HD formatkrigen. - Side 198

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 198 av 653 FørsteFørste ... 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 194 195 196 197 198 199 200 201 202 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 ... SisteSiste
Viser resultater 3,941 til 3,960 av 13053
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    En liten nyhet PS3

PS3 Goes DVR via PlayTV

.....The device, which currently doesn't have a price or release date,.....
    Foreløpig en ikke nyhet (desverre siden det hadde vært et meget godt argument for meg selv til å skaffe PS3)

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomme dager.

Har prøvd å bruke "nøtta" litt og mitt tips i format krigen er at Blu Ray leiren nå lanserer et vindu på 2 til 3 uker hvor de slipper Blu Ray utgaven av sine nyheter før SD.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Morsomme dager.

Har prøvd å bruke "nøtta" litt og mitt tips i format krigen er at Blu Ray leiren nå lanserer et vindu på 2 til 3 uker hvor de slipper Blu Ray utgaven av sine nyheter før SD.
    Kan ikke skjønne helt at det skal hjelpe så mye. Det er jo flere ganger uttrykt det her på forumet at man kun kjøper i Blu-ray når man først kjøper en film. Ser ikke at det lokker noen til å kjøpe seg en spiller: "shit, nå kommer ikke den før om tre uker, da bruker jeg noen tusen på en Blu-ray spiller så jeg kan se den med en gang!" Ser ikke helt logikken i utspillet ditt aibo.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kan ikke skjønne helt at det skal hjelpe så mye. Det er jo flere ganger uttrykt det her på forumet at man kun kjøper i Blu-ray når man først kjøper en film. Ser ikke at det lokker noen til å kjøpe seg en spiller: "shit, nå kommer ikke den før om tre uker, da bruker jeg noen tusen på en Blu-ray spiller så jeg kan se den med en gang!" Ser ikke helt logikken i utspillet ditt aibo.
    Regner med at det "knalles" ut en "folkevognutgave" av en spiller samtidig.

Pris $ 199

Er ikke blandt oss som har spiller det kriges om. kan selges mange spillere med tap hos Best Buy,C.C og Amazon for $ 150 mill.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det "knalles" ut en "folkevognutgave" av en spiller samtidig.

Pris $ 199

Er ikke blandt oss som har spiller det kriges om. kan selges mange spillere med tap hos Best Buy,C.C og Amazon for $ 150 mill.
    Igjen, hvem vil bruke $ 199 på en spiller bare for å se filmen 2-3 uker før? Tror neppe det skjer en så drøy prisdumping så raskt. Skulle ikke BD ha en sikkelig kampanje før jul? Koster litt cash det også....

Og jeg skal banne på hvis en her inne fra den Røde side hadde med forslaget, hadde det blitt slaktet....

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Igjen, hvem vil bruke $ 199 på en spiller bare for å se filmen 2-3 uker før? Tror neppe det skjer en så drøy prisdumping så raskt. Skulle ikke BD ha en sikkelig kampanje før jul? Koster litt cash det også....

Og jeg skal banne på hvis en her inne fra den Røde side hadde med forslaget, hadde det blitt slaktet....
    I USA lå folk i kø for å kjøpe Iphone, ikke undervurder folks behov for å være tidlig ute.
    Tipper ca 50% av SDVD'r selges til fullpris de 3 første ukene.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Hva i all verden er det som gjør at innbitte BD fanatikere som deg ikke kan se en film i glimrenede HD på HD DVD?? Helt uforståelig. Og den teite signaturen, HD DVD 0... tøft altså.
    Nei, stikk og kjøp deg en HD E1 og 5 filmer for under 3 lapper hos Lefdal og kos deg med HD uansett format
    Dette handler ikke å å være innbitt fanatiker, du vet absolutt ingen ting om hva jeg er.
    Uforståelig for deg: mulig det, men jeg skal da forklare deg mine argument
    Jeg ser i dag TV i tre områder i mitt hus, har mulighet til Blu-ray i to av dem foreløpig, planla å kjøpe en siste Blu-ray spiller i det siste området.
    Har ryddet bort DVD spillerne og syntes ikke det er noe kult å må ha dobbelt opp med spillere. Men må jeg så må jeg, du har ingen grunn til å kalle med noen verdens ting.

Vedrørende kommenatern din om min signatur: jeg er ikke alene om å signere på den måten, det gjøres av mange på begge sider her. Jeg regner med at du påpeker dette ovenfor flere etterhvert.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Dette handler ikke å å være innbitt fanatiker, du vet absolutt ingen ting om hva jeg er.
    Med en BD logo som avatar og den signaturen så kan man jo lett ta feil og tro at du er en BD fanboy!

Nå slipper du hvertfall å kjøpe flere dyre BD spillere.:-D

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et intervju som forklarer de egentlige grunnene til at Paramount gikk HD-ekslusiv;
    PC World

Ny HD DVD promo video;
    HD DVD - Official HD DVD
    take the red pill...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I USA lå folk i kø for å kjøpe Iphone, ikke undervurder folks behov for å være tidlig ute.
    Tipper ca 50% av SDVD'r selges til fullpris de 3 første ukene.
    Og hvem lå i den køen? Jo invotarøene - de som ikke bryr seg så veldig mye om pris, men skal ha det først. Og inovatørene, de har forlengst kjøp seg blu-ray spiller.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amir Majidimehr: Corporate Vice President, Consumer Media Technology Group
    Amir Majidimehr
    Corporate Vice President, Consumer Media Technology Group
    Published: April 13, 2004 | Updated: June 30, 2006

Amir Majidimehr is corporate vice president of the Consumer Media Technology Group within the Mobile and Embedded Devices Division at Microsoft. His team delivers Microsoft digital media technology to mobile operators and consumer electronics manufacturers, and owns Microsoft’s digital rights management and advanced media strategies, including HD DVD. ...

Before that, he led the development of high-performance workstations as senior director of engineering at the Sony Corporation.
    For å sette Amir's posisjon i Microsoft i mer relevans til HD formatene, så er han den ansvarlige leder for de avdelinger i Microsoft som bl.a. har utviklet VC-1 kompresjons teknologien og HDi teknologien.

Den kritikk av Amir som nettopp er postet her finner jeg uhørt og direkte overfladisk uniformert.
    At noen kommer med kritikk av Amir etter å nettopp ha oppdaget ham er ganske arrogant og kunnskapsløst.

Det er ingen tvil om at Amir's enorme arbeid på AVS er den største kilde til informasjon for dem som har vært interessert i kunnskap om HD formatene.
    For dem som har fulgt Amir lenge, mens han enda postet i alle tråder, og ikke bare i Insider tråden, så har de sett hans utrettelige arbeid med å skjære gjennom myter,propaganda, og aggressiv fanboyism for å få frem fakta om begge formatene.
    Han har vært klar og direkte og skriver veldig forståelig og informativt i motsetning til mange av sine konkurrenter.

Amir startet å poste på AVS i 2002 som en A/V entusiast.
    Amir's utrettelige arbeid har direkte ført til at Insider tråden ble opprettet.
    Det er også interessant å se en Insider i Industrien som privat er en A/V entusiast, derfor forstår han problemene og frustrasjonene fullt ut som konsument. Han er ikke en Ingeniør nerd som så mange av dem som designer A/V CE er.
    Hans poster som Insider har også ført til at mange andre Insiders fra forskjellige firmaer har ønsket Insider status, og vi har fått en unik mulighet til å stille spørsmål direkte til alle som er involvert i å skape disse nye formatene.

Han har gjort dette under full åpenhet om sin posisjon så ingen kan påstå at de ikke vet hans agenda. Han har gjort dette med fare for sin posisjon i Microsoft, og det har vært flere forsøk fra BD siden for å få stoppet ham ved direkte henvendelser til ledelsen i Microsoft, dette har kommet fra toppen av BD supporter selskaper.

Faren for å stikke hodet ut på denne måten så vi ved tidligere insider Cjplay. Han jobber som kompressionist for et selskap eiet av Warner og var den eneste Insider som hadde erfaring med kommersiell produksjon av begge HD formatene. På den måten kunne han gi stor innsikt i hvordan codecer og formatene differensierte i et produksjon scenario.
    Han var som Amir, veldig skarp og direkte når det gjaldt å skjære igjennom en masse falske påstander, spesielt fra BD siden. Dette ble hans bane.
    Noen fra BD siden misslikte hans informasjon og henvendte seg til sjefen hans «for to shut him up», med det resultat at han ble tvunget til å slutte å poste på AVS eller miste jobben.
    Her er støttetråden for cjplay:The: Warner please let CjPlay return to AVS : thread - AVS Forum

Som sagt, Amir er direkte og informativ og driver ikke med bevisst feilinformasjon og propagandistiske innlegg.
    Hvis det er noe han er misfornøyd med på HDDVD siden så innrømmer han også det.
    For dere som virkelig interessert i HD formatene og ikke bare her for å chatte, så vil jeg oppfordre dere til å følge Amir i Insider tråden på AVS, der er det mye å lære for dere som er villige.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Foreløpig en ikke nyhet (desverre siden det hadde vært et meget godt argument for meg selv til å skaffe PS3)
    Under en pressekonferanse i Leipzig onsdag ettermiddag, offentliggjorde Sony sin PlayTV - en dings som gjør det mulig å se og ta opp TV-programmer via Playstation 3.

Tjenesten lanseres i Storbritannia, Frankrike, Italia, Tyskland og Spania i begynnelsen av 2008.

- Norge og Skandinavia blir nestemann, og vi satser på lansering rett over nyttår, sier Espen Tollefsen hos Playstation-distributør Nordisk Film Interactive, til VG Nett.

Det vil bli mulig å lagre programmer på PS3-harddisken, og du kan også styre opptageren fra hvor som helst i verden via Playstation Portable.

I tillegg vil du kunne sende video du har tatt opp fra PS3 til PSP over Internett.

Prisen er ikke kjent.

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Med en BD logo som avatar og den signaturen så kan man jo lett ta feil og tro at du er en BD fanboy!

Nå slipper du hvertfall å kjøpe flere dyre BD spillere.:-D
    Ja, jeg har valgt hvilket format jeg trodde mest på når jeg kjøpte første spiller i april mnd. og det viser jeg ved avateren min. Signaturen min forteller klart hvor jeg står.
    Dette gjør meg verken til fanatiker, BD fanboy, hjernevasket eller hjerne død.
    De to siste karakteristikkene har jeg ikke fått personlig, men den blir ofte pålagt de som har valgt det blå formatet av enkelt her inne.

Legger merke til at de er utrolig mye negativ person karakteristikk og personangrep på denne siden. Slutt opp med det alle sammen!

Mener du Arty, at alle som har valgt format og sier det åpenlyst på den ene eller andre siden er fanboy og fanatikere?

Den dagen jeg jeg ikke får mange nok av de utgivelsene jeg absolutt vil ha på det blå formatet så dukker det nok opp kombispillere i mitt hus.

Slik snakker vell ingen fanatiker eller fanboy…….

Vedrørende en BD spiller til eller ikke så, ble nummer tre utsatt intill videre.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uforståelig for deg: mulig det, men jeg skal da forklare deg mine argument
    Jeg ser i dag TV i tre områder i mitt hus, har mulighet til Blu-ray i to av dem foreløpig, planla å kjøpe en siste Blu-ray spiller i det siste området.
    Har ryddet bort DVD spillerne og syntes ikke det er noe kult å må ha dobbelt opp med spillere. Men må jeg så må jeg, du har ingen grunn til å kalle med noen verdens ting.

Vedrørende kommenatern din om min signatur: jeg er ikke alene om å signere på den måten, det gjøres av mange på begge sider her. Jeg regner med at du påpeker dette ovenfor flere etterhvert.
    Du har behov for å se på film i 3steder i huset? ....ikke for å kritisere, men weird hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Du har behov for å se på film i 3steder i huset? ....ikke for å kritisere, men weird hehe
    Hva er så unormalt med å ha en videospiller tilkoblet hver TV i husstanden?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært for disse penga, ville jeg vel hatt Spillere, kino og HiFi i hvert eneste rom.

Forstår han godt jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger merke til at de er utrolig mye negativ person karakteristikk og personangrep på denne siden. Slutt opp med det alle sammen!
    Jeg tror det er for sent. Hele tråden er så antagonistisk at jeg ikke lenger tror det vil være mulig å få alle deltagere til å glemme tidligere fornærmelser og starte fra scratch.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av tklev
    Vel, nå som situasjonen har endret seg, kan du se for deg å gå til anskaffelse av HD-DVD spiller igjen? Eller frister ikke Shrek 3, Transformers og Bourne Ultimatum i HD?

Hehe, for å sitere Universal fyren:
    I feel the pressure every day
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Ikke måte på hvordan det drømmes om Universal neutralitet her.....
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Artig å se hvor utrolig mye vekt det legges på en spøkefull liten kommentar.

Selvfølgelig har de press på seg hele tiden til å levere gode resultater, men jeg tviler sterkt på at han jevnlig må forsvare HD DVD-eksklusiviteten for sjefene sine.
    Er det flere som er så !"#¤%&/( at de ikke " tok den "?

Heldivis tror jeg tklev "tok den".

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så vidt jeg har fått med meg, så har han lovet STORE nyheter før. Sist gang var det nyheten om at Sleeping Beauty kommer på BD om ett år.

Jeg er litt skeptisk til at det skal komme en HD DVD-dödare-melding i løpet av morradagen. Men, Paramount-beskjeden kom ut av intet, så det skal bli spennende å se.

Anyway - jeg er enig med en del forummedlemmer på AVSforum at det eneste som egentlig står i stil med løftet hans, vil være en av disse tre sakene:
    1. Universal blir nøytral
    2. Warner blir BD-eksklusiv
    3. En eller annen gigantisk butikkjede (les: Wal-Mart) blir BD-eksklusiv.

Jeg har virkelig ikke den helt store troen på 1 eller 2. Warners utgivelser har konsekvent vist at de lener mer mot HD DVD. Universal leder HD DVD Promotion Group, og jeg vil bli særdeles overrasket hvis de velger å gå blått med det første.

Da kan det være mer sannsynlig at de har fått eksklusivitet på filmer hos en stor kjede. Dette vil være et stort tilbakeslag for HD DVD.

Når det gjelder serien av litt mindre bomber, som kanskje er litt mer sannsynlig enn formatstatusen til Universal og Warner, så kan det hende det dreier seg om annonsering av noen virkelig store titler eksklusivt på Blu-ray (f.eks. Star Wars eller noe sånt), eller eventuelt at Universal går med på å gjøre som Paramount, og vil gi ut Spielbergs filmer i begge format.

For å si det sånn, hvis Sony virkelig hadde hatt en liten atombombe i ermet, så tror jeg ikke de ville satt himmel og jord i bevegelse for å få Fox til å annonsere høsttitlene sine.

En eller annen nyhet kommer nok i løpet av uka, men jeg tviler sterkt på at det skal ha en slik utslettende effekt på HD DVD som han lover.
    Når det gjelder viktigheten av FOX sin kunngjøring så er det nok vi forumtravere og diverse bloggere som har blåst opp det som en stor nyhet.
    Det har vel ikke blitt fokusert så mye på det fra BDA sin side.
    Flere enn meg har jo snakket om "den store bølgen av FOX og MGM titler" som skulle komme før jul.

Nei, det må komme noe mye større enn det for å demme opp for Paramount bølgen.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Er det flere som er så !"#¤%&/( at de ikke " tok den "?

Heldivis tror jeg tklev "tok den".
    Hehe, Ok Arendal, jeg tar den. Du er en fin fyr, after all!

Side 198 av 653 FørsteFørste ... 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 194 195 196 197 198 199 200 201 202 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •