HD formatkrigen. - Side 206

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 206 av 653 FørsteFørste ... 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 202 203 204 205 206 207 208 209 210 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 ... SisteSiste
Viser resultater 4,101 til 4,120 av 13053
    Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...og penger er egentlig bare papir, ikke sant...
    Vel penger er vel egentlig blitt mer og mer plast med magnetstripe.

Dog så har jeg faktisk en liten fot i hver leir når det gjelder denne "krigen" siden jeg eier aksjer både i Disney,Sony og Microsoft.

Når det gjelder avgangen til Mr Nickerson så virker den meget "tvungen".
    Har selv jobbet 15 år, for et av verdens største undeholdnings selskap å har lest mye av slike "press"e medlinger.

""While it's hard to leave a company like Warner Bros., I have appreciated the opportunities that I have been given here and, especially, the chance to work with so many great people," Nickerson said."

Tenker han leer hele veien til banken i dag.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nå som HD DVD guruen er ute og TotalHD er kansellert så venter vi bare på meldingen om at Warner går helt blu. Det hadde vært konge ikke sant...
    Nah, de sparker ham for at han har satset nøytralt, og kastet bort penger på Total HD. Nå må han forklare seg i lys av Paramounts avgjørelse om å kaste nøytraliteten på havet.

Tipper dette bikker i retning HD DVD, om saken i det hele tatt har noe med WB's formatkrigrolle å gjøre......

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue-ray/HD-DVD lyd

river å ser litt på Blu-ray/HD-DVD spillere om dagen.

Etter det jeg har sett av filmer omttalt i hjemmekino bl.a. har Blue-ray diskene kun Dolby Digital 5.1 lyd, mens HD-DVD har Dolby Digital Plus, eller DTS-Master HD. Er det slik at ingeng av Blue-ray filmene har HD-lyd, mens de fleste HD-DVD har det? Hvis så er tilfelle, ser jeg ingen grunn til å velge Blue-ray! Etter det jeg har lest er bildet på disse diskene relativt likt, altså like bra.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    river å ser litt på Blu-ray/HD-DVD spillere om dagen.

Etter det jeg har sett av filmer omttalt i hjemmekino bl.a. har Blue-ray diskene kun Dolby Digital 5.1 lyd, mens HD-DVD har Dolby Digital Plus, eller DTS-Master HD. Er det slik at ingeng av Blue-ray filmene har HD-lyd, mens de fleste HD-DVD har det? Hvis så er tilfelle, ser jeg ingen grunn til å velge Blue-ray! Etter det jeg har lest er bildet på disse diskene relativt likt, altså like bra.
    Nei, dette er ikke rktig. For det første er det kun Blu-ray som har DTS-HD MA og som benytter seg av PCM Lossless.

HD DVD har flere titler med Dolby True-HD, og forskjellen mellom Dolby Plus og vanlig Dolby Digital er minimal.

Jeg synes Blu-ray jevnt over høres bedre ut enn HD DVD. Nå har jeg 17 HD DVD filmer og ca. 30 Blu-ray titler...

Her finner du en grei oversikt over lyd og bilde codec`er:

Blu-ray Disc Reviews | High Def Digest

HD DVD Disc Reviews | High Def Digest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange Blu-Ray-filmer har PCM lossless lyd. HD DVD-filmer har også veldig ofte Dolby TrueHD som også er lossless.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til SVS! -man

Takker for infoen. Da ble jeg litt klokere.

Men når jeg leser i siste Hjemmekino hvor de omtaler filmer, så står det at Blue-ray har DD 5.1, mens HD-DVD har Dolby True-HD.

Hvis jeg har forstått riktig, så er Dolby-True HD et 7.1 format? Eller er tar jeg helt feil da? Er det bare bitraten som er høyere?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko

Hvis jeg har forstått riktig, så er Dolby-True HD et 7.1 format? Eller er tar jeg helt feil da? Er det bare bitraten som er høyere?
    Dolby True HD er et pakket PCM format. Antall kanaler kan være 2, 6 eller 8. På film snakker vi normalt om 6-kanals lyd.

Er egntlig samme pakkealgoritme som brukes på DVD-Audio (kjent som MLP - Meridian Lossless Packing), bare med noen ekstra finesser for filmlyd (dialognormalisering, etc).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    HD DVD spillern til 360 er en add-om
    Sikkert Tosh som lager den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nah, de sparker ham for at han har satset nøytralt, og kastet bort penger på Total HD. Nå må han forklare seg i lys av Paramounts avgjørelse om å kaste nøytraliteten på havet.

Tipper dette bikker i retning HD DVD, om saken i det hele tatt har noe med WB's formatkrigrolle å gjøre......
    Sæææærlig sansynlig.... Hvis jeg skulle delt ut odds på akkurat det der så hadde du blitt trillionær på 1 krone innsats hvis det slo til...

WB har solgt tilnærmet 2:1 på "300" Bluray vs HD-DVD med ca 200.000 solgte Bluray plater og oppunder 100.000 HD-DVD.

Da er det jo genialt å gå eksklusiv HD-DVD? Og hvorfor ikke sparke en kar som har 10+ år som exec i Toshiba før han havnet i sjefsstolen hos WB i samme farten? Det henger jo totalt på greip? Og dette skjer 4 dager etter Paramounts krumspring? Tilfeldig? JA HELT SIKKERT!!!!....

Ut fra hva jeg har sett av insider-meldinger de siste 2 dagene virker det heller som om WB vurderer å gå eksklusiv BD og "rydder opp" litt i rekkene med det samme. Det er et mye mindre sprang for et selskap som sitter i styret i Bluray rådet enn å hoppe over i HD-DVD sine rekker.

Weinstein har vistnok også gått nøytral og gir ut "Grindhouse" på Bluray i slutten av 2007.

Er veldig spent på å se om det kommer noen store pressemeldinger i dag eller mandag nå. Hvis WB går Bluray exclusive så er det vel den nest siste spikeren i kista for HD-DVD. De har jo en enorm katalog med titler.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Sikkert Tosh som lager den.
    Ace ventura; "denial is an ugly thing"

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Nå er jo fortsatt data lagret på samme måte på BD som på HD DVD da, så det burde ikke være noe i veien for at man skal kunne lage 3D med hd dvd også.

Men hvordan får de til å lage 3d fra et 2d signal? det ligger jo ingen informasjon i bildet om hvor langt unna kameraet ting er. På de 3d-brille utgavene som allerede finnes på dvd så er jo fargene forskjøvet og du får dermed en 3d effekt med brillene på, men hvis spilleren skal gjøre dette on-the-fly så må det jo bli ganske mye feil. Eneste metoden er jo å regne på størrelses forhold og ut i fra det regne ut hvor langt bar "referanse"objektet de andre tingene befinner seg. (her har den jo også problemet med at den faktisk ikke har noen "referanse" i bildet med fastsatt størrelse)

eksempel:
    en gutt står forran en vegg med en svevende 0,5l brusflaske ved siden av seg. Hvis veggen fyller hele skjermen så er det umulig for maskina å regne ut hvor langt bak veggen er! (mulig å bruke skygger men da må du vite vinkel og avstand til lyskilde) Og flaska som svever har jo ikke maskina noen mulighet til å plassere. Den vet jo ikke om det er en halvliter eller 1,5 liter. Hvis maskina anntar at veggen er ca 1 meter bak gutten og at flaska er 1,5 liter. Skal den plassere flaska bak veggen da og ikke vise den?

Jeg lurer på hvordan resultatet er fra denne "3D-maskina" til blu-ray

Huff det her ble veldig OT
    Dette blir omtrent som å høre på en CD med Dolby PRO logix II x og kalle det surround.
    Jeg tar ikke dette så seriøst enda.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, dette er ikke rktig. For det første er det kun Blu-ray som har DTS-HD MA og som benytter seg av PCM Lossless.

HD DVD har flere titler med Dolby True-HD, og forskjellen mellom Dolby Plus og vanlig Dolby Digital er minimal.

Dette er vel litt feil SVS! -man. HD DVD har også DTS-HD MA. jeg har selv flere titler med dette sporet.

Forskjellen mellom DD+ og vanlig DD er betydelig. Nemlig 4 ganger høyere bitrate (ved 1500 kbits koding) enn det som er vanlig på DVD i dag. Du skal lytte meget bra og ha ører som en hobbit og utstyr som Røkke for å høre forskjell på DD+ i 1500 kbits og lossless format.

Det betyr ikke at jeg ikke foretrekker PCM, True HD eller DTS-HD MA på mine disker for det gjør jeg..

Det er kun Blu-Ray som bruker PCM spor, men det skal nok en del til å høre forskjell på PCM og True HD/ DTS-HD MA i alle fall med mine ører.

Cyberdog
    My two cents

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Du regner ikke med den nei. Jaja.
    Du "regner ikke med" 360 HD DVDspillern heller da?
    Nei, for den er også laget av Toshiba.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Dette blir omtrent som å høre på en CD med Dolby PRO logix II x og kalle det surround.
    PLII funker. Hører på all musikk hjemme i det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB

Er veldig spent på å se om det kommer noen store pressemeldinger i dag eller mandag nå. Hvis WB går Bluray exclusive så er det vel den nest siste spikeren i kista for HD-DVD.
    Det hadde vært morro ja, noe er på gang i kulissene, det er helt sikkert.

Nickers på sin side dukker vel snart opp som HD DVD evangelist hos Paramount. Betalt av sin forrige arbeidsgiver Tosh selvsagt...

Nickers har selvsagt vært muldvarp for Tosh i flere år og mottat store summer til sin Caymanske bankkonto for å få Warner til å støtte opp om HD DVD. Frimurerne er ikke noe mot HD DVD broderskapet.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Regner med at du vet hvorfor de ikke har fått plass til ekstra features? De brukte 2 stk. BD25 plater på 1'ern og 2'ern og en BD50 plate på 3'ern.

Om 6 måneder så kommer det "collector's" edition av 1 og 2 på BD50 discer med all slags snacks.
    Det er rimelig sikkert at Sony vet å melke markedet og kommer med 2 disc super duper utgaver av 1 og 2 senere ja.

Muligens med samme plate 1, men med en ekstra plate med ekstramateriale på.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Sæææærlig sansynlig.... Hvis jeg skulle delt ut odds på akkurat det der så hadde du blitt trillionær på 1 krone innsats hvis det slo til...

WB har solgt tilnærmet 2:1 på "300" Bluray vs HD-DVD med ca 200.000 solgte Bluray plater og oppunder 100.000 HD-DVD.

Da er det jo genialt å gå eksklusiv HD-DVD? Og hvorfor ikke sparke en kar som har 10+ år som exec i Toshiba før han havnet i sjefsstolen hos WB i samme farten? Det henger jo totalt på greip? Og dette skjer 4 dager etter Paramounts krumspring? Tilfeldig? JA HELT SIKKERT!!!!....

Ut fra hva jeg har sett av insider-meldinger de siste 2 dagene virker det heller som om WB vurderer å gå eksklusiv BD og "rydder opp" litt i rekkene med det samme. Det er et mye mindre sprang for et selskap som sitter i styret i Bluray rådet enn å hoppe over i HD-DVD sine rekker.

Weinstein har vistnok også gått nøytral og gir ut "Grindhouse" på Bluray i slutten av 2007.

Er veldig spent på å se om det kommer noen store pressemeldinger i dag eller mandag nå. Hvis WB går Bluray exclusive så er det vel den nest siste spikeren i kista for HD-DVD. De har jo en enorm katalog med titler.
    Tja, om dere har lest artikkelen om hans avgang, så er det hans rolle i dual format som trekkes frem. Jeg tror nå mest det er her det ligger. kan ikke akkurat se noen grunner for WB til å gå eksklusivt for BD, da må det i tilfelle fryktelig med penger til. Skulle de gå eksklusive så tenker jeg det blir andre veien.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Hehe, godt vi liker forskjellige filmer!! og forskjellige formater!!!

Hot Fuzz må jo være en av årets morsomste filmer om ikke den morsomste. 5.5/6
    Hehe, jeg like Shaun men ikke så begeistret for Hot fuzz.

Derimot lo jeg så tårene trillet av Wild hogs selv om den har fått dårlig kritikk.

En ting som er sikkert er at en film blir ikke bedre av at den er i HD.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nei, det sa han ikke. Han sa at det er kun Toshiba som lager HD-DVD-spillere, og det er like fullt Toshiba som har laget dem selv om Onkyo setter sin logo på dem. Hva mer de gjør enn å ordne boksen, og om de i det hele tatt gjør noe mer, aner jeg ikke, det får du nesten spørre Arendal om. OEM-produksjon er uansett helt vanlig det, så hadde på ingen måte overrasket om de var klin like innvendig.
    Det Onkyo har gjort er noe liknende disse KI signatur produktene til Marants og Air studio fra Pioneer osv.

De har tatt utgangspunkt i en AX2 og "tunet" den etter eget ønske for å få det slik de vil. Dette har de brukt en del tid på, det er derfor den er basert på AX2 og ikke AX3.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, merkelig prioritering.. De har jo hatt plenty med tid til å i det minste legge ved ekstramaterialet fra SD discene, buirde være en smal sak å legge til dette når de først skal bruke BD50 plater?

Iallefall, HighDefDigest har oppdatert sidene sine:
    Technical Specs
    • Blu-ray
    • BD-50 Dual-Layer Discs
    • BD-25 Single-Layer Disc (Supplements Only)
    • Four-Disc Set
    Så.. Kum "ekstra" discen som er BD25.. Jaja.. Lov å ha merkelige valg.
    Tror som sagt at der er rene økonomiske motiver her.

Og her må man være edruelig nok til å innse alle studioer kommer til å gjøre det samme før eller siden.

Tipper nok det kommer en super duper utgave av King kong etter hvert også.

Side 206 av 653 FørsteFørste ... 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 202 203 204 205 206 207 208 209 210 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •