HD formatkrigen. - Side 207

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 207 av 653 FørsteFørste ... 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 203 204 205 206 207 208 209 210 211 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 ... SisteSiste
Viser resultater 4,121 til 4,140 av 13053
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Andre kom før meg.

Kan du nevne en endring av formatet CD-DA som er støttet av nyere CD-spillere, men ikke eldre?
    Kan du nevne en endring av formatet DVD-Video som er støttet av nyere DVD-spillere, men ikke eldre?

Har du i det hele tatt lest hva CTO fra Paramount sier om endringene de holder på med for formatet Blu-Ray?
    Tja, hva med DTS på eldre DVD spillere?

Og, du vet like godt som meg at disse studiosjefene prater mye tull når de skal fosvare det ene eller andre valget.
    Dette gjelder i alle bransjer.
    Det var ingen planer om å slå sammen Hydro og Statoil.

Ditlef Simonsen skulle ikke gå av osv.

Nå vet jeg ut du bare er ute etter å provosere fordi du er motstander av diskbasert HD, men dum som jeg er kan jeg ikke la være å svare:-D

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vel, kanskje det er det som ligger i ryktene om de store summene Paramount skal ha mottatt. Kanskje er det rene subsidier for å kunne selge comboer til en normal pris? Det er jo en god slump penger, og det er jo bare det lille ekstra i produksjonskostnader per disk som må dekkes, og tenkt stordriftsfordelene i denne skalaen, med kanskje 3 av verdens største studioer som gjør dette.

Kanskje diskuteres samme taktikk nå med Warner, as we speak?

Jeg synes dette gir mening, eneste måten å utnytte mulighetene combodiskene gir til å vinne denne krigen.

HD DVD-siden sier jo at de ikke er i krig med Blu-Ray, det er DVD salget som er utfordringen: BetaNews | HD DVD: We're Not at War with Blu-ray

Er dette et lite frempeik om hva som kommer?

Spekulasjoner fra meg dette selvsagt, men kommer Warner inn i HD DVD for godt nå, så er jeg overbevist om at dette er neste trinn. Om regnestykket går opp vet ikke jeg, men om dette er en mulighet, så kommer det til å gjøres, og det vil komme som lyn fra klar himmel.
    Hmm det er ikke helt umulig at du har rett.

Det er klart det at hvis de solgte kombodiskene til DVD pris og merket dem tydelig med at de er HD DVD kompatible ville de kunne snik innføre HD DVD i de tusen hjem.

Dyrt selvsagt, men man ser jo at de er villige til å betale for å vinne markedsandeler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, om dere har lest artikkelen om hans avgang, så er det hans rolle i dual format som trekkes frem. Jeg tror nå mest det er her det ligger. kan ikke akkurat se noen grunner for WB til å gå eksklusivt for BD, da må det i tilfelle fryktelig med penger til. Skulle de gå eksklusive så tenker jeg det blir andre veien.
    Ehhhhhh....som sagt...hvorfor skal et selskap som sitter i styret for Bluray plutselig hive seg over i HD-DVD leiren? Hadde de enda sittet i begge styrene så hadde det kanskje hørtes mulig ut. Men når de gir en sjef som har vært pro-HD-DVD (og en fortid som exec i Toshiba i over 10 år tidligere) fyken så høres det lite logisk ut. Hvorfor skulle WB gi et format på båten der de tjener to bøtter med penger for hver bøtte det andre formatet gir? Sett i lys av dette så blir det jo også litt rart å kjøre ut HD eksklusive titler som Matrix og Batman når man sammenligner med senere titler som er gitt ut i begge formatene? Man kunne jo tjent 3 ganger så mye på utgivelsene!

Jeg holder en knapp på "full nøytralitet" (dvs utgir alt på begge formatene og ingen eksklusive titler) eller at de går 100% Bluray.

Hvis de likevel skulle hoppe over til HD-DVD da må M$ og resten av haiene ha bladd om noe vanvittig med penger. Men en så viktig partner for Bluray leiren tror jeg nok Sony ville matchet nesten hvilket som helst beløp for å beholde.

Og ingen bør være overasket om WB gjør noe så drastisk som å gå Bluray exclusive. Det er jo Paramount/HD-DVD leiren som på sett og vis har skapt presedens her nå og begynt å tilspisse kampen.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Dolby True HD er et pakket PCM format. Antall kanaler kan være 2, 6 eller 8. På film snakker vi normalt om 6-kanals lyd.

Er egntlig samme pakkealgoritme som brukes på DVD-Audio (kjent som MLP - Meridian Lossless Packing), bare med noen ekstra finesser for filmlyd (dialognormalisering, etc).
    Takker for oppklaring.
    Når kommer evnt. 8 kanals lyd på Blue-ray/HD-DVD plater? De fleste receivere/surr. preamp. støtter jo dette nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Tja, hva med DTS på eldre DVD spillere?
    Dette er heller ikke helt det samme. Det ville vært sammenlignbart dersom noen hadde gitt ut en film som kun inneholder dts-lydspor, men så vidt jeg vet har alle disker med dts et Dolby Digital-lydspor også, nettopp fordi det finnes spillere som ikke takler dts.

Jeg vil heller sammenligne dts-problematikken med TrueHD, som ikke er obligatorisk på Blu-ray-spillere. Hvis en Blu-ray-tittel kommer med et TrueHD-lydspor, så vil den også inneholde et lossy alternativ, slik at spillere som ikke støtter TrueHD faktisk får lyd. Et annet alternativ er selvfølgelig å bruke PCM, noe som gjøres ganske ofte.

Når det gjelder BD1.1 så er det lite trolig at alle BD1.1-features på diskene vil ha et BD1.0-alternativ, så her blir det snakk om deler av funksjonaliteten på flere titler som vil være fullstendig utilgjengelig for store deler av Blu-ray-markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dette er heller ikke helt det samme. Det ville vært sammenlignbart dersom noen hadde gitt ut en film som kun inneholder dts-lydspor, men så vidt jeg vet har alle disker med dts et Dolby Digital-lydspor også, nettopp fordi det finnes spillere som ikke takler dts.
    Vel, det finnes et par DTS DVD'er som kun inneholder DD 2.0 lydspor. Da følger de spec'n men tror brukeren føler seg like lurt over å miste 5.1 lyd som andre ting fordet...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Takker for oppklaring.
    Når kommer evnt. 8 kanals lyd på Blue-ray/HD-DVD plater? De fleste receivere/surr. preamp. støtter jo dette nå.
    Du vil nok ikke se så mange slike filmutgivelser, dessverre

Den originale filmmiksen er vanligvis i 5.1, så det er ikke veldig sannsynlig at de vil lage en ny 7.1-miks for hjemmevideo.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Vel, det finnes et par DTS DVD'er som kun inneholder DD 2.0 lydspor. Da følger de spec'n men tror brukeren føler seg like lurt over å miste 5.1 lyd som andre ting fordet...
    Det skal jeg være enig i. Når DD-lydsporet er i stereo, og dts-lydsporet er 5.1, da har man god grunn til å føle seg snytt. Og det som er spesielt kjipt er jo at plata vil bruke DD-sporet som default, og det er veldig mange som ikke tenker på at det er mulig å endre lydspor. Slik at selv folk som har dts-støtte, ender opp med å se filmen i stereo, og så synes de etterpå at filmen hadde litt kjedelig lyd.

Jeg antar det er diskplass som er problemet i disse tilfellene, men det blir ikke mindre irriterende av den grunn.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Weinstein har vistnok også gått nøytral og gir ut "Grindhouse" på Bluray i slutten av 2007.
    Det veier kanskje litt opp for min skuffelse over at jeg mister Transformers.
    Har forresten Tarrantino brukt samme selskap hele tiden eller er rettighetene spredt? Synd hvis hans filmer også havner med halvparten i hver eksklusive leir.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warner er vel også med i styret for HD DVD leiren, og har jo fått en del kritikk. Til tross for at de gir ut på begge, mener mange at de foretrekker HD DVD, grunnet deres økonomiske interesser i HD DVD, samt at de har holdt tilbake en del titler som kun kom på HD DVD, siden interaktiviteten på Blu-ray ikke klar for deler av ekstramateriellet. Men vi får se hva som skjer.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Warner er vel også med i styret for HD DVD leiren, og har jo fått en del kritikk. Til tross for at de gir ut på begge, mener mange at de foretrekker HD DVD, grunnet deres økonomiske interesser i HD DVD, samt at de har holdt tilbake en del titler som kun kom på HD DVD, siden interaktiviteten på Blu-ray ikke klar for deler av ekstramateriellet. Men vi får se hva som skjer.
    Jepp, eksakt det samme jeg hadde tenkt å si for å kontre RobertB.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det veier kanskje litt opp for min skuffelse over at jeg mister Transformers.
    Har forresten Tarrantino brukt samme selskap hele tiden eller er rettighetene spredt? Synd hvis hans filmer også havner med halvparten i hver eksklusive leir.
    Han har til dels holdt seg til samme selskap. Han har brukt Miramax frem til og med Kill Bill vol. 2. Deretter gikk han over til Weinstein Company. Men, ettersom Miramax ble stiftet av Weinstein-brødrene, kan du for så vidt si at han har holdt seg til Weinstein hele tiden.

Men, når det gjelder videoutgivelser, så betyr selvfølgelig forskjellen litt. Miramax eies av Disney, som jo er Blu-ray-eksklusive. Weinstein Company er (var?) HD DVD-eksklusive.

Så vidt jeg har skjønt, vil Kill Bill: The Whole Bloody Affair distribueres av Weinstein Company.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digg - Rumor: Warner Brothers' Steve Nickerson Steps Down

Enda et usubstansiert rykte:

"Apparently Warner has been cancelling some orders for HD DVD orders this past week and pre-orders for some HD DVD titles are now unavailable or listed as delivery "unknown".

We should know by Monday"

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha? Kan dere vise meg en link som bekrefter at WB sitter i "Board of Directors" for HD-DVD? At de sto som studio-support er jeg klar over, men ikke at de faktisk satt i styret, for alle oversikter jeg har sett viser nemlig at de -ikke- sitter i styret.

EDIT:
    De sitter ikke i "Board of Directors" hos Bluray heller ser jeg, men står oppført som "notable member".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nei, for den er også laget av Toshiba.
    360 spilleren. Det er bare et drev og alle rådata fores via USB til 360'n som behandler det via software i maskina. 4 millon lines of code - som de sa da 360'n fikk HD DVD støtte.

Jeg veit ikke om alle Blu-ray produsentene lager sine egne drev alene?

Ikke det at dette er så viktig for meg, men hvis ikke alle lager sine egne drev på BD siden, så kan man jo redusere antall BD spiller produsenter også.

I dag er Elite versjonen av 360 i salg i Norge, med HDMI. Lurer på når en evt. oppgradering av HD DVD avspillingen i 360'n kommer slik at den gir True HD ut også via HDMI'n for de med Elite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veit ikke om alle Blu-ray produsentene lager sine egne drev alene?
    Denon spiller med Sony drev? ...skeptisk

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nickers på sin side dukker vel snart opp som HD DVD evangelist hos Paramount. Betalt av sin forrige arbeidsgiver Tosh selvsagt...

Nickers har selvsagt vært muldvarp for Tosh i flere år og mottat store summer til sin Caymanske bankkonto for å få Warner til å støtte opp om HD DVD. Frimurerne er ikke noe mot HD DVD broderskapet.
    Er vel vår felles hobby (film) som får konspirasjonsfantasien til å gå løpsk kanskje?

Humor er det her inne i hvert fall!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digg - Rumor: Warner Brothers' Steve Nickerson Steps Down

Enda et usubstansiert rykte:

"Apparently Warner has been cancelling some orders for HD DVD orders this past week and pre-orders for some HD DVD titles are now unavailable or listed as delivery "unknown".

We should know by Monday"

Hmmm, har i alle fall ikke sett noe til dette på mine forhåndsbestillinger på Hidefdvd.com. Jeg har forhåndsbestilt en god del Warner, med release utover høsten.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nydelig ut den. En av BD-utgivelsene jeg kunne ha tenkt meg. Battle of Britain fra Fox hadde også vært snadder, synes jeg.

Spørs hvor bra disse katalogtittelen vil selge blandt PS3 gjengen, blir spennende å se. Setter en krone på at Close Enc. vil selge litt mer der enn Battle of britain, men hvor mye blir interessant å se.

Side 207 av 653 FørsteFørste ... 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 203 204 205 206 207 208 209 210 211 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •