HD formatkrigen. - Side 203

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 203 av 653 FørsteFørste ... 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 199 200 201 202 203 204 205 206 207 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 ... SisteSiste
Viser resultater 4,041 til 4,060 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Du har "Hot Fuzz" på HD DVD. Se det, og si om det ikke var kult...
    Tviler ikke på det. Mister jeg nattesøvnen over det. Nei. Ønsker heller å bruke tiden på å se en film eller serie-episode, fordi jeg har ikke tid til å se alle filmer eller tv-serier jeg ønsker, og prioriterer heller det over andre ting.

Men vet at du liker ekstra-materiell svært godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey

Har skjønt du ikke er extramaterial-konge numero uno ja
    jeg synes ofte det er nice, spesielt bloopers! Ok Per. Du har "Hot Fuzz" på HD DVD. Se det, og si om det ikke var kult...

Ellers er det vel litt følelsen av å bli ørlitegranne snytt. kjøper HD (blu-ray eller hd dvd) for at tin skal bli bedre. Litt kjedelig å ikke få med alt, lissom. Er dog bra at Sony er bedre på bilde en det de var på LD/DVD... husker selv Superbit'en på Spiderman ikke var mye å skryte av

Hot fuzz syns jeg var helt elendig, dårlig rett å slett ;(
    kanke skjønne at folk likte den!..

;/

/cliff

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Heh.. Kan faktisk se ut som om jeg hadde rett ja:

Fra HighDefDigest:
    Technical Specs
    • Blu-ray
    • BD-50 Dual-Layer Disc/BD-25 Single-Layer Discs
    • Four-Disc Set
    ---
    BD-50 er tydeligvis for dyrt til at de "gidder" å bruke det på alle filmene..
    De vil selvsagt lure noen forbrukere til å kjøpe den kommende "NEW and improved version" (samme innkoding av film, pluss noe 'bedervet' tilleggsmateriell. (Søren virker tastaturet mitt ennå)

Selv ikke jeg legger skjul på Sony er 'greedy', og selvsagt prøver seg på det vi har sett i alle år av film-utgivere. Vi vet alle historien om 5th Element på på DVD og Blu-Ray, snakk om å tøye strikken, til og med slik at den rykker og skiftes ut(ref Blu-Ray utgave).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du regner ikke med den nei. Jaja.
    Du "regner ikke med" 360 HD DVDspillern heller da?
    Jeg tror han mener han ikke regner Onkyo som en produsent av HD-DVD-spillere, da de bare kjøper inn Toshiba-spillere og putter dem i en boks med Onkyo-logo, istedenfor å lage dem selv.

Når det gjelder salgstall må den selvsagt regnes med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy

;/

/cliff
    Film er slik, og spesielt Hot Fuzz, den treffer en målgruppe veldig godt, og er rene giften for andre. Personlig liker jeg Moulin Rouge utrolig godt, vil gi den 6 i karakter, alle kollegaer, familie og venner, synes at den er rene avfallet, og skjønner ikke min fasinasjon av denne filmen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy

;/

/cliff
    Hehe, godt vi liker forskjellige filmer!! og forskjellige formater!!!

Hot Fuzz må jo være en av årets morsomste filmer om ikke den morsomste. 5.5/6

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Film er slik, og spesielt Hot Fuzz, den treffer en målgruppe veldig godt, og er rene giften for andre. Personlig liker jeg Moulin Rouge utrolig godt, vil gi den 6 i karakter, alle kollegaer, familie og venner, synes at den er rene avfallet, og skjønner ikke min fasinasjon av denne filmen.

Shaun of the dead kontra fuzz er natt & dag. Får håpe gutta presterer på lik linje med Shaun, i fremtidige produksjoner

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg tror han mener han ikke regner Onkyo som en produsent av HD-DVD-spillere, da de bare kjøper inn Toshiba-spillere og putter dem i en boks med Onkyo-logo, istedenfor å lage dem selv.
    Tosh DVD - nå også som Onkyo.

Har de satt in noen bambusfylte kondensatorer i lyddelen denne gangen også (slik som før når de kom med DVD-spiller)?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Tviler ikke på det. Mister jeg nattesøvnen over det. Nei. Ønsker heller å bruke tiden på å se en film eller serie-episode, fordi jeg har ikke tid til å se alle filmer eller tv-serier jeg ønsker, og prioriterer heller det over andre ting.

Men vet at du liker ekstra-materiell svært godt.
    Her var jeg for rask; se på bloopers på Hot Fuzz!
    Tar under 10 min. Jeg er sikker på at du vi synes det er verdt det

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq

Når det gjelder salgstall må den selvsagt regnes med.
    Poenget var at han sa det bare var et merke med HD DVDspillere - og den er jeg ikke helt med på.
    Og, er du sikker på at boksen er det eneste som er forskjellig på Onkyo'en?
    Jeg vet ikke selv, men det gjør du i.o.m. at du skriver det?
    Bare spør...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Heh.. Kan faktisk se ut som om jeg hadde rett ja:

Fra HighDefDigest:
    Technical Specs

• Blu-ray
    • BD-50 Dual-Layer Disc/BD-25 Single-Layer Discs
    • Four-Disc Set
    ---
    BD-50 er tydeligvis for dyrt til at de "gidder" å bruke det på alle filmene..
    Du var nok for rask på avtrekkern, gitt.
    AVS Forum - View Single Post - Industry Insiders Master Q&A thread III: ONLY Questions to Insiders

Sitat Opprinnelig postet av paidgeek
    SM1 and SM2 will both be on BD50
    Hvis det stemmer at det er (minst) en BD-25-plate i pakka, så er det sannsynligvis disken med ekstramateriale.

Vel, vel. Dette burde bli BD-sidens store sjanse til å demonstrere hvor overlegent Blu-ray er. 50GB på en totimers film uten bruk av PCM, og helt uten noen form for ekstramateriale bør gi dem mulighet til å kjøre konstant maks bitrate.

Hvis de bruker 40Mbps på video og 8Mbps på lyd konstant gjennom hele filmen, vil det fortsatt være 6-7GB til overs på plata.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvis de bruker 40Mbps på video og 8Mbps på lyd konstant gjennom hele filmen, vil det fortsatt være 6-7GB til overs på plata.
    Glemte en ting. Et 24bits 48kHz 5.1 ukomprimert lydspor krever i underkant av 7Mbps.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Philips har lenge jobbet med et system som konverterer ethvert bilde til 3D på en TV.

Trimension - Royal Philips Electronics
    Jaaaada. Og alle surroundrecievere kan lage surround fra stereo, og Creative har vel laget lydkort som gjenskaper CD-kvaliteten fra MP3. Dream on.

Kikket på den lenken, og for meg så det ikke ut som siden det ble lenket til hadde så mye med 3D å gjøre.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jaaaada. Og alle surroundrecievere kan lage surround fra stereo, og Creative har vel laget lydkort som gjenskaper CD-kvaliteten fra MP3. Dream on.

Kikket på den lenken, og for meg så det ikke ut som siden det ble lenket til hadde så mye med 3D å gjøre.
    Du har rett, jeg så ikke at linken videre til Philips prosjektet var fjernet, så jeg har strøket linken.
    Det var et apropo til den originale linken som åpnet tema om mulig 3D på PS3/BD: Fra denne linken:Mitsubishi planning 3D Blu-ray player for early 2008 | Crave : The gadget blog
    But the 3D movement is gathering more momentum as other companies like Samsung and Philips continue working on ways to bring 3D into the home. Ideally, you wouldn't have to wear glasses (Philips is trying to integrate 3D right into the display),
    Her er et par andre 3D TV løsninger som trøst:-D :
    Holography [ SeeReal Technologies ]
    Claro holographic TV now in commercial display sizes - gizmag Article

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var at han sa det bare var et merke med HD DVDspillere - og den er jeg ikke helt med på.
    Og, er du sikker på at boksen er det eneste som er forskjellig på Onkyo'en?
    Jeg vet ikke selv, men det gjør du i.o.m. at du skriver det?
    Bare spør...
    Nei, det sa han ikke. Han sa at det er kun Toshiba som lager HD-DVD-spillere, og det er like fullt Toshiba som har laget dem selv om Onkyo setter sin logo på dem. Hva mer de gjør enn å ordne boksen, og om de i det hele tatt gjør noe mer, aner jeg ikke, det får du nesten spørre Arendal om. OEM-produksjon er uansett helt vanlig det, så hadde på ingen måte overrasket om de var klin like innvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel tvilsomt at de gir max bitrate (48Mbps) gjennom hele filmen.

Skulle man puttet en 2 timers film inn på BD25 istede er man nede på under 28Mbps cbr gjennom hele filmen. Det burde ikke være noe problem når det er @24 materiale (*) og alt av ekstras likevel er stippet bort, det gir jo i prinsippet cbr 20Mbps til video og 8Mbps for lyd.

Siden TrueHD er optional må de ha med minst ett ekstra lydspor. Skal det utgis i Europa dukker det raskt opp krav om andre lokalt tilpassede lydspor - og selv i USA har de Spansk og Fransk på endel utgivelser. Men noen ekstra lydspor kan vel neppe forklare behovet for BD50 i dette tilfelle.

Kanskje det er 24GB ledig på disken? :-D

(*) Den 48Mbps er god å ha når det er snakk om tv produksjoner, dokumentarer, sportsevents osv som tas fra 1080p/60 master. Sånn sett er film @24 tilnærmet et "best case scenario" :-D

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Nå må det snart være slutt på meningsløse dommedagsprofetier som ikke har sin rot i virkeligheten.
    Siden du ser ingen problemer der hvor CTO i Paramount ser det så regner jeg med at du har mer innsikt i produksjon av Blu-Ray enn hva han har....

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Denons BD spiller som skulle være den første med profil 1.1 er utsatt. Muligens helt til Q2 i Europa.
    Har ingen link annet enn det som var postet på AVS, så noen ren bekreftelse finnes ikke enda. Heller ingen begrunnelse.

Denon Blu-Ray Player Delayed Until Q2 2008- - AVS Forum
    Denon delays Profile 1.1 Blu-ray player till 2008
    Denon’s widely reported Profile 1.1 Blu-ray player is unlikely to launch (certainly in Europe) until Q2 2008.
    Consequently, it’s unlikely now to be the first profile 1.1 Blu-ray deck to market.
    So says Denon UK’s Roger Batchelor, who also confirms that the brand’s advanced AVP-A1HD and POA-A1HD pre-power combo have also been delayed.
    The POA-A1HD is a THX Ultra2 certified 10-channel power amplifier designed to match the AVP-A1HD THX Ultra2 A1HD pre amplifier.
    The pair was first unveiled at the Munich High-End show, back in May.
    The A1HD is DLNA (Digital network Living Alliance) compatible, able to access and stream media from PCs or DNLA devices on a home network. It’s also equipped with the latest Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio decoders.
    Marketing manager for product planning and marketing, Jun Igarashi, says that the company intends to allow its customers to access to whatever media they have, wherever it is.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Siden du ser ingen problemer der hvor CTO i Paramount ser det så regner jeg med at du har mer innsikt i produksjon av Blu-Ray enn hva han har....
    Jeg spør igjen:

Hvilke plater er det som ikke fungerer i hvilke spillere?

En tittel kan du vel nevne?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det stemmer at det er (minst) en BD-25-plate i pakka, så er det sannsynligvis disken med ekstramateriale.
    Hmm, merkelig prioritering.. De har jo hatt plenty med tid til å i det minste legge ved ekstramaterialet fra SD discene, buirde være en smal sak å legge til dette når de først skal bruke BD50 plater?

Iallefall, HighDefDigest har oppdatert sidene sine:
    Technical Specs

• Blu-ray
    • BD-50 Dual-Layer Discs
    • BD-25 Single-Layer Disc (Supplements Only)
    • Four-Disc Set
    Så.. Kum "ekstra" discen som er BD25.. Jaja.. Lov å ha merkelige valg.

Side 203 av 653 FørsteFørste ... 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 199 200 201 202 203 204 205 206 207 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •