HD formatkrigen. - Side 195

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 195 av 653 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 ... SisteSiste
Viser resultater 3,881 til 3,900 av 13053
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er jo greit å ha mer enn 1 produsent av hardware å velge mellom
    Sånn som Microsoft, Samsung og Onkyo?
    (Jeg ser bort fra LG-spilleren, siden den ikke passerer minstekravet for å kunne kalles en HD DVD-spiller)

og flere filmer å velge mellom.
    Andelen utgivelser på BD og HD DVD er omtrent like.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Blu-ray vinner av formatkrigen" var ett sitat hentet fra en pressemelding fra Sony og ikke en uttalelse fra noen her på forumet.
    og den ble fulgt opp med "(noe vi vel allerede visste da men)"

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i går skrev jeg dette innlegget hvor jeg poengterte at jeg ikke var sikker på at Michael Bay og Spielberg var stekest influert av BD proaganda og ikke helt visste hva de snakket om og derfor deres standpunkt:

Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post697240
    Dette er ekstremt opptatte mennesker og jeg er ikke sikker på om de hele tatt har satt seg ordentlig inn i begge formatene og forskjellen.
    Siden det er BDA's PR. Maskin som har vært mest fremtredende så kan det godt hende at deres standpunkt er basert mest på hva de har fått med seg.
    Så kommer den nye uttalelsen fra Michael Bay som bekrefter mine antagelser.
    (Kudos til tklev som postet Bay's uttalelse først)

shoot for the edit ~ View topic - Michael Bay HD post
    Last night at dinner I was having dinner with three blu-ray owners, they were pissed about no Transformers Blu-ray and I drank the kool aid hook line and sinker. So at 1:30 in the morning I posted - nothing good ever comes out of early am posts mind you - I over reacted. I heard where Paramount is coming from and the future of HD and players that will be close to the $200 mark which is the magic number. I like what I heard.

As a director, I'm all about people seeing films in the best quality possible, and I saw and heard firsthand people upset about a corporate decision.

So today I saw 300 on HD, it rocks!

So I think I might be back on to do Transformers 2!

Michael Bay
    Så nå for første gang har Michael Bay sett «300» og de interaktive mulighetene med HDi på HDDVD.
    For første gang vet han hva han snakker om.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Appeti
    Han gir inntrykk av at det handler om at HDDVD formatet gir et bedre bildekvalitet en Blu-ray og det er ikke sant.

Har du sett det selv?
    Jeg kjøpte begge formatene.

Jeg var rimelig formatnøytral helt til testet både HD DVD og Blu-ray hjemme hos meg selv på min egen 1080 projector.

Etter det ble jeg Blu-ray fanboy

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Sånn som Microsoft, Samsung og Onkyo?
    (Jeg ser bort fra LG-spilleren, siden den ikke passerer minstekravet for å kunne kalles en HD DVD-spiller)

Andelen utgivelser på BD og HD DVD er omtrent like.

Si det sånn da , nyreleaser på bluray finner man mer å mer av. Men HD dvd`r glimter med sitt fravær .. selv om den er "ute".

elkjøpt hadde 2 hd dvdr

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Joa, har fått med med Bays ryggradsløse 180 graders piruett.

Gidder ikke endre på signaturen.

Deadline Hollywood Daily

"This is hilarious. A few hours after director Michael Bay declared "No Blu-Ray, No 'Transformers' 2!" (and nearly gave poor Paramount boss Brad Grey a panic attack), he has backtracked."

Javel, hvor i uttalelsen hans skriver han om HD DVDs fortrinn på interaktivitet?
    Hehe.. Okeyda.. jeg hadde muligens HD-DVD briller på når jeg leste det han skrev.

Han skriver jo at han fikk se 300 i HD, og at "it rocks".. 300 er jo det beste eksemplet HD-DVD har på den overlegne interaktiviteten i forhold til Blu-Ray, tipper iallefall at det ver derfor de brukte den tittelen for å overbevise ham.

Men.. Jeg skal gi deg det at han ikke eksplisitt sier at interaktiviteten var det han likte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste Bay's opprinnelige innlegg mer som en frustrasjon over at et selskap som støttet begge format - nå plutselig ikke ville det mer...

Når det gjelder hvor fantastisk 300 HD-DVD'en er...

Sitat Opprinnelig postet av thedigitalbits.com Comic-Con report
    What was most interesting about this, was that director Zach Snyder was asked by someone in the audience about the HD-DVD version vs. the Blu-ray version, and if he had a preference between them. Now, I was sitting very close to the reserved studio section, and the moment this question was asked, I heard someone from Warner say, "Uh-oh, here we go..." Seriously, I'm not kidding. Someone from Warner actually said that. You could hear a pin drop among those folks. Snyder was diplomatic as he answered and spoke about the HD-DVD's picture-in-picture feature, but he wasn't exactly gushing either: "I don't know... it's kinda cool. I think. I don't know if the verdict's in..." Then the film's producer, Deborah Snyder (and Zach's wife, who was also on the panel), said that they were working on a more elaborate IME for the Blu-ray, which was going to have storyboards and production artwork in addition to the bluescreen footage. I don't think the Warner people saw THAT coming. I definitely saw a few eyes go wide in shock, let me tell you. I was surprised at the level of nervousness I sensed from the Warner people. This high-def format war definitely has people on edge.
    Men, nå har jo ikke 300 BD noen spesielle features... betyr det at de jobber med en special edition for senere release?

Mitt hovedargument for å ville ha ETT format er at jeg faktisk trenger mer enn 1 spiller... må jeg støtte flere format blir det fort veeldig dyrt - og disse kombispillerne er sålangt veldig dyre (selv om Samsungs kommende ser veldig lovende ut)...

En annen ting er jo at så lenge vi har to konkurrende formater vil iallefall de som er nøytrale neppe nyttegjøre seg det som BD gir av ekstra funksjonalitet.

Ellers er det jo litt gøy å lese at ingen som jobbet med HD/BD i Paramount visste at dette skulle skje... lukter jeg at en eller annen exec har stukket noen millioner i egen lomme?

Det er også snodig å lese at...

"they discovered the 30GB HD-DVD disc didn't have enough space to do what they'd wanted to do. So they were planning to include this feature exclusively on the Blu-ray version."

Når så Paramounts CTO sier at de valgt HD-DVD dels fordi den var teknologisk overlegen Men men, HD-DVD skal ha det at de greide å ha fullstendige specs ferdige før launch - men så drev de jo også litt sabotasje mot at BRD skulle komme i mål (Eks. LG stemte mot noe greier fordi Panasonic hadde sagt noe surt om at LG ga ut en kombi spiller som utsatte hele greia noen måneder tror jeg...)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Nei, du kan ikke garantere meg det, men hvis hd dvd skal overleve så må de skynde seg, å selge/profilere varen sin. Veldig enkelt : hadde dem fått butikker/kjeder i Norge til å ta inn litt bredde på hd dvd. Hadde det solgt bra, er jeg sikker på.

De har vært for anonyme
    Kjære Cliffy!
    Norge betyr ikke en dritt i dette spillet.Paramount har sikkert valgt på grunn av enkelhet,lett å betjene,ingen soneproblematikk.mye billigere spillere,billigere å lage software og sist men ikke minst:; Det er letter å selge billige spillere til hvermansen.Videre så vil HDDVD kjøprene kun kjøpe film og ikke spill. Det betyr i mitt fag markedsføring, styring av kundene til den enkleste beslutning fordi kunden ikke har noe valg når han har kjøpt en billig spiller.Dersom det er solgt 4 millioner PS3 så skulle salget av BD film til disse vært mye større enn hva det er blitt,hvorfor? Jo fordi at de brukes til spill og ikke så mye til BD avspilling.Jeg har 2 stk. PS3 som min sønn på 17 år også bruker. Tror du at han ser BD film på PS3? Å neida han spiller.Når han og kompisene skal se film så tar de en DVD med seg opp på rommet og ser der.
    Jeg ser film på PS3 og er veldig fornøyd, men det er jeg med min Tosh også.
    Av de ca.30 filmene jeg hittil har kjøpt så er det ca.50% av hvert format.
    Mitt innlegg har til hensikt å prøve om vi kan komme litt ned av barrikadene og få leirene til å innse at vi kan leve med begge formatene i fremtiden.Jeg bruker en JVC HD 1 1080P projektor og er strålende fornøyd med både HDDVD og BD.
    Stølen

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo greit å ha mer enn 1 produsent av hardware å velge mellom og flere filmer å velge mellom.

Så hvis valgfrihet er viktig for deg så kan du ikke velge HD DVD.
    Du vet meget godt at det er et par til som gir ut HD DVD hardware, skjerpings

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Men, nå har jo ikke 300 BD noen spesielle features... betyr det at de jobber med en special edition for senere release?
    Det gjør de helt sikkert, noe annet ville ha vært veldig rart.. Er det en ting studio elsker, så er det å gi ut flere versjoner av samme film..

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Du vet meget godt at det er et par til som gir ut HD DVD hardware, skjerpings
    Vel, hvis vi ser bort ifra et ganske upraktisk tilleggsprodukt til en spillkonsoll...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster en link fra Bloomberg 20. August. Interessant å se at analytikere tror Toshiba betaler rundt $150 for å gå over til HD DVD.

Paramount, DreamWorks to Back Toshiba's HD DVD Format (Update2)

By Andy Fixmer

Aug. 20 (Bloomberg) -- Viacom Inc.'s Paramount Pictures and DreamWorks Animation SKG Inc. will exclusively release movies using the HD DVD format, giving Toshiba Corp.'s high-definition standard traction against rival Blu-ray from Sony Corp.

Viacom will receive $50 million and DreamWorks Animation will get $100 million from a group including Toshiba, Rich Greenfield, an analyst with Pali Research in New York, wrote on his Web log, without naming his sources.

``The reason for shifting exclusively to HD DVD would appear to be substantial upfront dollars,'' wrote Greenfield, who has a ``buy'' rating on Viacom and DreamWorks shares and doesn't own either. The payments will have ``meaningful positive impact'' on Viacom's second-half and full-year film profitability, he said.

Paramount, Hollywood's biggest studio this year by domestic ticket sales, joins General Electric Co.'s Universal Pictures as the only studios to back the HD DVD format exclusively. Movie discs using Blu-ray's high-definition format outsold HD DVD by 2- to-1 in the first half, according to Home Media Research. They are battling to become the next home entertainment standard.

The decision will affect all films distributed by Paramount, DreamWorks Pictures, Paramount Vantage, Nickelodeon Movies and MTV Films, the companies said today in a statement. Previously, they had released titles in both HD DVD and Blu-ray.

Rob Moore, Paramount's president of worldwide marketing and distribution, wouldn't discuss terms of the arrangement with HD DVD. ``We believe this relationship is in the best interest of Viacom and its shareholders,'' he said in an interview.

DreamWorks Animation spokesman Rich Sullivan declined to comment on the terms.

`Format War'

Sony, Walt Disney Co. and News Corp.'s Fox film studio are releasing titles only in Blu-ray. Time Warner Inc.'s Warner Bros. studio has movies in both formats.

Blu-ray players were included in Sony's PlayStation3 video game console, giving the format a sales boost over HD DVD's lower-priced players. More than two-thirds of high-definition players purchased this year have been Blu-ray, according to Home Media Research.

``It had seemed like Blu-ray was winning the format war,'' David C. Joyce, an analyst at Miller Tabak & Co. in New York, said in an interview. He has a ``buy'' rating on Viacom and doesn't own the stock. `` It's surprising Viacom would try to be a David in a fight with the rest of the industry goliaths.''

Player Prices

DreamWorks Animation Chief Executive Officer Jeffrey Katzenberg and Paramount's Moore cited HD DVD players' lower price as a motivating factor for choosing the format. Titles to be released in the holiday season exclusively on HD DVD include ``Shrek the Third'' from DreamWorks Animation, ``Bourne Ultimatum'' from Universal and ``Transformers'' from Paramount's DreamWorks live-action studio.

A Toshiba HD DVD player costs $299, while a Sony Blu-ray machine is priced at $487.99 on the Web site of electronics retailer Best Buy Co.

The pricing ``makes this very appealing to the family market, which is our primary audience,'' Katzenberg said in an interview.

Warner Bros. and New Line Cinema, studios owned by Time Warner, may also decide to release titles solely in Blu-ray or HD DVD, Greenfield said in an interview.

``Viacom's decision throws a wrench into the format war,'' Greenfield at Pali said in an interview. ``The next key will be which way Warner Bros. and New Line decide to go.''

Viacom shares rose 16 cents to $37.56 at 4 p.m. in New York Stock Exchange composite trading. The New York-based company's stock has dropped 8.5 percent this year. DreamWorks shares rose 63 cents to $29.30 and are little changed this year. The animation studio is based in Glendale, California.

To contact the reporter on this story: Andy Fixmer in Los Angeles at afixmer@bloomberg.net

Last Updated: August 20, 2007 16:29 EDT

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg prøver å få meg en oversikt over hvem som har rettighetene til de forskjellige Spielberg-filmene. Ser dette sånn passelig riktig ut?

Sony:
    • Close Encounters of the Third Kind (1977)
    • Hook (1991)

Warner:
    • The Color Purple (1985)
    • Empire of the Sun (1987)

DreamWorks:
    • Amistad (1997)
    • Saving Private Ryan (1998 )
    • Artificial Intelligence: AI (2001)
    • Minority Report (2002)
    • Catch Me If You Can (2002)
    • The Terminal (2004)
    • War of the Worlds (2005)

Paramount:
    • Raiders of the Lost Ark (1981)
    • Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
    • Indiana Jones and the Last Crusade (1989)

Universal:
    • The Sugarland Express (1974)
    • Jaws (1975)
    • 1941 (1979)
    • E.T.: The Extra-Terrestrial (1982)
    • Always (1989)
    • Jurassic Park (1993)
    • Schindler's List (1993)
    • The Lost World: Jurassic Park (1997)
    • Munich (2005)
    Det som er litt usikkert er hva som menes med rettighet.
    Det kan virke som om både Spielberg og Lukas har rettigheter og kontroll på de fleste filmene sine.

Jeg vil derfor tro at de begge kommer til å sitte på gjerdet til støvet har lagt seg. Hvis det da står 1 vinner gir de ut på det formatet.
    Hvis det etter lang tid er 2 formater gir de sikkert ut på begge.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg var rimelig formatnøytral helt til testet både HD DVD og Blu-ray hjemme hos meg selv på min egen 1080 projector.

Tja jeg mener bestemt å huske at du var blant de ivrigste til å argumentere for Blu-ray lenge før du skaffet deg en spiller selv...

Jeg tror fremdeles at begge formater vil overleve og at billige kombispillere vil bli fremtiden!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jøss - er Sony VPL VW50'n allergisk mot HD DVD? Hos meg funker begge format like bra på 1080p projektoren min. Vurderte Sony'n, men den var litt for dyr på tidspunktet, så glad jeg endte opp med en som liker begge format

Men mere seriøst, hva får deg til å komme med den uttalelsen? Hadde du spesielle problemer med Toshiba'n din? Veit enkelte har sliti, men min har fungert fin fint. Dog - jeg liker PS3's raske oppstartstid og 24hz. Det innrømmer jeg glatt. (Men viftestøy høres lettere da enn på Toshiba'n).

Jeg er fortsatt formatnøytral av den grunn at jeg ikke liker å begrense meg i hvilke titler jeg kan kjøpe bare pga manglende avspiller eller ren og skjær fanboyisme som noen (ikke du) utviser. Men det har blitt oftest BD filmer på meg av forskjellige årsaker alikevel.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Jøss - er Sony VPL VW50'n allergisk mot HD DVD? Hos meg funker begge format like bra på 1080p projektoren min. Vurderte Sony'n, men den var litt for dyr på tidspunktet, så glad jeg endte opp med en som liker begge format
    Nope.. VPL VW50 liker HD-DVD veldig godt den!

Det som er litt spesielt med VPL VW50 er at den kan ta inn 1080p24 og vise dette som 1080p96. Dette gir merkbart mer flytende panoreringer, noe som alltid er kjekt.. For øyeblikket så er det kun BRD som har avspillere som fikser den jobben, t.o.m. PS3 klarer det.. Nå skal det sies at 1080i60 ser veldig bra ut på Pearl uansett, så noen stor forbedring er det ikke.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Så nå for første gang har Michael Bay sett «300» og de interaktive mulighetene med HDi på HDDVD. For første gang vet han hva han snakker om.
    Jeg synes en skal være litt forsiktig med å konkludere med at Bay og Spielberg ikke vet hva de snakker om. Det er jo ganske drøyt å dra Spielberg inn i denne sammenhengen, siden det er Bays uttalelser det er snakk om her. Som jeg nevnte tidligere så virker det på meg som om Bay angrer på måten ting ble sagt på, men ikke nødvendigvis selve innholdet.

Han henviser f.eks. kun til 'HD', og det er uklart om han egentlig mener HD-DVD eller om han bevisst har unnlatt å nevne ett format for å holde en mer nøytral tone (hvis han virkelig mente HD-DVD, hvorfor har han ikke simpelthen skrevet HD-DVD?). Og han gjentar sitt opprinnelige standpunkt om "people seeing films in the best quality possible".

Utifra det som står skrevet så virker kommentaren hans mer som en 'omfavnelse' av HD generelt enn et bestemt HD-format, og vi visste jo fra før av at Bay ikke er noen motstander av HD. Han tar ikke engang full vending når det gjelder den skarpe uttalelsen vedrørende en etterfølger til Transformers.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Han tar ikke engang full vending når det gjelder den skarpe uttalelsen vedrørende en etterfølger til Transformers.
    Vel.. Det kan jo være så enkelt som at han rett og slett ikke vet om han får *lov* til å lage Trasnformers 2..? Litt ydmyk må han jo være etter at han dret på draget..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg synes det for mange i denne debatten går litt vel mye prestisje i å forsvare egne investeringer og uttalelser, og ikke så mye på hva som er best for forbrukerne.
    For noen av oss er det akkurat det samme.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skyline GT-R
    Kjøpe en kjip 1080i spiller er kanskje ett okay valg for de som skal spare på hver krone der ute, men skal man ha optimal kvalitet så er 1080p/24p ett møst.
    Prisen er ikke hindringen, det er derimot tanke på å kjøpe ett format som på vei i graven jeg ikke ser på som noe sjakktrekk. Greit at HD DVD fikk en boost ved å bestikke Paramount, kudos til HD DVD mafia`en for å hale ut krigen i det uendelige.

Løsningen for min del er veldig grei, kjøpe det som jeg har lyst på, på BD, andre tittler som ikke leveres på BD av Universal og Paramount/Dreamworks tittler i HD DVD skaffer jeg i RAR format. Jeg skal heller ikke kjøpe en eneste DVD eller produkt fra disse selskapene før de også leverer BD. Min lille protest mot "The dark side" aka HD DVD.

Skulle BD mot alle odds tape krigen, så kommer jeg ikke til å kjøpe hverken DVD eller HD DVD før ett nytt, bedre format kommer på banen.

For meg er 50 gb + alfa omega. At HD DVD KANSKJE kommer med dette er relevant, da jeg også ønsker å brenne mine egne plater og bruke mediet til data lagring. Her tror jeg vi skal SE LANGT inn i fremtiden før HD DVD kan matche BD. (Det skjer vel sannsynligvis aldri)
    Skyline GT-R?
    Nei, han kjenner jeg ikke

Side 195 av 653 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •