HD formatkrigen. - Side 200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 200 av 653 FørsteFørste ... 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 196 197 198 199 200 201 202 203 204 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 ... SisteSiste
Viser resultater 3,981 til 4,000 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Er det ikke så at firmaet det er snakk om, "Understanding and Solutions", står på BDA's lønningsliste? Har lest et eller annet om at de blir brukt på de fleste av BDA's konferanser osv...
    Er nok som vanlig bare snakk om FUD
    Det er du som sprer FUD.

U&S treffer spikeren på hodet selvsagt.

Det er fremdeles en klar overvekt av BD ekslusive studioer.

Kjøper du HD DVD går du glipp av hele 58% studiosupport.

Kjøper du BD går du bare glipp av 23% studiosupport.

Eller for å si det på en annen måte:

En BD-spiller gir deg tilgang på 77% av Hollywood.

En HD DVD-spiller gir deg bare tilgang på 42 % av Hollywood.

Lett valg for meg ihvertfall.

"The main consequence of Paramount and DreamWorks’ move to HD DVD is the prolonging of the format war, which U&S previously projected would be decided by first-quarter 2008."

HD DVD grupper er klar over at de ligger bak og denne 150 mill USD avtalen var nødvendig for å få formatet levende igjennom julesalget. Siden tallene når det gjelder studiostøtte fremdeles er så klare som vist over så kan jeg egentlig ikke se at det skulle hjelpe noe særlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Haha. <sikle> Det hadde vært det ultimate. Dersom PS3 hadde kunne brukt Xbox 360 HD-DVD drevet som kilde.. Nåvel, det forblir vel en våt drøm---
    Hvorfor ikke det?
    Teknisk så er det ingenting som hindrer dette. Cell (nok datakraft), Linux support, USB interface, innebygd blådrev osv.
    Den største hindringen for at dette realistisk skjer er DRM.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    "The main consequence of Paramount and DreamWorks’ move to HD DVD is the prolonging of the format war, which U&S previously projected would be decided by first-quarter 2008."

HD DVD grupper er klar over at de ligger bak og denne 150 mill USD avtalen var nødvendig for å få formatet levende igjennom julesalget. Siden tallene når det gjelder studiostøtte fremdeles er så klare som vist over så kan jeg egentlig ikke se at det skulle hjelpe noe særlig.
    Jeg er helt enig med det sitatet du viser til her, hadde ikke denne avtalen blitt inngått (eller evt. en annen tilsvarende avtale), så hadde krigen mer eller mindre vært avgjort første kvartal 2008.

Jeg er forøvrig helt enig med deg i at Blu-Ray fortsatt har den desidert beste studiostøtten, de har tross alt Disney som har vært gull verdt for Blu-Ray i år, og kommer til å gjøre det veldig bra til jul med sin PotC3 tittel(aggresivt priset!). Sony og Fox er jeg litt mer skeptisk til, de virker grådige, og kommer til å ta overpris for sine titler (se bare på SpiderMan 3). Skal bli veldig spennende å se hvordan de forskjellige selskapene kommer til å prise sine store hits, dersom det blir en tydelig forskjell der, så kan det ha mer å si enn evt. studiostøtte.

Die Hard 4.0
    PotC 3
    SpiderMan 3
    vs
    Transformers
    Bourne Ultimatum

Tegnefilmer:
    Simpsons the Movie
    Ratatouile
    vs
    Shrek 3

Var litt hastverk dette, er det noen *store* titler jeg har glemt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med det sitatet du viser til her, hadde ikke denne avtalen blitt inngått (eller evt. en annen tilsvarende avtale), så hadde krigen mer eller mindre vært avgjort første kvartal 2008.

Jeg er forøvrig helt enig med deg i at Blu-Ray fortsatt har den desidert beste studiostøtten, de har tross alt Disney som har vært gull verdt for Blu-Ray i år, og kommer til å gjøre det veldig bra til jul med sin PotC3 tittel(aggresivt priset!). Sony og Fox er jeg litt mer skeptisk til, de virker grådige, og kommer til å ta overpris for sine titler (se bare på SpiderMan 3). Skal bli veldig spennende å se hvordan de forskjellige selskapene kommer til å prise sine store hits, dersom det blir en tydelig forskjell der, så kan det ha mer å si enn evt. studiostøtte.

Die Hard 4.0
    PotC 3
    SpiderMan 3
    vs
    Transformers
    Bourne Ultimatum

Tegnefilmer:
    Simpsons the Movie
    Ratatouile
    vs
    Shrek 3

Shrek 3 er også den svakeste i serien, absolutt ingen måhatittel.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Die Hard 4.0
    PotC 3
    SpiderMan 3
    vs
    Transformers
    Bourne Ultimatum

Tegnefilmer:
    Simpsons the Movie
    Ratatouile
    vs
    Shrek 3

Snakker vi box office så har du vel kanskje glemt

Fantastic Four: Rise of the silver surfer (Fox)

2007 Yearly Box Office Results

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

At Sony har en Firmwareupdate til PS3 som gjør den HD DVD-kompatibel?
    Det er vel teoretisk mulig å få alle Blu-ray spillere til å lese HD DVD siden de er bakoverkompatible med DVD. mener å ha lest en lengre avhandling om dette i denne eller en annen tråd for noen dager siden.

Det er i hvertfall mye enklere å få en Blu-ray spiller til å lese HD DVD enn motsatt.

Ikke at jeg tror det er så enkelt som det høres ut eller at det kommer til å skje, men i teorien.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Shrek 3 er også den svakeste i serien, absolutt ingen måhatittel.
    Har ikke sett den siste ennå, men har vel lest et sted at de skal gi seg etter 5 shrek-filmer. Så mer er på vei.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Arendal
    Er det flere som er så !"#¤%&/( at de ikke " tok den "?

Heldivis tror jeg tklev "tok den".

Jada.. Skjønte den jeg.. :wink: Men du legger jo litt opp tild et selv også da, den setningen din kunne jo misforstås dersom du tar den ut av sammenhengen. :wink: (Spesielt i disse tider hvor det er mange HD-DVD fans som grubler fælt på hva slags stygt trumfkort BDA kan ha i ermet som kan trumfe ParaDream sin eksklusivitet.)
    .)
    Det er vel nettopp det som er problemet med denne og andre tråder for tiden at mange siterer litt i hytt og pine og glefser over både agnet og søkket uten å tenke seg om 2 ganger.
    Ett litt spesielt problem i denne tråden nå er at den er så aktiv at når man skriver ett svar på ett innlegg, og selv om det bare tar et par minutter så har det sneket seg inn 3 innlegg i mellom sånn at ditt eget mister sammenhengen.
    Da ender man opp med å måtte sitere absolutt alt, noe som igjen medfører at tråden blir enda lenger osv.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det er du som sprer FUD.

U&S treffer spikeren på hodet selvsagt.

Det er fremdeles en klar overvekt av BD ekslusive studioer.

Kjøper du HD DVD går du glipp av hele 58% studiosupport.

Kjøper du BD går du bare glipp av 23% studiosupport.

Eller for å si det på en annen måte:

En BD-spiller gir deg tilgang på 77% av Hollywood.

En HD DVD-spiller gir deg bare tilgang på 42 % av Hollywood.
    Jeg skjønner ikke hvordan de kan komme frem til 77% vs 42%

Fordelingen av store studioer ser nå slik ut:

HD DVD: Paramount, DreamWorks, Universal, Warner Bros, New Line

Blu-ray: Sony, Fox, MGM, Disney, Warner Bros, New Line

Snakker de om status om kun none få måneder (før Paramount og DreamWorks har rukket å gi ut så mange eksklusive titler) eller mener de at Sony, Fox, MGM og Disney utgjør 58% av all Hollywood produksjon, mens Paramount, DreamWorks og Universal kun utgjør 23% av produksjonen. Sistnevnte høres tvilsomt ut…

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paramount/DreamWorks har en meget god grunn til å holde seg unna Blu-Ray i over ett år som jeg ikke kan se at noen nevner her. De vil slippe unna:
    -produksjon av Blu-Ray etter ny spec og bli betatestere av nye systemer for å lage dette
    -de unngår en stor sannsynlighet for å slippe plater med feil
    -de slipper support av forvirrede kunder
    -de slipper support av kunder som må oppgradere BD-spilleren sin

CTO for Paramount bekrefter også at dette er en sterk medvirkende årsak til at de nå unngår Blu-Ray.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Paramount/DreamWorks har en meget god grunn til å holde seg unna Blu-Ray i over ett år som jeg ikke kan se at noen nevner her. De vil slippe unna:
    -produksjon av Blu-Ray etter ny spec og bli betatestere av nye systemer for å lage dette
    -de unngår en stor sannsynlighet for å slippe plater med feil
    -de slipper support av forvirrede kunder
    -de slipper support av kunder som må oppgradere BD-spilleren sin

CTO for Paramount bekrefter også at dette er en sterk medvirkende årsak til at de nå unngår Blu-Ray.
    Filmstudioene er ikke involvert i noe av dette, det er det utviklerene av formatet som tar seg av.

Det eneste filstudioets folk er involvert i i så måte er menyer og sånne ting.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba

Fordelingen av store studioer ser nå slik ut:

HD DVD: Paramount, DreamWorks, Universal, Warner Bros, New Line

Blu-ray: Sony, Fox, MGM, Disney, Warner Bros, New Line
    Er ikke sikker på hvordan Esp1 kom frem til tallet men jeg er ikke sikker på om fordelingen av de store studione er slik du ramser dem opp.

Er New Line blant de store studione (O titler på HD)?
    Hvor ble det av Lionsgate som støtter BD ekslusivt (42 titler på blu-ray).
    Hvor mange titler Dreamworks har gitt ut på HD finner jeg ikke ut av. Regnes de som en av de store studione? Trode Dreamworks var et søster selskap av Paramont på linje med Buena Vista kontra Disney.

Blu-ray
    Warner Bros.
    Disney (Buena Vista)
    Fox
    Lionsgate
    MGM
    Sony Pictures

HDDVD
    Warner Bros.
    Paramount (Dreamworks)
    Universal Studios

Dette er kanskje en liste som er mer riktig?
    Så studio støtten er vell fremdeles i klar favør Blu-ray.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Die Hard 4.0
    PotC 3
    SpiderMan 3
    vs
    Transformers
    Bourne Ultimatum
    Dette er vel egentlig ikke noe tråd for filmdiskusjon, men jeg vil personlig mene ganske bestemt at Transformers og Bourne banker de tre alternativene ganske greit. På animasjonsfronten er det vel mere uavgjort.

For noen titall innlegg siden nevnte en at det som ikke kom i BD ble hentet ned i RAR. Dette er selvsagt ingen god løsning, men like fullt reelt. Har ikke benyttet meg av filmnedlasting selv da jeg ikke gidder å se film på pc, men har tilgang til torrentleech. Kort søk gir meg ca 200filmer i x264, HD-rip. Flere rar-sett på 8GB. Aner ikke bildekvallitet, men vil tro det banker en DVD ganske greit. Når tilgangen er så god på ulovlige filmer, samtidig som studioene i prinsippet avskjærer kjøpekåte kunder tilgang på sitt valgte format, åpner man for nedlasting. Desverre. Hvor stort tap dette reelt sett blir, aner jeg lite om, men at det utgjør en god slump med dollar er vel ganske utvilsomt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba

mener de at Sony, Fox, MGM og Disney utgjør 58% av all Hollywood produksjon, mens Paramount, DreamWorks og Universal kun utgjør 23% av produksjonen.
    Prosentmessig markedsandel (inntjening på film i US regner jeg med).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er vel teoretisk mulig å få alle Blu-ray spillere til å lese HD DVD siden de er bakoverkompatible med DVD. mener å ha lest en lengre avhandling om dette i denne eller en annen tråd for noen dager siden.

Det er i hvertfall mye enklere å få en Blu-ray spiller til å lese HD DVD enn motsatt.

Ikke at jeg tror det er så enkelt som det høres ut eller at det kommer til å skje, men i teorien.
    Jeg tror ikke dette skjer uansett om det skulle vært teknisk mulig.

Men uansett - er dette teknisk mulig?? Blålaseren må da justeres for å treffe plata i en annen vinkel, og kan det gjøres via en firmoppgradering? Det høres litt rart ut.

Og skulle de bli ekte HD DVD spillere så måtte de jo oppgraderes på andre vis også, flere lyd codec som er obligatoriske, HDi, nettverk, lagring. Akkurat dette vil nok gått på en PS3 da. Men det over med vinklingen av blålaseren høres ikke enkelt ut.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Dette er vel egentlig ikke noe tråd for filmdiskusjon, men jeg vil personlig mene ganske bestemt at Transformers og Bourne banker de tre alternativene ganske greit.
    Kunstnerisk mener du?

Box office messig er de ikke på pallen.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Filmstudioene er ikke involvert i noe av dette, det er det utviklerene av formatet som tar seg av.

Det eneste filstudioets folk er involvert i i så måte er menyer og sånne ting.
    Selvsagt merker filmstudioene dette:
    -Må ikke filmstudioene investere i og lære seg bruk av ny software for å lage "menyer og sånne ting" etter en ny standard?
    -Er det ikke filmstudioene som får klager om "menyer og sånne ting" ikke fungerer på deres titler?
    -Er det ikke filmstudioene som må fortelle kundene hva de skal gjøre for å få "menyer og sånne ting" til å virke?

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyheter på formatet som heletiden er i utvikling.

Tipper James Cameron ( Avatar) kommer til å elske denne.

Mitsubishi planning 3D Blu-ray player for early 2008

"but the kicker to the whole presentation was that Mitsubishi apparently has a Blu-ray player in its labs that can convert existing 2D movies into 3D on the fly. Better yet, according to company reps, it may be available early next year.

That said, Mitsubishi hinted that it was in discussions with one game console manufacturer to integrate the 3D technology into the system. The Wii's not capable of such feats and Microsoft's in the HD DVD camp, so one would have to assume it's Sony and the PS3.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Er ikke sikker på hvordan Esp1 kom frem til tallet men jeg er ikke sikker på om fordelingen av de store studione er slik du ramser dem opp.

Er New Line blant de store studione (O titler på HD)?
    Hvor ble det av Lionsgate som støtter BD ekslusivt (42 titler på blu-ray).
    Hvor mange titler Dreamworks har gitt ut på HD finner jeg ikke ut av. Regnes de som en av de store studione? Trode Dreamworks var et søster selskap av Paramont på linje med Buena Vista kontra Disney.

Blu-ray
    Warner Bros.
    Disney (Buena Vista)
    Fox
    Lionsgate
    MGM
    Sony Pictures

HDDVD
    Warner Bros.
    Paramount (Dreamworks)
    Universal Studios

Dette er kanskje en liste som er mer riktig?
    Så studio støtten er vell fremdeles i klar favør Blu-ray.
    MGM er en del av Fox, så en mer riktig liste bli kanskje noe sånt da. Hvis vi også tar med Lionsgate og Weinstein:

Blu-ray
    Disney (Buena Vista)
    Fox (MGM)
    Sony Pictures
    Warner Bros. (New Line)
    Lionsgate

HD DVD
    Paramount (Dreamworks)
    Universal Studios
    Warner Bros. (New Line)
    Weinstein

Synes fremdeles tallene (77% vs 42%) høres tvilsomme ut.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Selvsagt merker filmstudioene dette:
    -Må ikke filmstudioene investere i og lære seg bruk av ny software for å lage "menyer og sånne ting" etter en ny standard?
    -Er det ikke filmstudioene som får klager om "menyer og sånne ting" ikke fungerer på deres titler?
    -Er det ikke filmstudioene som må fortelle kundene hva de skal gjøre for å få "menyer og sånne ting" til å virke?
    Neh, de kan outsource hele produksjonen til en ekstern bedrift. At man må lære noe nytt og sette seg inn i nye prg er en del av arbeidslivet.

Det er forøvrig egne firmaer i feks LA/Hollywood som bare driver med kompatibiltetstesting mellom plater og spillere for å luke bort problemer og feil Dette har de gjort siden DVDens begynnelse.

Side 200 av 653 FørsteFørste ... 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 196 197 198 199 200 201 202 203 204 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •