HD formatkrigen. - Side 201

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 201 av 653 FørsteFørste ... 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 197 198 199 200 201 202 203 204 205 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 ... SisteSiste
Viser resultater 4,001 til 4,020 av 13053
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Snakker vi box office så har du vel kanskje glemt

Fantastic Four: Rise of the silver surfer (Fox)

2007 Yearly Box Office Results
    Tja, glemt og glemt, men takk for linken..
    Skal vi se, hvis vi bruker domestic tall (er tross alt USA "krigen" hovedsaklig blir ført):

1. SpiderMan3:336m
      (1 og 2 kommer også til å selge godt, siden de blir lansert samtidig. Ulempen er litt høy pris for enkeltversjonen..)
    2. Shrek 3: 321m Lurer på om Shrek 1/2 blir lansert samtidig?
    3. PotC3: 307,8m
    4. Transformers: 307m
    For øyeblikket er det disse 4 som ruver suverent høyest som sansynlig (eksklusive) slagere på HD når de kommer før jul. Det er selvsagt mange andre bra titler som kommer, men alle de ligger for øyeblikket under 200m US$ i "domestic"/innelands omsetning i USA. Det er nok disse 4 som også vil bli brukt som en slags pekepinn på hvor bra de forskjellige formatene gjør det.

Min spådom er:
    1. PotC3 (*23,95US$)(suveren, kommer til å knuse salgstallene til 300)
    2. Transformers (**27,95US$)
    3. Shrek 3 (**27,95US$)
    4. Spiderman 3 (*29,95US$)

*=Nåværende pris på Amazon.com
    **=Antatt pris på Amazon.com basert på priser Paramount tidligere har solgt sine nye titler.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Dette er vel egentlig ikke noe tråd for filmdiskusjon, men jeg vil personlig mene ganske bestemt at Transformers og Bourne banker de tre alternativene ganske greit. På animasjonsfronten er det vel mere uavgjort.

For noen titall innlegg siden nevnte en at det som ikke kom i BD ble hentet ned i RAR. Dette er selvsagt ingen god løsning, men like fullt reelt. Har ikke benyttet meg av filmnedlasting selv da jeg ikke gidder å se film på pc, men har tilgang til torrentleech. Kort søk gir meg ca 200filmer i x264, HD-rip. Flere rar-sett på 8GB. Aner ikke bildekvallitet, men vil tro det banker en DVD ganske greit. Når tilgangen er så god på ulovlige filmer, samtidig som studioene i prinsippet avskjærer kjøpekåte kunder tilgang på sitt valgte format, åpner man for nedlasting. Desverre. Hvor stort tap dette reelt sett blir, aner jeg lite om, men at det utgjør en god slump med dollar er vel ganske utvilsomt.
    Jeg kan fortelle deg at bildekvaliten er sykt god. Bildekvaliteten på Ice Age II X264 er midt i blinken. Tenk at 720p kun tar 2.5Gb når det kommer til animasjoner.
    Det er desverre riktig det du sier - veien til piratkopiering er altfor kort.
    Jeg som ikke har HD-DVD spiller må finne meg andre muligheter enn å dra kortet hvis jeg har lyst til å se Matrix i høyoppløst kvalitet. Og det SUGER!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nedlasting som alternativ diskuterer vi ikke her på forumet.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Nyheter på formatet som heletiden er i utvikling.

Tipper James Cameron ( Avatar) kommer til å elske denne.

Mitsubishi planning 3D Blu-ray player for early 2008

"but the kicker to the whole presentation was that Mitsubishi apparently has a Blu-ray player in its labs that can convert existing 2D movies into 3D on the fly. Better yet, according to company reps, it may be available early next year.

That said, Mitsubishi hinted that it was in discussions with one game console manufacturer to integrate the 3D technology into the system. The Wii's not capable of such feats and Microsoft's in the HD DVD camp, so one would have to assume it's Sony and the PS3.
    Dette kan helt klart være med å bekjempe nedlastning, videobransjens største fiende.

Tipper det er en del Directors på telefonen til studiosjefene til Universal og Paramount med spørsmål om HDDVD fikser dette.
    AMIR har sikkert et svar om at folk ikke vil se 3D tenker jeg:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Ja er ikke det snodig da! Spiller ut kapasitet kortet for å rakke ned på HDDVD uten å kunne produsere tilsvarende selv. Når vi faktisk har en HDDVD versjon av «300» som beviser at de farer med tullprat. Utrolig hva BD siden kan få seg til å si om HDDVD som direkte kan tilbakevises der å da. Hvor er BD folkenes integritet?
    Mulig jeg ikke var klar; det var her snakk om tekniske produsenter hos Paramount angående Blades of Glory BRD vs HDDVD. Å trekke inn Warners 300 utgivelse og skylde på BD folkenes integritet blir da heltklart feil så lenge Paramount nå (igjen) er HD-DVD eksklusive

Mao. HD-DVD folk (Paramount teknikere) som snakket stygt om HD-DVD (spesfikt Blades of Glory utgivelsen).

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Neh, de kan outsource hele produksjonen til en ekstern bedrift. At man må lære noe nytt og sette seg inn i nye prg er en del av arbeidslivet.

Det er forøvrig egne firmaer i feks LA/Hollywood som bare driver med kompatibiltetstesting mellom plater og spillere for å luke bort problemer og feil Dette har de gjort siden DVDens begynnelse.
    Etter lansering av CD-DA, hvor mange ganger endret man formatet slik at gamle spillere ble inkompatible?
    Etter lanseringen av DVD-Video hvor mange ganger endret man formatet slik at gamle spillere ble inkompatible?

Selvsagt kan man betale andre noe ekstra for å tilpasse utgivelsene på det nye formatet, men det fjernet ikke de ekstra omkostningene og den ekstra tiden det vil ta og det fjerner heller ikke utfordringen med at noen kjøper en film med filmstusdioets logo på på coveret og i masse menyer og så virker disken ikke i den dyre spilleren for Blu-Ray som nettopp er innkjøpt.

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Dette kan helt klart være med å bekjempe nedlastning, videobransjens største fiende.

Tipper det er en del Directors på telefonen til studiosjefene til Universal og Paramount med spørsmål om HDDVD fikser dette.
    AMIR har sikkert et svar om at folk ikke vil se 3D tenker jeg:twisted:
    Nå er jo fortsatt data lagret på samme måte på BD som på HD DVD da, så det burde ikke være noe i veien for at man skal kunne lage 3D med hd dvd også.

Men hvordan får de til å lage 3d fra et 2d signal? det ligger jo ingen informasjon i bildet om hvor langt unna kameraet ting er. På de 3d-brille utgavene som allerede finnes på dvd så er jo fargene forskjøvet og du får dermed en 3d effekt med brillene på, men hvis spilleren skal gjøre dette on-the-fly så må det jo bli ganske mye feil. Eneste metoden er jo å regne på størrelses forhold og ut i fra det regne ut hvor langt bar "referanse"objektet de andre tingene befinner seg. (her har den jo også problemet med at den faktisk ikke har noen "referanse" i bildet med fastsatt størrelse)

eksempel:
    en gutt står forran en vegg med en svevende 0,5l brusflaske ved siden av seg. Hvis veggen fyller hele skjermen så er det umulig for maskina å regne ut hvor langt bak veggen er! (mulig å bruke skygger men da må du vite vinkel og avstand til lyskilde) Og flaska som svever har jo ikke maskina noen mulighet til å plassere. Den vet jo ikke om det er en halvliter eller 1,5 liter. Hvis maskina anntar at veggen er ca 1 meter bak gutten og at flaska er 1,5 liter. Skal den plassere flaska bak veggen da og ikke vise den?

Jeg lurer på hvordan resultatet er fra denne "3D-maskina" til blu-ray

Huff det her ble veldig OT

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Etter lansering av CD-DA, hvor mange ganger endret man formatet slik at gamle spillere ble inkompatible?
    Etter lanseringen av DVD-Video hvor mange ganger endret man formatet slik at gamle spillere ble inkompatible?
    Begge disse standardene har fått nye finesser som ikke funker i alle spillere.

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Selvsagt kan man betale andre noe ekstra for å tilpasse utgivelsene på det nye formatet, men det fjernet ikke de ekstra omkostningene og den ekstra tiden det vil ta og det fjerner heller ikke utfordringen med at noen kjøper en film med filmstusdioets logo på på coveret og i masse menyer og så virker disken ikke i den dyre spilleren for Blu-Ray som nettopp er innkjøpt.
    Hvilke plater er det som ikkke fungerer i hvilke spillere?

Nå må det snart være slutt på meningsløse dommedagsprofetier som ikke har sin rot i virkeligheten.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Nå er jo fortsatt data lagret på samme måte på BD som på HD DVD da, så det burde ikke være noe i veien for at man skal kunne lage 3D med hd dvd også.

Men hvordan får de til å lage 3d fra et 2d signal? det ligger jo ingen informasjon i bildet om hvor langt unna kameraet ting er. På de 3d-brille utgavene som allerede finnes på dvd så er jo fargene forskjøvet og du får dermed en 3d effekt med brillene på, men hvis spilleren skal gjøre dette on-the-fly så må det jo bli ganske mye feil. Eneste metoden er jo å regne på størrelses forhold og ut i fra det regne ut hvor langt bar "referanse"objektet de andre tingene befinner seg. (her har den jo også problemet med at den faktisk ikke har noen "referanse" i bildet med fastsatt størrelse)

eksempel:
    en gutt står forran en vegg med en svevende 0,5l brusflaske ved siden av seg. Hvis veggen fyller hele skjermen så er det umulig for maskina å regne ut hvor langt bak veggen er! (mulig å bruke skygger men da må du vite vinkel og avstand til lyskilde) Og flaska som svever har jo ikke maskina noen mulighet til å plassere. Den vet jo ikke om det er en halvliter eller 1,5 liter. Hvis maskina anntar at veggen er ca 1 meter bak gutten og at flaska er 1,5 liter. Skal den plassere flaska bak veggen da og ikke vise den?

Jeg lurer på hvordan resultatet er fra denne "3D-maskina" til blu-ray

Huff det her ble veldig OT
    Det jeg vet om 3D for øyeblikket er at filmbransjen for tiden ser på dette som et klar vinner mot nedlastning. I 2006 var james Cameron på et Sony/Columbia møte i Amsterdam hvor han presenterte fremtidens 3 D teknologi
    for europeiske kinosjefer. Har selv sett ca 15 3D filmer hos b.l.a. Universal studios, IMAX og Disney og en ting er i allefall sikkert. Det virker og har ikke noe med den gamle teknologien med rødt og grønt farvefilter.Tekniske spekk har jeg ei peiling på.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg vet om 3D for øyeblikket er at filmbransjen for tiden ser på dette som et klar vinner mot nedlastning. I 2006 var james Cameron på et Sony/Columbia møte i Amsterdam hvor han presenterte fremtidens 3 D teknologi
    for europeiske kinosjefer. Har selv sett ca 15 3D filmer hos b.l.a. Universal studios, IMAX og Disney og en ting er i allefall sikkert. Det virker og har ikke noe med den gamle teknologien med rødt og grønt farvefilter.Tekniske spekk har jeg ei peiling på.
    Tviler ikke på at 3d kan bli stort. Det er jo tross alt et naturlig neste steg for filmformatet Det jeg stiller spøsmålstegn ved er å lage 3d ut fra 2d signaler on-the-fly.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Er New Line blant de store studione (O titler på HD)?
    Hvor ble det av Lionsgate som støtter BD ekslusivt (42 titler på blu-ray). Hvor mange titler Dreamworks har gitt ut på HD finner jeg ikke ut av.
    Strengt tatt synes jeg ikke det er så veldig interessant å telle hvor mange filmer studioene har gitt i HD til nå. Det som teller må jo være hvilke filmer de forskjellige studioene kommer til å tilby i HD. Siden vi ikke har tilgang til studioenes langsiktige releaseplaner, må vi forholde oss til filmene de har rettighetene til å gi ut.

Da kan det også være greit å se hvor stor andel de forskjellige studioene allerede har av hjemmevideomarkedet

Advertisement

(Jeg tror New Line-tallene er bakt inn i tallene for Warner, men jeg vil likke se bort fra at de kan være en del av "others")

Regnes de som en av de store studione? Trode Dreamworks var et søster selskap av Paramont på linje med Buena Vista kontra Disney.
    Mnei... DreamWorks SKG var et selvstendig filmstudio som ble stiftet av Spielberg, Katzenberg og Geffen. Etter noen år, skilte de ut animasjonsavdelingen i et eget selskap, DreamWorks Animation. Deretter ble DreamWorks SKG kjøpt opp av Viacom, som også eier Paramount. I forbindelse med dette har Paramount også fått distribusjonsrettigheter for DreamWorks Animations filmer.

Så, DreamWorks SKG og Paramount er søsterselskaper, men DreamWorks Animation har er ikke tilknyttet Viacom (jeg aner dog ikke om DreamWorks SKG fortsatt har eierandeler i DreamWorks Animation - det skulle for så vidt ikke forundre meg)

Puh.

Men filmbiblioteker og distribusjonsrettigheter er en salig røre. MGM, for eksempel er eid av Sony, men Fox har distribusjonsrettighetene til en god del av filmene deres. Jeg aner ikke hvilken andel det er snakk om, men Ted Turner kjøpte i sin tid filmbiblioteket til MGM, og Turner er nå eid av AOL Time Warner. Mulig disse filmrettighetene, eller deler av dem, er videresolgt, men Warner sitter definitivt fortsatt på rettighetene til MGMs tegnefilmer, som f.eks. Tom og Jerry.

Så studio støtten er vell fremdeles i klar favør Blu-ray.
    Det er det ingen som helst tvil om. Men, Paramount er en passelig stor aktør, så det at de dropper Blu-ray gjør at slagsiden HD DVD-skipet har ligget med en stund, ser langt mindre alvorlig ut.

Hvis vi ser på studioenes markedsandel i fjor igjen, så har studioene som gir ut Blu-ray 74% markedsandel. De som gir ut HD DVD har 46%. Mens Paramount/Dreamworks fortsatt ga ut BD-plater, var situasjonen 88/46.

Dette tror jeg kan bli viktig i kampen om å få HD DVD inn i Blu-ray-eksklusive butikker/kjeder (som f.eks. Blockbuster) igjen. Det er ikke så vanskelig å si nei takk til 12% av videomarkedet. Når man kryper over 25%, da begynner det å bli vanskelig å forsvare etter hvert som totalmarkedet vokser.

Bare for sammenligningens skyld, hvis Warner faktisk velger å bli med på å droppe Blu-ray (noe jeg igjen vil påpeke at jeg ikke overhodet ikke tror på), så vil fordelingen bli 54/46. Et slikt (usannsynlig) trekk ville altså i stor grad ha skapt en situasjon der begge sider har lik studiostøtte. På den annen side vil fordelingen bli 74/26 dersom de velger å droppe HD DVD (som jeg heller ikke tror på )

Merk, alle disse tallene gjelder omsetning i hjemmevideomarkedet i USA i 2006.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnja, både og... BD1.1 har (valgfri) støtte for to videostrømmer i HD. Man kan tenke seg en spiller som har to videoutganger og som dekoder hver videostrøm til hver sin utgang. Dette går ikke med HD DVD.

MEN! Det er viktig å huske på at spilleren må designes utenom BD1.1-speccen for å klare å få til dette, så 3D kan nok strengt tatt ikke kalles en Blu-ray-feature.

Anyway - det som vil være interessant, er om det er mulig å lage BD-plater som som kan spilles av både på vanlige BD-spillere (slik at filmen fortsatt ser fornuftig ut) og på denne 3D-spilleren.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Mulig jeg ikke var klar; det var her snakk om tekniske produsenter hos Paramount angående Blades of Glory BRD vs HDDVD. Å trekke inn Warners 300 utgivelse og skylde på BD folkenes integritet blir da heltklart feil så lenge Paramount nå (igjen) er HD-DVD eksklusive

Mao. HD-DVD folk (Paramount teknikere) som snakket stygt om HD-DVD (spesfikt Blades of Glory utgivelsen).
    Nå var det faktisk du som trakk inn "300" og det var det jeg responderte på, dette argumentet holder ikke vann i den sammenhengen du nå har quotet meg.

Her er hvordan det sto:
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post697977

Opprinnelig skrevet av gojensen
    Det er også snodig å lese at...

"they discovered the 30GB HD-DVD disc didn't have enough space to do what they'd wanted to do. So they were planning to include this feature exclusively on the Blu-ray version."
    Opprinnelig skrevet av ARTY
    Ja er ikke det snodig da! Spiller ut kapasitet kortet for å rakke ned på HDDVD uten å kunne produsere tilsvarende selv. Når vi faktisk har en HDDVD versjon av «300» som beviser at de farer med tullprat. Utrolig hva BD siden kan få seg til å si om HDDVD som direkte kan tilbakevises der å da. Hvor er BD folkenes integritet?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Mnja, både og... BD1.1 har (valgfri) støtte for to videostrømmer i HD. Man kan tenke seg en spiller som har to videoutganger og som dekoder hver videostrøm til hver sin utgang. Dette går ikke med HD DVD.

MEN! Det er viktig å huske på at spilleren må designes utenom BD1.1-speccen for å klare å få til dette, så 3D kan nok strengt tatt ikke kalles en Blu-ray-feature.

Anyway - det som vil være interessant, er om det er mulig å lage BD-plater som som kan spilles av både på vanlige BD-spillere (slik at filmen fortsatt ser fornuftig ut) og på denne 3D-spilleren.
    hmmm slik jeg forsto det så var hele poenget at den kunne konvertere 2d til 3d on-the-fly. Så hvis man setter i en helt vanlig blu-ray film så kom det ut i 3d.
    Mitsubishi apparently has a Blu-ray player in its labs that can convert existing 2D movies into 3D on the fly.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på 3D utifra en 2D kilde og 3D produsert kilde.

3D "on the fly" brukes hver dag i industrien og det finnes hundrehvis av 3D bokser som konverterer 2D til 3D.
    Så at denne funksjonen kan legges inn i PS3 er ingen stor oppfinnelse og heller ikke "ekte" 3D.

Det "ekte" 3D systemet som det ser ut til å bli satset på for film er 2x 24/60hz system med polariserte "shutterglases" som stenger for annet hvert øye i en 48fps strøm.
    Så teoretisk skal det kunne legges på disk.
    Foreløbig ser det bare ut som det kan brukes opp mot en DLP projektor, så hvis det ikke kan brukes mot en TV spørs det om vi noen gang får se det.

Selv DVD'n "Spy Kids 3D: Game Over " med farget glass briller er ganske imponerende i visse sekvenser. (bobler & ting som kommer helt opp i ansiktet på deg)

Den animerte filmen "Meet the Robinsons" går visst i dette nye 3D systemet på noen digitalkinoer i Norge nå. Så de som er interessert kan sjekke det ut.
    Her er en link som også forklarer litt om det tekniske.
    VG Nett - Film Hjelp, jeg sitter midt i filmen!

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Greit nok at Samsung og LG lager kombispillere, men Toshiba er den eneste som kun lager HD DVD.

Onkyo regner jeg ikke med siden det bare er en rebranded Toshiba spiller.

Litt mer å regne med på Blu-ray siden og det vet du.

Så skjerpings selv.
    Du regner ikke med den nei. Jaja.
    Du "regner ikke med" 360 HD DVDspillern heller da?

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm slik jeg forsto det så var hele poenget at den kunne konvertere 2d til 3d on-the-fly. Så hvis man setter i en helt vanlig blu-ray film så kom det ut i 3d.
    På denne tråden leses kun med "fargetblikk" kommer ann på laget en heier på.
    Alt av nyheter og teknologi radbrekkes av "synsing".:-D

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer kjøtt på Blu Ray 3D bein.

Tenk T2,Nemo,Pirates,Aliens,Spiderman, 3D i egen stue.

Mitsubishi is currently developing a Blu-ray player which can convert 2D images into a 3D viewing experience, on-the-fly. While 3D movies have been around for decades, they have never made it in to the mainstream, mostly because films are required to be shot for 3D. What Mitsubishi is attempting to do, is convert your existing 2D library to stunning 3D on-the-fly, and deliver that technology early next year.

The technology works with current DLP displays, and any other TV which can output at 120MHz (120fps). The image is converted to 3D, and then output to your TV as two separate 60fps feeds which are then output from you display by alternating feeds. While no working product was available at the demonstration, the aggressive launch date suggests that Mitsubishi has had at least some success in the lab.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer kjøtt på Blu Ray 3D bein.

Tenk T2,Nemo,Pirates,Aliens,Spiderman, 3D i egen stue.

Mitsubishi is currently developing a Blu-ray player which can convert 2D images into a 3D viewing experience, on-the-fly. While 3D movies have been around for decades, they have never made it in to the mainstream, mostly because films are required to be shot for 3D. What Mitsubishi is attempting to do, is convert your existing 2D library to stunning 3D on-the-fly, and deliver that technology early next year.
    Artig. Men, ut fra det lille som kommer frem her, så skulle man tro at dette ville kunne fungere for HD DVD også (og DVD, laserdisc, VHS og vanlige TV-sendinger for den saks skyld).

Jeg prøver ikke å vri dette til en HD DVD-sak, men hvis dette faktisk er snakk om elektronikk som tar et helt vanlig 2D-bilde fra en hvilken som helst Blu-ray-plate og konverterer dette til 3D, så skjønner jeg ikke helt hvorfor de ikke bare gir ut en boks med HDMI inn og ut som tar seg av 3D-konverteringen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at denne konverteringen til en "3D viewing experience" er basert på en del antakelser om hvordan nære/fjerne ting vises i et bilde. (som f.eks. at nære ting (motivet) som regel er skarpere enn ting lenger unna (bakgrunnen) og at ting som er langt unna har mindre kraftige farger enn de som er nær).

Jeg tror man vil oppdage at dette bare vil stemme i noen tilfeller. I de tilfellene hvor antakelsene ikke stemmer, så vil man kunne oppleve at nære ting vises som fjerne og motsatt. Uansett får man 3D, men hvorvidt 3D-effekten virker realistisk, DET er en annen sak.

Side 201 av 653 FørsteFørste ... 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 197 198 199 200 201 202 203 204 205 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •