HD formatkrigen. - Side 196

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 196 av 653 FørsteFørste ... 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 192 193 194 195 196 197 198 199 200 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 ... SisteSiste
Viser resultater 3,901 til 3,920 av 13053
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På meg virker det som han har så liten viten om HD, at han har trodd at Paramount ikke skulle gi ut på noe HD-format i det hele tatt, kun DVD. (M. Bay altså)

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Han henviser f.eks. kun til 'HD', og det er uklart om han egentlig mener HD-DVD eller om han bevisst har unnlatt å nevne ett format for å holde en mer nøytral tone (hvis han virkelig mente HD-DVD, hvorfor har han ikke simpelthen skrevet HD-DVD?). Og han gjentar sitt opprinnelige standpunkt om "people seeing films in the best quality possible".

Utifra det som står skrevet så virker kommentaren hans mer som en 'omfavnelse' av HD generelt enn et bestemt HD-format, og vi visste jo fra før av at Bay ikke er noen motstander av HD. Han tar ikke engang full vending når det gjelder den skarpe uttalelsen vedrørende en etterfølger til Transformers.
    Han har muligens redigert posten sin etter at sitatet først dukket opp her, men nå står det ihvertfall:

"So today I saw 300 on HD-DVD, it rocks!"

michael bay dot com news blog

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Nope.. VPL VW50 liker HD-DVD veldig godt den!

Det som er litt spesielt med VPL VW50 er at den kan ta inn 1080p24 og vise dette som 1080p96. Dette gir merkbart mer flytende panoreringer, noe som alltid er kjekt.. For øyeblikket så er det kun BRD som har avspillere som fikser den jobben, t.o.m. PS3 klarer det.. Nå skal det sies at 1080i60 ser veldig bra ut på Pearl uansett, så noen stor forbedring er det ikke.
    Jeg prøvde bare å dra litt i benet på Arendal med "allergi" uttalelsen Men jeg var nysjerrig på hva hans årsak var - om det var tekniske problemer med Toshiba'n eller andre motiver. Og når 1080p/24 oppdateringen til XE1/XA2 kommer ville det i så fall forandret noe?

Min HC5000 tar også imot 1080p24 - noe jeg forer den med fra PS3'n. Og det er nice det. Hvilken multiple HC500 bruker er jeg sannerlig ikke sikker på. Mener jeg har lest det er x2=48.

Toshiba XE1/XA2 eierne venter vel fortsatt på 1080p/24 oppdateringen? Uansett - med 1080i/60 fra E1 til Mitusibishi'n har jeg ingen opplevese av at jeg går glipp av noe billedmessig. Det er svakt synlig judder i sakte panoreringer, men oppdages lettest hvis jeg har sett mange filmer på PS3'n først. hehe. Men det er ikke nok til at jeg invisterer i ny XE1 når oppdateringen kommer eller dropper formatet totalt slik Arendal har gjort (hvis det var det som var årsaken hans - men han har jo ikke svart selv enda). Venter heller på neste generasjon HD DVD spillere.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Vel, hvis vi ser bort ifra et ganske upraktisk tilleggsprodukt til en spillkonsoll...
    Kommer spiller fra Onkyo, er vel en slags HD DVD avspiller i LG sin, samsung kommer med en...
    Om man har en 360 og ikke vil bruke alverdens av kroner kan nok add-on'en til 360 virke ganske praktisk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det som er litt usikkert er hva som menes med rettighet.
    Jeg baserte listen på hvilke selskaper som har gitt ut DVD-utgaven av de forskjellige filmene.

Det kan virke som om både Spielberg og Lukas har rettigheter og kontroll på de fleste filmene sine.
    At de har kontroll, er det nok ingen tvil om, men tviler på at Spielberg sitter med distribusjonsrettigheter. Jeg kan aldri tenke meg at han kan gi ut filmene på egen hånd, eller at han har muligheten til å tvinge Universal til å gi bort filmene hans til Sony.

Derimot er det sikkert mulig for ham å tvinge Universal eller Paramount å selge rettighetene. Alt han trenger å gjøre er å nekte dem å utgi filmene på noe format (forutsatt at han faktisk har denne retten, altså). Da vil et videresalg av rettighetene være eneste måten de kan tjene penger på disse filmene.

Men - jeg synes ikke dette virker som et særlig sannsynlig scenario.

Jeg vil derfor tro at de begge kommer til å sitte på gjerdet til støvet har lagt seg. Hvis det da står 1 vinner gir de ut på det formatet.
    Hvis det etter lang tid er 2 formater gir de sikkert ut på begge.
    Ja, jeg tror dette er mest sannsynlig selv. Dessuten liker begge å vente til markedet er rimelig stort før de gir ut filmene på et nytt format.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt usikkert er hva som menes med rettighet.
    Det kan virke som om både Spielberg og Lukas har rettigheter og kontroll på de fleste filmene sine.
    Ja, de har rettigheter og/eller kontroll over sine egne filmer. I Spielbergs tilfelle gjelder det først og fremst filmer han har regissert og ikke nødvendigvis filmer han har produsert (eksklusivitetsavtalen gjelder f.eks. ikke for filmer han har produsert).

Men det viktigste er allikevel at selv om Spielberg ikke hadde hatt de juridiske rettighetene til en film han har regissert, så ville hans ord allikevel nærmest være lov. Ikke glem at Spielberg er en av Hollywoods aller mektigste menn. Det er en person du helst vil være på godfot med.

Omtrent samme scenario utspilte seg da DVD kom på markedet: Spielberg stoppet flere filmer fra å bli utgitt på DVD mens Lucasfilm (George Lucas's produksjonsselskap) holdt en lav profil. Men når Lucasfilm først bestemte seg for å støtte DVD så gikk de inn med full tyngde. Lucas lagde til og med audiokommentarer for sine filmer. Spielberg hindret utgivelsen av sine filmer bl.a. fordi han ønsket mulighet for DTS lydspor. Det ble også hevdet at han ønsket at formatet skulle nå en viss markedsandel før han kastet seg på DVD-bølgen.

Det kan være vanskelig å si eksakt hvilke filmer som Spielberg har full juridisk kontroll over, selv om de fleste av filmene hans faller under hans 'paraply'. De aller fleste filmene hans er nemlig produsert av Amblin Entertainment, som ble stiftet av bl.a. Spielberg på begynnelsen av 80-tallet. Spørsmålet om rettigheter vil i hvert enkelt tilfelle bl.a. avhenge av hvor mye produksjonskapital som er blitt sprøytet inn utenfra. Det er ofte slik at de som dekker mesteparten av produksjonsbudsjettet (ofte et større studio) også får en god bit av filmrettighetene. Men i utgangspunktet tilfaller rettighetene hans eget filmproduksjonsselskap.

En annen grunn er at han har hatt en rolle som produsent på flere av filmene han har regissert. Og som produsent har du større kontroll og innflytelse ovenfor studioene.

Jeg vil derfor tro at de begge kommer til å sitte på gjerdet til støvet har lagt seg. Hvis det da står 1 vinner gir de ut på det formatet.
    Hvis det etter lang tid er 2 formater gir de sikkert ut på begge.
    Jeg tror Lucasfilm vil sitte på gjerdet til ting er mer eller mindre avklart: De ønsker å satse fullt på et format som har en fremtid, og ikke bruke tid og krefter på å satse på et usikkert format eller dele ressurser mellom to ulike format.

Spielberg sitter for øyeblikket med en fot i Blu-Ray leiren, men en kan ikke se bort ifra at ting kan forandre seg.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Er enig i dette. Men for litt balanse, så er det enkelte på den andre siden som ukritisk gjør hva de kan for å male BD 'som fanden på veggen' også. De som står såpass i ytterpunktene i denne debatten, står ganske bra ut av seg selv, uten videre kommentering.

Det er lov å ha ett favoritt-format, men å ta så høytidelig som mange gjør er litt skremmende, selvom det er til tider artig å være med inne her.

Det er artig å følge med på hvert sjakk-trekk, dårlig eller bra, og applaudere smarte trekk. Men mange inne her lukker øynene for eget favorittlags 'dirty-moves' osv. - akkurat som en fotball-kamp, og skriker 'straffe' med engang motstander gjør noe som ligner på ulovlig. Bra underholdning når favoritt-lag vinner, smertefullt når det taper. Men det er bedre å ta en øl sammen etterpå enn å starte en slåsskamp.
    Mye fornuftig her.

Jeg ville ikke hatt noe imot å løse formatkrigen over en øl sammen med Arty, britax og alle andre fanboys på begge sider her inne.
    Det er jo ikke liv og død det er snakk om og ingen har investert mer enn de har råd til.

Vi treffes jo stadig i andre tråder på forumet og da er vi tilbake på null igjen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. Det kan jo være så enkelt som at han rett og slett ikke vet om han får *lov* til å lage Trasnformers 2..? Litt ydmyk må han jo være etter at han dret på draget..
    Det kan jo også hende at han faktisk ikke er blitt forespurt ennå, slik han har hevdet. Men jeg tror nok det skal mer til for et brudd i forhandlingene enn en slik uttalelse som Bay kom med (her har nok studioet mer å tape på å se seg om etter en annen regissør). Spesielt nå som han har skrevet at han overreagerte

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen

Når det gjelder hvor fantastisk 300 HD-DVD'en er...
    Men, nå har jo ikke 300 BD noen spesielle features... betyr det at de jobber med en special edition for senere release?
    Så vidt jeg har hørt så er det annonsert en utgivelse av «300»BD med samme interaktive som på HDDVD. Problemet er jo som kjent at det ikke finnes BD spillere som kan spille det av.

Det er også snodig å lese at...

"they discovered the 30GB HD-DVD disc didn't have enough space to do what they'd wanted to do. So they were planning to include this feature exclusively on the Blu-ray version."
    Ja er ikke det snodig da! Spiller ut kapasitet kortet for å rakke ned på HDDVD uten å kunne produsere tilsvarende selv. Når vi faktisk har en HDDVD versjon av «300» som beviser at de farer med tullprat. Utrolig hva BD siden kan få seg til å si om HDDVD som direkte kan tilbakevises der å da. Hvor er BD folkenes integritet?

Når vi også ser hvordan Alan Bell, executive vice president & chief technology officer for Paramount Pictures, beskriver forskjellen på HDi og BD-J så er det helt i tråd med påstandene fra tidligere at HDi er letter og raskere å programmere, og dermed sparer «man hours» og derfor også penger.
    Ta notat av at Alan Bell har kanskje den beste Technologi utdannelsen av alle top executivs i noe Hollywood selskap, så man må regne med at han vet hva han snakker om.

Jeg har uthevet noe for å gjøre poengene lettleste.

PC World - Paramount's CTO on Why His Studio Is Dumping Blu-ray
    PCW: From your first-hand experiences, what can you tell us about the difference in programming languages between HD DVD, which uses Microsoft's HDi technology, and Blu-ray, which uses BD-Java?

Bell: BD-Java is a programming language. The benefit is that it's very flexible. The drawback is that you may need 100 lines of BD-Java code. HDi is a relatively compact piece of code; one command can cover quite a bit of interactivity.

BD-Java is also more complex, so the possibility of errors is greater. And when BD players are put out, [there's the question of whether] they all support the scenarios as coded up from the low level. [Some of the early problems with BD-Java discs] were in part due to the complexity that BD-Java brings. From our point of view, HDi offers all of the flexibility we need, in practice, and it does so in a more simplified way and in a way that we feel leads to better compatibility, better reliability, and lower costs.

PCW: Up until now, how have you approached coding your discs for HDi and BD-Java?

Bell: At this particular point in time, we've been able to supply more features with HDi and HD DVD than with BD-Java and Blu-ray Disc. What we have typically done in practice is that we've created the interactive scenarios in HD DVD and then tried to pull them into Blu-ray. But that has not been entirely possible: Some things we can do in HDi are not supported in BD-Java.
    If you're going to do BD-Java, you need someone who's capable of programming at a low level. With HDi, you don't need somebody with that additional level of training. We don't need programmers to code our discs.

PCW: Do you think users are interested in the interactivity on these discs?

Bell: Interactivity is an important part of why you would move up from DVD. Yes, [high-def] has a great picture, but is that enough? Connectivity is something that we believe studios will grow into.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Han har muligens redigert posten sin etter at sitatet først dukket opp her, men nå står det ihvertfall:

"So today I saw 300 on HD-DVD, it rocks!"

michael bay dot com news blog
    Greit, da hersker det ikke noen tvil om at han så 300 på HD-DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Mye fornuftig her.

Jeg ville ikke hatt noe imot å løse formatkrigen over en øl sammen med Arty, britax og alle andre fanboys på begge sider her inne.
    Det er jo ikke liv og død det er snakk om og ingen har investert mer enn de har råd til.

Vi treffes jo stadig i andre tråder på forumet og da er vi tilbake på null igjen.
    Strålende!
    Stølen

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertB
    Må si meg litt skeptisk til kvaliteten vi vil se på nordiske utgivelser. Har sett noen aldeles grusome SDDVD overføringer på nye filmer i det siste så jeg håper de klarer å levere med fullverdig HD kvalitet.
    De lager ikke masteren selv, eller på noen måte har noe med transferen å gjøre.
    De er kun involvert i menyer, advarsler og teksting osv.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fornuftig her.

:-D :-D :-D

Jeg tror at vi ville vært mer enige enn uenige. Det er ganske mye letter å diskutere dette verbalt enn skriftlig.

Det mer sjokkerende er å se noen på den ene siden hevde, at de ikke vil se HD, men holde seg til DVD hvis HDDVD skulle bli stående igjen som eneste format.

Dette dreier seg tross alt om å se film i beste kvalitet og ikke "religiøs overbevisning", å da må vi filmelskere ta det som er tilgjenglig.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Du vet meget godt at det er et par til som gir ut HD DVD hardware, skjerpings
    Greit nok at Samsung og LG lager kombispillere, men Toshiba er den eneste som kun lager HD DVD.

Onkyo regner jeg ikke med siden det bare er en rebranded Toshiba spiller.

Litt mer å regne med på Blu-ray siden og det vet du.

Så skjerpings selv.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke er de "beste" formatkrig trådene på andre forum?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke er de "beste" formatkrig trådene på andre forum?
    Det her er fint:

High-Def Digest Forums - Powered by vBulletin

Merk deg: Blu-Ray vs HD DVD Smackdown!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Jøss - er Sony VPL VW50'n allergisk mot HD DVD? Hos meg funker begge format like bra på 1080p projektoren min. Vurderte Sony'n, men den var litt for dyr på tidspunktet, så glad jeg endte opp med en som liker begge format

Men mere seriøst, hva får deg til å komme med den uttalelsen? Hadde du spesielle problemer med Toshiba'n din? Veit enkelte har sliti, men min har fungert fin fint. Dog - jeg liker PS3's raske oppstartstid og 24hz. Det innrømmer jeg glatt. (Men viftestøy høres lettere da enn på Toshiba'n).

Jeg er fortsatt formatnøytral av den grunn at jeg ikke liker å begrense meg i hvilke titler jeg kan kjøpe bare pga manglende avspiller eller ren og skjær fanboyisme som noen (ikke du) utviser. Men det har blitt oftest BD filmer på meg av forskjellige årsaker alikevel.
    Neida, VW50 er på ingen måte allergisk mot HD DVD, og ikke jeg heller for den sakens skyld.

Det som skjedde var at en annen forumdeltaker ( Anfield ) som bor i nærheten kjøpe seg A1 i tillegg til en JVC D-theatre.

Jeg var allerde Blu-ray tilhenger på grunn av studiostøtte osv, men hadde ikke sett noen av delene selv.

Vi hadde en del diskusjoner om kvaliteten på HD DVD VS Blu-ray og dette var når Blu-ray nettopp hadde kommet på markedet og alle var enige om at HD DVD var best.

Jeg kjøpe Blu-ray spilleren til Panasonic og en håndfull Blu-ray plater og dro opp til Anfield for å duellere.

Og, ganske riktig.
    De første Blu-ray utgivelsene fikk grisebank av HD DVD, blandt annet på The last samurai.

Men, på titler som Swordfish og Superman returns og MI III så var bildekvaliteten lik.

Det var dermed klart at det var ikke noe "feil" med hverken Blu-ray som format eller Panasonic sin spiller spesielt.

Jeg kjøpte meg en A1 selv for sikkerhets skyld og testet flere filmer og prøvde også Samsung sin Blu-ray spiller.

De som kjenner meg vet at om HD DVD hadde hatt best bilde og lyd så hadde jeg vært en like ihuga HD DVD
    fanboy som mange andre her i tråden for lyd og bildekvalitet er viktigst.

Jeg solgte både Panasonic'en og Toshiba'en og satte meg til å vente på PS3.

Det var da jeg ble Blu-ray fanboy.

Ikke fordi Blu-ray er noe bedre enn HD DVD, men fordi det ikke er noe dårligere. Det Blu-ray er bedre på er studiostøtte og hardware produsenter og at potensialet er minst like god for fremtidig utvikling og forbedringer.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da jeg ble Blu-ray fanboy.

Ikke fordi Blu-ray er noe bedre enn HD DVD, men fordi det ikke er noe dårligere. Det Blu-ray er bedre på er studiostøtte og hardware produsenter og at potensialet er minst like god for fremtidig utvikling og forbedringer.
    Vel, nå som situasjonen har endret seg, kan du se for deg å gå til anskaffelse av HD-DVD spiller igjen? Eller frister ikke Shrek 3, Transformers og Bourne Ultimatum i HD?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå som situasjonen har endret seg, kan du se for deg å gå til anskaffelse av HD-DVD spiller igjen? Eller frister ikke Shrek 3, Transformers og Bourne Ultimatum i HD?
    Hehe, for å sitere Universal fyren:
    I feel the pressure every day

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Ja, de har rettigheter og/eller kontroll over sine egne filmer. I Spielbergs tilfelle gjelder det først og fremst filmer han har regissert og ikke nødvendigvis filmer han har produsert (eksklusivitetsavtalen gjelder f.eks. ikke for filmer han har produsert).
    Spielberg har rettighetene for de av filmene hans som er (del)produsert gjennom hans produksjonsselskap Amblin Entertainment, for disse har han rettighetene mens Universal/Paramount/Warner osv har distribusjonsrettigheter (dvs kan kun gis ut gjennom selskapet, men Spielberg/Amblin kan nixe utgivelsen).
    Det er mulig han i tillegg har forhandlet fram rettigheter for et studios eldre titler i forbindelse med nye regi-jobber for studioet).
    Den første Spielberg-filmen spilt inn produsert av Amblin er E.T., og de fleste av hans egne personlige filmer etter det er gjort med dem som produsent.

I tillegg kommer at Spielberg er en såpass viktig person i Hollywood at det skal mye til før et studio går imot hans ønsker (i tillegg til å regissere og produsere tror jeg han er tungt inne i et av de største agentbyråene).

Side 196 av 653 FørsteFørste ... 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 192 193 194 195 196 197 198 199 200 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •