HD formatkrigen. - Side 210

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 210 av 653 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 ... SisteSiste
Viser resultater 4,181 til 4,200 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva! Har det gått over et døgn og ingen har postet noe? Er det virkelig ingen fler filmselskaper som er blitt eksklusive i løpet av helga......

Skummelt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven - holder favoritt tråden min på å dø?

"grøss"

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Dæven - holder favoritt tråden min på å dø?

"grøss"

Mens vi venter på nye detaljanalyser av hvor mange eksklusive ringetoner HD DVD trenger for å vinne krigen så får vi bare fylle opp med pausekommentarer...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva! Har det gått over et døgn og ingen har postet noe? Er det virkelig ingen fler filmselskaper som er blitt eksklusive i løpet av helga......

Skummelt
    Er lommeboka til Tosh gått tom?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advertisement

"WHV spokesman Jim Noonan said that Nickerson’s leaving doesn’t suggest an upcoming shift in the studio’s high-def operations. With Paramount Home Entertainment and DreamWorks Animation now HD DVD-exclusive, WHV is the only major studio to produce high-def titles in both HD DVD and Blu-ray Disc.

“This is not about a change in strategy,” Noonan said. “This is completely his call, and he will be missed. He is smart and a workhorse.”

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Esp1

Back to topic!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det bekreftet at de har betalt Par og DW?

Skjønner ikke hva kommentarene om ringetoner er basert på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Hvor er det bekreftet at de har betalt Par og DW?
    Dette er bekreftet av samtlige Blu-ray kilder.

Skjønner ikke hva kommentarene om ringetoner er basert på.
    Man kan kjøpe ringetoner og bakgrunner fra HD DVDen til 300. Veldig cheesy feature, men jeg tror faktisk dagens fjortiser vil synes sånt er rimelig kult (dette sier egentlig mest om hva jeg tror om dagens fjortiser). Derimot er det nok ikke så mange av disse som faktisk har HD DVD-spiller, så dette er en "feature" HD DVD-utgaven nok kunne klart seg veldig godt uten.

(når det er sagt, så er jeg veldig nysgjerrig på hvordan ringetonesalget har gått)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det det? Den andre siden bekrefter at det ikke har skjedd. Samtidig er det ikke begrenset til 18 måneder via en kjøpt kontrakt, det er på ubestemt tid.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville overraske meg om Warner gikk eksklusivt nå før jul. De ønsker nok å få med seg the holiday season, og avventer kanskje resultatet til Q1 08.

Dersom de også får en stor pengesekk fra HD DVD, kan nok Warner gjøre som Paramount. Men dersom de går eksklusivt til det formatet hvor de selger mest film; er det klare valget Blu-ray.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor Paramount valgte å gå til HD-formatet de solgte færrest antall film på, og spesielt at de gjorde dette nå før julesalget.

Det er for såvidt legitimt at Warner skriver pressemeldingen som Esp1 quotet. Derimot tror jeg hans avgang absolutt har noe å gjøre med formatkrigen, og at Warner er i ferd med å gjøre endringer. Men endrinegen tipper jeg kommer rett etter nyttår, og da har mange glemt Warner "sjefens" avgang...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker dere for litt siden da Universal-fyren sluttet og alle spekulasjonene da? Ting går videre som før der i gården.

Her forklarer Paramount hvorfor de er HD DVD-eksklusive:
    PC World - Paramount's CTO on Why His Studio Is Dumping Blu-ray

Jeg tror heller ikke Warner vil bli eksklusive for noe format enda.

Dere får trøste dere videre med spekulasjonen om at de har blitt betalt for det. Men det er bare spekulasjoner og rykter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dette er bekreftet av samtlige Blu-ray kilder.
    Nja, det er gjengitt i uttallige anerkjente utgivelser blant annet New York Times og Bloomberg. Han WHV 'duden' forsvant han kanskje til Paramount/DW?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker dere for litt siden da Universal-fyren sluttet og alle spekulasjonene da? Ting går videre som før der i gården.

Dere får trøste dere videre med spekulasjonen om at de har blitt betalt for det. Men det er bare spekulasjoner og rykter.
    HeHe, det eneste han sier til det er jo, 'No comment', og så kommer alle slagordene til HD DVD, helt 'fair' det, men å bruke dette til å fastslå at det er grunnløst er artig.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det ville overraske meg om Warner gikk eksklusivt nå før jul. De ønsker nok å få med seg the holiday season, og avventer kanskje resultatet til Q1 08.

Dersom de også får en stor pengesekk fra HD DVD, kan nok Warner gjøre som Paramount. Men dersom de går eksklusivt til det formatet hvor de selger mest film; er det klare valget Blu-ray.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor Paramount valgte å gå til HD-formatet de solgte færrest antall film på, og spesielt at de gjorde dette nå før julesalget.
    Hmm.. De har jo allerede listet opp de åpenbare årsakene til at de ønsket å bytte, de mente at HD-DVD raskere kunne nå ut til massene(lavere priser på spillere), men jeg er nok enig i at det er andre ting som også ligger bak.

Den kanskje viktigste årsaken er nok at de var redd for at Sony skulle få for stor makt i Hollywood. Jeg er klar over at det er flere selskaper som er involvert i BDA, men det er vel ingen som mener at det ikke er Sony som trekker i trådene og ville tjent mest på at formatkrigen fikk en tidlig slutt?

De pengene som Paramount og Dreamworks angivelig skal ha fått for å støtte HD-DVD eksklusivt er jo uansett peanuts for dem. Mest sansynlig er ikke dette direkte pengestøtte, men er nok ment å skulle dekke hva det koster å markedsføre og produsere HD-DVD fremover.. Microsoft har jo tidligere sagt at de har stilt med folk som har hjulpet med mastering og ved kompresjon (VC1) gratis.. Tror det er mye av det samme denne avtalen går ut på.. Gratis support for å si det slik.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel det eneste som er å regne som fakta fra artikkelen:

A Paramount spokesperson says only: " ... whenever we conduct co-marketing, production deals, or other agreements, we never discuss business terms."

Så å avfeie kildeopplyningene fra New York Time som usanne; bare fordi at MS, Toshiba eller Paramount benekter for at det finnes en slik avtale ($150 mill), blir kanskje litt naivt.

Resten av svarene i intervjuet er jo som å sitere HD DVD Promo Group. Billige spillere til folket, lavere produksjonskostnader og at 50 GB ikke er nødvendig på film, men at HD DVD håper på en 45GB-disk.

For meg høres dette ut som ren renspikka corporate crap. At et filmstudio skal finne det viktigere at folk kan få billige HD-spillere fra Toshiba, enn faktumet om at Paramount solgte flest filmer på Blu-ray. Vel...

Nei, det er nok rimelig opplagt at de har fått betalt store penger for å kansellere BD-produskjonen. Men, husk; det blir ikke flere filmer på HD DVD formatet som en følge av dette. Disse filmene hadde jo kommet på HD DVD uansett
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det mest interessante i artikkelen synes jeg var dette:

"Bell: A 45GB disc is under development. [Editors' note: This disc has been in development for two years; at this time, its unclear whether current players will be able to read this disc once it becomes part of the HD DVD spec.] Secondly, compression will become more effective. The number of minutes you get on a disc depends upon how much you can compress a movie. As we gain experience with the new codecs, the ability to compress at high quality will be improved."

Tar man på seg forskjellige briller, blå/røde eller klare, så kan man lese artikkelen med forskjellige tolkninger.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Nja, det er gjengitt i uttallige anerkjente utgivelser blant annet New York Times og Bloomberg. Han WHV 'duden' forsvant han kanskje til Paramount/DW?
    Det eneste som er blitt gjengitt i NYT og Bloomberg er de samme ryktene om at Dreamworks har fått 100m og Paramount 50m. De sier ingenting om hva disse pengene egentlig er for noe. Er det penger som skal dekke reklame osv? Er det en avtale om at Toshiba/HD-DVD group skal dekke utgiftene til mastering av HD-DVD discer og utvikle ekstramateriale til discene gratis? I alle fall er dette småpenger for studioene, og kan ikke alene forklare hvorfor et studio skal satse på HD-DVD eksklusivt. De må ha andre (og viktigere) grunner for at de har gjort sine valg..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Dette er vel det eneste som er å regne som fakta fra artikkelen:

A Paramount spokesperson says only: " ... whenever we conduct co-marketing, production deals, or other agreements, we never discuss business terms."

Så å avfeie kildeopplyningene fra New York Time som usanne; bare fordi at MS, Toshiba eller Paramount benekter for at det finnes en slik avtale ($150 mill), blir kanskje litt naivt.

Resten av svarene i intervjuet er jo som å sitere HD DVD Promo Group. Billige spillere til folket, lavere produksjonskostnader og at 50 GB ikke er nødvendig på film, men at HD DVD håper på en 45GB-disk.

For meg høres dette ut som ren renspikka corporate crap. At et filmstudio skal finne det viktigere at folk kan få billige HD-spillere fra Toshiba, enn faktumet om at Paramount solgte flest filmer på Blu-ray. Vel...

Nei, det er nok rimelig opplagt at de har fått betalt store penger for å kansellere BD-produskjonen. Men, husk; det blir ikke flere filmer på HD DVD formatet som en følge av dette. Disse filmene hadde jo kommet på HD DVD uansett

Det finnes ikke offentlig "bevis" for at de ikke har fått betalt enda. Lykke til.

Dere omtaler rykter som fakta og gjentar det om og om igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det eneste som er blitt gjengitt i NYT og Bloomberg er de samme ryktene om at Dreamworks har fått 100m og Paramount 50m. De sier ingenting om hva disse pengene egentlig er for noe. Er det penger som skal dekke reklame osv? Er det en avtale om at Toshiba/HD-DVD group skal dekke utgiftene til mastering av HD-DVD discer og utvikle ekstramateriale til discene gratis? I alle fall er dette småpenger for studioene, og kan ikke alene forklare hvorfor et studio skal satse på HD-DVD eksklusivt. De må ha andre (og viktigere) grunner for at de har gjort sine valg..
    I business så er det sjeldent viktigere grunner enn penger. 1 milliard er ikke småpenger iforhold til hvormange HD-filmer som selges idag.

Men det er jo greit å observere at mange fullholdent avviser disse ryktene som totalt grunnløse. Jeg har aldri sagt at Sony ikke spiller på samme måte, men det har hele tiden blitt sagt at Toshiba spiller så rent, så jeg skjønner at dette 'benektes' av mange.

Side 210 av 653 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •