Har du sett NEXT?! Det var mange andre filmer på den lista jeg kjøper før jeg kjøper NEXT! NEXT var vel også en økonomisk flopp?
    Må nok si meg enig her. Next floppet seriøst på kino, og jeg tror ikke den blir den helt store hiten på hjemmevideo heller.

Den kostet borti $70mill og spilte kun inn rundt $18mill i statene...
    Det er ikke helt Pluto Nash-dimensjoner over floppen (kostet $100M, spilte inn $7M worldwide), men like fullt et saftig magaplask.

Men, det hender stadig vekk at filmer som har gjort det dårlig på kino gjør det relativt bra på video. Ikke nødvendigvis så bra at de dominerer topplistene, men allikevel vesentlig bedre enn man skulle forvente ut fra kinoprestasjoner. Jeg blir allikevel litt overrasket om Next befinner seg i HD DVDs topp tre i releaseuken.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående Blockbusters eksklusivitet

Retailers adjust to cancellation of Blu Blades
    Citing sales trends, Blockbuster recently expanded Blu-ray titles exclusively in hundreds of its stores. Spokesman Randy Hargrove said the chain is not reversing this rollout but will be closely watching customer behavior. Blockbuster does offer HD DVD and Blu-ray in 250 stores and online through Total Access.

Our announcement with Blu-ray was not a format endorsement,” said Hargrove. “We’re going to follow the demands of our customers, and if in the future that means adding more HD DVD titles in our stores, then we’ll do so.”

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Der ser man faren ved å prøve å støtte en side, ved bare å støtte den fordi man tror at det er vinneren, uten å gjøre en skikkelig analyse av begge sider.
    Ah! Du mener det er objektiv fakta at HD-DVD er det beste formatet og fortjener å vinne da, eller? Du kommer med ganske arrogante utsagn til tider du, Arty.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man på disse Blu-ray utgivelsene, så er jeg ikke så veldig bekymret for at Paramount skal klare å snu skuta til HD DVD. Og dette er kun et lite knippe av hva Blu-ray har å by på fremover

Sneak Peak of New FOX / MGM Cover Art - AVS Forum
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 212 av 653 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •