HD formatkrigen. - Side 199

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 199 av 653 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 ... SisteSiste
Viser resultater 3,961 til 3,980 av 13053
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fant en link om at en ny nyrenovering av The Godfather er på trappene, og ryktes utgitt allerede 6. desember på DVD. Står ingenting om HD utgivelse her, men dette bør vel gi oss et håp om en nesten like snarlig utgivelse på HD DVD? Paramount har jo rettighetene her. Jeg har i alle fall begynt å håpe!

Ser Spielberg har vært kraftig involvert og motivert for at dette skulle bli en realitet, men regner med at han ikke kan stikke kjepper i hjulene her, for å få den utgitt på HD DVD.

• Hollywood Elsewhere •

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder de som synes det blir litt for hett her inne er jeg rimelig sikker på at vi "snart" har glemt hele greia.

Det går varmt for seg på mange forum og diverse sider, og de siste par dagene har det "tatt helt av ".

Jeg synes det viser hvor viktig denne krigen er for mange mennesker og bransjen.
    Jeg tror krigen er viktig og at det er mange mennesker i toppetasjene som leser statestikk så øyet blir stor og vått for tiden.

Selv om HD selger minimalt i forhold DVD så er det en viktig pekepinn på hvilken vei vinden blåser.
    Og, når HD DVD er villig til å legge så mye penger på bordet for å kapre 15% av nesten ingenting som mange kaller det, så må det jo være viktig?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hehe, Ok Arendal, jeg tar den. Du er en fin fyr, after all!
    Bra, vi må jo spøke litt oppi alt "alvoret":-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Når det gjelder de som synes det blir litt for hett her inne er jeg rimelig sikker på at vi "snart" har glemt hele greia.
    Jeg trodde det stort sett var HD DVD-tilhengerne som trodde på mirakler, jeg

Neida, det roer seg sikkert etter hvert, men sånn det er nå synes jeg det er fryktelig slitsomt med all direkte håning, spydige bemerkninger og "in your face"-type meldinger. Her synes jeg egentlig moderatorene burde vært langt mer aktive.

Heldigvis har jeg oppdaget forumets ignore-funksjon, så blodtrykket mitt burde jevne seg ut snart

Det går varmt for seg på mange forum og diverse sider, og de siste par dagene har det "tatt helt av ".
    Ingen tvil om at mandagens annonsering har satt følelsene i sving, nei

Og, når HD DVD er villig til å legge så mye penger på bordet for å kapre 15% av nesten ingenting som mange kaller det, så må det jo være viktig?
    Det er selvfølgelig ikke 15% av ingenting som er viktig. Det viktige er hvem som sitter med den største patentpotten når HD-markedet passerer DVD-markedet. Gullkisten ved løpets slutt er gigantisk, så begge sider vil nok kjempe med nebb og klør for å stikke av med seieren.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Mener du Arty, at alle som har valgt format og sier det åpenlyst på den ene eller andre siden er fanboy og fanatikere?
    Rolig nå, så du smiliene, jeg bare ertet deg litt.:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forresten tidligere i dag noen som nevnte noe om BD positive nyheter fra en beatboy på AVS.
    Noen her mente til og med at han virket oppegående.

Det siste stunte hans er at muligens Warner går HDDVD eksklusiv og det vil bli annonsert på Fredag.
    Dealen skal være betalt av Microsoft, som han hevder å ha bekreftelse på at også betalte for Paramount dealen. Warner dealen skal visstnok koste $225mill.
    Jeg lo så tårene trillet.
    To slike rykter spredt på en dag, og den ene slår ihjel den andre.
    Hvis Warner går HDDVD eksklusiv, hvilken nyhet kan BD komme med som er i nærheten av å være positiv for dem i forhold.

Bare litt underholdning på natten.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Så forresten tidligere i dag noen som nevnte noe om BD positive nyheter fra en beatboy på AVS.

Det siste stunte hans er at muligens Warner går HDDVD eksklusiv og det vil bli annonsert på Fredag.
    Dealen skal være betalt av Microsoft, som han hevder å ha bekreftelse på at også betalte for Paramount dealen. Warner dealen skal visstnok koste $225mill.
    Hvis Warner går HDDVD eksklusiv, hvilken nyhet kan BD komme med som er i nærheten av å være positiv for dem i forhold.

Haha, morsom lesning der Arty. Har også noe annet her som gjorde at jeg lo så tårene trillet. Har dere lest hva Blu-Ray.com skriver om Paramount-nyheten?

Blu-ray.com - Paramount Drops Blu-ray Support; Does Not Include Spielberg Movies

Det morsomste jeg har lest på en god stund. Bevares...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warner har satt sin standard fra dag 1, og det er "Total HIDEF"
    Både de røde og blå (for å nå maximalt med kjøpere ), så dem er nok de siste til å gå exclusive

/cliff

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg oppdaget denne tråden igår og har bare lest de siste innleggene hans, men jeg er generelt sett enig i det du sier. Det er sunt med litt skepsis og kritisk sans når personer med helt klare interesser uttaler seg offentlig på et slikt forum. Holdningen hans bærer kanskje litt preg av arroganse og det er heller ikke helt heldig, synes jeg. Visste du forresten at fyren er en tidligere senior ansatt ved Sony? [1]

Men det er mange innlegg der som går mer på det mer tekniske, og da er det fint at disse insiderne tar seg tid til å komme med forklaringer og oppklaringer. Tråden som helhet er ganske interessant, men i det siste har det blitt ganske mye fokusering på HD-DVD annonseringen som kom tidligere denne uken.

Det kan tenkes at han simpelthen ikke er blitt informert om eventuelle avtaler, på grunn av avtalens sensitive art ("need to know basis"). Han er vel først og fremst teknisk ansvarlig for en undergruppe og ikke politisk/strategisk ansvarlig på høyere plan innenfor Microsoft-hierarkiet.

Slik sett kan det godt hende han sier sannheten når han hevder at han ikke kjenner til noen avtaler, men det utelukker heller ikke at avtaler kan ha vært inngått på et høyere plan over hans hode. Men akkurat det er rene spekulasjoner fra min side. Utover det ønsker jeg ikke å diskutere dette nærmere, av grunner jeg har vært inne på tidligere i denne tråden

[1] Utdrag fra MS sin hjemmeside:
    Tror ikke man skal redusere eller misforstå Amirs rolle og posisjon hos Microsoft. Han er ikke bare en liten tekniker eller programmerer akkurat som er på "need to know basis" som du sier. Jeg har fulgt innleggene hans over flere år, og mannen har sittet ved forhandlingsbordene og reist i skytteltrafikk mellom USA og Japan i de tider avtalene mellom partene ble forhandlet fram. Og han har jobbet tett sammen med og har fortsatt venner sentralt i BD gruppen. Han VET. Og som offisiell representant legger han hodet sitt fullstendig på hoggestabben når han sier at Microsoft ikke har punget ett øre ut til Paramount. Han har bygget opp respekt og annerkjennelse hos hjemmekinofansen over flere år - noe som ville bli blåst bort med en gang hvis han bløffer - samtidig som han ville sette Microsoft i en umulig situasjon når han kategorisk avviser påstandene på vegne av Microsoft. Den sjansen tror jeg ikke han ville ta, derfor tror jeg faktisk at det ikke er Microsoft som har åpnet sjekkheftet. Men han har også sagt at han ikke kan kommentere eller har inside info om av andre deler av DVD forum har gjort. Microsoft pleier å svare med total taushet eller "ingen kommentar på inngåtte forertningsavtaler pga klausuler i avtalene" osv... når det er ting de ikke vil ha ut. Så en kategorisk avkreftelse er et sterkt signal.

Hva folk ellers synes om fyren etter å akkurat oppdaget han, er en ting. Men det er i alle fall et betydelig mengde arbeid som ligger bak all postingen hans over flere år, svært informativt også for BD fansen da han er VC-1 insider for både BD og HD DVD. Hans kjærlighet til hjemmekino og HD matriale skinner i alle fall tydelig igjennom, og mannen kan ett og annet om lyd også

Det er forøvrig interessant hvordan Sony insidere (anonyme) og HD DVD (Amir) greier å holde sine diskusjoner på rimelig informativt og saklig nivå seg i mellom i Insider tråden på avsforum - i motsetning til oss til tider. De rekker tunge til hverandre innimellom, og kan være ganske uenige. Skulle bare mangle. Men de greier også å være enige om mangt.

Jeg ville nesten trodd man var ganske "over-blå" for å oppfatte fyren som arrogant hvis man kjente historien og postingen hans over litt tid. Men man oppfatter jo forskjellig. At han farger ting mere "rødt" i en del av diskusjonene er ganske åpenbart, dog. Og liker man ikke den delen, er det likevel veldig mye å lære av de andre innleggene hans også for de "blå".

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Warner har satt sin standard fra dag 1, og det er "Total HIDEF"
    Både de røde og blå (for å nå maximalt med kjøpere ), så dem er nok de siste til å gå exclusive

/cliff
    Vel, opprinnelig var de i HD DVD leiren, og de har hjulpet HD DVD godt ved å gi ut gode titler som Batman og Matrix kun på HD DVD, så..... skal vi si at de allerede er delvis HD DVD eksklusive?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, opprinnelig var de i HD DVD leiren, og de har hjulpet HD DVD godt ved å gi ut gode titler som Batman og Matrix kun på HD DVD, så.....

Ja jeg beklager, du har sikkert rett der... de har jo trossalt fått ut 2 stk Hd dvd exclusives, da er det vel kun spørsmål om tid , til de kaster seg ut av blu-ray løpet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, morsom lesning der Arty. Har også noe annet her som gjorde at jeg lo så tårene trillet. Har dere lest hva Blu-Ray.com skriver om Paramount-nyheten?

Blu-ray.com - Paramount Drops Blu-ray Support; Does Not Include Spielberg Movies

Det morsomste jeg har lest på en god stund. Bevares...
    Den er ganske utrolig og det på en offisiell Blu-Ray site, under news.
    Det beste er det jeg uthevet.

Helt utrolig hva de får seg til å skrive av og til.
    The move will inevitably lengthen a format war which should never have been. Consumers will unfortunately suffer the most, as they will be forced to support a format which is being supported by corporations instead of consumers. No word was given as to how long the exclusivity agreement is for, but rumors indicate through 2008.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hahaha

Ser ut til å være en person det er verdt å ta seriøst, ja

Men det kan jo hende han vil bruke det som et distraksjonsrykte. Altså at når folk finner ut at den store bomben han lovet er en liten kinaputt, så vil de være såpass lettet over at det ikke var noe hold i Warner-ryktet heller, at de ikke tenker på at han tok feil.

Nei, dette tror jeg ikke på i det hele tatt (men BD-tilhengerne må gjerne gjøre narr av meg hvis jeg tar feil )

At Sony har en Firmwareupdate til PS3 som gjør den HD DVD-kompatibel?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hahaha

Ser ut til å være en person det er verdt å ta seriøst, ja

Men det kan jo hende han vil bruke det som et distraksjonsrykte. Altså at når folk finner ut at den store bomben han lovet er en liten kinaputt, så vil de være såpass lettet over at det ikke var noe hold i Warner-ryktet heller, at de ikke tenker på at han tok feil.

Nei, dette tror jeg ikke på i det hele tatt (men BD-tilhengerne må gjerne gjøre narr av meg hvis jeg tar feil )

Nei tviler på at PS3`s takler slike ut-daterte teknologier.
    Blir nok bare kluss da!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt at HD DVD-fansen kan ha det litt morsomt, selv om en del av dere begynner å bli litt vel kjepphøye nå

Men dere får kose dere mens dere kan. Snart er moroa over for denne gang :twisted:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Research firm still predicts Blu-ray high-def winner"

Advertisement

"Also, the Paramount/DreamWorks move to HD DVD exclusivity did not add any new titles to that side, he noted, since the studios until this week supported both formats."

"During a breakfast update on consumer downloading and high-definition issues here Wednesday, U&S director Jim Bottoms cited as reason the larger number of studio titles produced exclusively for Blu-ray."

Markedsandelen eksklusivt 58% for Blu-Ray, 23% eksklusivt for HD DVD og 19% felles fra Warner ifølge denne artikelen.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    "Research firm still predicts Blu-ray high-def winner"
    Er det ikke så at firmaet det er snakk om, "Understanding and Solutions", står på BDA's lønningsliste? Har lest et eller annet om at de blir brukt på de fleste av BDA's konferanser osv...
    Er nok som vanlig bare snakk om FUD

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk sett er en Blu-ray spiller, med noen justeringer mht til fokuspunkt, fullt i stand til å lese en HD DVD. Andre veien er nok desverre værre. Det var vel en link til en artikkel om dette i denne tråden for en ukes tid siden (det vil si alt fra 20-50 sider bakover )

Er det forresten noen som har testet XBOX360 HD-DVD spilleren på en PS3? Kanskje den muligheten ligger i Sony's PS3 firmware 2.0. I så fall ligger det an til STORE nyheter, hehe

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som er så !"#€%&/( at de ikke " tok den "?

Heldivis tror jeg tklev "tok den".
    Jada.. Skjønte den jeg.. Men du legger jo litt opp tild et selv også da, den setningen din kunne jo misforstås dersom du tar den ut av sammenhengen. (Spesielt i disse tider hvor det er mange HD-DVD fans som grubler fælt på hva slags stygt trumfkort BDA kan ha i ermet som kan trumfe ParaDream sin eksklusivitet.)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Haha. <sikle> Det hadde vært det ultimate. Dersom PS3 hadde kunne brukt Xbox 360 HD-DVD drevet som kilde.. Nåvel, det forblir vel en våt drøm---

Side 199 av 653 FørsteFørste ... 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 195 196 197 198 199 200 201 202 203 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •