HD formatkrigen. - Side 202

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 202 av 653 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 ... SisteSiste
Viser resultater 4,021 til 4,040 av 13053
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Nå var det faktisk du som trakk inn "300" og det var det jeg responderte på, dette argumentet holder ikke vann i den sammenhengen du nå har quotet meg.
    Det får da vel være måte på å være kverrulant... eller er dette bare fordi det står BRD i siggen min?

Jeg forsøkte å dekke flere subjects i en melding - kanskje dumt av meg - hvorpå jeg foretok en spesifisering av tema/film. Om du leser hele mitt opprinnelige innlegg ser du at jeg først snakket om 300 (som er en Warner film) hvorpå jeg så skiftet tema til å snakke om de som jobbet med HD/BD i Paramount (som altså gir ut Blades of Glory)...

Min feil var vel da å ikke spesifisere at jeg snakket om en annen film, men gitt et annet studio var det kanskje naturlig å tenke seg.

Jeg var forøvrig ikke ute å kverrulere hverken med BD eller HDD leiren her på forumet - men mente heller at dette kanskje viste at Paramounts CTO/ledelse snakket "bull"?

Av andre "nyheter" så har jeg nå måtte gjøre som HD-DVD folka har reklamert med - å kjøpe inn filmer fra rundt om kring for å dekke mine behov av titler som ikke blir utgitt på BRD i min primær sone... for mitt vedkommende ble det å bestille FACE/OFF utgitt av BVHE i Japan... sågar kommer den med Engelske menyer og visstnok et rivende PCM spor.

Ellers går jo diskusjonen her (og der) høyt og lavt om hvem som har kjøpt hvem... og Microsoft insideren Amir sier at MS ikke har betalt Paramount... Men så er det vel ikke Paramount som har fått penger er det? Mener å ha lest at det er Viacom som har fått penger for å over til HD-DVD... og de eier visstnok både Paramount og Dreamworks. (Noe som kanskje forklarer hvorfor de som jobbet i Paramount med BluRay utgivelser som skulle komme ut "nå" ikke skjønte en døyt...) ... ikke at det beviser at Microsoft har betalt noen, men MS insidere har vel sitt på det tørre om de sier at de ikke har betalt Paramount selv om de har betalt Viacom

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Artig. Men, ut fra det lille som kommer frem her, så skulle man tro at dette ville kunne fungere for HD DVD også (og DVD, laserdisc, VHS og vanlige TV-sendinger for den saks skyld).

Jeg prøver ikke å vri dette til en HD DVD-sak, men hvis dette faktisk er snakk om elektronikk som tar et helt vanlig 2D-bilde fra en hvilken som helst Blu-ray-plate og konverterer dette til 3D, så skjønner jeg ikke helt hvorfor de ikke bare gir ut en boks med HDMI inn og ut som tar seg av 3D-konverteringen.
    Sikkert fordi det krever vanvittig med cpu kraft eller spesialiserte (dyre) kretser... hvorpå forklaringen til at de snakket med en spillmaskinprodusent om dette. Du kan jo se på en Playstation 3/4 som en slik "boks"

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

In-Three, Inc.

Det er som sagt 2 sider til 3D.
    En er hvor bildet oppfattes mer 3 dimensjonalt med større dybde.
    Den andre er hvor det er lagt til effekter i original strømmen så du opplever objekter som svever rund deg i luften langt fra lerretet eller skjermen.

Philips har lenge jobbet med et system som konverterer ethvert bilde til 3D på en TV.

Edit:Link inneholder ikke korekt informasjon mer:

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spiderman

Neither 'Spider-Man' nor 'Spider-Man 2' will include any of the bonus features from their original DVD releases, and -- in a first for Sony -- neither will include support for PCM audio. Instead, both 'Spider-Man' and 'Spider-Man 2' will contain Dolby TrueHD 5.1 surround tracks only.

Full Specs in for 'Spider-Man: High-Def Trilogy' Blu-ray | High-Def Digest

Vet det er de som ikke ser på extras, men jeg synes ofte det er nice.
    Litt synd. Snakkes så mye om hvor god plass det er på Blu-Ray, så klarer de ikke å legge over det som er på dvd'en engang. Skuff altså...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blå er bra

Jentefargen rosa

"Blått er bra

Nå skal vi ile til med å skrive at blått er den universelle favorittfarge, noe som også bekreftes i forskernes arbeid. En ren blåfarge er veldig godt likt av kvinnene, og enda bedre likt av mennene."

Newcomer Skyline GT-R sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Neither 'Spider-Man' nor 'Spider-Man 2' will include any of the bonus features from their original DVD releases, and -- in a first for Sony -- neither will include support for PCM audio. Instead, both 'Spider-Man' and 'Spider-Man 2' will contain Dolby TrueHD 5.1 surround tracks only.

Full Specs in for 'Spider-Man: High-Def Trilogy' Blu-ray | High-Def Digest

Litt synd. Snakkes så mye om hvor god plass det er på Blu-Ray, så klarer de ikke å legge over det som er på dvd'en engang. Skuff altså...
    ENDELIG!!!!!!!!! Takk Sony! Endelig står bitrate på bilde og knall lyd i sentrum. Vi får aldri høy nok bitrate, uansett hva HD DVD mafiaen prøver å lure oss til å tro. Ikke extra features som 99% av forbrukeren gir fullstendig **** i.

Fra nå av, kutt ut ALT som er av extra piss, som interaktive menyer, spill og tull. Vil jeg spille, så har jeg pc og PS3!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Trading Places, Sky Captain & the World of Tomorrow ,The Italian Job , Mission Impossible samleboksen og The Untouchables er alle "plutselig" oppe på Blu-Ray topp 20 listen til Amazon.com..
    Lurer på hvorfor?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    ENDELIG!!!!!!!!! Takk Sony! Endelig står bitrate på bilde og knall lyd i sentrum. Vi får aldri høy nok bitrate, uansett hva HD DVD mafiaen prøver å lure oss til å tro. Ikke extra features som 99% av forbrukeren gir fullstendig **** i.

Fra nå av, kutt ut ALT som er av extra piss, som interaktive menyer, spill og tull. Vil jeg spille, så har jeg pc og PS3!
    LOL
    Poenget er jo at det er plass til film med høy kvalitet OG extras i de aller fleste tilfellene

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hehe.. Trading Places, Mission Impossible samleboksen og The Untouchables er alle "plutselig" oppe på topp 20 listen til Amazon.com..
    Lurer på hvorfor?
    Kommer vel snart på eBay til trippel pris...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R

Regner med at du vet hvorfor de ikke har fått plass til ekstra features? De brukte 2 stk. BD25 plater på 1'ern og 2'ern og en BD50 plate på 3'ern.

Om 6 måneder så kommer det "collector's" edition av 1 og 2 på BD50 discer med all slags snacks.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Så du mener at hvis man har en kvinne i huset, bør man kjøpe en HD DVD-spiller?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT2: ?? Jaja.. Ingen ekstra og BD50 discer.. Hvem vet hva de skal fylle den plassen med..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <PS: Min forrige melding var sprøyt. Jeg aner ikke hva slags discer de har bruk. Ren provokasjan.. > Det er forøvrig ikke usannsynlig at det er det de har gjort, men det vet ikke jeg noe om..
    Fullstendig sprøyt var den da ikke. Sony-insider paidgeek sa på AVS-forum at han regna med de ville komme med spesialutgaver i løpet av et års tid.

AVS Forum - View Single Post - Industry Insiders Master Q&A thread III: ONLY Questions to Insiders

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig kunne Sony, om de faktisk ville, lagt over special features-ene fra DVD-en. Men det ville de tydeligvis ikke. Ja, det er litt skuffende.

Det er nok for å tjene penger på en kommende singel-utgaver av de to første.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at hvis man har en kvinne i huset, bør man kjøpe en HD DVD-spiller?
    Du fikk rosa tøffler til jul?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sålenge de prioterer bilde og lyd så er det ikke noe problem. Av de 2000 dvd jeg har hatt, så har de sikkert inneholdt 225 år med xtra-materiell, derav 0% er sett. Har derav sett en del ekstra stoff på nett og tv, når man ikke har hatt sjans til å være i hjemmekinoen. Det jeg har sett av ekstra-materiell har stort sett vært irriterrende dårlig eller uinterresant. Så legger jeg ikke skjul at jeg har interessert i å se det ferdige resultatet av filmer og serier, og ikke en gjeng overbetalte skuespillere eller regisørrer/produsenter motvillig prate om deres ego. Jeg er ikke villig til å betale for tilleggsstoff ihvertfall. RANT OFF.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullstendig sprøyt var den da ikke. Sony-insider paidgeek sa på AVS-forum at han regna med de ville komme med spesialutgaver i løpet av et års tid.

AVS Forum - View Single Post - Industry Insiders Master Q&A thread III: ONLY Questions to Insiders
    Heh.. Kan faktisk se ut som om jeg hadde rett ja:

Fra HighDefDigest:
    Technical Specs

• Blu-ray
    • BD-50 Dual-Layer Disc/BD-25 Single-Layer Discs
    • Four-Disc Set
    ---
    BD-50 er tydeligvis for dyrt til at de "gidder" å bruke det på alle filmene..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Sålenge de prioterer bilde og lyd så er det ikke noe problem. Av de 2000 dvd jeg har hatt, så har de sikkert inneholdt 225 år med xtra-materiell, derav 0% er sett. Har derav sett en del ekstra stoff på nett og tv, når man ikke har hatt sjans til å være i hjemmekinoen. Det jeg har sett av ekstra-materiell har stort sett vært irriterrende dårlig eller uinterresant. Så legger jeg ikke skjul at jeg har interessert i å se det ferdige resultatet av filmer og serier, og ikke en gjeng overbetalte skuespillere eller regisørrer/produsenter motvillig prate om deres ego. Jeg er ikke villig til å betale for tilleggsstoff ihvertfall. RANT OFF.
    Hey

Har skjønt du ikke er extramaterial-konge numero uno ja
    jeg synes ofte det er nice, spesielt bloopers! Ok Per. Du har "Hot Fuzz" på HD DVD. Se det, og si om det ikke var kult...

Ellers er det vel litt følelsen av å bli ørlitegranne snytt. kjøper HD (blu-ray eller hd dvd) for at tin skal bli bedre. Litt kjedelig å ikke få med alt, lissom. Er dog bra at Sony er bedre på bilde en det de var på LD/DVD... husker selv Superbit'en på Spiderman ikke var mye å skryte av

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du vet hvorfor de ikke har fått plass til ekstra features? De brukte 2 stk. BD25 plater på 1'ern og 2'ern og en BD50 plate på 3'ern.

Om 6 måneder så kommer det "collector's" edition av 1 og 2 på BD50 discer med all slags snacks.
    Ja, det bruker kun DolbyTrueHD, og ikke PCM på 1 og 2, så det er sikkert 25GB plater. Selvsagt så er Sony 'Greedy', er de alene om det? Sålenge det er en del så åpenbart skriker etter dette 'sølet' av 'tullete' ekstra-material, så blir det slik. Kunne ikke dy meg. Siden det er ett emne som jeg burde la være å kommentere, pga min lave interesse. :twisted: (Uff, slår i tastaturet, forhåpenligvis så går det i stykker.)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh.. Kan faktisk se ut som om jeg hadde rett ja:

Fra HighDefDigest:
    Technical Specs

• Blu-ray
    • BD-50 Dual-Layer Disc/BD-25 Single-Layer Discs
    • Four-Disc Set
    ---
    BD-50 er tydeligvis for dyrt til at de "gidder" å bruke det på alle filmene..

"Vi har best plass, men vil helst ikke bruke den"

Side 202 av 653 FørsteFørste ... 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 198 199 200 201 202 203 204 205 206 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •