HD formatkrigen. - Side 197

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 197 av 653 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197 198 199 200 201 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 ... SisteSiste
Viser resultater 3,921 til 3,940 av 13053
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvilke er de "beste" formatkrig trådene på andre forum?
    Industry Insiders Master Q&A thread III: ONLY Questions to Insiders:

Industry Insiders Master Q&A thread III: ONLY Questions to Insiders - AVS Forum

Som navnet tilsier kan du altså her stille spørsmål direkte til insidere og representanter fra bl.a. Microsoft og Blu-Ray leiren. Det er en fyr fra Microsoft som poster der ganske mye:

Amir Majidimehr
    Corporate Vice President, Microsoft Corporation
    Consumer Media Technology Group, Mobile and Embedded Devices Division
    Microsoft (HD DVD insider)
    VC-1 video codec insider in BD/HD DVD

Det er litt interessant å se disse insiderne diskutere seg imellom. Det er ikke bare fanboys som blir ivrige når uenigheter oppstår

Andre insidere som poster de innimellom:

benwaggoner
    Ben Waggoner
    Program Manager for Video Encoding, Professional Content Group, Microsoft
    HD DVD and VC-1 Insider with Microsoft

Roger Dressler
    Director, Business Development
    Dolby Laboratories

PacificDisc
    name withheld upon request
    Sean - PacificDisc
    HD DVD & Blu-ray Replication Insider

paidgeek
    Sony Pictures BD Insider
    Engineer

Talkstr8t
    Blu-ray Insider
    Speaking solely for myself, not the BDA
    Digital Television

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, for å sitere Universal fyren:
    I feel the pressure every day
    Ikke måte på hvordan det drømmes om Universal neutralitet her.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, for å sitere Universal fyren:
    I feel the pressure every day
    Artig å se hvor utrolig mye vekt det legges på en spøkefull liten kommentar.

Selvfølgelig har de press på seg hele tiden til å levere gode resultater, men jeg tviler sterkt på at han jevnlig må forsvare HD DVD-eksklusiviteten for sjefene sine.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njål
    Spielberg har rettighetene for de av filmene hans som er (del)produsert gjennom hans produksjonsselskap Amblin Entertainment, for disse har han rettighetene mens Universal/Paramount/Warner osv har distribusjonsrettigheter (dvs kan kun gis ut gjennom selskapet, men Spielberg/Amblin kan nixe utgivelsen).
    Hvem som er ansvarlig for distribusjonen (og markedsføringen) er ikke av betydning her så lenge distribusjonsselskapet (som regel et større studio) ikke har sprøytet såpass mye kapital inn i filmen at de eier en betydelig del av filmrettighetene. Dette har jeg allerede poengtert. Distribusjonsrettighetene gjelder først og fremst hvem som eier førsteretten til å lansere filmen innenfor et bestemt marked.

Grunnen til at f.eks. George Lucas [1] har praktisk talt total kontroll over sine filmer er at han finansierer filmene sine uavhengig av de større studioene (Lucasfilm er teknisk sett et indie-selskap og dermed er Star Wars-filmene også teknisk sett indie-filmer ). De bare fungerer som distributører og bidrar med markedsføringen.

[1] Som også regnes som en av de mektigste i 'Hollywood' (selv om han egentlig befinner seg delvis utenfor systemet).

I tillegg kommer at Spielberg er en såpass viktig person i Hollywood at det skal mye til før et studio går imot hans ønsker
    Det nevnte jeg også i min opprinnelige besvarelse, så jeg er litt usikker på hvorfor du nevner dette i din respons? Spielberg er forøvrig en nær venn av George Lucas, en annen filmskaper med stor innflytelse.

(i tillegg til å regissere og produsere tror jeg han er tungt inne i et av de største agentbyråene).
    Ja, han var og er (så langt jeg vet) fremdeles representert ved Creative Artists Agency (CAA).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    At de har kontroll, er det nok ingen tvil om, men tviler på at Spielberg sitter med distribusjonsrettigheter. Jeg kan aldri tenke meg at han kan gi ut filmene på egen hånd,
    Det er teknisk mulig, men svært vanskelig å få til i samme skala som et større studio er istand til. Det er en god grunn til at produksjonsselskap distribuerer sine filmer via studioene med sine store, verdensdekkende filmdistribusjonsnettverk. De har også store markedsføringsbudsjett som bidrar til å skape blest eller oppmerksomhet rundt filmer som de distribuerer.

eller at han har muligheten til å tvinge Universal til å gi bort filmene hans til Sony.
    Han har mulighet til å gå til en annen distributør, såfremt det ikke er inngått noen bindende avtale. Dersom avtalen går ut på dato eller brytes av en eller annen grunn kan han også henvende seg til et annet distribusjonsselskap.

Men det er klart at opparbeidet tillit også har noe å si her. Dersom man har inngått et partnerskap skal det litt mer til for at man bryter et samarbeid.

Dreamworks SKG fungerer forøvrig også som distributør for flere av Amblins filmer (både video- og kinomarkedet), så i disse tilfellene vil Spielberg kunne ha enda større innflytelse enn vanlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    En kjent og til tider omstridt BD-tilhenger med gode insider-kontakter har postet dette idag på avs:

[...]

Han har klart å ødlegge sin kredibilitet hvis det ikke ligger en ganske stor nyhet i det han påstår der ihvertfall. Det høres litt rart ut ihvertfall.
    Så vidt jeg har fått med meg, så har han lovet STORE nyheter før. Sist gang var det nyheten om at Sleeping Beauty kommer på BD om ett år.

Jeg er litt skeptisk til at det skal komme en HD DVD-dödare-melding i løpet av morradagen. Men, Paramount-beskjeden kom ut av intet, så det skal bli spennende å se.

Anyway - jeg er enig med en del forummedlemmer på AVSforum at det eneste som egentlig står i stil med løftet hans, vil være en av disse tre sakene:

1. Universal blir nøytral
    2. Warner blir BD-eksklusiv
    3. En eller annen gigantisk butikkjede (les: Wal-Mart) blir BD-eksklusiv.

Jeg har virkelig ikke den helt store troen på 1 eller 2. Warners utgivelser har konsekvent vist at de lener mer mot HD DVD. Universal leder HD DVD Promotion Group, og jeg vil bli særdeles overrasket hvis de velger å gå blått med det første.

Da kan det være mer sannsynlig at de har fått eksklusivitet på filmer hos en stor kjede. Dette vil være et stort tilbakeslag for HD DVD.

Når det gjelder serien av litt mindre bomber, som kanskje er litt mer sannsynlig enn formatstatusen til Universal og Warner, så kan det hende det dreier seg om annonsering av noen virkelig store titler eksklusivt på Blu-ray (f.eks. Star Wars eller noe sånt), eller eventuelt at Universal går med på å gjøre som Paramount, og vil gi ut Spielbergs filmer i begge format.

For å si det sånn, hvis Sony virkelig hadde hatt en liten atombombe i ermet, så tror jeg ikke de ville satt himmel og jord i bevegelse for å få Fox til å annonsere høsttitlene sine.

En eller annen nyhet kommer nok i løpet av uka, men jeg tviler sterkt på at det skal ha en slik utslettende effekt på HD DVD som han lover.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Amir Majidimehr
    Corporate Vice President, Microsoft Corporation
    Consumer Media Technology Group, Mobile and Embedded Devices Division
    Microsoft (HD DVD insider)
    VC-1 video codec insider in BD/HD DVD

Det er litt interessant å se disse insiderne diskutere seg imellom. Det er ikke bare fanboys som blir ivrige når uenigheter oppstår

Jeg har aldri hatt noe særlig sans for denne fyren. Det er måten han argumenterer på. Fint at han er med i diskusjoner, men mange 'sluker' kjøttet han serverer helt 'rått' noen ganger.

Jeg får litt 'comical Ali' følelser når han kommenterte eventuelle penger i Paramount-dealen. Enten så er han veldig dårlig informert til å være såpass høyt, ihvertfall så virket det på meg lite troverdig. Godt mulig at det ikke kom direkte penger fra MS, men til å være insider så visste han at det var penger involvert hvis det er tilfelle, noe som er åpenbart.

Greit at han prøver å selge MS, men han prater ofte mer om hvor ille BD er isteden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har fått med meg, så har han lovet STORE nyheter før. Sist gang var det nyheten om at Sleeping Beauty kommer på BD om ett år.
    Håper han har lært av det.

Hvis jeg husker rett så snakket han om stor nyhet angående STORE titler, og ikke 'bigbang'-hendelser. Likevel mange som synes det var ULV ULV.

Med tanke på hans tidligere meritter, så har vi vel følelsen av at selvom dette viser å være en stor/god nyhet for BDA, så vil det ikke være tilnærmet det han har forspeilet i denne situasjonen.

F.eks. en enorm reklame-kampanje i høst fra BDA, vil ikke være nok i forhold til det han har lovet. Det må være noe som endrer landskapet i forhold til hardware eller software og MAJOR. Tror han angrer dette utspillet om ett par dager.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg har aldri hatt noe særlig sans for denne fyren. Det er måten han argumenterer på. Fint at han er med i diskusjoner, men mange 'sluker' kjøttet han serverer helt 'rått' noen ganger.
    Jeg oppdaget denne tråden igår og har bare lest de siste innleggene hans, men jeg er generelt sett enig i det du sier. Det er sunt med litt skepsis og kritisk sans når personer med helt klare interesser uttaler seg offentlig på et slikt forum. Holdningen hans bærer kanskje litt preg av arroganse og det er heller ikke helt heldig, synes jeg. Visste du forresten at fyren er en tidligere senior ansatt ved Sony? [1]

Men det er mange innlegg der som går mer på det mer tekniske, og da er det fint at disse insiderne tar seg tid til å komme med forklaringer og oppklaringer. Tråden som helhet er ganske interessant, men i det siste har det blitt ganske mye fokusering på HD-DVD annonseringen som kom tidligere denne uken.

Jeg får litt 'comical Ali' følelser når han kommenterte eventuelle penger i Paramount-dealen. Enten så er han veldig dårlig informert til å være såpass høyt, ihvertfall så virket det på meg lite troverdig.
    Det kan tenkes at han simpelthen ikke er blitt informert om eventuelle avtaler, på grunn av avtalens sensitive art ("need to know basis"). Han er vel først og fremst teknisk ansvarlig for en undergruppe og ikke politisk/strategisk ansvarlig på høyere plan innenfor Microsoft-hierarkiet.

Slik sett kan det godt hende han sier sannheten når han hevder at han ikke kjenner til noen avtaler, men det utelukker heller ikke at avtaler kan ha vært inngått på et høyere plan over hans hode. Men akkurat det er rene spekulasjoner fra min side. Utover det ønsker jeg ikke å diskutere dette nærmere, av grunner jeg har vært inne på tidligere i denne tråden

[1] Utdrag fra MS sin hjemmeside:

Amir Majidimehr
    Corporate Vice President, Consumer Media Technology Group
    Published: April 13, 2004 | Updated: June 30, 2006

Amir Majidimehr is corporate vice president of the Consumer Media Technology Group within the Mobile and Embedded Devices Division at Microsoft. His team delivers Microsoft digital media technology to mobile operators and consumer electronics manufacturers, and owns Microsoft’s digital rights management and advanced media strategies, including HD DVD. ...

Before that, he led the development of high-performance workstations as senior director of engineering at the Sony Corporation.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Visste du forresten at fyren er en tidligere senior ansatt ved Sony? [1]

Men det er mange innlegg der som går mer på det mer tekniske, og da er det fint at disse insiderne tar seg tid til å komme med forklaringer og oppklaringer. Tråden som helhet er ganske interessant, men i det siste har det blitt ganske mye fokusering på HD-DVD annonseringen som kom tidligere denne uken.

[1] Utdrag fra MS sin hjemmeside:
    Det er veldig positivt at de snakker med brukerne om det han er med å utvikle. Flere burde gjøre det. Spesielt ansatte i Sony.

Visste ikke at han hadde vært ansatt i Sony før. Men det er veldig vanlig at attraktive personer skifter arbeidsgiver. Det veldig vanlig at nøkkel-personer i spill-industrien blir 'lokket' over til motstanderne.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Greit at HD DVD fikk en boost ved å bestikke Paramount, kudos til HD DVD mafia`en for å hale ut krigen i det uendelige.
    Kanskje ikke det beste å påsta at noen driver med korupsjon?

Løsningen for min del er veldig grei, kjøpe det som jeg har lyst på, på BD, andre tittler som ikke leveres på BD av Universal og Paramount/Dreamworks tittler i HD DVD skaffer jeg i RAR format. Jeg skal heller ikke kjøpe en eneste DVD eller produkt fra disse selskapene før de også leverer BD. Min lille protest mot "The dark side" aka HD DVD.
    Skaffer? Laster ned? I såfall er det ulovlig aktivitet. Det er bare så trist og stakarslig at om driver med ulovlig nedlasting. Skal man ha noe her i verden som koster penger - kjøp det, ikke bare ta stjæl det. Du sier det jo selv også:

Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R den 15th August 2007, 02:12 #3254
    Pirat kopiering er tyveri, uansett hvordan man snur på det. Det eneste jeg pirat kopierer (laster ned) er HD DVD filmer i full release(30gb), som ikke blir gitt ut på BD. (les Universal utgivelser)
    Håpløs holdning, hører ikke hjemme på et slikt forum :evil:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, snedig at Paramount plutselig oppdager at HD DVD er det "familievennlige formatet" og deretter pisser på BD-kundene ved å kansellere titler som for lengst er forhåndsbetilt av mange kunder (og som allerede må ha blitt ferdig masteret skulle utgivelsesdatoene blitt holdt).
    Ærlig talt.... Hvor mange kunder gjelder det da? Mikroskopisk i forhold til markedet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Etter denne kunngjøringen så klarer jeg ikke å se på paramount, slik jeg gjorde før, men for all del, det er ikke hver dag man velger den minst-selgende versjonen, fremfor en annen som har godt fotfeste. Mer eller mindre overallt.
    Der blir det utfordringer, ikke minst med å klare å selge inn HD DVD til butikker osv.
    Det kan kanskje ha noe med at de ser alle mulighetene? Ikke bare begrensingene som enkelte henger seg opp i...

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er litt skeptisk til at det skal komme en HD DVD-dödare-melding i løpet av morradagen. Men, Paramount-beskjeden kom ut av intet, så det skal bli spennende å se.
    Etter å ha lest en del av postene hans må jeg si denne Beatboy77 virker rimelig oppegående. Men hvorfor holder han egentlig tett? Han har vel uttalt at han kun har kontakter og ikke selv arbeider for/hos BDA eller Sony. Hvorfor ikke bare å spre "den store nyheten" sin, så får vi en eventuell bekreftelse innen 24 timer. Uansett tror ikke jeg heller det kan være et like stort ballespark som Paramount-nyheten.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Etter å ha lest en del av postene hans må jeg si denne Beatboy77 virker rimelig oppegående. Men hvorfor holder han egentlig tett? Han har vel uttalt at han kun har kontakter og ikke selv arbeider for/hos BDA eller Sony. Hvorfor ikke bare å spre "den store nyheten" sin, så får vi en eventuell bekreftelse innen 24 timer. Uansett tror ikke jeg heller det kan være et like stort ballespark som Paramount-nyheten.
    Vel.. Problemet er at mange avtaler er veldig ømfintilige. Får "fienden" vite om dem for tidlig kan det fort føre til at de starter med "interference".

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Ja da er det endelig, ikke noe håp for et par titler jeg har ventet en stund på (Face off og Jack Ryan Collection).
    Paramount, dere råtne jævler, brenn i hel.......:evil:
    Føler meg for det først litt lurt, dette er titler de har sagt kommer til spesifikke dato, så holder de ikke det de lover.
    Syntes ikke det er god kundebehandling og gir et dårlig bilde av Paramount og deres troverdighet i lang tid fremover.
    Det verste er at nå må jeg "løpe" å kjøpe noen av titlene deres før det er for sent.
    Får kose meg med DVD versjonene en stund til.:cry:

Kombispiller............
    Du kan jo løse det med å kjøpe deg en HD-DVD spiller? Eller kombispiller. Jeg tror personlig kombispiller er tingen. Den som kommer fra Samsung som kommer, tror jeg blir en godbit (også for dvd'er) :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er i hvertfal sikkert. Det er sinnsykt morro å lese den desperate diskusjonen som har oppstått etter at bomben ble sluppet.

Kanskje jeg drøyer litt med å kjøpe BD-spiller likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Kanskje jeg drøyer litt med å kjøpe BD-spiller likevel.
    Samme her, hadde tenkt å kjøpe en ps3 neste måned kun for å spille blu-ray filmer. Kommer nok til å vente til det enten kommer en kombispiller til en ok pris, eller det står en "seierherre" igjen.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten nyhet PS3

PS3 Goes DVR via PlayTV

Sony Computer Entertainment has announced PlayTV, a device that, when coupled with a PS3, turns the machine into a full digital video recorder (DVR). The device, which currently doesn't have a price or release date, will feature two high definition TV tuners that will allow users to record and/or watch two separate HD video streams on their PS3s.

The add-on will of course make use of the PSP connectivity by allowing users to record HD or SD shows on their PS3s, and then watch them on their PSPs. And because PlayTV is part of the PlayStation 3 family, it will be fully upgradeable with new features through PlayStation Network.

The best high definition media device just got better.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    En liten nyhet PS3

PS3 Goes DVR via PlayTV

Sony Computer Entertainment has announced PlayTV, a device that, when coupled with a PS3, turns the machine into a full digital video recorder (DVR). The device, which currently doesn't have a price or release date, will feature two high definition TV tuners that will allow users to record and/or watch two separate HD video streams on their PS3s.

The add-on will of course make use of the PSP connectivity by allowing users to record HD or SD shows on their PS3s, and then watch them on their PSPs. And because PlayTV is part of the PlayStation 3 family, it will be fully upgradeable with new features through PlayStation Network.

The best high definition media device just got better.
    Beklager hvis jeg er "stutt" som vi sier her på landet, men hva har det med hd-format krigen? Fint add-on til PS3, men ser ikke noe som skal ha med formatkrigen ellers.

Side 197 av 653 FørsteFørste ... 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 193 194 195 196 197 198 199 200 201 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •