HD formatkrigen. - Side 211

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 211 av 653 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 ... SisteSiste
Viser resultater 4,201 til 4,220 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    I business så er det sjeldent viktigere grunner enn penger. 1 milliard er ikke småpenger iforhold til hvormange HD-filmer som selges idag.

Men det er jo greit å observere at mange fullholdent avviser disse ryktene som totalt grunnløse. Jeg har aldri sagt at Sony ikke spiller på samme måte, men det har hele tiden blitt sagt at Toshiba spiller så rent, så jeg skjønner at dette 'benektes' av mange.
    Makt er ofte viktigere enn penger. Har du makt, kan du kreve penger.
    Skulle Sony vinne formatkrigen sitter de plutselig med *veldig* mye makt, og kan dermed tjene utrolig mye penger..

1 milliard NOK (for både Dreamworks og Paramount) er selvsagt mye penger, men de 2 firmaene omsatte tross alt for 36 milliarder NOK i 2005/2006.. Forsåvidt litt intr. å oversatte tallene til NOK, ble litt større/reelle da liksom..

Jeg tviler forsåvidt ikke på at det har blitt inngått avtaler mellom selskapene, men det jeg er skeptisk til er *hvorfor* ryktene er der? Jeg tror det er veldig viktig for BDA å skape et inntrykk av Paramount forlot skuten pga. penger og ikke fordi HD-DVD faktisk er et bedre format for dem..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det at jeg tror Toshiba er noen engler, det er en påstand som jeg bare har sett BD-tilhengere komme med. Jeg syns BD-tilhengere stadig vekk finner på ting som de mener HD DVD-tilhengere har sagt hele tiden.

Når det gang på gang kommer påstander som tilsynelatende er avkreftet fra flere hold, så virker det bare desperat.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, er en kilde god nok for New York Times, er den god nok for meg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paramount decision leaves retailers explaining

"Hastings Entertainment did not have time to change weekend circulars promoting Blades of Glory on Blu-ray. Instead, store managers will place disclaimer signs aside Blades of Glory displays, explaining to people that due to recent studio decisions, the film is no longer available on that format"

Tabbe.. Helt sikkert en god del butikker som kommer til å få mange sinte kunder 28. august.. Forøvrig en god del intr. diskusjon under selv artikkelen på den linken..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Vel, er en kilde god nok for New York Times, er den god nok for meg.
    Så motivet for hvorfor kilden har gått ut på denne måten er ikke viktig for deg? Det faktum at ryktene startet før avtalen ble offentliggjort, og det t.o.m. tidligst på Blu-Ray vennlige sider..?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pressen kan vel takke tusentals av annonyme kilder som har kommet med store sanne nyheter opp gjennom tidene, men at de ikke tør å stå frem av forskjellige årsaker. Enten at deres liv ville stått i fare eller at de ville mistet jobb og anseelse. Og ta utgangspunt i at alle som ikke står frem med navn og nummer i verdens omspennende aviser, lyver; vitner bare om liten innsikt og foståelse.

Og når NY Times, som er en meget seriøs avis, trykker dette, bør dere HD DVD fanboys nok ta innover dere at det er sant. Det er utrolig å lese hvor skinnhellig dere tror Toshiba er, og hvor pengegriske Sony er. Tror dere virkelig det er noen forskjell hva angår pengegriskhet og makt i de to ærverdige japanske selskapene. Når var det at multi-billion-dollar elektronikkselskaper fra Japan sluttet seg til en avtale fordi det var "the right thing to do". Og dersom dere tror det er noe som helst annerledes med pengegriske amerikanske selskaper, og at "Paramount is in it for the sport" og "we belive in the interest of the consumer, and the consumers right to cheap HD DVD-player". Det kalles fantasiverden

Paramount gjør dette av ett motiv; mer penger i kassa. Og uten kompensasjon for å avslutte Blu-ray (som de solgte mest av), ville det vært helt ulogisk å gå gratis gå til HD-formatet de har tjent minst på.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor Paramount valgte å gå til HD-formatet de solgte færrest antall film på, og spesielt at de gjorde dette nå før julesalget.
    Borte på AVS Forum spekuleres det i følgende årsaker:

1. At Paramount har regnet ut at produksjonskostnadene (altså selve pressingen, med dertil tilhørende royalties o.l.) for BR tok for stor del av kaka og at de ville sitte igjen med større netto fortjeneste dersom HD DVD blir enerådende. Det er altså ikke selve replikasjonskostnadene som var avgjørende (disse vil jo bli billigere med tiden og ved større volum), men royalties for AACS, BR+ m.m. Det er også noen som mener at selv om Warners 300 har solgt markant flere eks. på BR enn HD DVD så er netto fortjeneste ikke så forskjellig grunnet høyere produksjonskostnader for BR.
      http://www.avsforum.com/avs-vb/showp...&postcount=103
    2. At Paramount ser BRs fremtid nært knyttet til PS3s markedsposisjon og ikke ville satse på et format som primært drives av en spillmaskin hvor forbrukermønstre for film er en ukjent faktor.
    3. At Paramount frem til nå har fått subsidiert sine BR produksjonskostnader av Sony, og at denne avtalen nå har opphørt. Det er først nå Paramount har fått regningen for BR-utgivelser og innser at dette koster "for mye".

Alle disse grunnene er uavhengige av teknisk kvalitet på de to formatene, og kan være en mulig forklaring på hvorfor de satser på det formatet som selger færrest eksemplarer per i dag. Per i dag som opplagene er små, utgjør ikke kostnadsforskjellene på BR og HD DVD så mye i kroner og øre. Men dersom man skal trykke opp BR i opplag som ligner DVD blir selv ørsmå kostnadsforskjeller enorme i sluttsummen. Alt dette forutsetter imildertid at HD DVD skal bli et produkt for massene i fremtiden (noe som langt fra er sikkert.)

Jeg synes det høres rimelig ut at Hollywood studioene innser at de sitter igjen med større profitt dersom HD DVD vinner og at de derfor gjør grep for å imøtekomme dette. Altså, helt fornuftige økonomiske avgjørelser som ikke avhenger av "bestikkelser" fra HD DVD gruppen. HD DVD har alltid påstått at deres format vil være billigere å produsere, og dette argumentet blir bare sterkere jo større opplagene blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paramount gjør dette av ett motiv; mer penger i kassa. Og uten kompensasjon for å avslutte Blu-ray (som de solgte mest av), ville det vært helt ulogisk å gå gratis gå til HD-formatet de har tjent minst på.
    En liten follow-up til denne posten som jeg ikke hadde sett da jeg skrev forrige innlegg:
    Jeg bestrider ikke at økonomiske lokkemidler har blitt benyttet bak lukkede dører, sannsynligvis stemmer infoen fra de anonyme kildene. JEG er i hvert fall enig med deg på dette punktet, selv om jeg av deg vil klassifiseres som en HD DVD fanboy som lever i en fantasiverden. Kan vi droppe dette kranglepunktet nå, SVS? Du har rett, du vant, jeg bøyer meg på vegne av alle HD DVD eiere, OK?

Altså, tilbake til Paramounts motiver. Jeg er enig i at beslutningen om å droppe BR ikke kan forstås ut fra dagens marked, men jeg har videreformidlet argumenter i mitt forrige innlegg som viser at dette kan være en økonomisk bærekraftig beslutning på sikt. (og ikke BARE motivert av "bestikkelser" (mine ord).)

Paramount gjør dette av ett motiv; mer penger i kassa.
    ^du har HELT rett.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg tviler forsåvidt ikke på at det har blitt inngått avtaler mellom selskapene, men det jeg er skeptisk til er *hvorfor* ryktene er der? Jeg tror det er veldig viktig for BDA å skape et inntrykk av Paramount forlot skuten pga. penger og ikke fordi HD-DVD faktisk er et bedre format for dem..
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    Borte på AVS Forum spekuleres det i følgende årsaker:

1. At Paramount har regnet ut at produksjonskostnadene (altså selve pressingen, med dertil tilhørende royalties o.l.) for BR tok for stor del av kaka og at de ville sitte igjen med større netto fortjeneste dersom HD DVD blir enerådende. Det er altså ikke selve replikasjonskostnadene som var avgjørende (disse vil jo bli billigere med tiden og ved større volum), men royalties for AACS, BR+ m.m. Det er også noen som mener at selv om Warners 300 har solgt markant flere eks. på BR enn HD DVD så er netto fortjeneste ikke så forskjellig grunnet høyere produksjonskostnader for BR.
      AVS Forum - View Single Post - Costs Per Disc: Blu-ray vs HD DVD (Actual Costs)
    2. At Paramount ser BRs fremtid nært knyttet til PS3s markedsposisjon og ikke ville satse på et format som primært drives av en spillmaskin hvor forbrukermønstre for film er en ukjent faktor.
    3. At Paramount frem til nå har fått subsidiert sine BR produksjonskostnader av Sony, og at denne avtalen nå har opphørt. Det er først nå Paramount har fått regningen for BR-utgivelser og innser at dette koster "for mye".

Alle disse grunnene er uavhengige av teknisk kvalitet på de to formatene, og kan være en mulig forklaring på hvorfor de satser på det formatet som selger færrest eksemplarer per i dag. Per i dag som opplagene er små, utgjør ikke kostnadsforskjellene på BR og HD DVD så mye i kroner og øre. Men dersom man skal trykke opp BR i opplag som ligner DVD blir selv ørsmå kostnadsforskjeller enorme i sluttsummen. Alt dette forutsetter imildertid at HD DVD skal bli et produkt for massene i fremtiden (noe som langt fra er sikkert.)

Jeg synes det høres rimelig ut at Hollywood studioene innser at de sitter igjen med større profitt dersom HD DVD vinner og at de derfor gjør grep for å imøtekomme dette. Altså, helt fornuftige økonomiske avgjørelser som ikke avhenger av "bestikkelser" fra HD DVD gruppen. HD DVD har alltid påstått at deres format vil være billigere å produsere, og dette argumentet blir bare sterkere jo større opplagene blir.
    Jeg skjønner ikke at noen engang ønsker å argumentere om at ikke begge sider i denne "krigen" er ute etter noe annet enn markedsmakt (=penger). Det som også forundrer meg er når enkeltpersoner tillegger "den andre siden" manglende evner til å skjønne markedet. Det er en tiltro til egne evner som vitner om et litt for stort ego. Derimot å argumentere for et syn med grunnlag i argumenter har jeg stor sans for.
    Synes det ovenstående resonementet har mye mer fornuft i seg enn konspirasjonsteorier om at de "stygge og slemme" betaler for dumme avgjørelser.

Forøvrig ønsker jeg at begge formater fortsetter å konkurere, siden det tydelig ikke er noen intern konkuranse innen formatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Og ta utgangspunt i at alle som ikke står frem med navn og nummer i verdens omspennende aviser, lyver; vitner bare om liten innsikt og foståelse.
    Så vidt jeg har fått med meg er det kun NYT som har kommet med nyheten. Er det flere (seriøst spørsmål)?

Og når NY Times, som er en meget seriøs avis, trykker dette, bør dere HD DVD fanboys nok ta innover dere at det er sant. Det er utrolig å lese hvor skinnhellig dere tror Toshiba er...
    Nå finner du på ting igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig å lese hvor skinnhellig dere tror Toshiba er
    Mnja, jeg tror ikke du vil finne mange HD DVD-tilhengere som synes Toshiba er skinnhellige. Så vidt jeg har fått med meg, er det kun BD-folk som kontinuerlig terper på hvor skinnhellige de synes Toshiba er.

Tips: Når du bygger opp stråmenn, prøv å bruke ord du vet hva betyr.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Så vidt jeg har fått med meg er det kun NYT som har kommet med nyheten. Er det flere (seriøst spørsmål)?

Nå finner du på ting igjen.
    Hva er det han "finner på"?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At HD dvd-tilhengere tror Toshiba er skinnheldige.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes punktene til Fritz virker fornuftige på en måte, men hvis dette var hovedårsakene til at Paramount gikk over ville det nok vært en mer glidende overgang. Dette slo jo ned som manna fra klar himmel, så må man i ettertid finne på årsaker til at utfallet ble som det ble uten å fremstå som en grisk jævel

Noen mill "under bordet" hjelper alltid...

Det var vel flere som rapporterte betalingen, wsj, bloomberg og nyt(???).

/S

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    At HD dvd-tilhengere tror Toshiba er skinnheldige.
    Da er jeg med.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det var vel flere som rapporterte betalingen, wsj, bloomberg og nyt(???).

/S
    Vel.. Ingen har sagt hva slags betaling det har vært snakk om, eller hva betalingen faktisk skal dekke.. Det virker også som det er samme kilde til alle historiene..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Pressen kan vel takke tusentals av annonyme kilder som har kommet med store sanne nyheter opp gjennom tidene, men at de ikke tør å stå frem av forskjellige årsaker. Enten at deres liv ville stått i fare eller at de ville mistet jobb og anseelse. Og ta utgangspunt i at alle som ikke står frem med navn og nummer i verdens omspennende aviser, lyver; vitner bare om liten innsikt og foståelse.

Og når NY Times, som er en meget seriøs avis, trykker dette, bør dere HD DVD fanboys nok ta innover dere at det er sant. Det er utrolig å lese hvor skinnhellig dere tror Toshiba er, og hvor pengegriske Sony er. Tror dere virkelig det er noen forskjell hva angår pengegriskhet og makt i de to ærverdige japanske selskapene. Når var det at multi-billion-dollar elektronikkselskaper fra Japan sluttet seg til en avtale fordi det var "the right thing to do". Og dersom dere tror det er noe som helst annerledes med pengegriske amerikanske selskaper, og at "Paramount is in it for the sport" og "we belive in the interest of the consumer, and the consumers right to cheap HD DVD-player". Det kalles fantasiverden

Du bruker ord som selger mest av og tjener minst på?? I forretningslivet er ikke det å selge mest nødvendigvis det du tjener mest på.Jeg er helt sikker på at Paramount og Dreamworks vet hve de gjør.De går for det de mener de har mest fortjeneste på og det skjer ved at du produserer og markedsfører billigst og får best betalt pr.produserte enhet.Det som kan gjøre situasjonen enda verre for BD er at det blir produsert enda billigere spillere fra HDDVD og disse spys ut på markedet til hvermannsen som deretter får enda billigere HDDVD filmer som flere filmselskaper føler seg tvunget til å følge og derfor velger det billigste alternativet HDDVD for å ikke tape markedsandel.Jeg har utallige ganger sagt at jeg har 2 stk PS3 og 1 stk.Tosh.Jeg håper at ingen vinner for da vil vi få en monopolsituasjon som vi forbrukere ikke vil ha noen glede av.La de presse hverandre til vårt beste,da vil vi få bedre utvalg og lavere priser.Til deg SVS vil jeg si " at du gidder og bruke tid og krefter på om hvem som har betalt hvem" Dette skjer i alle bransjer og det er ikke en dritt vi kan gjøre med det.Vennligst ikke meld meg inn i noen fanboy klubb.
    Stølen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du nok misforstått budskapet mitt, Stølen. Nå er det ikke sånn at jeg på død og liv skal ha fram om hvem som har betalt hvem. Jeg svarer bare på tiltale fra en del HD DVD-fans; som ser det som helt umulig at Paramount har blitt betalt store summer for ikke å gi ut BD. Det virker på enkelte her inne som helt utenkelig at Toshiba og HD DVD gruppen kunne ha gjort noe sånt.

Men Paramount har vel nå endelig innsett at HD DVD er best, og at de også synes det er viktig at Toshiba gir billige spillere til folket...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner ikke helt denne fanboy krigen. Som ps3 eier ser en helst at blu-ray vinner.

Men dette er kun store selskaper som kjemper om markedsdominans, samme som ved vhs og beta.

Det er kun forbrukerne som lider.

Før denne krigen er over så vil det sikkert finnes dual spillere til ok pris, eller en kan skaffe billig hd eller br spiller.

angående lagringskapasitet så er vel blu-ray i ledelsen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Da har du nok misforstått budskapet mitt, Stølen. Nå er det ikke sånn at jeg på død og liv skal ha fram om hvem som har betalt hvem. Jeg svarer bare på tiltale fra en del HD DVD-fans; som ser det som helt umulig at Paramount har blitt betalt store summer for ikke å gi ut BD. Det virker på enkelte her inne som helt utenkelig at Toshiba og HD DVD gruppen kunne ha gjort noe sånt.

Men Paramount har vel nå endelig innsett at HD DVD er best, og at de også synes det er viktig at Toshiba gir billige spillere til folket...
    Ingenting er utenkelig når det gjelder penger og makt.Jeg ser en annen fare som etter min mening er den virkelige årsaken til at Microsoft eventuelt har betalt penger.MS vil ikke at noen av formatene skal vinne.De vil mye sannsynlig fortrukket at deres alternative format skulle vinne,men siden det ikke lykkes så går de for det nest beste, som forøvrig kan bli det aller beste for MS, nemlig betalt nedlasting.Dette vil også kunne bli en kjempebutikk for filmselskapene som dermed får betaling for sine filmer uten å gå veien om den dyreste del av distribusjonen ,nemlig plater.Denne løsningen kan gi mange sterke grupperinger ,som kan komme til å bestå av MS og alle filmselskapene.
    Den tapende part blir hardware og SW bransjen.Det kan selvsagt være at jeg ser spøkelser på høylysdag,men som markedsmann så ringer det visse klokker her.
    Stølen

Side 211 av 653 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •